Naar aanleiding van de servicemededeling van 27 maart j.l. welke ik per email kreeg van Telfort heb ik opgezegd. Je mocht kosteloos opzeggen ... stond er in deze email. Het was nu wel eens genoeg geweest ... de druppel was nu echt over de rand. XS4ALL waar ik nu zit heeft alles goed geregeld, zodat ik al heel snel kon internetten (14-4-2009) en ECHT kon telefoneren (22-4-2009). Telfort was er als de kippen bij om nog snel even de maand mei (incl. telefoonabonnement!) af te schrijven van mijn girorekening (is naar mijn mening terecht, alleen dat telefoonabonnement is niet terecht).
Dat betekent dus dat ik betaald heb tot eind mei. Het bedrag is reeds afgeschreven op 8 april. Even voor alle duidelijkheid mijn kontraktsvervaldatum is 1-6-2009 (opzeggen voor 1-5-2009), heb er gelukkig een printje van gemaakt op Mijn Telfort, want dit zal ik ongetwijfeld nog nodig gaan hebben. Wat gebeurt er vandaag (28-4) ... juist ... de eindafrekening. We gaan nog ff Euro 20.72 van je rekening afschrijven, met de groeten van Rob de Beer. Als je het er niet mee eens bent dan bel je ons nummer maar a 0,30 per minuut. Heb afgelopen zaterdag voor de zekerheid nog ff een aangetekende brief verstuurd incl. opzegging automatische incasso.( XS4ALL had eigenlijk officieel al alles geregeld.) Voor de internetverbinding heb ik een opzegbevestiging gehad van Telfort. Dus ... ze maken mij helemaal niets. Als ik volgens mijn karakter te werk ga, bel ik de ING op om dat rekeningnummer van Telfort te laten blokkeren. Maar dan weet ik precies wat er gaat gebeuren, dan heb ik voor 200 Euro ellende. Dus ... ik laat het bedrag maar afschrijven en ga zodra dit gebeurd is aangifte van diefstal doen bij de politie. Ik verrot het om te bellen of om weer portokosten te moeten maken, omdat zij er zo'n rotzooitje van maken.
Tevens gaat er een brief uit naar Radar. Ik ben het zat!! Wat een bende!!! Dit bedrijf moet eens keihard aangepakt gaan worden, ze moeten zich rotschamen!!!
Ik had bovenstaand verhaal ook op het Tiscali/Telfort forum gedeponeerd,zie onderstaande reactie van een medewerker van Telfort webcare.
http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=5222
Uw abonnement had administratief moeten doorlopen tot 02-06-09, helaas is uw abonnement op 23-04-09 per direct beëindigd en daardoor heeft u een zogeheten slotnota gekregen. U had een Tiscali contract wat alleen nog op te zeggen is per jaar ipv per maand zoals met de Telfort contracten, als u over het jaar heen bent.
De 20.72 zullen gecrediteerd worden, dit is niet vanwege uw post maar het geautomatiseerde proces was al in werking gezet hiervoor.
Ook krijgt u nog de kosten op uw rekening gestort omdat u deze al betaald had en uw abonnement was afgesloten in die periode. Totaal krijgt u op uw rekening € 26,29 gestort halverwege mei 2009.
Dit proces wat voor enige verbetering is aan te merken zal ik doorgeven, zodat we in de toekomst hopelijk onze klanten of ex-klanten dit kunnen besparen.
Onze excuses voor het ongemak.