Re: Het grote iBOOD topic
Geplaatst: 24 okt 2011 21:57
Wat een 'feest' van herkenning hier zeg. Ik heb ook een ervaring met iBood waar ik zacht gezegd nog steeds woedend over ben.
20 september
Aanbieding op iBood. Een Toshiba televisie voor €549,45 (+ €8,95 verzendkosten). Ik was al een tijd opzoek naar een nieuwe televisie en heb hem meteen besteld. Levertijd 10 tot 14 dagen. Ook heb ik die dag een bijpassende muurbeugel besteld.
3 oktober
Nog steeds geen bericht gehad dat mijn bestelling is verzonden. Ik heb een berichtje naar de klantenservice gestuurd om te vragen hoe het met de verzending van mijn product zat. Tot op de dag van vandaag nog steeds geen antwoord gehad.
Vervolgens lees ik op het forum dat er iemand is die wel een mailtje terug heeft gekregen van de klantenservice met daarin het bericht dat de bestelling is vertraagd en dat iBood het product zo spoedig mogelijk gaat proberen te leveren. Ik besluit om vervolgens de klantenservice te bellen. Het niveau van de telefoniste was echt om te huilen. Het enige wat ik te horen kreeg waren ingestudeerde teksten als: Ja, erg vervelend meneer en Wat vervelend om te horen, maar ik kan hier niks aan doen.. Na te hebben gevraagd of er een indicatie van de levertijd gegeven kon worden en mijn onvrede uitte over het feit dat er over de vertraging totaal niet wordt gecommuniceerd met de klanten kreeg ik de volgende reactie: Meneer, ik kan hier niks aan doen en kan u niet helpen. Zonder pardon werd de hoorn erop gegooid.
Vervolgens plaats ik op het forum het bericht dat het product is vertraagd en dat bij de hoorn er bij de klantenservice werd opgegooid. Een uur later zie ik verschillende reacties op mijn bericht, maar is het bericht verwijderd. Daarna heb ik 3 keer geprobeerd het bericht nog een keer te verplaatsen maar deze werd weer, zonder pardon en uitleg, weggehaald. Vervolgens wordt er door een andere klant geklaagd over het gebrek aan communicatie. Ik reageer daarop met het volgende:
Achja, ik heb vandaag al twee berichten geplaatst mbt dit incident met de klantenservice(oa degene waar jij op heb gereageerd), maar die worden allemaal verwijderd door iBood…
Nog geen half uur daarna een reactie van een moderator:
Daniel, die berichten zijn door mij verwijderd en niet door iBOOD.
Indien jij aan de telefoon een akkefietje had met iemand van de klantenservice, moet jij dit oplossen met de persoon in kwestie en niet op een productforum waarop die persoon trouwens niet aanwezig is en ook niet aanwezig zal zijn.
Het hele gebeuren is iets tussen jou en haar/hem en je moet daar niet het ganse forum mee betrekken.
4 oktober
De dag dat de TV binnen had moeten zijn komt pas de mail van iBood. Hierin het bericht dat hij pas in de week van 17 oktober wordt verzonden! Op het forum verschillende klachten over het feit dat voor de zoveelste keer een product niet op tijd wordt geleverd. Daarnaast ook heel erg veel mensen die geen mail hebben gehad. Dit is de reactie van de moderator:
Zoals ik al eerder aangegeven heb, zal er geen spraken van een compensatie zijn gezien iBOOD een contract heeft met de klant om binnen 30 dgn te leven. De levertijd is een indicatie welke ook in de algemene voorwaarden behandeld wordt. Mocht de levertijd langer dan 30dgn betreffen, dan zal de klantenservice opnieuw beoordelen of een compensatie zal plaats vinden. Hierover worden de klanten dan geïnformeerd.
Een contract met de klant om binnen 30 dagen te leveren, omdat het in de voorwaarden staan?! Dit terwijl bij elk product doodleuk wordt vermeld dat er een levertijd van 7 tot 10 werkdagen is.
6 oktober
Weer veel mensen die klagen over het feit dat er posts worden verwijderd. Reactie van moderator:
Beste sandralars, Er zijn geen posten verwijderd in dit topic. Ze staan er nog allemaal.
Zoals ik hierboven ook schreef is er geen reden op dit moment om aan de laatste datum week 17/10 te twijfelen.
Mijn reactie:
Er zijn wel posten verwijderd in dit topic. Waaronder 2 van mij. Op internet zijn ook ontzettend veel verhalen van mensen die klagen over het feit dat iBood zonder pardon posten verwijderen die hun in een negatief daglicht stellen.
Reactie iBood:
Daniel, deze postings worden verwijderd omdat ze zich niet aan de forum regels houden. Negatieve posts zijn welkom op dit forum mits ze zich aan de regels houden.
10 oktober
Het volgende bericht van een iBood moderator verschijnt op het forum:
Beste iBOODers
Helaas kan ik bevestigen dat de orders niet geleverd kunnen worden.
De klantenservice zal zo snel mogelijk alle orders verwerken en het geld retour zenden via de door jullie gebruikte betaalmethode. Ter compensatie ontvangen jullie een coupon voor eenmalig verzendkosten. Deze wordt binnenkort per mail verstrekt.
Ik begrijp jullie teleurstelling, maar wil jullie toch verzoeken met enige nuance te reageren.
Ik krijg vervolgens ook de mail van iBood dat de bestelling is geannuleerd. Schandalig! En met welke compensatie? Een tegoedbon voor gratis verzending bij de volgende bestelling. Dat is dus de manier hoe iBood dit soort problemen van zich afschud. Alsof iemand ooit nog iets bij deze idioten gaat bestellen.
Ik vind het verschrikkelijk hoe ik ben behandeld. Als klant kan je nergens met vraag, klacht of opmerking ergens terecht. Forum berichten worden zonder reden verwijderd, berichten naar de klantenservice worden gewoonweg genegeerd en bij een telefoontje krijg je een soort van getrainde robot aan de lijn de vervolgens zonder pardon de hoorn erop gegooid.
Mensen MOETEN hier bewust van worden. Daarom hoop ik ook van harte dat Radar besluit hier in de toekomst een aflevering aan te wijden. Ik ben in ieder geval uiteraard bereid om mijn verhaal te komen doen.
20 september
Aanbieding op iBood. Een Toshiba televisie voor €549,45 (+ €8,95 verzendkosten). Ik was al een tijd opzoek naar een nieuwe televisie en heb hem meteen besteld. Levertijd 10 tot 14 dagen. Ook heb ik die dag een bijpassende muurbeugel besteld.
3 oktober
Nog steeds geen bericht gehad dat mijn bestelling is verzonden. Ik heb een berichtje naar de klantenservice gestuurd om te vragen hoe het met de verzending van mijn product zat. Tot op de dag van vandaag nog steeds geen antwoord gehad.
Vervolgens lees ik op het forum dat er iemand is die wel een mailtje terug heeft gekregen van de klantenservice met daarin het bericht dat de bestelling is vertraagd en dat iBood het product zo spoedig mogelijk gaat proberen te leveren. Ik besluit om vervolgens de klantenservice te bellen. Het niveau van de telefoniste was echt om te huilen. Het enige wat ik te horen kreeg waren ingestudeerde teksten als: Ja, erg vervelend meneer en Wat vervelend om te horen, maar ik kan hier niks aan doen.. Na te hebben gevraagd of er een indicatie van de levertijd gegeven kon worden en mijn onvrede uitte over het feit dat er over de vertraging totaal niet wordt gecommuniceerd met de klanten kreeg ik de volgende reactie: Meneer, ik kan hier niks aan doen en kan u niet helpen. Zonder pardon werd de hoorn erop gegooid.
Vervolgens plaats ik op het forum het bericht dat het product is vertraagd en dat bij de hoorn er bij de klantenservice werd opgegooid. Een uur later zie ik verschillende reacties op mijn bericht, maar is het bericht verwijderd. Daarna heb ik 3 keer geprobeerd het bericht nog een keer te verplaatsen maar deze werd weer, zonder pardon en uitleg, weggehaald. Vervolgens wordt er door een andere klant geklaagd over het gebrek aan communicatie. Ik reageer daarop met het volgende:
Achja, ik heb vandaag al twee berichten geplaatst mbt dit incident met de klantenservice(oa degene waar jij op heb gereageerd), maar die worden allemaal verwijderd door iBood…
Nog geen half uur daarna een reactie van een moderator:
Daniel, die berichten zijn door mij verwijderd en niet door iBOOD.
Indien jij aan de telefoon een akkefietje had met iemand van de klantenservice, moet jij dit oplossen met de persoon in kwestie en niet op een productforum waarop die persoon trouwens niet aanwezig is en ook niet aanwezig zal zijn.
Het hele gebeuren is iets tussen jou en haar/hem en je moet daar niet het ganse forum mee betrekken.
4 oktober
De dag dat de TV binnen had moeten zijn komt pas de mail van iBood. Hierin het bericht dat hij pas in de week van 17 oktober wordt verzonden! Op het forum verschillende klachten over het feit dat voor de zoveelste keer een product niet op tijd wordt geleverd. Daarnaast ook heel erg veel mensen die geen mail hebben gehad. Dit is de reactie van de moderator:
Zoals ik al eerder aangegeven heb, zal er geen spraken van een compensatie zijn gezien iBOOD een contract heeft met de klant om binnen 30 dgn te leven. De levertijd is een indicatie welke ook in de algemene voorwaarden behandeld wordt. Mocht de levertijd langer dan 30dgn betreffen, dan zal de klantenservice opnieuw beoordelen of een compensatie zal plaats vinden. Hierover worden de klanten dan geïnformeerd.
Een contract met de klant om binnen 30 dagen te leveren, omdat het in de voorwaarden staan?! Dit terwijl bij elk product doodleuk wordt vermeld dat er een levertijd van 7 tot 10 werkdagen is.
6 oktober
Weer veel mensen die klagen over het feit dat er posts worden verwijderd. Reactie van moderator:
Beste sandralars, Er zijn geen posten verwijderd in dit topic. Ze staan er nog allemaal.
Zoals ik hierboven ook schreef is er geen reden op dit moment om aan de laatste datum week 17/10 te twijfelen.
Mijn reactie:
Er zijn wel posten verwijderd in dit topic. Waaronder 2 van mij. Op internet zijn ook ontzettend veel verhalen van mensen die klagen over het feit dat iBood zonder pardon posten verwijderen die hun in een negatief daglicht stellen.
Reactie iBood:
Daniel, deze postings worden verwijderd omdat ze zich niet aan de forum regels houden. Negatieve posts zijn welkom op dit forum mits ze zich aan de regels houden.
10 oktober
Het volgende bericht van een iBood moderator verschijnt op het forum:
Beste iBOODers
Helaas kan ik bevestigen dat de orders niet geleverd kunnen worden.
De klantenservice zal zo snel mogelijk alle orders verwerken en het geld retour zenden via de door jullie gebruikte betaalmethode. Ter compensatie ontvangen jullie een coupon voor eenmalig verzendkosten. Deze wordt binnenkort per mail verstrekt.
Ik begrijp jullie teleurstelling, maar wil jullie toch verzoeken met enige nuance te reageren.
Ik krijg vervolgens ook de mail van iBood dat de bestelling is geannuleerd. Schandalig! En met welke compensatie? Een tegoedbon voor gratis verzending bij de volgende bestelling. Dat is dus de manier hoe iBood dit soort problemen van zich afschud. Alsof iemand ooit nog iets bij deze idioten gaat bestellen.
Ik vind het verschrikkelijk hoe ik ben behandeld. Als klant kan je nergens met vraag, klacht of opmerking ergens terecht. Forum berichten worden zonder reden verwijderd, berichten naar de klantenservice worden gewoonweg genegeerd en bij een telefoontje krijg je een soort van getrainde robot aan de lijn de vervolgens zonder pardon de hoorn erop gegooid.
Mensen MOETEN hier bewust van worden. Daarom hoop ik ook van harte dat Radar besluit hier in de toekomst een aflevering aan te wijden. Ik ben in ieder geval uiteraard bereid om mijn verhaal te komen doen.