LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bittere smaak na eten pijnboompitten
Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten
Hallo, ik lees hier veel berichten over een vieze smaak na het eten van pijnboompitten. Mijn zoon heeft op school een gerecht met deze pitten gegeten en heeft sinds 2 dagen een hele vieze smaak. We weten alleen niet wat voor pitten dit waren. Tanden en tong poetsen en spoelen met mondwater help niet. Wat kun je eraan doen om deze smaak weg te halen? En als dit niet lukt, hoe lang gaat dit ongeveer duren?
-
Ik heb ook sinds 2 dagen een super bittere smaak in mijn mond, en heb ook een stoommaaltijd van AH gegeten met pijnboompitten!!! Ik dacht eerst dat ik werd vergiftigd! Ik heb ook een tintelende tong en een raar gevoel aan de binnenkant van mijn mond! Nu maar hopen dat het snel weg is, heb dit nooit eerder meegemaakt, en was toch wel even in paniek! groetjes priscilla
Sinds vanmorgen ook een vreselijk smerige smaak in mijn mond. Ik heb het op google opgezocht en vond deze pagina, en inderdaad 2 dagen geleden pijnpoombitten van de super gegeten (chinese, op de verpakking stond geroosterd).
En ik me maar afvragen waarom mijn dochtertje van 2 jaar gister geen avond eten at, ze wilt nu vrijwel alleen yoghurt eten. Blijkbaar heeft zij er dus ook last van. (denk ik, ze kan nog niet zo goed praten dat ze het mij kan vertellen.)
Maar ik vind het echt belachelijk dat er niet beter getest wordt op deze producten. Heb verder nooit last gehad van een bittere smaak na het eten van pijnboompitten maar ik heb ze dan ook nooit eerder bij de SDB gekocht.\
Ik las dat tandenpoetsen en mondwater, wijn en vruchtensappen het juist erger maken (net zoals het eten van meer pijnboompitten). En yoghurt zou de smaak beter verbergen (heb ik geprobeerd bij mijn dochtertje en die eet dat nu goed.) Verder helaas gewoon afwachten. Het kan blijkbaar 1-2 weken duren voordat het weg is.
En ik me maar afvragen waarom mijn dochtertje van 2 jaar gister geen avond eten at, ze wilt nu vrijwel alleen yoghurt eten. Blijkbaar heeft zij er dus ook last van. (denk ik, ze kan nog niet zo goed praten dat ze het mij kan vertellen.)
Maar ik vind het echt belachelijk dat er niet beter getest wordt op deze producten. Heb verder nooit last gehad van een bittere smaak na het eten van pijnboompitten maar ik heb ze dan ook nooit eerder bij de SDB gekocht.\
Ik las dat tandenpoetsen en mondwater, wijn en vruchtensappen het juist erger maken (net zoals het eten van meer pijnboompitten). En yoghurt zou de smaak beter verbergen (heb ik geprobeerd bij mijn dochtertje en die eet dat nu goed.) Verder helaas gewoon afwachten. Het kan blijkbaar 1-2 weken duren voordat het weg is.
Ik heb er ook last van, al twee dagen. Bittere, vieze smaak, achter in de mond. Wordt erger het eten. Mijn hele smaak is verpest en het lijkt nog niet minder te worden. Bij mij is het gekomen na het eten van Tovano Mix Culinair van de EMTE. Daar zitten pompoenpitten, zonnebloempitten en pijnboompitten in. Die laatste zijn dus waarschijnlijk de boosdoener.
Als je googled op 'pijnboompitten bittere smaak tovano' krijg je 400+ hits!! In 2006 en 2008 zijn er van deze 'klachtengolven' geweest, waarschijnlijk veroorzaakt door Chinese pijnboompitten... Nu weer is het weer 2 jaar later.
VWA heeft in verleden al eens onderzoek gedaan, de oorzaak werd gevonden in triglyceriden. Kan verder geen kwaad, maar als ik het goed begrijp worden je smaakpapillencellen 'gedood'. Het goede nieuws is dat je smaakpilcellen na een week vervangen worden door natuurlijk verloop
Wel ongebrijpelijk dat me willens en wetens deze pijnboompitten blijven verkopen.
Als je googled op 'pijnboompitten bittere smaak tovano' krijg je 400+ hits!! In 2006 en 2008 zijn er van deze 'klachtengolven' geweest, waarschijnlijk veroorzaakt door Chinese pijnboompitten... Nu weer is het weer 2 jaar later.
VWA heeft in verleden al eens onderzoek gedaan, de oorzaak werd gevonden in triglyceriden. Kan verder geen kwaad, maar als ik het goed begrijp worden je smaakpapillencellen 'gedood'. Het goede nieuws is dat je smaakpilcellen na een week vervangen worden door natuurlijk verloop
Wel ongebrijpelijk dat me willens en wetens deze pijnboompitten blijven verkopen.
Ook ik heb momenteel zwaar hinder van de bittere smaak in mijn mond.
Bij mij is het nu al zo'n 6 dagen aan de gang en ben hier echt niet blij mee.
Bij de Ah is dit inmiddels allang bekend en ze doen er gewoon NIKS aan!
En dit maakt mij dan ook meer dan woest.
Wanneer gaan de verkopers van deze pijnboompitten actie ondernemen!?
Aan dit forum alleen al is te zien hoeveel mensen hier last van hebben.
En op google staat het er ook vol mee.
Bij mij is het nu al zo'n 6 dagen aan de gang en ben hier echt niet blij mee.
Bij de Ah is dit inmiddels allang bekend en ze doen er gewoon NIKS aan!
En dit maakt mij dan ook meer dan woest.
Wanneer gaan de verkopers van deze pijnboompitten actie ondernemen!?
Aan dit forum alleen al is te zien hoeveel mensen hier last van hebben.
En op google staat het er ook vol mee.
Ik vrees dat ik ook een slachtoffer ben van pijnboompitten. Ik heb krijg al 4 dagen lang een ontzettende smerige smaak in de mond van alles wat ik eet. Niets smaakt meer! Ik heb van Remia de Italiaanse slaversierder gebruikt, en nu ik dit forum zo lees besef ik pas dat ik er veel vaker last van heb gehad, alleen kon ik nooit een oorzaak bedenken. Dank zij dit forum ben ik er nu achter dat het echt pijnboompitten moeten zijn die dit teweeg brengen. Voor mij zijn die dus nu voortaan taboe. Belachelijk dat dit niet meer bekendheid krijgt, misschien toch echt iets om bij Radar aan de kaak te stellen???
Partner en ik na het eten van Tovano pijnboompitten beiden een bittere smaak in de mond. Dit duurt nu al een paar dagen en niks helpt,bah. Dit is de eerste keer dat we er last van hebben,het schijnen de chinese pijnboompitten te zijn. AH is hier bekend mee, maar blijft het verkopen.Is er iemand met een oplossing voor dit probleem?
Hai allemaal,
ik kan het wel uitleggen, het zit zo, pijnboompitten, net als elk ander voedingsmiddel zorgen voor een aantal chemische reacties in je lichaam. Nu is het zo dat pijn boom pitten er voor kunnen zorgen dat bij mensen die hier gevoelig voor zijn bepaalde smaakpapillen (door een veranderde speeksel productie) sterker proeven dan andere.
Het heeft op zich niets met die pitten te maken, vers of oud, geroosterd of niet, als je er gevoelig voor bent dan ben je dat.
Mijn man heeft het ook en ik heb het niet.
groetjes
Trudy
ik kan het wel uitleggen, het zit zo, pijnboompitten, net als elk ander voedingsmiddel zorgen voor een aantal chemische reacties in je lichaam. Nu is het zo dat pijn boom pitten er voor kunnen zorgen dat bij mensen die hier gevoelig voor zijn bepaalde smaakpapillen (door een veranderde speeksel productie) sterker proeven dan andere.
Het heeft op zich niets met die pitten te maken, vers of oud, geroosterd of niet, als je er gevoelig voor bent dan ben je dat.
Mijn man heeft het ook en ik heb het niet.
groetjes
Trudy
-
Gelukkig vind ik hier de verklaring voor mijn vreemde klacht. Maar het verbaast mij ook dat de klacht zoveel voorkomt en het (chinese) produkt nog steeds verkocht wordt.
Afgelopen zaterdag heb ik pijnboompitten gegeten. Ik had ze geroosterd en verwerkt in een maaltijdsalade.
Na een paar dagen kreeg ik last van een indringende bittere smaak in mijn mond, die verergert wanneer ik wat eet. Niets smaakt me meer (alles heeft een zeer bittere en vieze nasmaak). Het duurt nu 3 dagen en het kan nog wel even voortduren, zo lees ik in de diverse reacties.
Dit onderwerp lijkt mij zeer geschikt om aandacht aan te besteden in een uitzending van Radar. Het gaat hier immers om een produkt met een vervelende bijwerking, waar de consument niet van op de hoogte wordt gesteld. Ik zal de chinese variant in ieder geval nooit meer kopen, want het ongemak waar je nog lang daarna mee geconfronteerd wordt is het mij niet waard. Maar soms valt het natuurlijk ook niet na te gaan om welke variant het gaat (restaurant/verwerking in andere produkten), en daar zouden we als consument tegen beschermd moeten worden.
Afgelopen zaterdag heb ik pijnboompitten gegeten. Ik had ze geroosterd en verwerkt in een maaltijdsalade.
Na een paar dagen kreeg ik last van een indringende bittere smaak in mijn mond, die verergert wanneer ik wat eet. Niets smaakt me meer (alles heeft een zeer bittere en vieze nasmaak). Het duurt nu 3 dagen en het kan nog wel even voortduren, zo lees ik in de diverse reacties.
Dit onderwerp lijkt mij zeer geschikt om aandacht aan te besteden in een uitzending van Radar. Het gaat hier immers om een produkt met een vervelende bijwerking, waar de consument niet van op de hoogte wordt gesteld. Ik zal de chinese variant in ieder geval nooit meer kopen, want het ongemak waar je nog lang daarna mee geconfronteerd wordt is het mij niet waard. Maar soms valt het natuurlijk ook niet na te gaan om welke variant het gaat (restaurant/verwerking in andere produkten), en daar zouden we als consument tegen beschermd moeten worden.
Deze week onaangenaam verrast door een aanhoudende bittere smaak in mijn mond na het eten van de Remia Slaversierders Italiaans. Uit een ervaring vorig jaar weet ik dat dit wel tot twee weken kan aanhouden en het is zeer irritant om bij alles wat je eet weer een bittere boventoon te proeven. Je hele smaaksensatie wordt erdoor verpest (inclusief humeur).
Waarom vermeldt Remia niet dat het gaat om Chinese pijnboompitten? Wettelijk verplicht om aan te geven is alleen een schadelijke stof, maar Remia weet toch heus wel dat als zij om economische redenen (goedkopere grondstof) Chinese in plaats van Europese pijnboompitten gebruikt in haar producten, dat veel mensen een onaangename irritatie kunnen krijgen na het eten van deze pitjes vanwege de stof Triglyceride.
Echt balen, kan ik weer twee weken wachten tot die vreselijk vieze smaak in je mond weg is.
Waarom vermeldt Remia niet dat het gaat om Chinese pijnboompitten? Wettelijk verplicht om aan te geven is alleen een schadelijke stof, maar Remia weet toch heus wel dat als zij om economische redenen (goedkopere grondstof) Chinese in plaats van Europese pijnboompitten gebruikt in haar producten, dat veel mensen een onaangename irritatie kunnen krijgen na het eten van deze pitjes vanwege de stof Triglyceride.
Echt balen, kan ik weer twee weken wachten tot die vreselijk vieze smaak in je mond weg is.
-
- Contacteer:
Ik heb dit ook gehad met de pijnboompitjes van de AH, dacht eerst dat ik last had van amandelsteentjes of een kapotte kies ofzo.
Tegenwoordig haal ik ze wel bij de notenboer op de markt
Tegenwoordig haal ik ze wel bij de notenboer op de markt
Beste allemaal,
Wie heeft er ervaring met een nare nasmaak na het eten van pijnboompitten en wie mag ik hier kort over interviewen (telefonisch) voor een tijdschriftartikel voor mijn afstudeerproject?
Als ik u mag interviewen, zou u dan een mailtje naar mijn inbox willen sturen? Hartelijk dank voor de reacties alvast!
Groetjes Maartje
Wie heeft er ervaring met een nare nasmaak na het eten van pijnboompitten en wie mag ik hier kort over interviewen (telefonisch) voor een tijdschriftartikel voor mijn afstudeerproject?
Als ik u mag interviewen, zou u dan een mailtje naar mijn inbox willen sturen? Hartelijk dank voor de reacties alvast!
Groetjes Maartje
Hallo, Ook mijn man en ik hebben een bittere smaak na het eten van pijnboompitten van Digros, maar we hebben ook last van misselijkheid en buikpijn.Daar heb ik eigenlijk niets over gelezen.Zijn er nog meer mensen die deze klachten hebben
Hai,
de bittere smaak is mogelijk bij pijnboompitten maar misselijkheid moet u toch echt ergens anders zoeken
Trudy
de bittere smaak is mogelijk bij pijnboompitten maar misselijkheid moet u toch echt ergens anders zoeken
Trudy
Hoi Trudy, Het is vreemd want we hebben dinsdag een salade gegeten met pijnboompitten.Ik kreeg gisteren last van deze klachten, maar mijn man kreeg pas vandaag dezelfde klachten.
gr.conja
gr.conja
hai,
dat probleem met de smaak kan varieren, dat is bekend, maar misselijkheid, dat is dus niet bekend.
trudy
dat probleem met de smaak kan varieren, dat is bekend, maar misselijkheid, dat is dus niet bekend.
trudy
Sinds 2 dagen heb ik ook een bittere smaak achter in mijn mond, enkel tijdens / na het eten. Met google kwam ik hierbij uit. Inderdaad heb ik 3 dagen geleden pijnboompitten gegeten van Zonnatura, gekocht bij AH. Als dit een persoonlijke overgevoeligheid is, is het uiteraard onzin om zoiets uit de handel te halen. Maar als het aan de kwaliteit van het produkt ligt, wel. Zinvol om te onderzoeken, lijkt me.
Vorige week zondag hebben wij een maaltijdsalade met pijnboompitten gegeten bij een Italiaans restaurant hier. Sindsdien inderdaad de bekende bittere smaak in de mond en niets smaakt meer . Vanmiddag ga ik naar het restaurant om eens met de kok te praten. Waarschijnlijk zijn ze helemaal niet op de hoogte van dit probleem. Als ze de pijnboompitten zouden roosteren zou het al een stuk minder zijn. Toch maak ik me hier best een beetje zorgen om. Men kan wel zeggen dat het onschadelijk voor je is, maar als het daadwerkelijk om Chinese pijnboompitten gaat ben ik daar niet zo zeker van. Wie herinnert zich niet de met melamine aangelengde babymelk uit China? Sommige distributeurs daar zitten niet zo heel erg met volksgezondheid als het om winst maken gaat...
ook ik heb na het eten van pijnboompitten van de Xenoxs en de Plus een bittere smaak in de mond die zeker een week aanhoudt.
Heel erg vervelend!
Susanne
Heel erg vervelend!
Susanne
Omdat ik sinds gisteren een bittere smaak in mijn mond heb waar ik de herkomst niet van thuis kon brengen heb ik even gegoogled. En ook ik
heb pijnboompitten van AH gegeten. En ik baal er ontzettend van dat, als
ik de medeforummers mag geloven, er nog dagen last van kan houden.
Hiervoor heb ik nog nooit problemen met pijnboompitten gehad.
heb pijnboompitten van AH gegeten. En ik baal er ontzettend van dat, als
ik de medeforummers mag geloven, er nog dagen last van kan houden.
Hiervoor heb ik nog nooit problemen met pijnboompitten gehad.