LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

TELFORT WEIGERT OPZEGGING?

Telfort heeft uw opzegging afgewezen
9
56%
Telfort heeft uw opzegging aanvaard.
7
44%
 
Totaal aantal stemmen: 16

alfatrion
Berichten: 22041
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door alfatrion »

TdeHond schreef:Dat suggereert dat het als 1 pakket wordt afgenomen.
Maar Telfort zal dat anders interpreteren vrees ik.
Dat is niet het aanbod. Als je door klikt kom je op:
http://internet.telfort.nl/shop/interne ... ellen.html

Dan valt op dat er niet een prijs voor geld. Als alleen kijk voor internet dan valt op dat je telefoon als optie kan nemen en de prijs gelijk is.
http://internet.telfort.nl/shop/internet-4mb.html

Voor het het pakket Ziggo geld dat in het aanbod een prijs wordt genoemt. Maar hier komt de TS van Tiscali dus gaat het er om hoe het destijds was afgesloten.

onrustigburger
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door onrustigburger »

Beste Atraps,

Mag ik vragen of uw opzegging voortijdig was. Oftewel heeft u uw originele jaar vol gemaakt bij telfort?

Graag zou ik in het geval van een vootijdige opzegging nader met u willen communiceren. Wilt u in dat geval even mailen naar [email protected] ?
Reageren op dit forum kan vanzelfsprekend ook als u dat prettiger vindt.

mvg,
onrustigburger

lexiecon
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2009 17:59

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door lexiecon »

Hallo allemaal.

Ik heb de zelfde problemen als u allen heeft.
Wat ik alleen niet begrijp is waarom in de email het een staat en de klantenservice het anders zegt.

Als ik lees:
Wijziging abonnementstarief Telfort internet
Met ingang van 1 juni 2009 wordt het tarief van uw internetabonnement met 2,5% verhoogd in verband met inflatie.


en onderaan staat:
Meer informatie
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijzigingen, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen.


dan is het voor mij toch wel een duidelijke zaak toch???
schijnbaar niet voor de klantenservice :?:

Ik heb ze gevraagd wat het email is van de klantenservice zodat ik ze de mail die zij mij hebben gestuurd door kan sturen zodat we een normaal gesprek aan kunnen gaan, maar helaas ze wisten hun eigen email adres niet eens??? ik heb nu gereageerd via de online mail van telfort.

ik ben in afwachting maar pikken doe ik dit niet.

Gr

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als "u het niet pikt" dan lijkt het mij verstandig om nu op te zeggen m.i.v. datum waarop de tariefswijziging ingaat, zowel telefonisch als schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging. Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren mocht er onenigheid over uw opzegging ontstaan en een gang naar de Geschillencommissie nodig is.
Trek in brief tevens uw toestemming tot automatische incasso per datum ... in en vraag dringend om een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst binnen uiterlijk 14 dagen. Komt deze niet dan hier achteraan gaan.
geen genoegen nemen met alleen e-mails omdat in geval van een geschil Telfort hier niets mee kan.

Alleen telefonisch opzeggen levert u geen bewijsmateriaal. Emails, daar kan Telfort niets mee is mij herhaalde malen meegedeeld.

Zie:
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Verslag 9 maanden durende stalking door Telfort:
Telfort maakt fout op fout

lexiecon
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2009 17:59

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door lexiecon »

Beste TdeHond,

Om de informatie wat te verduidelijken, ik heb mijn abonnement op de dag dat de er bekend werd gemaakt van de prijsverhoging meteen het contract opgezegd.

Echter hebben ze alleen mijn telefoon afgesloten en niet mijn internet.
Dit strookt dus tegen het geen wat ze me hebben gestuurd via de email.

Maar ik moet zeggen dat ik wel heel verrast ben nu ik in mijn email box een bericht heb gevonden van telfort dat ze hun excuses aanbieden en nu ook mijn internet met ingang van 1 juni gaan stopzetten.

Zie mail van T:
=============================================
Geachte heer

Op 28-04-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Wij zullen zo spoedig mogelijk de opzegdatum aanpassen in ons systeem en uw abonnement opzeggen per 1 juni 2009 wegens prijsinflatie. Onze excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,

Telfort klantenservice
=============================================

Eigenlijk zou dit 1 mei moeten zijn maar ja ik denk dat ik het er hier maar bij laat.

Ik wens iedereen veel succes met zijn problemen met T.

Gr

onrustigburger
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door onrustigburger »

Beste Lexicon,

Het is goed om te lezen dat telfort uw internet en telefonie BEIDE beeindigd. Heeft u hier nog iets bijzonders voor gedaan? Mag ik vragen op welke wijze u heeft opgezegd.
Zelf zit ik in hetzelfde schuitje dus uw raad is goud waard.

Ook aan andere lezers het verzoek hun ervaringen met voortijdig opzeggen hier te noteren.

mvg,
onrustigburger

lexiecon
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2009 17:59

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door lexiecon »

Beste onrustigburger,

Eigenlijk is het heel simpel, als je de email leest van de tariefs verhoging staat er namelijk niet dat de opzegging alleen geld voor je telefoon

zie hieronder:

Wijziging abonnementstarief Telfort internet

Dit heb ik dus aangekaart bij Telfort via de online mail op de website.
Als je de mail goed leest staat er namelijk niets in wat suggereert dat het hier alleen maar gaat om de telefonie.

zie vervolgens onderstaand:
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijzigingen, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen.

Ik raad ook iedereen aan om hierop je beroep te doen en je niet van het kastje naar de muur te laten sturen.

Ik wens iedereen veel geluk hiermee.

Gr

onrustigburger
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door onrustigburger »

Was het maar zo simpel allemaal dan bestond dit forum niet. Nee telfort ziet het allemaal een stuk anders. Het begon allemaal met deze mail van hun waarin ze de tariefswijziging aankondigen.
Even een vraag aan een ieder, is dit dezelfde mail die u ontvangen heeft van telfort?

De mail;

Geachte meneer ......,

De gesprekstarieven voor Telfort vast bellen wijzigen per 1 mei 2009. In deze mail leest u meer over deze wijzigingen.

Welke tariefswijzigingen?
Met ingang van 1 mei 2009 zal voor binnenlandse gesprekken een starttarief van € 0,05 per gesprek in rekening worden gebracht. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt dan € 0,17 per minuut.

Wat verandert er niet?
De abonnementsprijs voor Telfort vast bellen blijft € 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen niet. Bellen naar het alarmnummer 112 blijft gratis.

Meer informatie
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijziging, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen. Meer informatie hierover en een exact overzicht van alle gesprekstarieven vindt u op onze online klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Telfort internet

Tot zover hun mail.

Nu mijn punt, omdat men de telefonie kosten verhoogt, is de combinatie internet/telefonie niet meer aantrekkelijk en wil ik van BEIDE af.

Graag uw reacties.
evt naar [email protected]

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wel staan op * SCHRIFTELIJKE BEVESTIGING* einde overeenkomst van zowel internet als telefonie per datum dat de nieuwe tarieven ingaan!

Ik kon bij wijze van spreken kwartetten met bevestigingen einde overeenkomst per e-mail, waar Telfort na hun geklungel rond administratieve verwerking z.g. niets mee kon!!!!! Gelukkig kon KPN directeur klantencontact er wel wat mee en eindigde de stalking uiteindelijk.

onrustigburger
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door onrustigburger »

Beste TdeHond

In de twee weken geleden verstuurde aangetekende brief vraag ik om voortijdige beeindiging van internet èn telefonie en heb om een schriftelijke bevestiging gevraagd.

U schrijft in uw reactie hierboven dat u veel succes heeft gehad met een KPN directeur;

"Gelukkig kon KPN directeur klantencontact er wel wat mee en eindigde de stalking uiteindelijk".

Kunt u mij zeggen of dat voor mij (en anderen) ook een optie is en zo ja, wilt u de personalia van die directeur aan ons geven?
Mag ook op [email protected]

Met vriendelijke groeten,
Onrustigerburger

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door TdeHond »

Destijds was de directeur klantencontact, de heer Middeldorp bij Kassa langs geweest en had toegezegd om de langdurig lopende schijnbaar onoplosbare zaken met KPN of KPN dochters te helpen oplossen. Hij heeft zich aan zijn woord gehouden.
Ik weet niet of hij daar nu nog toe bereid is.
Zie
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4104142
Zie ook:
Telfort maakt fout op fout

NAW Bezoekadres hoofdkantoor: Koninklijke KPN N.V Maanplein 55 2516 CK Den
Haag
Postadres: Postbus 30000 2500 GA Den Haag ..

onrustigburger
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door onrustigburger »

Dank voor de naam van de directeur.
Zojuist heb ik de papieren van de geschillen comissie ontvangen. Ik zal ze zover invullen als mogelijk en dan nog een goede week wachten met terugsturen. Dan is de 4 weken termijn van telfort om te reageren op de aangetekende brief voorbij.

Blijft u hier alstublieft uw opzegproblemen noteren. Inmiddels heeft er ook iemand zijn verhaal naar mijn e-mail adres gestuurd, exact hetzelfde verhaal. Wilt u dit ook doen?

[email protected]

mvg
onrustigburger

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het heeft geen zin om mijn probleem naar uw e-mail adres te sturen.

Samen gevat was mijn probleem als volgt:
Ik had opgezegd per migratiedatum van 12move naar Telfort ( 12move werd door Telfort ingelijfd)

Een dombo bij de administratie van Telfort had op de plaats waar mijn gebruikersnaam bij 12move stond: "Removed" dollartekens en cijfers gezet.

Na maanden stalking kreeg ik een foutieve bevestiging einde overeenkomst van mevrouw R. ( directeur klantencontact Telfort) waaruit bleek dat ik onder gebruikersnaam Removed een nieuw leven begonnen was bij Telfort.

Uiteindelijk heb ik na nog eens bemiddelen van KPN een juiste opzegbrief gekregen per migratiedatum van 12move naar Telfort.

Natuurlijk was nogmaals bemiddelen van KPN nodig om van ( ondanks toezegging geen onterechte facturen te sturen) de onterechte facturen af te komen.

In totaal 9 maanden gestalkt met dreigbrieven, onterechte facturen door een bedrijf waarbij ik nooit klant geweest ben!
Dit bedrijf had lak aan eigen e-mails waarin de opzegging bevestigd was en ging door met hun botte, hondse manier van klantencontact t.a.v. een gedupeerde van hun slechte administratie!

onrustigburger
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door onrustigburger »

Beste Tdehond,

Neem mij niet kwalijk, mijn vraag naar reacties eventueel naar mijn e-mail was niet persoonlijk aan u gericht, mijn fout.

U bent overigens door een wel zeer diep dal gegaan met T, dat is wel duidelijk. Fijn dat u er uiteindelijk vanaf bent gekomen. Helaas zijn onze situaties niet goed te vergelijken maar de klantonvriendelijke benadering van T ondervind ik aan den lijve.

Aan iedereen die dit leest het verzoek om hun specifieke opzeg problemen hier te noteren.

mvg
onrustigburger

lexiecon
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2009 17:59

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door lexiecon »

Beste onrustigburger,

Het schijnt dat we niet de zelde email hebben gehad van T als ik die van u lees.

Zie hieronder mijn email zoals ik die heb ontvangen:

Geachte meneer ,

Hierbij willen wij u informeren over een aantal wijzigingen in onze tarieven.

Wijziging abonnementstarief Telfort internet
Met ingang van 1 juni 2009 wordt het tarief van uw internetabonnement met 2,5% verhoogd in verband met inflatie. Op dit moment betaalt u € 44,95 per maand voor uw abonnement ADSL T20 met telefonie. Vanaf 1 juni 2009 wordt dat
€ 46,7 per maand. U vindt de tariefswijziging voor het eerst terug op de factuur voor de maand juni die u ontvangt in mei 2009.

Meer informatie hierover vindt u op onze online klantenservice.

Wijziging gesprekstarieven Telfort vast bellen
Daarnaast wijzigen de gesprekstarieven voor Telfort vast bellen per 1 mei 2009. Voor binnenlandse gesprekken zal een starttarief in rekening worden gebracht van € 0,05 per gesprek. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt € 0,17 per minuut.

De abonnementsprijs voor Telfort vast bellen blijft € 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen niet. Bellen naar het alarmnummer 112 blijft gratis.

Voor een exact overzicht van alle gesprekstarieven kunt u onze online klantenservice raadplegen.

Meer informatie
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijzigingen, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen. Meer informatie hierover en antwoord op veelgestelde vragen over deze prijscorrecties vindt u op onze telfort.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Telfort internet


Dit is dus mijn email die ik ontvangen heb van T.

MvG

Steffie12345
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2009 08:59

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door Steffie12345 »

Allereerst , ik hoor niets bij Radar op TV , wel de andere problemen maar niet de verhoging vreemd
Ten tweede de verhoging is zeer fors van 9,95 per maand naar bijv 25 als je 10 maal per dag zou bellen
ik heb direct via mail en telefoon opgezegt , ik ontving hierover 3!!! schriftelijke bevestigingen 1 alleen voor het bellen en 2 voor beide ?, ging in op 25 april , zit nu bij Alice
Belde trouwens gratis met hun via Alex.
Als ik binnen 2 weken niets had gehoord had ik aangetekend verstuurd
Ik heb alleen nog niets over het terug sturen van het modem gehoord , benieuwt

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het lijkt mij verstandig dat u daar zelf contact over opneemt met Telfort.
Zorg er wel voor dat u een schriftelijk bewijs heeft van versturen van het modem mocht daar later een probleem over ontstaan.
Geen idee n.l. hoe ze dat aangeven in hun administatie ( misschien ook wel in het Engels, wat niemand daar lijkt te begrijpen)

onrustigburger
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door onrustigburger »

Geachte Lexicon en Steffie,

Inderdaad is de inhoud van de mail verschillend. In uw mail wordt impliciet de internet verhoging genoemd. In die van mij alleen de telfonie verhoging.
U heeft dus zonder meer recht op een voortijdige beeindiging van zowel internet als ook telefonie!

Mijn situatie ligt dus iets anders nu. Ik zal mij moeten beroepen op door mij eerder genoemde "onlosmakelijkheid" van telefonie en internet. De geschillencomissie zal zich daar vanaf vogende week over gaan buigen.
In elk geval dank voor uw reactie.


Steffie aan u zou ik willen vragen welke mail bij u de aanleiding was waarop u besloot telefonie en internet voortijdig te beeindigen.
Wellicht bent u bereid deze hier te vermelden.
Als ik u een tip mag geven, stuur snel nog een aangetekende brief, e-mail is niet rechtsgeldig(al zijn de meningen daarover verdeeld), neem het risico niet.

Aan alle lezers, blijf zoveel mogeljk reageren en vul de poll in a.u.b.


Mvg,
Een steeds onrustigerburger

spartaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:46

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door spartaan »

Naar aanleiding van de servicemededeling van 27 maart j.l. welke ik per email kreeg van Telfort heb ik opgezegd. Je mocht kosteloos opzeggen ... stond er in deze email. Het was nu wel eens genoeg geweest ... de druppel was nu echt over de rand. XS4ALL waar ik nu zit heeft alles goed geregeld, zodat ik al heel snel kon internetten (14-4-2009) en ECHT kon telefoneren (22-4-2009). Telfort was er als de kippen bij om nog snel even de maand mei (incl. telefoonabonnement!) af te schrijven van mijn girorekening (is naar mijn mening terecht, alleen dat telefoonabonnement is niet terecht).
Dat betekent dus dat ik betaald heb tot eind mei. Het bedrag is reeds afgeschreven op 8 april. Even voor alle duidelijkheid mijn kontraktsvervaldatum is 1-6-2009 (opzeggen voor 1-5-2009), heb er gelukkig een printje van gemaakt op Mijn Telfort, want dit zal ik ongetwijfeld nog nodig gaan hebben. Wat gebeurt er vandaag (28-4) ... juist ... de eindafrekening. We gaan nog ff Euro 20.72 van je rekening afschrijven, met de groeten van Rob de Beer. Als je het er niet mee eens bent dan bel je ons nummer maar a 0,30 per minuut. Heb afgelopen zaterdag voor de zekerheid nog ff een aangetekende brief verstuurd incl. opzegging automatische incasso.( XS4ALL had eigenlijk officieel al alles geregeld.) Voor de internetverbinding heb ik een opzegbevestiging gehad van Telfort. Dus ... ze maken mij helemaal niets. Als ik volgens mijn karakter te werk ga, bel ik de ING op om dat rekeningnummer van Telfort te laten blokkeren. Maar dan weet ik precies wat er gaat gebeuren, dan heb ik voor 200 Euro ellende. Dus ... ik laat het bedrag maar afschrijven en ga zodra dit gebeurd is aangifte van diefstal doen bij de politie. Ik verrot het om te bellen of om weer portokosten te moeten maken, omdat zij er zo'n rotzooitje van maken.
Tevens gaat er een brief uit naar Radar. Ik ben het zat!! Wat een bende!!! Dit bedrijf moet eens keihard aangepakt gaan worden, ze moeten zich rotschamen!!!

Ik had bovenstaand verhaal ook op het Tiscali/Telfort forum gedeponeerd,zie onderstaande reactie van een medewerker van Telfort webcare.

http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=5222


Uw abonnement had administratief moeten doorlopen tot 02-06-09, helaas is uw abonnement op 23-04-09 per direct beëindigd en daardoor heeft u een zogeheten slotnota gekregen. U had een Tiscali contract wat alleen nog op te zeggen is per jaar ipv per maand zoals met de Telfort contracten, als u over het jaar heen bent.

De 20.72 zullen gecrediteerd worden, dit is niet vanwege uw post maar het geautomatiseerde proces was al in werking gezet hiervoor.

Ook krijgt u nog de kosten op uw rekening gestort omdat u deze al betaald had en uw abonnement was afgesloten in die periode. Totaal krijgt u op uw rekening € 26,29 gestort halverwege mei 2009.

Dit proces wat voor enige verbetering is aan te merken zal ik doorgeven, zodat we in de toekomst hopelijk onze klanten of ex-klanten dit kunnen besparen.

Onze excuses voor het ongemak.

onrustigburger
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Ongelezen bericht door onrustigburger »

Beste spartaan,

Gelukkig voor u is het internet en telefonie abonnement beeindigd. Zoals u schrijft zou dit per 1-6-9 toch al aan het eind zijn van de contractperiode van een jaar.
Dat u MOCHT opzeggen was dus gèèn gevolg van de service mail. Toch ben ik ook bij u benieuwd naar de letterlijke inhoud van die mail. Wilt u die hier voor mij posten (mag ook naar [email protected])?

Ook ik ben net als u razend op die firma. Hopelijk komen ze tot inkeer maar ik heb er een hard hoofd in.

mvg
onrustigburger

Gesloten