LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe smartcards van Canal digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

zoek maar eens op de website van www.totaaltv.nl daar werd het ook aangekaart na 1juli 1maand opzegtermijn en bij nieuwe contracten 2jarige abonnementen en oude contracten lopen door zoals afgesloten, maar bij een wijziging van of aanvulling ook 2 jaar er aan vast

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Het stond donderdag in de krant.Daar stond dat je per maand kon opzeggen,en ze mogen niet meer stilzwijgend verlengen en ze moeten van te voren(1 maand) laten weten dat je abo afloopt,en of je het wil verlengen,dat mogen ze niet meer automatisch doen.Dat geldt voor t.v,kabel,internet,verzekeringen,en zelfs energiecontracten mag je tussentijds opzeggen.En als je een nieuw contract afsluit mag je dat per maand opzeggen.Maar cd houd zich daar niet aan,dus kun je het gerust laten voorkomen,dat win je altijd.Cd stelt zijn eigen regels en komt het niet uit veranderen ze het weer in hun eigen voordeel,maar zo werkt het niet,ze moeten ook wijzigingen op tijd doorgeven,dat je optijd kunt opzeggen als je het er niet mee eens bent

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

Ok laten we het hopen

onkundig
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2009 11:25

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door onkundig »

ik heb ook problemen met de nieuwe kaart, heb een Extrem U|CI 6400 reciever. Helpdesk meldde dat de fabricant fakkiet is, en dus niet de software meer kan leveren. Mijn abonnement loopt tot 30-11-2009. Ik heb al aangegeven dat ik de incasso stop, bij het niet voldoen aan de eisen. iK betaal voor een product, en CD dient deze te leveren.

Ik heb al bericht gehad met het juridische loket, deze gaan kijken in hoevere CD de regelgevening correct handteerd.

CD bied op geen enkele wijze eneige vorm van hulp aan. Deze laten je het gewoon uitzoeken, en het verzoek tot bijdrage is ook niet verplicht. De klant heeft namelijk niet om de aanpassing gevraagd, en dient te inversteren (vaak meer dan die 10 euro) om het zenderpakket te blijven kijken.

Ik kan eenieder aanraden om contact te leggen met het juridische loket, zij kunnen je goed adviseren. Zij zijn bereikbaar op telefoon 0900-8020.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

Misschien is dit een tip met de extrem ontvanger. Indien U de ingebouwde kaartlezer gebruikt . moet U die inactief maken (ALLEEN!!! als er een commoninterface module geplaatst kan worden) Want bij mijn extreme wou het niet goed werken als de embedded cardreader ook mediaguard kon. DAn moet U een paar modulen proberen te lenen bijv de CDS mediaguard of de nieuwste aston en dan zou het weer moeten werken > wel de nieuwste software in de cam module. En een fabrieks reset en alle kanalen weer inlezen kan ook geen kwaad.( wel wat werk maar dan heeft U alle pids nieuw, enz en dode kanalen er uit . EERst de nl kanalen laden (zoeken netwerk per transponder) dan fta en vervolgens alles netwerk zoeken.

onkundig
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2009 11:25

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door onkundig »

Piet44m,
dat is nu waar het om gaat. CD gaat iets nieuws beginnen, en zadelt de klanten met onkosten op. CD doet een software aanpassing, en het kan toch niet zo zijn dat de klant uiteindelijk de rekening betaald?

CD weet van de problemen (en die zijn groot) onder de klanten, dan kunnen zij ook een helpende hand bieden. Maar nee, zoals altijd, de grote gedragen niet klantvriendelijk.

eens kijken of zij nog zoveel praatjes hebben als het klantenbestand drastisch word teruggebracht door ontevreden opzeggende klanten.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@ onkundig Canaal digitaal en voorgangers hebben dat kunstje al zo vaak geflikt. En de kosten die via schotel kijken nooit genoemd worden zijn de talloze aanpassingen en boxen die S/Wmatig uitgerangeerd worden.En die zijn HOOG. Alleen Neelie S Kroes kan die CDS terugfluiten en te eisen Dat DE monopolie settopboxen van die aanbieders eens en voor altijd verleden tijd wordt. En alleen een smartcard en een cammodule nodig is.IN een DVB ontvanger. EN dan kan er ook gauwer een andere aanbieder instappen . Want zo zit de doelgroep zwaar gebonden . DUs op naar de EU.

rsv
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2009 23:34

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door rsv »

Ik heb de nieuwe kaart eerst in de kast gelegd. Vannacht ging de televisie op zwart. De oude kaart is niet meer geldig. Ik heb daarom mijn nieuwe kaart uit de kast gehaald en in de decoder geplaatst. Het werkte verrassend in één keer. De eenmalige bijdrage zal ik echter niet betalen. Ik betaal mijn abonnement en CD heeft volgens mij niet het recht mij verder nog kosten in rekening te brengen voor zaken die zij mij eenzijdig opleggen. Tevens vindt ik dat CD haar diensten moet blijven aanbieden voor oudere decoders. Je zit er tenslotte niet op te wachten om om de paar jaar nieuwe apperatuur aan te schaffen omdat de aanbieder zonodig wil vernieuwen. Als alle CD klanten nu zo reageren, dan zal CD zich vanzelf wat klantvriendelijker op gaan stellen. Klantenbinding is n.l. waardevoller dan klantenwerving, want in de tv aanbiederswereld wordt de concurentie steeds groter. Voor mensen die afhankelijk zijn van de sataliet komen steeds meer alternatieven.

stofzuigertje

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens Hackers moeten ze helaas een nieuwe kaart op de markt brengen die straks pas veiliger zal worden.
Ze kunnen niet iedereen tegelijk deze sturen.

Een aantal niet goedgekeurde ontvangers zullen vervangen moeten worden.

Een Hacker als ik keek al 4 jaar meestal gratis en slechts enkele keer hadden we geen signaal.
Daarom moeten ze wel.
Pas als er voldoende hackers actief worden en vele opzeggen omdat een namaak kaart slechts eenmalig €35 voor vol pakket koste....
Dan moeten ze wel.


99% van alle problemen zijn door niet goedgekeurde of erg oude ontvanger van meer dan 7 jaren oud.

onkundig
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2009 11:25

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door onkundig »

even de voorwaarden gedownload, en zie hier.

5. Ieder Abonnement wordt aangegaan voor de duur van 24 maanden of, mits afwijkend, de duur die staat vermeld op het (elektronische) inschrijfformulier of die telefonisch wordt medegedeeld. Bij een Abonnement dat op afstand is tot stand gekomen, zal de duur van het Abonnement tevens blijken uit de bevestiging van het Abonnement. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen op het (elektronische) inschrijfformulier zal het Abonnement na afloop van de overeengekomen duur automatisch worden verlengd voor onbepaalde duur. De initiële abonnementsperiode gaat in op de eerste dag van de kalendermaand die volgt op de dag dat het (elektronische) inschrijfformulier is ingevuld/ondertekend of de telefonische afspraak is gemaakt.

6. Opzegging van een Abonnement door de Abonnee dient per brief te gebeuren en is in geval van Abonnementen voor bepaalde duur, behoudens en met inachtneming van wettelijk verplichte uitzonderingen, alleen kosteloos mogelijk tegen het einde van een lopende abonnementsperiode of in het geval van Abonnementen voor onbepaalde duur tegen het einde van de maand.
Bij beëindiging dient te allen tijde een opzegtermijn van minimaal 1 maand in acht te worden genomen. In de opzegging dient de Abonnee te vermelden of hij volledige beëindiging wenst van alle diensten van CD PREMIUM/CD, danwel een migratie wenst naar een bij het Abonnement inbegrepen lager pakket. Indien de opzegging onduidelijk is zal de Abonnee naar het eerstvolgende lagere pakket worden gemigreerd behoudens schriftelijke kennisgeving door de Abonnee binnen 7 dagen na de bevestiging van de migratie door CD PREMIUM/CD.
Na ontvangst van deze laatste kennisgeving van de Abonnee zullen alle relevante diensten door CD PREMIUM/CD worden gestaakt.

wil je meer lezen, hier de link naar de voorwaarden:
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFil ... aarden.pdf


dus Cd heeft hier een steekje laten vallen, en dat is in het voordeel van de klant.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@stofzuigertje Goedgekeurd (ontvanger)is een begrip dat door cds en co is bedacht. zij hoeven niet (en mogen) niet een box die alleen voor hun diensten is te gebruiken op de markt brengen .MONOPOLIE /PROTECTIONISME Wat gebeurd er als zij failliet gaan , In dat geval hoeft iemand met een common intwerface ontvanger niks te vrezen(ZODRA DAT OFF KAN . En ten tweede overstappen is onmogelijk . Ook als u een sky abo zou willen nemen. EN de boxen zijn hopeloos achter met de markt. EN omdat de kaart de zwakke plek is zouden zij beter een module op de markt kunnen brengen die, A het prima doet in de dvb omgeving , B kan extra beveiligd worden samen met de kaart. dmv van updates enz

onkundig
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2009 11:25

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door onkundig »

hier nog een link om een brief voor opzeggen te maken.

http://www.opzeggen.nl/index.php?option ... Itemid=758

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

Maar zoals eruit blijkt zit je er alleerst 24maanden aan vast en mocht je zo dom zijn om nog weer wat te veranderen dan start er weer een 24 maanden . EN na die periode kan men maandelijks opzeggen

onkundig
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2009 11:25

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door onkundig »

Piet44m,
je hebt gelijk zoals het in het stukje staat wat ik bijgevoegd had, maar als je de voorwaarden goed leest praten zij daar over abonnementen met een looptijd van 12 maanden.

Wat het belangrijkste is, is dat cd je een einddata geeft. ik heb al 4 jaar een abonnement, en mijn einddata zou liggen op 30-11-2009. Maar volgens de voorwaarde heb ik dus een contract voor onbepaalde tijd, en kan ik met inactneming van 1 maand opzegtermijn weg bij cd.

er is inmiddels ook een andere aanbieder op de markt. Digitenne, de maandlasten zijn € 7.50. Eenmalige bijdrage van € 20.-, en gratis ontvanger. Je ontvangt 23 kanalen (zelfde kanalen als bij het pakket van €9,50, echter wel met regionale zender), en met de buitenantenne is het ontvangst goed. ook zou het ontvangst bij slecht weer goed zijn.
je kan deze 4 weken gratis proberen, zonder verplichtingen.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

De voor 1juli afgesloten contracten waren 12maanden en blijven dat tot er een wijziging (door dat er een upgrade of downgrade plaatsvind) doorlopen .Alle nieuwe contracten zijn de eerste 24 maanden verplicht en na die 24maanden kunt u met 1maand opzeg stoppen.En zonder opzeg blijft het contract doorlopen voor onbepaalde tijd. IK heb digitenne en sat kpn moet echt de kwaliteit opschroeven er zitten te veel zenders op een kanaal 3-4 tv zenders is het max en op sommige kanalen zitten er 8

stofzuigertje

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ze adviseren een goedgekeurde ontvanger maar de goedgekeurde kaartlezer is meestal voldoende, gebruik ik ook.

Deze zijn goedkoper (€50,- aanbieding) en je hoeft niet alles opnieuw uit te zoeken want ik heb 3 satelliet tuners en die vervangen en instellen is duur en ik moet dan alles opnieuw leren.
Daarom 3 CI kaartlezers gekocht en dus 1 legaal en 2x copy van CD kaart dus ik betaal 1x voor 3 ontvangers.
Verder hebben diverse familie leden dus ook een copy van mijn...

En daarom gaan ze beter beveiligen, maar die nieuwe kaarten zijn tot nu toe ook niet 100% waterdicht, wel lastiger.

Een ervaren Hacker.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@stofzuigertje heb je wel eens gehoord van een ip adres,ze kunnen zo bij je komen aankloppen . En als ze de mediaguard 2 uitgeschakeld hebben , wat nog niet het geval is. kijk dan nog eens weer. Daarom zou een eigen module en een afwijkende smartcard bijv met 2 chippen, die niet blanco te koop is , heel wat langer dicht zitten , want als het niet alleen met programmeren lukt, dan word het al heel wat lastiger.

onkundig
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2009 11:25

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door onkundig »

@piet44m.

de opmerking van stofzuigertje dat hij 1 kaart legaal en 2 illegaal zou hebben, is voor cd onvoldoende bewijs. wat betreft het ip adres, dat is inderdaad te traceren, en wijselijk houdt je op het woonadres/ ip adres dus ook je legale kaart.
Want cd eist dat je een adres opgeeft, en een wijziging in je woonadres ook. dus mogen ze komen kijken, en moeten met schaamrood op de wangen erkennen dat er niets strafbaars is gepleegd.

de seca 2 gaat 1 dag na de data die cd op de begeleidende brief heeft gezet uit de lucht.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@ onkundig, de seca 2 gaat pas uit de lucht als de laatste seca3 kaart is bij de laatste klant is bezorgd . na ontvangst van de nieuwe kaart gaat de oude kaart van U uit het systeem en wordt uitgeschakeld. Maar nu zijn er nog steeds seca2 kaarten in gebruik

akl
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:33

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door akl »

Ik heb de website van Canaldigitaal afgezocht maar ik kan geen klachtenregeling vinden. Heeft iemand de klachtenregeling? Want ik wil wel een officiële klacht indienen tegen het absurde bedrag van de door mij niet gewenste nieuwe smartcard.

Gesloten