LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht behandeld door Consumentenbond

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kuklos

Re: Slecht behandeld door Consumentenbond

Ongelezen bericht door kuklos »

Na het lezen van het topic en vooral het eerste bericht maak ik me zorgen over de topic starter.
Als jij student bent en dit soort basisdingen nog niet eens kan bevatten dan ziet het er slecht voor je uit. Jammer. maar dit heb je volledig aan jezelf te danken.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi kuklos :wink:
Jij zegt wat ik denk.
Wat TS ook studeert...
Het zal zeker geen Nederlands, recht, economie, bedrijfskunde of iets anders zinnigs zijn. Als het wel zo is zie ik het somber in :cry:

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

kuklos

Geplaatst op 29 Mei 2009 12:43 door kuklos

--------------------------------------------------------------------------------

Na het lezen van het topic en vooral het eerste bericht maak ik me zorgen over de topic starter.
Als jij student bent en dit soort basisdingen nog niet eens kan bevatten dan ziet het er slecht voor je uit. Jammer. maar dit heb je volledig aan jezelf te danken

Fout gedacht kuklos.
Dit soort mensen komt in de regering terecht met als
gevolg dat het er slecht voor ons uit ziet.
Zie het zooitje van nu.Moet je eens een debat volgen,
kan niet want ze lu llen allemaal door elkaar heen.
Allemaal condoommologen veel lu llen weinig presteren

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Elke Student hoort te weten dat er tijdschriften in de Biep liggen dus ook voor Autobanden.

De ConsumentenBLOND is dom, soms komt een hier zeer bekende Oxxio daar als goedkope keuze erg hoog zonder vermelding hoe we op dit forum over de service van deze denken...

Hier een vraag stellen over goedkope banden, en met vermelding postcode cijfers kan ik adviseren waar zijn maat in welk merk en prijs te leveren is...

Per garage zijn verschillen zo groot, Kwitflut bied nu 40% maar mijn eigen garage zit al jaren op meestal 50% van adviesprijs, maar dit is nog voordeliger omdat monteren en balanceren gratis zijn.

Ik kom daar nooit voor banden, ondanks dat ze goedkoper zijn dan Kwikfit omdat online kopen nog veel goedkoper is.
Dus zoveel marge zit er op de Adviesprijzen van de meeste autobanden.

Gromgrom

Ongelezen bericht door Gromgrom »

http://www.consumentenbond.nl/wordlid/p ... e_printers

(Ik zocht naar informatie over all in one printers en denkend dat ik alleen maar ff lid hoefde te worden werdt ik lid.)

Op de pagina waar ik op uitkwam van google uit, was het helemaal niet te zien, en bij het inloggen keek ik helemaal niet naar de kleine letters die boven het invulveld stonden, dat had wel duidelijker gekunt, en ook staan er geen betaalopties waardoor het men niet goed genoeg waarschuwt. Ik vertrouwde de site consumentbond.nl ook teveel, dus had niet op de kleine lettertjes gelet.

Het staat er, maar het kan allemaal veel duidelijker. (tenminste op de pagina waar ik zat.)

acjzr1

Hoi Gromgrom,
Ook jij bedankt voor de link!
Ja, ik wil direct toegang tot alle online testresultaten
en meld mij aan voor Consumentengids plus Online

Ik ontvang 11 keer per jaar de Consumentengids
Ik krijg direct toegang tot alle online testresultaten
Ik betaal €58 per jaar tot wederopzegging
Ik wacht met betalen tot na ontvangst van de acceptgiro

Lees onze privacyverklaring

De met een * gemarkeerde velden altijd invullenDhr./Mevr * Dhr. Mevr.
Voorletter(s) *
Tussenvoegsel(s)
Achternaam *
Huisnummer * +
toevoeging
Postcode *
E-mailadres *

Aanmaken gebruikersnaam en wachtwoordGebruikersnaam *
Gewenst wachtwoord *
Herhaal wachtwoord *
Op mijn e-mailadres wil ik (ook) op de hoogte gehouden worden van de activiteiten, producten en diensten van de Consumentenbond. *
Ja
Nee

Ja, ik ben 18 jaar of ouder en ga akkoord met de algemene voorwaarden*

Gegevens Controleren

Lijkt me best duidelijk...toch?

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Ik geloof niet dat ik erin zou trappen, ik ben best secuur met dit soort dingen. Maar om nou te zeggen dat het duidelijk is ? Neh, absoluut niet.
En het blijkt uit het aantal meldingen, het minste wat onze komkommerciele consumentenbond zou kunnen doen is die website aanpassen.

Gromgrom

acjzr1 dat mensen de hele tijd dat stukje text herhalen heb ik hier allang gelezen hoor. ;) verder vervelend hoe sommige mensen praten alsof ze hoger staan dan anderen en nooit iets fout doen. Het is ook net alsof er stiekem mensen van de consumentenbond zitten te posten huhu.. acjzr1'tje jij bent hier ook wel een beetje te fanatiek...

Als je naar informatie op zoek bent dan kan je door het willen van die info (en het liefst zo snel mogelijk) makkelijker dingen missen denk ik in zo'n zoekwaas, ik ben (voor zover ik me het herinner) nooit in zoiets getuind, en best wel wat mensen zijn er ook ingetuind. Ik dacht door de naam consumentenbond: "Consumentenbond? Oja die kan ik wel vertrouwen, op naar de all in one printertests!!" met mijn neanderthaler breintje. (Gromgrom heeft er nu wel van geleerd hoor!) Ik dacht dat ik gratis lid zou worden van een forum en testen kon zien. Ik snap dat ik voor het eerste jaar moet betalen, ik ga ze wel vragen of ze het niet duidelijker kunnen maken omdat teveel mensen ongewild moeten betalen voor een lidmaatschap. (Niet dat dat veel gaat helpen.) Verder ga ik iedereen die ik ken wel erover waarschuwen!!

acjzr1

Ik ben in dit geval inderdaad best fanatiek.
Ik kan er namelijk niet goed tegen wanneer mensen een bedrijf of organisatie beschuldigen van bedrog of misleiding e.d. terwijl het probleem veroorzaakt wordt door andere factoren.
Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld haast, gemakzucht, niet lezen e.d.
Ik betrap mijzelf hier ook wel eens op.
Ik lees ook wel eens ergens overheen e.d.
Als dat betekent dat ik dan aan een betaald abonnement vast kom te zitten zal ik uiteraard proberen om dit ongedaan te maken.
Als dit niet kan neem ik mijn verlies en let ik in het vervolg beter op.
Ik zal echter niet zoals hier gebeurt een ander de schuld geven voor een fout die ik zelf gemaakt heb.
Ik zou wel eventueel anderen waarschuwen om beter op te letten dan ik gedaan heb.
Met vriendelijke groet,
Acjzr1 8)

Gromgrom

Hehe alright acjzr1 ;)

groet'n

Gromgrom.

Webbie

Ongelezen bericht door Webbie »

Ik heb al enkele jaren terug die smerige uitzuigers verlaten, als je informatie wilt terwijl je lid bent moet je dus ook betalen voor de info op het internet.
Dit blijkt nergens uit als je lid word/was maar komt pas tevoorschijn als je informatie wilt die op internet word aangeboden.
Uiteraard maken die uitbaters het ook nog eens zo dat je dan nog niet veel informatie hebt want het meeste moet je ook nog eens kopen.
De consumentenbond is er alleen voor zichzelf en nergens anders voor.
Al die zogenaamd voor de consumenten organisaties vind ik een grote farce.
Ga maar eens kijken bij vereniging eigen huis voor alles wat je aan informatie wilt betaal je je blauw, en als ze zogenaamd kwaliteit aanbieden nou ...... Dream On.
Het kost je een godsvermogen en levert je helemaal niets op

acjzr1

Hoi Webbie!
Mijn moeder en mijn broer zijn lid van de Consumentenbond.
Zij kunnen gratis (lees zonder bijbetaling) inloggen en alle tests op het internet lezen. Wat jij zegt is dus niet waar.
Of ben je twee keer lid geworden???

fkorteweg

Ongelezen bericht door fkorteweg »

Inmiddels heb ik mijn jaarabonnement opgezegt. De reden is dat ik onlangs een factuur heb ontvangen op 4 juni 2009, terwijl mijn abonnement al verlengt was per 1 juni 2009 en deze beslaat weer 12 maanden.

Ook de Consumentenbond doet dus aan automatische verlenging van het abonnement en lidmaatschap. Ik was in de veronderstelling dat de consumentenbond zijn zaken wel goed consumentengericht geregeld had.

Ik was daarvoor ook in de Artikel 16. Aanmelding getrapt. Het Annuleringsrecht vervalt zodra de consument de online-toegang tot het onderdeel Consumentengids Online van de website van de bond heeft geactiveerd. ]

Niks aan te doen, beter lezen dus. Ik meteen een klachtmail gestuurd dat ik per direct mijn lidmaatschap wil opzeggen, zodat ik er niet langer aanvast hoef te zitten als nodig is. Wel antwoord gekregen, telefonisch, dus niet op schrift. Nu dus ook in artikel 14 getrapt. Ik heb namelijk nooit een bevestiging ontvangen van klantenservice. Het was immers een klacht en geen opzegging.

Artikel 14. Opzeggingen door het lid
De opzegging dient een maand voor de vervaldatum van het lidmaatschap en/of abonnement(en) bij onze Klantenservice binnen te zijn; opzeggingen die daarna worden ontvangen, gaan pas in per de vervaldatum van het daaropvolgende jaar. Binnen drie weken na ontvangst van de opzegging ontvangt het lid daarvan een schriftelijke bevestiging. Wordt een dergelijke bevestiging niet tijdig ontvangen, dan dient het lid dit, opnieuw, te melden bij de Klantenservice

Ik ben dus ter goede getrouw geweest en vanuit gegaan dat de consumentenbond zelf in ieder geval zijn zaken goed oplost. Helmaal niets van waar. De algemene voorwaarden zitten op een slinkse wijze in elkaar, vast juridisch heel goed in elkaar gezet. Over automatische verlenging wordt niets gezegt, want dat is namelijk 'normaal' gebruik. In een artikel op 23 januari 2009 hierover wel iets publiceren op hun site, maar hier zelf iets aan doen.....

De consumentenbond maakt heel goed zelf duidelijk wat legio bedrijven en verenigingen dus met een consument doen. Deze cursus heeft me dus 2 jaar lidmaatschap gekost, maar ik heb er wel wat van geleerd. Misschien moet in de consumentenbond dus wel dankbaar zijn aangezien 116 euro een hoop geld is, maar ik gelukkig in de situatie verkeer dat het me niet in de problemen brengt.

Gesloten