LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het grote iBOOD topic

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Daniel020
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2011 21:01

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Daniel020 »

Wat een 'feest' van herkenning hier zeg. Ik heb ook een ervaring met iBood waar ik zacht gezegd nog steeds woedend over ben.

20 september
Aanbieding op iBood. Een Toshiba televisie voor €549,45 (+ €8,95 verzendkosten). Ik was al een tijd opzoek naar een nieuwe televisie en heb hem meteen besteld. Levertijd 10 tot 14 dagen. Ook heb ik die dag een bijpassende muurbeugel besteld.

3 oktober
Nog steeds geen bericht gehad dat mijn bestelling is verzonden. Ik heb een berichtje naar de klantenservice gestuurd om te vragen hoe het met de verzending van mijn product zat. Tot op de dag van vandaag nog steeds geen antwoord gehad.
Vervolgens lees ik op het forum dat er iemand is die wel een mailtje terug heeft gekregen van de klantenservice met daarin het bericht dat de bestelling is vertraagd en dat iBood het product zo spoedig mogelijk gaat proberen te leveren. Ik besluit om vervolgens de klantenservice te bellen. Het niveau van de telefoniste was echt om te huilen. Het enige wat ik te horen kreeg waren ingestudeerde teksten als: Ja, erg vervelend meneer en Wat vervelend om te horen, maar ik kan hier niks aan doen.. Na te hebben gevraagd of er een indicatie van de levertijd gegeven kon worden en mijn onvrede uitte over het feit dat er over de vertraging totaal niet wordt gecommuniceerd met de klanten kreeg ik de volgende reactie: Meneer, ik kan hier niks aan doen en kan u niet helpen. Zonder pardon werd de hoorn erop gegooid.

Vervolgens plaats ik op het forum het bericht dat het product is vertraagd en dat bij de hoorn er bij de klantenservice werd opgegooid. Een uur later zie ik verschillende reacties op mijn bericht, maar is het bericht verwijderd. Daarna heb ik 3 keer geprobeerd het bericht nog een keer te verplaatsen maar deze werd weer, zonder pardon en uitleg, weggehaald. Vervolgens wordt er door een andere klant geklaagd over het gebrek aan communicatie. Ik reageer daarop met het volgende:

Achja, ik heb vandaag al twee berichten geplaatst mbt dit incident met de klantenservice(oa degene waar jij op heb gereageerd), maar die worden allemaal verwijderd door iBood…

Nog geen half uur daarna een reactie van een moderator:

Daniel, die berichten zijn door mij verwijderd en niet door iBOOD.

Indien jij aan de telefoon een akkefietje had met iemand van de klantenservice, moet jij dit oplossen met de persoon in kwestie en niet op een productforum waarop die persoon trouwens niet aanwezig is en ook niet aanwezig zal zijn.
Het hele gebeuren is iets tussen jou en haar/hem en je moet daar niet het ganse forum mee betrekken.


4 oktober
De dag dat de TV binnen had moeten zijn komt pas de mail van iBood. Hierin het bericht dat hij pas in de week van 17 oktober wordt verzonden! Op het forum verschillende klachten over het feit dat voor de zoveelste keer een product niet op tijd wordt geleverd. Daarnaast ook heel erg veel mensen die geen mail hebben gehad. Dit is de reactie van de moderator:

Zoals ik al eerder aangegeven heb, zal er geen spraken van een compensatie zijn gezien iBOOD een contract heeft met de klant om binnen 30 dgn te leven. De levertijd is een indicatie welke ook in de algemene voorwaarden behandeld wordt. Mocht de levertijd langer dan 30dgn betreffen, dan zal de klantenservice opnieuw beoordelen of een compensatie zal plaats vinden. Hierover worden de klanten dan geïnformeerd.

Een contract met de klant om binnen 30 dagen te leveren, omdat het in de voorwaarden staan?! Dit terwijl bij elk product doodleuk wordt vermeld dat er een levertijd van 7 tot 10 werkdagen is.

6 oktober
Weer veel mensen die klagen over het feit dat er posts worden verwijderd. Reactie van moderator:

Beste sandralars, Er zijn geen posten verwijderd in dit topic. Ze staan er nog allemaal.

Zoals ik hierboven ook schreef is er geen reden op dit moment om aan de laatste datum week 17/10 te twijfelen.


Mijn reactie:

Er zijn wel posten verwijderd in dit topic. Waaronder 2 van mij. Op internet zijn ook ontzettend veel verhalen van mensen die klagen over het feit dat iBood zonder pardon posten verwijderen die hun in een negatief daglicht stellen.

Reactie iBood:

Daniel, deze postings worden verwijderd omdat ze zich niet aan de forum regels houden. Negatieve posts zijn welkom op dit forum mits ze zich aan de regels houden.

10 oktober
Het volgende bericht van een iBood moderator verschijnt op het forum:

Beste iBOODers

Helaas kan ik bevestigen dat de orders niet geleverd kunnen worden.
De klantenservice zal zo snel mogelijk alle orders verwerken en het geld retour zenden via de door jullie gebruikte betaalmethode. Ter compensatie ontvangen jullie een coupon voor eenmalig verzendkosten. Deze wordt binnenkort per mail verstrekt.

Ik begrijp jullie teleurstelling, maar wil jullie toch verzoeken met enige nuance te reageren.


Ik krijg vervolgens ook de mail van iBood dat de bestelling is geannuleerd. Schandalig! En met welke compensatie? Een tegoedbon voor gratis verzending bij de volgende bestelling. Dat is dus de manier hoe iBood dit soort problemen van zich afschud. Alsof iemand ooit nog iets bij deze idioten gaat bestellen.

Ik vind het verschrikkelijk hoe ik ben behandeld. Als klant kan je nergens met vraag, klacht of opmerking ergens terecht. Forum berichten worden zonder reden verwijderd, berichten naar de klantenservice worden gewoonweg genegeerd en bij een telefoontje krijg je een soort van getrainde robot aan de lijn de vervolgens zonder pardon de hoorn erop gegooid.

Mensen MOETEN hier bewust van worden. Daarom hoop ik ook van harte dat Radar besluit hier in de toekomst een aflevering aan te wijden. Ik ben in ieder geval uiteraard bereid om mijn verhaal te komen doen.

Strieper

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Strieper »

Kortom...iBood is een puinhoop?
Aanpakken dan!!

Op het forum daar worden dagelijks tientallen negatieve reacties weggehaald...en mensen geblokkeerd.
En niet verzenden wat verkocht is, maar de order omzetten naar een ander artikel....mag dat? Lijkt me niet

etpook
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2011 21:29

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door etpook »

Oke duidelijk voor mij; zag vandaag een leuke aanbieding maar ga dus nooit bij IBOOD bestellen/kopen.

THX voor al deze waarschuwingen :!:

Strieper

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Strieper »

Lijkt me verstandig besluit

Heyjijdaar
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2008 15:06

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Heyjijdaar »

Ik koop al jaren bij Ibood, altijd met redelijk tevredenheid.

Ondertussen weet ik beter en betaal ik liever meer voor een product bij een fatsoenlijk bedrijf.

Heb bij Ibood een product besteld, maar had twijfels, had het min of meer in een opwelling gekocht. Heb het product uiteindelijk geannuleerd, nog voordat het verzonden werd.

Van de annulering bestaat overigens alleen een bericht bij "Mijn bestelling traceren", hier staat dat de bestelling geannuleerd is.

Ondertussen ben ik een maand en een week verder, heb herhaaldelijk via het contactformulier contact opgenomen, maar nooit wat gehoord. Geen e-mail, geen bericht op Ibood zelf binnen de gestelde termijn.

Heb nu besloten dat ik Ibood aan ga pakken.

Wie wil er zich nog meer tegen Ibood scharen?

Strieper

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Strieper »

Nobel streven....maar hoe wil je ze aanpakken???

Op zich spreek je jezelf wat tegen: je koopt al jaren bij iBood....naar redelijke tevredenheid :) Als ik maar redelijk tevreden ben over iets, blijf ik er geen jaren komen...maar dat is dan wellicht vreemd van mij?

Als ik je goed lees, heb je die bestelling van anderhalve maand geleden wel betaald, maar nog geen geld terug gezien? Dat is helaas wat ik elke keer weer hoor over iBood. Ze zijn snel met VERkopen, maar het terugbetalen bij fouten, annuleringen of restituties verloopt kennelijk nogal moeizaam.
Maar...ik ben erg benieuwd hoe je ze wilt aanpakken? Via juridische weg?
Dan heb je aan mijn (en aan het verhaal van nog zo'n 75 anderen) een mooie leidraad: gelokt worden met een dure en luxe variant van iets, DAT bestellen en betalen...en 24-uur later mailen dat dat en foutje was en je de basic-variant krijgt opgestuurd

jpbosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2011 12:23

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door jpbosch »

Pas op met Ibood. Zelf heb ik in het verleden een aantal keren besteld en waren mijn ervaringen positief. Dit beeld is sinds augustus totaal omgeslagen. Ibood:

1) levert bestelde producten niet
2) medewerkers klantenservice komen afspraken niet na
3) reageert niet op formele klachten
3) na bijna 3 maanden nog geen geld terug voor niet geleverd product

Op 11 augustus heb ik een Kodak camera gekocht. Na een paar weken gebeld waar het product bleef. Medewerker klantenservice zou de status aanpassen en het magazijn opnieuw verzoeken het product te versturen. Het product was op voorraad. 2 weken later weer gebeld. Zelfde verhaal. Weer 2 weken later maar weer eens gebeld. Nu bleek de Kodak niet meer leverbaar te zijn. Restitutie was hun enige alternatief. Dezelfde dag nog een klacht per post ingediend (op advies van de medewerker klanten service). Nooit een reactie ontvangen.

Vandaag opnieuw gebeld met Ibood/Claire, restitutie wordt opnieuw aangevraagd. Ik ben benieuwd of en wanneer ik m'n geld terug zie.

Heyjijdaar
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2008 15:06

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Heyjijdaar »

Kennelijk is er bij Ibood iets niet op orde en is de after sales slechter geworden

Ik heb in ieder geval via de shopreview van gathering tweakers, telefonisch contact gehad met een medewerker van Ibood. Ik heb kenbaar gemaakt, dat hun in gebreke zijn (wet kopen of afstand restitutie binnen 30 dagen naar annulering) en ze maakten er werk van, toen ik duidelijk maakte dat ik ook niet schroomde om deze zaak bij een bevoegde instantie voor te leggen. De Ibood medewerkster erkende de problemen (achterstand) en zou het geld met spoed (5 tot 10 werkdagen) terug laten betalen.

Tip 1 voor eveneens gedupeerden:

bel:

0206811388

je krijgt dan een bandje, met muziek, zonder naam van het bedrijf en wacht tot je aan de beurt bent (tussen 4 en 5 uur schijnen ze telefonisch beter bereikbaar te zijn)

Tip 2 een gewaarschuwd mens...

http://tweakers.net/shopreview/7861/ibood.html

Tom45
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2008 23:14

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Tom45 »

Had ik dit forum onderwerp maar eerder gelezen. Ik wacht nu al meer dan 60 dagen op restitutie van een annulering van de one for all afstandbediening. Ik had geannuleerd op de dag van bestelling want bij nader onderzoek bleken er veel te weinig knoppen op de afstandsbediening te zitten voor al de functies die ik wil gebruiken.

Herhaalde verzoeken aan de "klantenservice" halen niets uit, sterker nog, kreeg bij het laatste verzoek een arrogant antwoord: "zoals ik reeds heb aangegeven is er een lichte vertraging ontstaan in verband met de creditering" Lichte vertraging? Meer dan 60 dagen om een bedrag van € 22,90 terug te betalen? Op het forum van iBood heb ik dit ook al geprobeerd aan de kaak te stellen, maar ik word direct weg gemodereerd. Vandaag heb ik daardoor zelfs een ban gekregen terwijl ik me op dat iBood forum toch steeds netjes uitdrukte. iBood wenst blijkbaar geen negatieve publiciteit en doet voorkomen alsof alles geweldig is. Ze vissen dit jaar opnieuw naar het predikaat "website van het jaar". Wat mij betreft verdienen ze dat niet.

Wat mij betreft krijgt iBood van mij een koude douche!

Groeten,
Frank.

Strieper

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Strieper »

wat mij betreft ook

funkyduck
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2008 20:58

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door funkyduck »

Naast alle ergenissen over de problemen met Ibood, vind ik het gemodereer en geban door een 13-jarige kleuter met een bijbaantje nog het ergste. Voor duizenden euro's gekocht en dan na een lange net uiteengezette tekst op hun forum en je krijgt een ban zonder verdere aktie of contactpogingen. Walgelijk! Nooit meer Ibood!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Heyjijdaar
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2008 15:06

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Heyjijdaar »

Even een update, op 31-10-2011 heb ik met een medewerker gesproken van Ibood. Het geld zou met spoed overgemaakt worden, dit kon maximaal 5 tot 10 werkdagen duren.

Inmiddels is het 14-11-2011 en heb ik nog steeds geen geld gekregen. Als het goed is belt de betreffende Ibood medewerker morgen terug, maar verwacht zoals gewoonlijk dat Ibood zijn/haar beloften niet nakomt.

Zo langzamerhand maak ik me zorgen of ik het geld uberhaupt terug krijg.

Strieper

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Strieper »

Heyjijdaar schreef:Even een update, op 31-10-2011
Zo langzamerhand maak ik me zorgen of ik het geld uberhaupt terug krijg.
Ik vrees het ergste...

funkyduck
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2008 20:58

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door funkyduck »

haha... de definitie van "spoed" bij Ibood

Heyjijdaar
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2008 15:06

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Heyjijdaar »

Strieper schreef:
Heyjijdaar schreef:Even een update, op 31-10-2011
Zo langzamerhand maak ik me zorgen of ik het geld uberhaupt terug krijg.
Ik vrees het ergste...
funkyduck schreef:haha... de definitie van "spoed" bij Ibood
Even een update:

Van mijn bestelling, die ik op 22-9-2011 gemaakt hebt en op 29-9-11 geannuleerd heb (voordat deze verzonden was) heb ik nog steeds geen geld ontvangen.

De desbetreffende medewerkster die ik op 31-10-11 heb gesproken, zou mij gisteren terug bellen. Vandaag belde ik omdat ze niet terug gebeld heeft. Ze schijnt er niet meer te (willen?) werken (slimme meid), helaas is de terugbetaling niet doorgezet... het is maar wat je spoed noemt.

Nu zou ik 18 of 21 november 2011 mijn geld terug gestort krijgen. Twee maanden na bestelling moet ik nog maar geloven dat het geld terug komt.

Heyjijdaar
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2008 15:06

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Heyjijdaar »

Update 24-11-2011, 0:20 Helaas, helaas, weer een loze belofte van Ibood. Ik zou uiterlijk maandag het geld binnen krijgen, het is nu donderdag. Weer is het geld niet terug betaald.

Ondertussen blijkt dat negatieve reacties op het Ibood forum verwijderd worden...

Website van het jaar? Oplichters van het jaar.

Update 24-11-2011, 9:26
Weer gebeld meneer het geld is op de 20ste terug gestort. Het geld is in ieder geval niet op mijn rekening terug gestort...We gaan het uitzoeken. Ik heb even gedreigd met het feit dat ik geen waarde meer aan hun woorden hecht, aangezien ze al drie maal eerder geld terug zouden storten en dat ik volgende week maandag bij geen bericht een incasso/ rechtsbijstand opdracht ga geven om dit af te handelen.

Strieper

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Strieper »

Heyjijdaar schreef:Update 24-11-2011, 0:20 Ik heb even gedreigd met het feit dat ik geen waarde meer aan hun woorden hecht, aangezien ze al drie maal eerder geld terug zouden storten en dat ik volgende week maandag bij geen bericht een incasso/ rechtsbijstand opdracht ga geven om dit af te handelen.
Daar worden ze helaas niet warm of koud van....want dat krijg je simpelweg niet voor elkaar krijgen....en dat weten ze ook.

Heyjijdaar
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2008 15:06

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Heyjijdaar »

Strieper schreef:
Heyjijdaar schreef:Update 24-11-2011, 0:20 Ik heb even gedreigd met het feit dat ik geen waarde meer aan hun woorden hecht, aangezien ze al drie maal eerder geld terug zouden storten en dat ik volgende week maandag bij geen bericht een incasso/ rechtsbijstand opdracht ga geven om dit af te handelen.
Daar worden ze helaas niet warm of koud van....want dat krijg je simpelweg niet voor elkaar krijgen....en dat weten ze ook.
Update: 28-11-11
Jeetje, ik begin zo zat te worden van Ibood. Negatieve dingen worden zonder pardon gewist of het forum. Op mail reageren ze niet. 24-11 hebben ze beloofd uit te gaan zoeken en terug te bellen. Het is nu 28-11, bijna twee maanden nadat ik wat besteld had en ik heb nog steeds geen geld terug. Ik heb dit notabene vanwege financiele redenen moeten doen. Ibood draait je gewoon een loer aan met valse beloftes, ik ga toch via de consumentenbond/rechtbijstand/incasso bureau proberen mijn geld terug te krijgen.

Voor iedereen anders, die denkt een goede aanbieding te kunnen scoren bij Ibood... bedenk je nog eens of je kiest voor een paar euro's minder, of dat je goede service wenst en meer wilt betalen!

Stof
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2009 15:12

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Stof »

Heyjijdaar schreef: Voor iedereen anders, die denkt een goede aanbieding te kunnen scoren bij Ibood... bedenk je nog eens of je kiest voor een paar euro's minder, of dat je goede service wenst en meer wilt betalen!
Ik snap waar je op doelt en deel je ergernis. Maar vwb je verwijzing naar meer betalen voor meer service moet ik een kanttekening kwijt.
We hebben het hier over normale dienstverlening en zelfs over het absolute minimum aan service dat je kunt eisen van iedere leverancier en waar ze voor een deel (de teruggavetermijn bv) ook wettelijk toe zijn verplicht!
Daarvoor hoef je niks extra te betalen, het hoort er gewoon te zijn.
Onder goede service kun je die zaken rekenen die extra voor je worden gedaan, die zou ik zelf niet zo gauw verwachten bij een online winkel die het moet hebben van aanbiedingen.
Maar de mate waarin ze nu tekortschieten in juist de dingen die ze gewoon horen resp verplicht zijn te doen is onacceptabel.

Voeg daarbij het totaal niet openstaan voor kritiek* en hun totaal niet oplossingsgerichte houding en het gitzwarte plaatje is kompleet.


*Ze kunnen wel beweren dat het forum en de klantenservice gescheiden zijn en dat ze daarom de klachten weghalen, maar beide horen bij hetzelfde bedrijf en worden door de meeste klanten (naar mijn mening terecht) als eenheid gezien.

Gesloten