LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook goede ervaringen met garages?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door Mallemalle »

overdrijven is een vak

banden die wat droog zijn - met meer dan genoeg profiel - hoeven geen probleem te zijn, remdrukverschil idem

het betrof hier beide keren wagens ouder dan 25 jaar, waar weinig mee gereden wordt ,daarbij waren beide autos verder tiptop in orde waren, autos waarvan men ook wel weet dat het soms wat lastiger is zaken apk waardig te krijgen omdat de techniek ook 25 jaar oud is


remdrukverschil achter mag 30 % zijn, als dat zoal in mijn geval 42 % is, dan is dat in principe afkeur, maar daarmee vlieg je niet ineens de weg af bij hard remmen, sterker, je merkt het niet eens, je remt voornamelijk met je voorwielen, zon 70 % achter 30

verder bestaat het bedrijf 20 jaar en heeft zich qua betrouwbaarheid allang bewezen, 20 jaar red je niet als je continue sjoemmelt door afgekeurde wagens goed te keuren

kleine bedrijfjes die apk keuringen doen, net begonnen zijn, daar is de rdw terecht alert op

overigens vind ik een reactie als dat de rdw hier meeleest etc getuigen van redelijk paranoide gedrag

er zal best iemand een keer meelezen en dat betekent dan niet acuut het einde van het apk station, zoals gezegd, men heeft zich alang bewezen in die 20 jaar

dat het beter onder tafel kan blijven, bericht uit enthousiasme geschreven, tis toch lekker , 2 jaar apk vanaf gisteren - mee eens en derhalve mijn bericht ook geschrapt

als laatste: jlthkoch

zou je ook zo hoog van de toren blazen en vinden dat apk bevoegdheid moet worden ingetrokken als jouw auto ter plekke werd goedgekeurd ondanks je 42 % remdrukverschil? of zou je dan nog steeds dezelfde mening hebben, en eisen datje auto afgekeurd wordt?

ik denk zo van niet maar kan het mis hebben ;)
Laatst gewijzigd door Mallemalle op 06 sep 2009 11:12, 3 keer totaal gewijzigd.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Hallo allemaal,

Omdat er hier wellicht mensen zijn die goede ervaringen met garage's langskomen heb ik ook een vraagje: Sinds 1999 ben ik in het bezit van een Suzuki Swift 1.0 uit 1992, die inmiddels dus de respectabele leeftijd heeft bereikt van 17 jaar, met daarbij een kilometerstand van 184.000 !
Ik ben eigenlijk nog zeer tevreden over deze auto, hij wordt uiteraard ieder jaar netjes APK-goedgekeurd en eigenlijk is er nooit iets bijzonders aan de hand.

Nu is echter de ophanging van de motor (de motorsteunen) behoorlijk lam aan het worden en de motor hangt enigzins te slingeren in de motorruimte, wat je met name merkt bij optrekken. De motorsteunen zouden vervangen moeten worden en ik heb al een beetje lopen kijken op internet wat die dingen kosten en kwam uit op een Amerikaanse site, waar die dingen op worden aangeboden. Deze zijn eigenlijk voor de Geo Metro, maar dit is hetzelfde model met dezelfde motor. Ze kosten daar rond de 45 dollar.

Omdat ik gewoon andere prioriteiten heb (het geheel herinrichten van mijn huis) ben ik op zoek naar een goede garage (het liefst in Zuid-Holland) die voor een redelijke prijs deze steunen vervangt en eventueel indien mogelijk een goede (eerlijke) grote beurt geeft aan de auto. Eventueel met APK. Ik kan natuurlijk naar de officiële Suzuki-dealer gaan, maar dat wordt meestal een erg prijzige aangelegenheid.

Zo lang de auto geen grote gebreken vertoond ben ik van plan erin te rijden, ik wil in ieder geval de 200.000 halen, dat lijkt me een mooi streven. Ik wil best geld uitgeven voor onderhoud, maar het moet wel betaalbaar blijven.

Kortom: Wie heeft er goede ervaringen met een garage (liefst Zuid Holland, maar als het echt een goede garage is dan wil ik er gerust een stuk voor rijden) die serieus en voor een redelijke prijs mijn auto weer in "topconditie" kan en wil brengen, dus niet eentje die maar wat doet (en rekent) omdat het toch een oude auto is.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ik zou naar de sloop gaan en daar ene paar steunen halen voor een paar tientjes, vervangen is zo gebeurt bij zon swift, en menig garage zal daar niet moeilijk over doen

eddurk
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2009 15:16

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door eddurk »

Ik ben al 15 jaar zeer tevreden over de Nissan Garage in Arnhem ( Bosan),goede service,nooi problemen!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Mallemalle schreef:overdrijven is een vak

banden die wat droog zijn - met meer dan genoeg profiel - hoeven geen probleem te zijn, remdrukverschil idem

het betrof hier beide keren wagens ouder dan 25 jaar, waar weinig mee gereden wordt ,daarbij waren beide autos verder tiptop in orde waren, autos waarvan men ook wel weet dat het soms wat lastiger is zaken apk waardig te krijgen omdat de techniek ook 25 jaar oud is


remdrukverschil achter mag 30 % zijn, als dat zoal in mijn geval 42 % is, dan is dat in principe afkeur, maar daarmee vlieg je niet ineens de weg af bij hard remmen, sterker, je merkt het niet eens, je remt voornamelijk met je voorwielen, zon 70 % achter 30

verder bestaat het bedrijf 20 jaar en heeft zich qua betrouwbaarheid allang bewezen, 20 jaar red je niet als je continue sjoemmelt door afgekeurde wagens goed te keuren

kleine bedrijfjes die apk keuringen doen, net begonnen zijn, daar is de rdw terecht alert op

overigens vind ik een reactie als dat de rdw hier meeleest etc getuigen van redelijk paranoide gedrag

er zal best iemand een keer meelezen en dat betekent dan niet acuut het einde van het apk station, zoals gezegd, men heeft zich alang bewezen in die 20 jaar

dat het beter onder tafel kan blijven, bericht uit enthousiasme geschreven, tis toch lekker , 2 jaar apk vanaf gisteren - mee eens en derhalve mijn bericht ook geschrapt

als laatste: jlthkoch

zou je ook zo hoog van de toren blazen en vinden dat apk bevoegdheid moet worden ingetrokken als jouw auto ter plekke werd goedgekeurd ondanks je 42 % remdrukverschil? of zou je dan nog steeds dezelfde mening hebben, en eisen datje auto afgekeurd wordt?

ik denk zo van niet maar kan het mis hebben ;)
Dat heb je inderdaad mis. Banden en remmen zijn een belangrijk onderdeel van de auto en dienen 100 % in orde te zijn. Garages die moedwillig auto's goedkeuren waarvan essentiële onderdelen niet in orde zijn dienen inderdaad hun APK-bevoegdheid kwijt te raken. En mensen die met een auto de weg op gaan, waarvan ze weten dat deze op bepaalde belangrijke onderdelen niet in orde is dienen hun rijbewijs in te leveren.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door Mallemalle »

in jouw visie zou er op een auto alleen een apk goedkeur gegeven mogen worden als er splinternieuwe remmen blokken remschoenen trommels de hele mikmak en nieuwe banden op zouden zitten, dat is namelijk dan pas 100 % in orde

een maand later, sterker 100 km later al niet meer

zo kan een auto met remblokken die nog goed zijn maar net binnen de marge vallen gewoon goedkeur krijgen terwijl 1000 km later de blokken buiten de marge vallen

zo kan er altijd wat stuk gaan aan een auto omdat je er mee rijd en dat hoef je niet eens altijd te merken

maar jij bent er vast zo een die na elke rit zijn hele wagen controleerd of eventuele gebreken ;)

enfin, stel dat elke apk excact volgens de regels werd uitgevoerd reed er minstens 50 % van het nederlandse wagenpark niet meer rond

een pre vind ik als mensen zelfstandig nadenken en besluiten of een auto al dan niet veilig is om de weg op te gaan

ook ene pre vind ik het ook als mensen als service advies geven wat te doen, ook niet zeuren om een lampje dat stuk is en dat zonodig ter plekke even voor je vervangen


30 % remverschil of 42 %, waarbij men de situatie begrijpt en weet dat nieuwe remschoenen nog even in moeten slijten op de trommel om de beste werking te krijgen, en ook snapt dat een auto van 25 jaar nu eenmaal wat flexibeler te keuren valt

ben jij het geheel niet mee eens, dat mag

men is overigens 45 minuten bezig geweest met de keuring, ik heb het wel eens anders gezien, binnen 15 minuten weer buiten, in 15 minuten kun je geen auto keuren

los daarvan, de helft van apk stations hebben geen remmentest bank = geen verplichting - en rijden alleen ff 10 meter in de garage om de remmen te testen, of ene blokje om, nee zo kun je gene remmen testen, maar jij laat je wagen natuurlijk alleen keuren bij een station met een remmentestbank

ene bedrijf dat 20 jaar bestaat kent zijn verantwoordelijkheden en gaat verantwoord om met het werk wat zij doen, anders besta je geen 20 jaar

ik zou me eerder druk maken om bedrijven die apk rapporten uitschrijft tegen een betaling van een aanzienlijk bedrag, dat zijn de echte smeerlappen

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Mallemalle schreef:in jouw visie zou er op een auto alleen een apk goedkeur gegeven mogen worden als er splinternieuwe remmen blokken remschoenen trommels de hele mikmak en nieuwe banden op zouden zitten, dat is namelijk dan pas 100 % in orde
Ik bedoelde uiteraard niet dat het 100% in orde moet zijn, maar 100% aan de APK-eisen moet voldoen.
zo kan er altijd wat stuk gaan aan een auto omdat je er mee rijd en dat hoef je niet eens altijd te merken
Dat klopt, ik zeg dan ook alleen maar dat als je gemerkt hebt dat je auto niet aan de eisen voldoet en je gaat toch gewoon rijden dat je fout bezig bent, net zoals de garage die ten onrechte goedkeurt.
maar jij bent er vast zo een die na elke rit zijn hele wagen controleerd of eventuele gebreken ;)
enfin, stel dat elke apk excact volgens de regels werd uitgevoerd reed er minstens 50 % van het nederlandse wagenpark niet meer rond
Als je er vanuit gaat dat 50 % van de auto's onterecht worden goedgekeurd dan zou dit kloppen, ik denk echter dat dat percentage gelukkig lager ligt.
een pre vind ik als mensen zelfstandig nadenken en besluiten of een auto al dan niet veilig is om de weg op te gaan
Lijkt me niet echt en pre, er vanuit gaande dat de meeste mensen niet echt veel verstand van auto's hebben.
ook ene pre vind ik het ook als mensen als service advies geven wat te doen, ook niet zeuren om een lampje dat stuk is en dat zonodig ter plekke even voor je vervangen
Lijkt me niet meer dan normaal en dat zal meestal ook gebeuren. Een kapot lampje vervangen en advies geven is echter wat anders dan een auto ten onrechte goedkeuren, terwijl je weet dat deze auto niet goed is.
30 % remverschil of 42 %, waarbij men de situatie begrijpt en weet dat nieuwe remschoenen nog even in moeten slijten op de trommel om de beste werking te krijgen, en ook snapt dat een auto van 25 jaar nu eenmaal wat flexibeler te keuren valt
ben jij het geheel niet mee eens, dat mag
Dat er nieuwe remschoenen op zijn gezet had je nog niet erbij verteld. Ik heb te weinig kennis om te beoordelen of dat een dergelijk verschil rechtvaardigt.
men is overigens 45 minuten bezig geweest met de keuring, ik heb het wel eens anders gezien, binnen 15 minuten weer buiten, in 15 minuten kun je geen auto keuren
los daarvan, de helft van apk stations hebben geen remmentest bank = geen verplichting - en rijden alleen ff 10 meter in de garage om de remmen te testen, of ene blokje om, nee zo kun je gene remmen testen, maar jij laat je wagen natuurlijk alleen keuren bij een station met een remmentestbank
Ik laat de keuring uitvoeren door een betrouwbare garage die de auto goed keurt. Als de auto wordt goedgekeurd is deze terecht goedgekeurd en als deze wordt afgekeurd is deze terecht afgekeurd. En ik zou dat ook niet anders willen, ik wil namelijk de weg op met een auto die toch minimaal aan de APK-eisen voldoet.
ene bedrijf dat 20 jaar bestaat kent zijn verantwoordelijkheden en gaat verantwoord om met het werk wat zij doen, anders besta je geen 20 jaar
Auto's ten onrechte goedkeuren en met uitgedroogde banden en een groot remkrachtverschil de weg op sturen vindt ik onverantwoord, ongeacht hoe lang dat bedrijf al bestaat.
ik zou me eerder druk maken om bedrijven die apk rapporten uitschrijft tegen een betaling van een aanzienlijk bedrag, dat zijn de echte smeerlappen
Wie zegt er dat ik me daar niet druk om maak? Maar ik reageerde op jouw verhaal en jij hebt het daar niet over gehad.

noa2008
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2004 21:53

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door noa2008 »

Ja,ik ben zeer tevreden over de fiat garage in leeuwarden.
Lees op dit forum VERSNELLINGSBAK .
Dus er zijn toch nog eerlijke garage,s.
noa 2008

cjsiku
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2009 20:17

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door cjsiku »

jlthkoch schreef: Dat er nieuwe remschoenen op zijn gezet had je nog niet erbij verteld. Ik heb te weinig kennis om te beoordelen of dat een dergelijk verschil rechtvaardigt.
Wel de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt? Als je echt zo bij de hand bent, dan weet je ook wel dat een auto indeed 3/4 van zijn remkracht van voren moet hebben... Achter loopt er een beetje achteraan, is puur alleen om te voorkomen dat je achterkant je niet voorbij komt wandelen bij remmen in een bocht... En over die uitgedroogde banden, weet je wat een kostenpost het is als je een auto hobby matig rijd en je moet elke 5 jaar nieuwe banden kopen omdat de oude zijn uitgedroogd? Voor die 500 á 1000 km in een jaar? Sorry hoor maar dat is van de zotte natuurlijk...

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

cjsiku schreef:
jlthkoch schreef: Dat er nieuwe remschoenen op zijn gezet had je nog niet erbij verteld. Ik heb te weinig kennis om te beoordelen of dat een dergelijk verschil rechtvaardigt.
Wel de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt? Als je echt zo bij de hand bent, dan weet je ook wel dat een auto indeed 3/4 van zijn remkracht van voren moet hebben... Achter loopt er een beetje achteraan, is puur alleen om te voorkomen dat je achterkant je niet voorbij komt wandelen bij remmen in een bocht... En over die uitgedroogde banden, weet je wat een kostenpost het is als je een auto hobby matig rijd en je moet elke 5 jaar nieuwe banden kopen omdat de oude zijn uitgedroogd? Voor die 500 á 1000 km in een jaar? Sorry hoor maar dat is van de zotte natuurlijk...
Over bijdehand gesproken...... ga jij even lekker reageren op een "antiek" topic.......

Waar het dus om gaat is dat als een auto die niet aan de apk-eisen voldoet niet behoort te worden goedgekeurd.
Slechte remmen of banden is levensgevaarlijk en tamelijk aso om zo de weg op te gaan: Hoeveel kilometer je met de auto rijdt doet er (voor de apk) niet toe, er zijn gewoon regels waar je je aan hebt te houden en een garage die een auto ten onrechte goedkeurt dient de apk-bevoegdheid te worden ontnomen.
Laatst gewijzigd door jlthkoch op 29 okt 2009 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

blijdorp
Berichten: 83
Lid geworden op: 08 okt 2009 17:32

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door blijdorp »

Dat zijn ook de eisen die ik aan dames stel bij Parship :D Vrouwen kun je vergelijken met een auto.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door Mallemalle »

een wagen met nieuwe apk rijd het apk terrein af en zijn linkerkoplamp gaat stuk

auto mag natuurlijk absoluut de weg niet op!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Mallemalle schreef:een wagen met nieuwe apk rijd het apk terrein af en zijn linkerkoplamp gaat stuk

auto mag natuurlijk absoluut de weg niet op!
???

bbas
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:08

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door bbas »

Ik heb zeer goede ervaring met Nefkens Noord vestiging Stadskanaal. Peugeot 407 Sw gekocht en keurig altijd te woord gestaan en reparaties prima uitgevoerd onder garantie. 1 minpuntje ze zeiden 2 nieuwe banden zijn erom gekomen bij de aankoop, achteraf bleek de reserve band erbij opgezet te zijn en was het dus 1 nieuwe band. Verder geen problemen en veel lof.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door Mallemalle »

een hoop flauwekul bedoel ik jlthkoch

moraalridders die op ene porum vanalles beweren maar naar alle waarschijnlijkheid niet moeilijk doen als hun wagen door de keuring komt met een mankement dat de betreffende keurmeester over het hoofd heeft gezien

apk eisen zijn in nl zo streng dat je echt niet de weg op wordt gestuurd met een levensgevaarlijke auto, mits gekeurd bij een erkend betrouwbaar apk station

daarmee ben ik nog steeds van mening dat een auto, de mijne, met meer het toegestane aantal % remdrukverschil op de achterwielen geen gevaar op de weg is

bij apk, nieuwe remcilinders, nieuwe remschoenen, een beetje autoliefhebber weet dat het een aantal kilometers duurt voordat de remschoenen in de trommel zijn ingesleten om de optimale werking te bereiken

niet na 5 km naar de apk te zijn gereden

daarbij verdedig ik de apk stations die een remmentestbank gebruiken, zonder zon remmentestbank is onmogelijk te bepalen of en hoeveel remdrukverschil een auto zowel voor als achter heeft

breng je wagen naar een apk station zonder remtestbank, met meer dan 40 % remdrukverschil op de achterwielen, en het voertuig komt gewoon door de apk, omdat je dat nauwelijks of niet merkt bij remmen, de leek al helemaal niet

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Mallemalle schreef:een hoop flauwekul bedoel ik jlthkoch

moraalridders die op ene porum vanalles beweren maar naar alle waarschijnlijkheid niet moeilijk doen als hun wagen door de keuring komt met een mankement dat de betreffende keurmeester over het hoofd heeft gezien

apk eisen zijn in nl zo streng dat je echt niet de weg op wordt gestuurd met een levensgevaarlijke auto, mits gekeurd bij een erkend betrouwbaar apk station

daarmee ben ik nog steeds van mening dat een auto, de mijne, met meer het toegestane aantal % remdrukverschil op de achterwielen geen gevaar op de weg is

bij apk, nieuwe remcilinders, nieuwe remschoenen, een beetje autoliefhebber weet dat het een aantal kilometers duurt voordat de remschoenen in de trommel zijn ingesleten om de optimale werking te bereiken

niet na 5 km naar de apk te zijn gereden

daarbij verdedig ik de apk stations die een remmentestbank gebruiken, zonder zon remmentestbank is onmogelijk te bepalen of en hoeveel remdrukverschil een auto zowel voor als achter heeft

breng je wagen naar een apk station zonder remtestbank, met meer dan 40 % remdrukverschil op de achterwielen, en het voertuig komt gewoon door de apk, omdat je dat nauwelijks of niet merkt bij remmen, de leek al helemaal niet
Zoals ik al eerder heb gezegd (maar ik herhaal het maar weer eens) wil ik dat mijn auto wordt goedgekeurd als deze aan de eisen voldoet en dus wordt afgekeurd als deze niet aan de eisen voldoet. Ik vindt het dom om je auto goed te laten keuren terwijl je weet dat je auto niet in orde is, maar bij een betrouwbare garage zal je ook niet de mogelijkheid hebben om je auto goed te laten keuren als deze niet aan de eisen voldoet.

Garages die auto's opzettelijk ten onrechte goedkeuren (of afkeuren) dienen hun apk-bevoegdheid kwijt te raken.

Jij kiest er voor om met een auto de weg op te gaan die niet aan de (minimale) eisen voldoet en dat is dus niet verstandig, de apk-keurmeester die dit mogelijk maakt is eveneens onverstandig. Het zegt ook iets over je mentaliteit.

Iemand een moraalridder noemen terwijl jij zelf degene bent die onverstandig bezig is slaat in ieder geval nergens op....

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door witte angora »

jlthkoch schreef:Hallo allemaal,

Omdat er hier wellicht mensen zijn die goede ervaringen met garage's langskomen heb ik ook een vraagje: Sinds 1999 ben ik in het bezit van een Suzuki Swift 1.0 uit 1992, die inmiddels dus de respectabele leeftijd heeft bereikt van 17 jaar, met daarbij een kilometerstand van 184.000 !
Ik ben eigenlijk nog zeer tevreden over deze auto, hij wordt uiteraard ieder jaar netjes APK-goedgekeurd en eigenlijk is er nooit iets bijzonders aan de hand.

Nu is echter de ophanging van de motor (de motorsteunen) behoorlijk lam aan het worden en de motor hangt enigzins te slingeren in de motorruimte, wat je met name merkt bij optrekken. De motorsteunen zouden vervangen moeten worden en ik heb al een beetje lopen kijken op internet wat die dingen kosten en kwam uit op een Amerikaanse site, waar die dingen op worden aangeboden. Deze zijn eigenlijk voor de Geo Metro, maar dit is hetzelfde model met dezelfde motor. Ze kosten daar rond de 45 dollar.

Omdat ik gewoon andere prioriteiten heb (het geheel herinrichten van mijn huis) ben ik op zoek naar een goede garage (het liefst in Zuid-Holland) die voor een redelijke prijs deze steunen vervangt en eventueel indien mogelijk een goede (eerlijke) grote beurt geeft aan de auto. Eventueel met APK. Ik kan natuurlijk naar de officiële Suzuki-dealer gaan, maar dat wordt meestal een erg prijzige aangelegenheid.

Zo lang de auto geen grote gebreken vertoond ben ik van plan erin te rijden, ik wil in ieder geval de 200.000 halen, dat lijkt me een mooi streven. Ik wil best geld uitgeven voor onderhoud, maar het moet wel betaalbaar blijven.

Kortom: Wie heeft er goede ervaringen met een garage (liefst Zuid Holland, maar als het echt een goede garage is dan wil ik er gerust een stuk voor rijden) die serieus en voor een redelijke prijs mijn auto weer in "topconditie" kan en wil brengen, dus niet eentje die maar wat doet (en rekent) omdat het toch een oude auto is.
Hoi, ook al zou dit een positief topic moeten zijn, na jouw post wordt er al weer flink off-topic gediscussieerd. Hoop dat je dit nog leest.

Ik ben erg tevreden over garage Turnhout in de Zilk. Ligt nog net in Zuid-Holland, geen idee waar je woont en hoe ver het voor jou is. Prima service, heel redelijke prijzen, en iets dat niet kapot is wordt ook niet gerepareerd (klinkt logisch, maar je wil niet weten hoeveel reparaties er door sommige garages worden verricht die totaal overbodig zijn). Over een kapot lampje vervangen en dat soort dingen wordt niet gezeurd. (bij de apk-keuring was één lamp kapot, hoefde alleen het lampje te betalen).

Bij hen kun je heel goed terecht, dat weet ik zeker.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

witte angora schreef:
jlthkoch schreef: Omdat er hier wellicht mensen zijn die goede ervaringen met garage's langskomen.......
Hoi, ook al zou dit een positief topic moeten zijn, na jouw post wordt er al weer flink off-topic gediscussieerd. Hoop dat je dit nog leest.

Ik ben erg tevreden over garage Turnhout in de Zilk. Ligt nog net in Zuid-Holland, geen idee waar je woont en hoe ver het voor jou is.
Bedankt voor je tip, ik lees dit topic nog steeds! (ondanks alles)

Ik kan je vertellen dat ik naast de Zilk woon (in Noordwijkerhout) dus ik zal het wellicht wel eens proberen....... hier heb ik wat aan!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ach ja jlthkoch

er rijden in nl honderdduizenden autos rond die niet aan de apk normen voldoen, simpelweg omdat de apk een momentopname is en meer niet

gemiddeld zal er rond de 15000 per jaar gereden worden, 7.500 km verder - 6 maanden voor het gemak , staat een wagen er technisch heel anders bij dan op de dag van de apk en is de kans zeer waarschijnlijk dat de apk eisen niet meer te voldoen zijn, maar, men heeft toch nog 6 maanden apk dus rijd men door

kheb genoeg gevallen meegemaakt van mensen die pas een afspraak maken met de garage als de remmen beginnen te schaven omdat de remschijven en blokken helemaal op zijn
kheb genoeg gevallen gezien van autos met zodanig kale banden, tot op het ijzer versleten en men rijd door totdat men naar de apk doet
kheb genoeg gevallen gezien van autos met een uitlaat aan alle kanten rot, al maanden, maar we hebben nog apk dus rijden we door, je zou er maar achter rijden als iemand zon uitlaat verliest, en zo kan ik ff doorgaan

die gevallen zijn imo veel gevaarlijker

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ook goede ervaringen met garages?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Mallemalle schreef:ach ja jlthkoch

er rijden in nl honderdduizenden autos rond die niet aan de apk normen voldoen, simpelweg omdat de apk een momentopname is en meer niet

gemiddeld zal er rond de 15000 per jaar gereden worden, 7.500 km verder - 6 maanden voor het gemak , staat een wagen er technisch heel anders bij dan op de dag van de apk en is de kans zeer waarschijnlijk dat de apk eisen niet meer te voldoen zijn, maar, men heeft toch nog 6 maanden apk dus rijd men door

kheb genoeg gevallen meegemaakt van mensen die pas een afspraak maken met de garage als de remmen beginnen te schaven omdat de remschijven en blokken helemaal op zijn
kheb genoeg gevallen gezien van autos met zodanig kale banden, tot op het ijzer versleten en men rijd door totdat men naar de apk doet
kheb genoeg gevallen gezien van autos met een uitlaat aan alle kanten rot, al maanden, maar we hebben nog apk dus rijden we door, je zou er maar achter rijden als iemand zon uitlaat verliest, en zo kan ik ff doorgaan

die gevallen zijn imo veel gevaarlijker
Het is inderdaad een momentopname en ik heb het er dan ook over dat een auto op dat moment (van controle dus) aan de eisen zou moeten voldoen.

Dat banden op het moment van de controle voldoen aan de eisen, maar gedurende een jaar opeens tot de draad versleten zijn zal niet vaak voorkomen, net zoals andere (ernstige) gebreken zal dit vermeld worden bij de "adviespunten" die je krijgt als je je auto laat keuren en je zult hier niet "opeens" last van krijgen.....

Overigens heb je als automobilist zelf ook een verantwoordelijkheid, dus als je door blijft rijden met een "aan alle kanten rotte" uitlaat of met "tot de draad versleten" banden of iets dergelijks dan ben je fout bezig. Je zou dan volwassen genoeg moeten zijn om even tussendoor naar de garage te gaan, want het is onverstandig om dan gewoon maar door te rijden "omdat het kan" en het zal je op zijn minst een boete opleveren als dit opgemerkt wordt door de politie, maar wat dacht je van aansprakelijkheid als er ongelukken ontstaan door jouw nalatigheid?

Ik heb het uiteraard niet over een (verborgen) gebrek dat plotseling optreedt, terwijl jij aan je apk-verplichting hebt voldaan, maar als (bijvoorbeeld) je uitlaat ernstig verrot is of je banden ernstig versleten dan weet je dit best wel....

Gesloten