LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De oplossing van DSB

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
ww00ww
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:22

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door ww00ww »

Beste Roos.

Vandaag had ik een gesprek met de klachtenmanager, zelfs hij gaf ruiterlijk toe dat de WCP /Orv polis niet nodig waren geweest, en dat er sprake is geweest van misleiding. Natuurlijk heb ik zelf ook een verantwoordelijkheid, maar de DSB heeft koppelverkoop gedaan {verboden bij wet} en iemand een bedrag laten lenen van 145% van de executiewaarde. En dat geld hebben we niet in de hand gekregen, hier heeft men koopsompolissen voor afgesloten, waarop de bank 80% provisie hebt gepakt. Dus van elke 100 euro 80 naar de DSB en 20 in de koopsompolis. Als de DSB dit mij vantevoren had gemeld, had ik het nooit gedaan, maar 1 ze hebben het niet vermeld en twee ook nog eens verplicht gesteld. Overigens vandaag geleerd dat je de pollissen ook zelf mocht afsluiten hebben ze deztijds ook niet vermeld. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Vandaag een goed gesprek gehad, maar dat hebben er wel meer, ben bang dat als ik de brief krijg het gesprek
achteraf toch niet zo prettig is geweest als ik had gehoopt.

martin visser
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:01

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door martin visser »

beste Radar

ook ik heb een hypotheek bij de DSB sind 2007
mijn huis is waard 165.000 euro maar heb een hypotheek van 195.000 euro
dankzij een aantal verzekering polissen twv 35.000 euro
het vervelende is ook dat ik dat niet af kan trekken van de belasting en ik daarom een aanslag gekregen heb in plaats van terig te krijgen
is hier nog wat aan te doen of is dat te laat

met vrgr
martin visser komijnhof 43 3193jj hoogvliet [email protected]

ww00ww
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:22

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door ww00ww »

beste Martin, welkom bij dee club. Ten eerste meld je aan bij DSB Ramp
ten tweede moet je kijken hoe jou situatie is. Is jou medegedeeld dat je de pollissen ook in maandelijkse premiebetalingen mag voldoen. Is jou medegedeeld dat je niet verplicht bent deze polissen bij de DSB bank af te sluiten maar dat jezelf ook een maatschapij mag uitzoeken. Ben je oververzekerd. Wat is de executiewaarde van je woning boven de 125%. En zo zal je nog wel meer tips krijgen van mensen op deze site en op dsbramp. Wat me wel handig lijkt is dat je een nickname kiest, en je echte naam weghaald, big brother is watching you. Een klacht indienen kan ook bij de DSB bank zelf. [email protected] het is ook raadzaam deze bij de AFM neer te leggen, kan via internet. Maar het eerste bekijk je situatie goed.

Met groet ww00ww

wolfgang
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:11

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door wolfgang »

hallo

wij hebben hier ook mee te maken gehad
en dat is zo hoog opgelopen dat de maand lasten te hoog werden voor ons en dat we genoodzaakt waren om het huis te verkopen , overname (doormiddel van een scheiding ) kon niet volgens hun

Nu is ons huis verkocht en hebben we nog een schuld van 40.000 euro ongeveer waar we een akte van sessie op hebben anders ging de dsb bank niet akkoord met de verkoop van het huis

Nu we de 40.000 euro elke maand betalen ( inprincipe het bedrag wat we toen betaalde aan verzekering en overname van hypotheek) vraagt de dsb bank constant dat we dat bedrag moeten laten verzekeren dus met andere woorden weer een hogere lening

Verder als wij om contracten of papieren vragen van de hoogte van de lening of een contract waar type of hoogte van de lening instaan zijn ze niet thuis en reageren ze nergens op

we worden er af en toe niet goed van en ze worden steeds erger

a;ls ik zeg dat ik op een gegeven moment leefde met een loonbeslag door hun van 975 euro per maand en dan nog vragen om de hypotheek

we begonnen toen we het huis kochtte met een hypotheek van 95.000 door overname van dsb bank hadden we ineens tegen de 200.000 aan

Bertold
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:10

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Bertold »

Tja, Ik heb vanavond gekeken en het moet me van het hart dat ik verbaasd ben over de naïviteit van sommige mensen die zich schulden op de hals halen die niet te overzien zijn, vervolgens blijkbaar zonder zich verder te verdiepen in de materie weer verder in de nesten werken. Aan de andere kant vrees ik dat er altijd financiële instanties zullen zijn die misbruik maken van de ingewikkeldheid van de materie en de naïviteit van de mensen.
Conclusie: als je dan persé schulden moet maken laat het dan niet zover komen dat het niet meer te overzien is.

sylvia77
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:41

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door sylvia77 »

Goedenavond,

Ik heb vanavond en eerdere afleveringen van Radar mbt DSB bank gesproken gekeken,maar het gaat alsmaar over hypotheken, maar kan ik me ook aanmelden als het gaat om een beleggingsverzekering van Holland welvaren? Ik heb dit jaar voor het eerst een overzicht gekregen van de DSB bank met wat we in 10 jaar hebben betaald. Schrik niet dat is maar liefst 4000 euro, terwijl ik maandelijks een bedrag van 360 euro betaal en dat al 10 jaar lang! Dit kan toch niet waar zijn!! Kan iemand mij aub zeggen of ik dit ook bij die stichting Hyptheekleed kan aangeven? Ik wil me graag ergens bij aansluiten, maar ik heb hier echt geen kaas van gegeten.. Er is overigens nav een email die ik 4 weken geleden heb verstuurd naar de DSB bank wel gebeld en gezegd dat er een adviseur kan langskomen die voor een oplossing kan gaan en dat wij ons weer als tevreden klant voelen. Nou die oplossing was geweldig. Wij konden nu 10 jaar lang nog eens 560 euro per maand gaan betalen !! Wat een lachertje he? Ik heb hier echt slapeloze nachten van. Ik hoop echt dat iemand mij meer informatie kan geven.
Alvast bedankt!

niels78
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:35

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door niels78 »

beste radar.


Ik heb onlangs mijn huis moeten verkopen om dat ik een tweede hypotheek bij de dsb bank had afgesloten, het eerste jaar ging het nog aardig en kon ik nog net rond komen maar het tweede jaar ging de maand last met meer dan 100€ om hoog.
Door die stijging kon ik ook mijn eerste hypotheek niet meer aflossen plus andere schulden gingen hier ook aan onder door ik heb ook mijn auto op moeten geven en ben nu in gesprek met Doras (schuldhulpsanering) voor wettelijke schuldhulp,voor een bijna 150.000€.
Plus dat er nu ook loon beslag is gelegt op mijn salaris.

gr niels

fredje023
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2009 22:05

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door fredje023 »

Hoi,

Waarom is de site dsbramp.nl uit de lucht ik krijg De webpagina kan niet worden weergegeven????
Of mag je niet meer protesteren over wat er allemaal is gebeurt?

fredje

ww00ww
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:22

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door ww00ww »

Beste Bertold,

Natuurlijk hebben wij als klanten {gedupeerde van Dsb} ook enige mate van verantwoordelijkheid. Maar het probleem zijn meestal niet de hypotheken maar de bijproducten van de DSB bank. Medewerkers van de DSB Bank werden erg goed beloond als ze deze verkochten, daardoor is cruciale informatie onthouden. Als ik hier zeg bandbreedte 1:10 weet bijna niemand wat het betekent, terwijl dat wel van belang is als je een kapitaalverzekering afsluit. Naief, nee als je naar de garage gaat om je auto te laten maken ga je er ook van uit dat de garage een goed product levert en je geen dingen aansmeert die je helemaal niet nodig hebt.

Groetjes

ww00ww
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:22

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door ww00ww »

Denk dat de site overbelast is, kom er zelf ook niet op.

Dirkkarin
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2008 19:16

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Dirkkarin »

Het enige dat er toe doet is of er sprake is van volledige voorlichting en wat de drijfveer is geweest van de adviseur/bank die het verkocht. Dat is alleen geld verdienen geweest. Als aangetoond kan worden dat de enige drijfveer het verdienen van geld was, en er geen goed advies is gegeven, oftewel geen advies dat in een betreffende situatie gegeven had moeten worden, dan zit de DSB fout en moet iedereen schadeloos gesteld worden. Natuurlijk kan en moet dit aangetoond worden. Dan is er duidelijk sprake van oplichting.
Uiteindelijk verwacht ik dat de DSB grotendeels bakzeil gaat halen, tenminste als de AFM en eventueel de rechterlijke macht zijn/haar werk goed doet.
Zelf heb bij tot voor een paar jaar terug bij een bank gewerkt en ook daar gingen we gedeeltelijk de DSB kant op. Toen ben ik een andere baan gaan zoeken, omdat ik er niet aan mee wilde doen. Alhoewel het nog niet te vergelijken was met de DSB-praktijken. Zonde is dat, ook dat veel financiele instellingen zich gedwongen voelden daaraan mee te doen. Ik hoop, maar ben o zo bang dat het ijdele hoop is, dat dit in de toekomst weer beter wordt en iedereen hiervan leert.

ww00ww
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:22

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door ww00ww »

Ik heb tijdens het gesprek aangetoond dat ik fouttief ben voorgelicht, helaas kan ik niet wachten op de AFM omdat bij mij het water aan de lippen staat. Ik denk dat het bij veel mensen zo is, en dat de DSB daar handig op inspeelt. Overigens als ze onder mijn bodem gaan zitten, dan accepteer ik niets, maar weet ook niet hoe het verder meot.

erikzijl
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2004 13:45

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door erikzijl »

Hallo fredje023,

De website DSBRAMP.NL lijkt idd uit de lucht. Dat kan toch geen toeval zijn? Wellicht een hacker?

Gedupeerden van DSB jullie kunnen ook terecht op de 'DSB Hypotheekleed hyves' voor contact met andere gedupeerden en alle achtergrondinformatie over de praktijken van DSB.

Maar ook verwijzing naar de stichting Hypotheekleed, stichting Platform Aandelen Lease etc.

Vr. gr. Erik (hypotheekleed.hyves.nl)

Dirkkarin
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2008 19:16

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Dirkkarin »

Ja, ik snap dat niet iedereen kan wachten. Ik snap ook dat er misbruik is gemaakt van de onwetendheid van veel mensen. Ik heb zelf, ondanks dat ik beter had moeten weten vind ik zelf, zo'n stomme woekerpolis. Ik heb ook nog bij Vereniging Eigen Huis gewerkt. Daar gaven we mensen advies vooral niet op dit soort voorstellen in te gaan. Maar mensen gaan helemaal af op een adviseur die het zo mooi voorspiegelt. Dan belden ze wel met de VEH of ze stuurden een advies op, maar als we niet zeiden wat ze wilden horen (dat het te mooi was om waar te zijn, ze veel risico liepen en onnodige produkten kochten), hadden wij het mis en gingen ze er toch op in. Maar ze waren in elk geval gewaarschuwd. Heel veel mensen zijn dat niet. Dus heel triest dat het heeft kunnen gebeuren. En dan die man van de DSB bij Radar (rechterhand van Dirk Scheringa) die dan ook nog die mensen durft aan te vallen over de nieuwe leningen!! Maar gelukkig werd hij goed tegengesproken...

DSBVERDRIET
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 mei 2009 14:18

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door DSBVERDRIET »

@t dirkkarin: Ook ik ben de dupe van die hele DSB praktijken.
ik sloot mijn hypotheek in 2004 over, volgens mij speelde die bescherming die er nu schijnt te zijn, nog niet op de hypothekenmarkt.
DSB kon doen en laten wat ze wilden, en daar kom je achteraf pas achter. Bij ons was er geen sprake van volledige voorlichting. Er werd duidelijk aan koppelverkoop gedaan, alleen dat is erg moeilijk te bewijzen.Ook al geeft KIFID EN AFM toe dat ze het weten van deze praktijken.Informatie over de gevaren van Hollands welvaren polis werd niet verteld.Het werd gebracht als prachtproduct en we zouden de restschuld hiermee zo kunnen aflossen..Niets werd verteld over de verborgen kosten.Ik zie pas een jaar dat er kosten worden afgeschreven die naar de DSB bank gaan, en kan je zeggen daar gaat behoorlijk veel heen. Qua belasting aftrek: Ons werd verteld alles was aftrekbaar van de belasting, blijkt dus niet zo te zijn.Vond het al zo raar dat ik zelfs een keer aan de belastingdienst moest betalen.
Ik sta nu met mijn rug tegen de muur. DSB lacht zich rot en die adviseurs hebben zich verrijkt aan provisiejacht want zo zie ik het.
Waardeloze pollisen zijn er verkocht aan ons. En toevallig allemaal bij REAAL en CARDIFF.Toen ik een keer 2 maanden ziek was dmv van een operatie. Dit gemeld aan CARDIFF >>> IK KREEG NIETS want ik was niet bijna dood daar kwam het op neer. Kortom ze hebben je polissen in de maag gesplits waar je flink voor hebt betaald, maar die niks meer opbrengen. Leugens over anuitaire verzekeringen die zouden gelijkblijvend zijn, blijkt achteraf dat het dalende verzekeringen zijn.
Ik kan zowel doorgaan, maar het feit is en blijft:IK VOEL ME BEDONDERD/BEDROGEN/BOOS/OPGELICHT en hier kan je niets meer aandoen, want de DSB geeft de schuld aan de clienten zelf.
ja heb mijn eigen verantwoording over mijn leengedrag/hypotheek, maar verwacht als LEEK deskundig advies en niet list en bedrog.
En voor diegene die zeggen de kleine lettertjes lezen.... kan je zeggen je werd zo afgeleid/verschillende papieren over elkaar.En u kunt het thuis op u gemak doorlezen want mijn nieuwe afspraak is inmiddels gearriveerd. zou u hier willen tekenen. Kom je er ten slotte achter en schrijf je brieven, dan geen reactie. Je belt naar de dsb en vraagt om de adviseur..sorry maar die werkt hier niet meer."Wij kunnen niets voor u doen". Ik zit gevangen in een scheringa web, maar wil iedereen waarschuwen voor zijn oplichtingspraktijken, wat inmiddels door een ex werknemer allemaal is bevestigd.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

dsbverdriet!
Je hoeft je niet steeds te verdedigen..Iedereen weet nu hoe het zit!
Iedereen heeft ZWART op WIT de bewijzen gezien bij Radar.
Degenen die je hier nog op aanvallen zijn pure sensatiejagers..of in dienst van firma list en bedrog!(Bedoel ik jou niet mee dirkkarin)
Dat ze doorgaan met liegen..BV de lening die de fam Brammer zou hebben afgesloten in Feb Mrt is van A tot Z GELOGEN!
Waarschijnlijk gesteund door BankenWouter die het allemaal wel best vind! voelen ze zich gesterkt in hun bedrog!
Duidelijk vind ik dat het zaakje steeds meer gaat stinken..En dat de overheid ons overleverd aan deze corruptie!
Tijd dat wij het heft in eigen hand nemen!
Mattie

Mamavan4
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jan 2009 14:36

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Mamavan4 »

Hoi Allemaal,
Ja ik zat gister in het publiek en ik kan zeggen dat het heel veel frustraties geeft dat je niks mag zeggen en als een van mede gedupeerden finaal de grond wordt in geloogen !! En dat er spraken is van een woongarantie!! ooohhh ja is dat zo ???....... waarom moesten wij dan het huis verkopen ?? omdat alles zo goed wordt opgelost... toch jaaaa tuurlijk in de heer v.goor zijn dromen zeker .... ik heb echt geen woorden voor het handelen meer v/d dsb geen normaal gedrag zeg maar :twisted: IK BEN ER NOG NIET KLAAR MEE! EN HEB TOCH ZO'N ZIN IN VANAVOND! De heer H de L komt op bezoek naar aanleiding van onze klachten ....... Nou dat gesprek zal niet lang zijn als het aan mij licht want zou niet weten hoe ze het met een huisbezoek kunnen oplossen in een huis en onderpand wat niet meer van ons is!! Dus alle gedupeerden heel veel sterkte en blijven knokken en ik laat het weten hoe het gesprek was..... ga nu mijn kids naar school brengen
groetjes mamavan4 www.dsbramp.nl

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

DSB zijn glade praters. Alleen als je financieel deskundig bent kun je hier door heen prikken. Wat wordt de gedupeerden feitelijk verweten? Dat ze in de adviserende mensheid geloven? Deze DSB figuren trekken een pak aan om authoriteit te kweken terwijl ze inhoudelijk weinig kennis hebben. Soms krijg ik het gevoel van "ramptoerisme". Alsof roosje het fijn vind zich af te zetten tegen anderen omdat ze zich daar zelf beter van voelt?

Mamavan4
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jan 2009 14:36

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Mamavan4 »

hoi wat een rot zooi zeg meld je even bij platformaandelenlease.nl zij kunnen je verder helpen of bij dsbramp.nl groetje Mamavan4

erwin34
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2009 12:25

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door erwin34 »

ook ik was opgelicht door dsb bank.
ik ben al bijna 5 jaar bezig.
eindelijk 5 jaar verstrijkdatum nadert.
ik kreeg verleden week een telefoontje van dsb bank en er werd een gesprek bij mijn thuis gehouden.
hierin kon ik aangeven wat ik wou,dit heb ik gedaan.
naar 1,5 week kreeg ik een voorstel in de bus.
dit voorstel heb ik geaccepteerd ( goede voorstel en ben uit de problemen).
alleen mag ik er niet over praten wat de voorstel inhoud.
dhr hendriks

Gesloten