Geplaatst op 25 Apr 2009 23:01 door Ouwe aap
Leg jij dan eens uit hoe dat komt.
Dat heb ik al zo vaak verteld: Omdat de rechtsgang veel te lastig is, te kostbaar is en te lang duurt. Beter lezen a.u.b.
Ik heb 2 x excuses gemaakt. 1 x aan Alfatrion (dat had niets met lezen te maken) en 1 x aan jou. Dat was idd omdat ik niet goed had gelezen. Dat laatste was overigens bewust weet je nog ?
Dat weet ik nog. Dus jij plaatst reacties waarin je een negatief oordeel geeft over een reactie van iemand anders terwijl je die reactie
bewust niet (goed) gelezen hebt... Dat is nog 'erger' dan je veroordelend uitspreken terwijl je dat bericht van die ander waarop je reageert
onbewust niet goed gelezen zou hebben.
Als je niet eens de moeite wil nemen om iets goed te lezen, moet je er ook niet op reageren.
Heb ik al een paar x uitgelegd.
In ieder geval niet in dat bericht van jou. Je schreef enkel:
"En dat is hij nog steeds, dus consumentenrecht werkt niet afdoende." Dat was je complete reactie, zonder enige toelichting of onderbouwing.
Ik vroeg je toch om te lezen ?
Op die opmerking heb ik al in mijn vorige bericht gereageerd. Lees maar even terug.
En ik spreek mezelf tegen ?
Ja. Ik niet; lees maar aandachtig terug. Hint: Een systeem kan goed zijn terwijl de uitvoering daarvan slecht is.
Jij schreef:
"Als de winkelier niet steeds de l*l zou zijn, zou de consument ook geen problemen hebben. Wat er vaak gebeurd is dat een winkel het probleem op de consument probeert af te schuiven."
Eerst schrijf je dat de winkelier steeds de l*l is en in de volgende zin schrijf je dat de winkelier vaak de problemen op de consument probeert af te schuiven. Wie is er dan juist steeds de l*l? Inderdaad de consument en niet de winkelier. Die schuift het af op de consument. Dat noem ik jezelf tegenspreken.
Als ik constateer dat iets niet goed gaat mag ik dat vast wel vertellen zonder direct een oplossing te hebben. En jij maakt een ander uit voor arrogant ??
Nou heb je het weer gedaan... Niet goed lezen. Mijn opmerking over 'arrogantie' was aan BBCS gericht en niet aan jou.
Als iemand zegt...
"Punt uit.
Einde discussie."
...Noem ik dat arrogant. Het is niet aan diegene om te bepalen of een discussie beëindigd is omdat hij overtuigd van z'n eigen gelijk is. Vind jij dit niet arrogant Ouwe aap? Iemand op een dergelijke manier de mond proberen te snoeren?
Mag ik ook weten wat ik je aangedaan heb, dat je zo van leer trekt ? Je maakt mij voor van alles uit en valt me aan op het feit dat ik excuses aanbied als ik fout zit. Wat is daar mis mee dan ?
Ik heb je nergens voor 'uit gemaakt'. Ik heb geschreven dat je niet goed leest. Dat heb je trouwens zelf ook al toegegeven. Nu niet zo zielig doen en het slachtoffer uithangen a.u.b. Als je niet tegen kritiek kunt, moet je hier maar geen reacties posten.
Op zich is met excuses maken niets mis. Tenzij iemand dat vaak moet doen omdat hij uit gemakzucht de moeite niet neemt om goed te luisteren of goed te lezen. Je probeert het e.e.a. nu uit haar context te trekken. Of komt dat omdat je niet goed leest?
Geplaatst op 25 Apr 2009 23:17 door BBCS
Waarvan moet de winkelier dan die kosten gaan betalen?????
Hij kan dan nooit die kosten bij de fabrikant claimen, omdat de fabrikant niet aan het consumentenrecht hoeft te houden.
En de volgende misleidende reactie van BBCS. Nee sterker nog, het is gewoon een leugen. De winkelier heeft wel degelijk mogelijkheden die kosten bij de fabrikant te claimen. Het regresrecht. BBCS vindt het blijkbaar normaal als de consument wel naar de rechter zou moeten om haar gelijk te halen terwijl de winkelier dat dan niet zou moeten.
De reden dat veel winkelieren niet aan de consumentenrecht houden die is opgesteld door Europa is gewoon omdat zij die kosten en materiaal niet bij de fabrikanten kunnen declareren.
En dat zou snel afgelopen zijn indien de rechtsgang voor
iedereen makkelijker en goedkoper wordt. Dus ook goedkoper en makkelijker voor de winkelier. Dat betekent overigens niet dat het aantal rechtszaken explosief zou stijgen. Met een rechtszaak dreigen is dan al vaak afdoende. De wet veranderen zoals BBCS graag wil zal niets aan de situatie veranderen als niemand een rechtszaak begint omdat dat te duur is, te lastig is en te lang duurt. Men zal dan nog steeds garantie blijven weigeren.
Hoe je het ook bekijkt, de winkelier is gewoon een doorverkoper, een uitzondering daarop is als de winkelier zelf het product maakt.
Nee. Gelukkig is dat niet waar. Althans juridisch gezien niet.
Dat is een situatie die BBCS graag zou willen.
Is dit nu zo moeilijk te begrijpen??
Rotfl.
Geplaatst op 25 Apr 2009 23:25 door stofzuigertje
Omdat deze uitspraak van Feb 2008 de persoon en rechter zich niet kan verdedigen plaats ik deze niet,
Is deze uitspraak gepubliceerd op internet? De meeste vonnissen zijn openbaar.