LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] brilmontuur Delta Lloyd top???
-
Re: brilmontuur Delta Lloyd top???
Het lijkt ons niet zo zinvol om andere mensen aan te vallen op het feit dat ze (terecht) een brilmontuur claimen. Wij hebben geen kinderen. Moeten we daarom gaan roepen dat gezonde mensen die wel kinderen willen geen ziekenhuisbevallingen mogen claimen, omdat zwangerschap geen ziekte is? (Zomaar een voorbeeld.) In de eerste plaats vinden we dat niet. In de tweede plaats kun je zo wel bezig blijven.
Waar we ondertussen heel benieuwd naar zijn, is of rechtshulp afgelopen jaar iets heeft opgeleverd. Zijn er mensen die dit jaar via rechtshulp afdoende zijn geholpen? Of moeten er echt gerechtelijke procedures worden aangespannen?
Mensen die eerder dit jaar op het forum zaten: laat eens horen hoe het is afgelopen! Ik denk dat we daar allemaal veel aan hebben, want dan weten we waar we ons op moeten voorbereiden. DL heeft onze monturen nl. niet vergoed, en wij hebben geen rechtsbijstandverzekering. Is een simpele brief van een jurist voldoende? Of laat DL het echt aankomen op rechtzaken? Verder loopt het jaar ten einde en moeten we ook nog eens beslissen of we bij Delta Lloyd willen blijven of niet. Wij denken er uiteraard sterk over om over te stappen.
Daarom: laat ons svp weten hoe het is afgelopen!
Hartelijke groet, Janneke en Rob
Waar we ondertussen heel benieuwd naar zijn, is of rechtshulp afgelopen jaar iets heeft opgeleverd. Zijn er mensen die dit jaar via rechtshulp afdoende zijn geholpen? Of moeten er echt gerechtelijke procedures worden aangespannen?
Mensen die eerder dit jaar op het forum zaten: laat eens horen hoe het is afgelopen! Ik denk dat we daar allemaal veel aan hebben, want dan weten we waar we ons op moeten voorbereiden. DL heeft onze monturen nl. niet vergoed, en wij hebben geen rechtsbijstandverzekering. Is een simpele brief van een jurist voldoende? Of laat DL het echt aankomen op rechtzaken? Verder loopt het jaar ten einde en moeten we ook nog eens beslissen of we bij Delta Lloyd willen blijven of niet. Wij denken er uiteraard sterk over om over te stappen.
Daarom: laat ons svp weten hoe het is afgelopen!
Hartelijke groet, Janneke en Rob
-
Ik heb toch een reactie van iemand gevonden die precies beschrijft hoe je moet handelen. Ik wil de opmerking maken dat normaal gesproken een vergoedingenoverzicht geen enkele status heeft, maar in het geval van Delta Lloyd wel. In de polisvoorwaarden staat duidelijk dat deze gebruikt moeten worden samen met het vergoedingen overzicht. In de polisvoorwaarden staat namelijk niet welk bedrag wordt vergoed per type AV.
Brilmontuur Delta Lloyd Top
Beste Alida,
Fijn, dat je dat wilt doen.
Ik zal jou dan per kerende mail de ingebrekestelling toesturen.
Juridisch gezien gaan de algemene voorwaarden boven het vergoedingenoverzicht.
Onze rechtsbijstand heeft al een nummer voor deze zaak aangemaakt.
Maar als we de vergoeding uitbetaald kunnen krijgen door alleen een kopie van het vergoedingenoverzicht van januari te mailen, wat mij is toegezegd, kies ik daarvoor. Veel simpeler!
Zo kunnen ook mensen zonder Rechtsbijstand alsnog de vergoeding claimen!
Ik heb wel gevraagd waarom het montuur in de algemene voorwaarden staat vermeld als het toch niet wordt vergoed.
Mij werd verteld dat dit een ander pakket betrof. Vreemd, zei ik, wat wij hebben het duurste pakket! Dat had echter met de voorwaarden van Ohra te maken was de reactie. Maar ik ben toch verzekerd bij Delta Lloyd? Ze proberen zich er gewoon uit te kletsen.
Mijn e-mailadres is: [email protected].
Dank je!
12 aug 2009 10:15
Witte lotus
Montuur Delta LLoyd Top
Vanmiddag is mij gezegd door een medewerker van Delta LLoyd dat het montuur vergoed wordt. Binnen enkele weken kan ik het bedrag op mijn rekening verwachten. De weg die ik heb bewandeld:
Ik heb eerst een ingebrekestelling gestuurd. Als reactie daarop kwam er een brief om een kopie van het vergoedingenoverzicht te sturen.
Daar ik momenteel in Spanje verblijf had ik dat niet bij me.
Mijn dochter heeft onze administratie nagekeken en daar we reeds 1,5 jaar een zorgverzekering bij D.L. hebben hebben we alleen een vergoedingenoverzicht van vorig jaar.
Alida heeft mij toen het 'juiste' vergoedingenoverzicht toegestuurd en ik heb in de mail aan Delta LLoyd, waarbij ik het vergoedingenoverzicht stuurde, nogmaals te kennen gegeven dat D.L. niet gerechtigd was het vergoedingenoverzicht tijdens de looptijd van de verzekering
te wijzigen. Dat naast mijn rechtsbijstand ook de S.K.G.Z. aangaf dat de voorwaarden gelden bóven het vergoedingenoverzicht.
Binnen een half uur na ontvangst van de mail kreeg ik een telefoontje dat ze uit coulance mijn montuur wel wilden betalen.
Ik heb toen duidelijk gezegd dat er van coulance geen sprake kan zijn daar D.L. verplicht is de resterende looptijd van de verzekering een montuur te vergoeden. Die mijnheer gaf me gelijk, ook wat betreft de andere argumenten. Ik heb tevens gezegd dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten als ik en op welke wijze zij ervoor kunnen zorgen alsnog de kosten van het montuur vergoed te krijgen.
Hij heeft mij verzekerd dat als die mensen een brief en een kopie van het vergoedingenoverzicht sturen ook zij de kosten vergoed zullen krijgen.
Ik heb een voorbeeldbrief gemaakt dus wie geinteresseerd is kan mij mailen. Zie mailadres andere bericht.
Jenny
Brilmontuur Delta Lloyd Top
Beste Alida,
Fijn, dat je dat wilt doen.
Ik zal jou dan per kerende mail de ingebrekestelling toesturen.
Juridisch gezien gaan de algemene voorwaarden boven het vergoedingenoverzicht.
Onze rechtsbijstand heeft al een nummer voor deze zaak aangemaakt.
Maar als we de vergoeding uitbetaald kunnen krijgen door alleen een kopie van het vergoedingenoverzicht van januari te mailen, wat mij is toegezegd, kies ik daarvoor. Veel simpeler!
Zo kunnen ook mensen zonder Rechtsbijstand alsnog de vergoeding claimen!
Ik heb wel gevraagd waarom het montuur in de algemene voorwaarden staat vermeld als het toch niet wordt vergoed.
Mij werd verteld dat dit een ander pakket betrof. Vreemd, zei ik, wat wij hebben het duurste pakket! Dat had echter met de voorwaarden van Ohra te maken was de reactie. Maar ik ben toch verzekerd bij Delta Lloyd? Ze proberen zich er gewoon uit te kletsen.
Mijn e-mailadres is: [email protected].
Dank je!
12 aug 2009 10:15
Witte lotus
Montuur Delta LLoyd Top
Vanmiddag is mij gezegd door een medewerker van Delta LLoyd dat het montuur vergoed wordt. Binnen enkele weken kan ik het bedrag op mijn rekening verwachten. De weg die ik heb bewandeld:
Ik heb eerst een ingebrekestelling gestuurd. Als reactie daarop kwam er een brief om een kopie van het vergoedingenoverzicht te sturen.
Daar ik momenteel in Spanje verblijf had ik dat niet bij me.
Mijn dochter heeft onze administratie nagekeken en daar we reeds 1,5 jaar een zorgverzekering bij D.L. hebben hebben we alleen een vergoedingenoverzicht van vorig jaar.
Alida heeft mij toen het 'juiste' vergoedingenoverzicht toegestuurd en ik heb in de mail aan Delta LLoyd, waarbij ik het vergoedingenoverzicht stuurde, nogmaals te kennen gegeven dat D.L. niet gerechtigd was het vergoedingenoverzicht tijdens de looptijd van de verzekering
te wijzigen. Dat naast mijn rechtsbijstand ook de S.K.G.Z. aangaf dat de voorwaarden gelden bóven het vergoedingenoverzicht.
Binnen een half uur na ontvangst van de mail kreeg ik een telefoontje dat ze uit coulance mijn montuur wel wilden betalen.
Ik heb toen duidelijk gezegd dat er van coulance geen sprake kan zijn daar D.L. verplicht is de resterende looptijd van de verzekering een montuur te vergoeden. Die mijnheer gaf me gelijk, ook wat betreft de andere argumenten. Ik heb tevens gezegd dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten als ik en op welke wijze zij ervoor kunnen zorgen alsnog de kosten van het montuur vergoed te krijgen.
Hij heeft mij verzekerd dat als die mensen een brief en een kopie van het vergoedingenoverzicht sturen ook zij de kosten vergoed zullen krijgen.
Ik heb een voorbeeldbrief gemaakt dus wie geinteresseerd is kan mij mailen. Zie mailadres andere bericht.
Jenny
-
Hallo!
Ik heb na bezwaar te hebben gemaakt mijn brilmontuur nog steeds niet vergoed gekregen. Volgende stap is nu de Stichting Geschillencommissie.
In mijn omgeving 2 personen die in hetzelfde schuitje zaten. Ene heeft na bezwaar bij Delta Lloyd het montuur uit coulance vergoed gekregen. De ander niet, maar wel na bemiddeling door de Geschillencommissie het montuur eenmalig vergoed gekregen.
Groeten!
Ik heb na bezwaar te hebben gemaakt mijn brilmontuur nog steeds niet vergoed gekregen. Volgende stap is nu de Stichting Geschillencommissie.
In mijn omgeving 2 personen die in hetzelfde schuitje zaten. Ene heeft na bezwaar bij Delta Lloyd het montuur uit coulance vergoed gekregen. De ander niet, maar wel na bemiddeling door de Geschillencommissie het montuur eenmalig vergoed gekregen.
Groeten!
Momenteel opruiming van super design monturen bij vele winkels. Je kunt je slag slaan. Gewoon betalen, niks vergoed, niks verzekering. Maar wel nu toeslaan en niet eindeloos bezwaarschriften indienen en briefwisselingen. Cash is king.
Happy new year...
B+
Happy new year...
B+
-
Op http://www.basispolisofferte.nl staat nog wel de polisvoorwaarden van 2009 (idd met 15.7.1 zonder a,b) Ik ben ook bezig met DL, en heb een ingebrekestelling naar Juridische zaken van DL gestuurd. Hou jullie op de hoogte.
Ook ik heb in januari 2009 brilmontuur met glazen gekocht en alleen de glazen vergoed gekregen. Dit heeft me nooit lekker gezeten, want ik was overtuigd dat ik ergens had gelezen dat het montuur ook zou worden vergoed. En zie hier... had ik toch gelijk.
Alleen... het is nu september 2010, bijna 1,5 jaar na dato, heeft het nog zin om alsnog vergoeding te eisen?
Of kan zoiets ook "verjaren"?
Alleen... het is nu september 2010, bijna 1,5 jaar na dato, heeft het nog zin om alsnog vergoeding te eisen?
Of kan zoiets ook "verjaren"?
-
Ik meen me te herinneren dat het tot 3 jaar na de schade mogelijk is, zelfs als de zorgverzekeraar dit in zijn voorwaarden niet erkent. Dit zou een wettelijke regeling zijn. Vraag na bij Juridisch Loket.SylKa schreef:Alleen... het is nu september 2010, bijna 1,5 jaar na dato, heeft het nog zin om alsnog vergoeding te eisen?Of kan zoiets ook "verjaren"?
-
Ik ben ook naar het juridisch loket geweest. Deze hebben mij verdere stappen afgeraden. Je zou een procedure bij de rechter kunnen beginnen, zeggen ze. De kans dat een rechter de vordering toewijst is klein. Ik ben ermee gestopt; het kost me teveel negatieve energie, postzegels (aangetekend) parkeergeld, en tijd.
-
Je hoeft hier toch niet voor naar de rechter. Er is een Klachtencommissie voor Zorgverzekeringen, de SKGZ in Zeist. Via internet is een formulier te downloaden. Ik den dat je een goede kans maakt. Immers er hebben bij de SKGZ al meer zaken hierover gelopen. Je kan ook eerst telefonisch inlichtingen bij hen vragen. Je zal dan te horen krijgen dat je eerst zelf moet zorgen dat je een zogenaamde "heroverweging" krijgt. Dit is een schriftelijke verklaring van de zorgverzekeraar, dat zij bij hun standpunt (van niet-vergoeden van montuur) blijven.
-
Ik heb alle bladzijden gelezen en n.a.v. deze mail besloten hier dus niet te klagen. Zie:
Berichttitel: vergoeding brilmontuur delta lloyd Geplaatst: 08 aug 2009 19:55
Reacties: 55
Bekeken: 15381
Ik zit dus ook met dit probleem. Duidelijk in de polisvoorwaarden gekeken waar notabene delta lloyd op stond. Bij het SKGZ klacht ingediend. Deze hebben het bekeken en zijn tot de snelle conclussie gekomen dat ze 'niets meer voor me konden doen' Zij hebben zich wel erg snel door het verwijderde 17.C van hun pad laten brengen. Ook al stond punt 17.C er voorheen wel. Nu is het nu aangepast en schijn ik dus mn rechten te verliezen.Vind ik persoonlijk vreemd. Bij de ONVZ was dat 2 jaar geleden hetzelfde, die veranderde ook ineens de voorwaarden. Mocht dus niet!! Ze hebben dit ook terug moeten draaien van de rechter. Alleen indien een verzekering failliet dreigt te gaan,dan pas mogen ze de voorwaarden tussentijds veranderen.Aan het SKGZ heb ik dus niets gehad! Waardeloos!
Berichttitel: vergoeding brilmontuur delta lloyd Geplaatst: 08 aug 2009 19:55
Reacties: 55
Bekeken: 15381
Ik zit dus ook met dit probleem. Duidelijk in de polisvoorwaarden gekeken waar notabene delta lloyd op stond. Bij het SKGZ klacht ingediend. Deze hebben het bekeken en zijn tot de snelle conclussie gekomen dat ze 'niets meer voor me konden doen' Zij hebben zich wel erg snel door het verwijderde 17.C van hun pad laten brengen. Ook al stond punt 17.C er voorheen wel. Nu is het nu aangepast en schijn ik dus mn rechten te verliezen.Vind ik persoonlijk vreemd. Bij de ONVZ was dat 2 jaar geleden hetzelfde, die veranderde ook ineens de voorwaarden. Mocht dus niet!! Ze hebben dit ook terug moeten draaien van de rechter. Alleen indien een verzekering failliet dreigt te gaan,dan pas mogen ze de voorwaarden tussentijds veranderen.Aan het SKGZ heb ik dus niets gehad! Waardeloos!
-
M.I.V 01-01-2011 zit er wel weer een brilmontuur bij!! namelijk 750,00 euro per 2 jaar in het Toppakket.
Delta Lloyd ZorgverzekeringPakketvergelijker 2011
OMSCHRIJVING
ALTERNATIEVE GENEESWIJZEN
Alternatieve geneesmiddelen Alternatieve geneeswijzen
Totale vergoeding alternatieve geneeswijzen en geneesmiddelen
BRILLEN & CONTACTLENZEN
Brillen (incl. montuur) / contactlenzen / ooglaseren
BUITENLAND 1
Buitenland vaccinaties Dekkingsgebied buitenland dekking Medische kosten
Mondzorg spoedeisend (vanaf 18 jaar) Repatriëring overledenen
Repatriëring zieken / gewonden indien medisch noodzakelijk
Spoedeisende medische zorg