LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] POLITIEKE DEMONSTRATIE IN DEN HAAG OP 18 JUNI

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Dhr. C. Boonstra

Re: POLITIEKE DEMONSTRATIE IN DEN HAAG OP 18 JUNI

Ongelezen bericht door Dhr. C. Boonstra »

Wordt dit weer een kansloze demonstratie?

Hoe vaak moet hier nog gezegd worden dat je niet moet beleggen als je het geld niet kan missen? Dat je dan als gevolg van verlies problemen in alle aarden hebt. Dat is gewoon je eigen schuld!
Beleggen is altijd met risico en wie denkt dat er een manier is om gegarandeer geld te verdienen is ontzettend naïef. Anders zou iedereen wel deze manier doen.

Kansloos dus.

passant

Ongelezen bericht door passant »

het spijt me mensen, dat ik dit moet zeggen, maar de SP hoort op te komen voor de zwakkeren in deze maatschappij.

En dus niet voor mensen die blijkbaar nog geld kunnen vrijmaken om te gaan beleggen in geraffineerde driedubble-geldwin-constructies.

Goofy

Ongelezen bericht door Goofy »

Oh nu zie ik het dat is die meneer Boonstra komt altijd over als een zeurkous.

Hoi Boonstra. En maar zeuren.

RP

Ongelezen bericht door RP »

Boonstra, jochie, ik heb zelf belegd en geld verloren, daar zeur ik niet over. Ik geef toe dat dat mijn eigen schuld is, maar als banken liegen tegen hun klanten, mag dit dan zomaar? Ik heb diverse malen gebeld met Legio toen het 2e en 3e pakket (tegen dezelfde koers) nog niet waren aangekocht om te vragen of ze deze aankopen niet wilde doen. Dit heeft men toen geweigerd en gaf voortdurend antwoorden als, de beurs gaat wel weer stijgen, de signalen zijn er dat de koersen zich aan het herstellen zijn. Je denkt op zo'n moment van dat zal dan wel, zij hebben er meer verstand van dan ik, klinkt logisch, toch?

Als achteraf dan blijkt dat ze daar bij Dexia/Legio niet eens weten waar ze het over hebben en blijkt ik zo'n enorme schuld waar ik mijn leven niet meer vanaf kom, is dit dan mijn schuld? Dacht het niet!! Groeten RP

Anke

Ongelezen bericht door Anke »

Piet, is er een gespreksleider aanwezig op deze publieke tribune? Is er ook een gespreksleider van Pay-Back aanwezig? Straks gaat iedereen door elkaar schreeuwen en dan komen we nog over al ordinaire, schreeuwerige mensen. Is er al een programma bekend voor deze dag? Wie opent deze publieke tribune, wie zijn de sprekers?

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Anke,

Op de publieke tribune mag je alleen toekijken en je NIET met het debat bemoeien.
Een openbaar debat wil zeggen dat er publiek bij aanwezig mag zijn en niet dat er mee gedebatteerd mag worden.
Daarom hebben we dan ook de partijen uitgenodigd
's middags aan het einde van de demonstratie met ons voor het gebouw van de Tweede Kamer te komen praten.

Zoals bij elke demonstratie die we hebben gehouden neemt de voorzitter van PAYBACK het woord tijdens de demonstratie.

Zodra ik de goedkeuring heb van de politie over de route zal ik deze direct bekendstellen.

Groeten,
Piet

Anke

Hoi Pieter, ok dat is duidelijk. Zijn alle partijen denk je dan aanwezig? Ik zie de CDA - ondanks hun christelijke overtuiging - nog niet optreden als de barmhartige samaritaan. En de VVD, daar heb ik ook weinig vertrouwen in. Ben wel benieuwd hoe dit debat gaat lopen. Komt er ook nog een uitzending van op tv bij Tros Radar ofzo? Ik kan namelijk op 18 juni niet komen.

Pieter

Ongelezen bericht door Pieter »

Anke,

Ik denk dat je "Piet" bedoeld?
We horen wel bij dezelfde vereniging maar heten toch anders ;-)

Mvg Pieter

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

De volgende brief is verstuurd naar de politieke partijen in de Tweede Kamer:

Oproep aan de fractievoorzitters van de 2de kamer en andere belangstellende parlementariërs

Geachte fractievoorzitter,

Wellicht zijn u de problemen rond de aandelenlease affaire en de daaruit ontstane zeer grote maatschappelijke onrust in Nederland bekend.

In het kort zijn meer dan twee honderdduizend Nederlanders contractuele verplichtingen aangegaan met aanbieders van aandelenlease producten. Verplichtingen met daaraan grote financiële risico's verbonden waarvan verreweg het merendeel van de contractanten het bestaan niet vermoeden.

Door negatieve beursontwikkelingen van de afgelopen drie jaar hebben deze risico's geleid tot een voor velen catastrofale persoonlijke financiële situatie. Vrijwel geen van de contracten heeft tot een positief rendement geleid. In het merendeel van de contracten heeft het geleid tot het volledig verlies van de inleg en, volkomen onverwachts en tot grote ontsteltenis van de contractanten, van een restschuld die de inleg een of meerdere malen overtreft. Dit heeft geleid tot de situatie dat velen contractanten en hun gezinnen in en financieel volkomen uitzichtloze situatie zijn geraakt en van elk toekomstperspectief zijn ontnomen. Situaties met restschulden van tienduizenden zoniet honderdduizenden euro's zijn daarbij geen uitzondering.

De aldus ontstane maatschappelijke onrust heeft geleid tot het aanspannen van een rechtszaak tussen contractanten en een van de aanbieders van de aandelenlease constructie. Het antwoord van de Nederlandse rechtsstaat daarop is een procesgang van minimaal zeven jaren. Dit betekent voor tienduizenden Nederlanders een ondragelijke situatie van minimaal zeven jaar wachten, zeven jaar onzekerheid, zeven jaar leven op het niveau van een absoluut bestaansminimum. Een situatie die op geen enkele wijze gerechtvaardigd kan worden.

Op woensdag 18 juni a.s. vindt er een openbaar debat plaats over de aandelenlease constructies.
Voorafgaand aan het debat organiseert de vereniging PAYBACK een demonstratie voor de ingang van de Tweede Kamer. Een honderdtal gedupeerden zullen hier rond 1400 uur aanwezig zijn Wij nodigen u hierbij uit om met deze Nederlanders in contact te treden om hun persoonlijke verhaal te horen. Dit om u een zo zuiver beeld te geven van de ernst van de situatie en de wanhoop en het gevoel van grote onrechtvaardigheid dat bij een groot deel van de Nederlandse bevolking is ontstaan. Een uitweg moet dringend gevonden worden en daarvoor is het nodig dat het politiek bestel haar verantwoordelijkheid in deze op haar neemt.Tevens willen wij dan graag van U vernemen wat u in het debat gaat zeggen en wat de mening van uw partij is over het aandelenlease schandaal.

Wij hopen dat u van deze gelegenheid gebruik wilt maken om de stem van Nederlandse burgers te horen. Burgers die in de regel moeite hebben om de complexe financiële producten te doorgronden. Burgers die klaarblijkelijk te veel vertrouwen hebben gesteld aan betrokken financiële instellingen en hun verkoopkanalen. Burgers die bereid zijn om de eigen verantwoordelijkheid aan te gaan en bereid om een verlies te moeten nemen, hoe zuur dat ook is, in geval van eerlijk spel. Maar dit niet kunnen op grond van misschien niet juridisch - dat moet de rechtsgang uitwijzen - maar toch op zich minst moreel uiterst dubieuze verkooppraktijken die in de afgelopen jaren zijn gebezigd en de daaruit voortvloeiende belevenis van genadeloos te grazen te zijn genomen.

Wij danken u ook namens de velen tienduizenden contractanten die vandaag hier niet aanwezig kunnen zijn, voor het aangrijpen van deze gelegenheid.

Hoogachtend,

Vereniging PAYBACK

Kom naar Den Haag op 18 juni, doe mee met de demonstratie en praat met de Tweede Kamerleden.

Groeten,
Piet

Anke

Beste Pieter, ik lees net dat ook mensen van Dexia hebben meegelopen in de eerste protestactie.
Zij kunnen ook dus deelnemen aan de publieke tribune toch? Achteraf zullen zij weer iedereen gaat uitlachen omdat wij gedupeerd zijn. Begin zo langerzamerhand echt bang te worden voor de medewerkers van Dexia. En dan winnen ze de rechtzaak ook nog straks.

Pieter

Beste Anke,

Die posting heb ik gezien waar dat verkondigt werd.
Helaas betreft het weer een "bangmakerij" van een "grapjas" of sympathisant van het gedaagde bedrijf.
Een foto impressie van de demonstratie is te vinden op de PAYBACK website. De week voor de demonstratie in Amsterdam werd er ook met vuil en modder gegooid naar de gedupeerde die zeiden dat ze mee zouden lopen. Het is nu weer het zelfde liedje.

Anke, zodra je een topic of reactie ziet die je de schrik om het lijf doet slaan. Dan is het in negen van de tien gevallen bangmakerij.

Mvg Pieter

Sandra

Ongelezen bericht door Sandra »

Misschien is het een goed idee om de demonstratie van 18 juni ook in kranten e.d. aan te kondigen. Er zijn veel gedupeerden die geen internet hebben, dus ook niet alles wat op het forum staat weten.
Ik ga deze keer ook demonstreren omdat ik dan vakantie heb.
Groetjes en sterkte iedereen. Sandra.

w.schuurman

Ongelezen bericht door w.schuurman »

Astrid waarom zet je er zo'n interessant e-mailadres bij is dus fake.

w.s.

Pieter

even weer onder de aandacht brengen.
------------------------------------------------------------
Woensdag 18 Juni Demonstratie in Den Haag.

Wij vragen de regering haar verantwoordelijkheid te nemen.

Verzamelen om 130 uur op het Malieveld.
Daarna gaan wij in optocht naar het binnenhof

Op het binnenhof zal het resultaat van de e-mail actie aangeboden worden aan de fractie voorzitters.

Op deze webpagina kunt u door middel van een e-mail uw steun betuigen. Deze e-mails worden verzameld en op het Binnenhof aangeboden aan de fractie voorzitters.

Na de demonstratie vindt om 190 uur een openbaar debat plaats in de Troelstra zaal.
De titel van het debat:"Consumentenbescherming bij aandelenleaseconstructies (zorgplicht)"

Doe mee en betuig uw steun aan onze actie om Den Haag wakker te schudden.

Bron http://www.pay-back.nl

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Tot 18 juni!!!
Test hieronder voor je lol eens je maatschappelijke betrokkenheid.

Kom serieus op voor de mensen die in het Dexiamoeras terecht zijn gekomen, en er zonder hulp langzaam in ten onder zullen gaan.
Over 7 jaar is de te verwachten hulp via ons rechtssysteem
te laat !!!!!!!

Het Dexia drama is geen eigen schuld dikke bult probleem!!!!!
Veel nederlanders zijn in grote financiele problemen gekomen als gevolg van MISLEIDENDE COLPORTATATIE- MISLEIDENDE FOLDERS - COLT CALLING (MISLEIDING VIA DE TELEFOON) _VALSE VOORLICHTING EN TOELICHTING!!

Het Dexiadrama is een maatschappelijk probleem!!
18 juni, laat de Politiek zich hierover uitspreken!!

http://www.rekenschap.nl/testen/webquizkritiek.htm

PLUKKER

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Is het geen eigen schuld, dikke bult kwestie of VIND jij dat?

PLUKKER - onderscheidt feit en mening

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Kort antwoord:
Etisch gezien: geen eigen schuld dikke bult.
Juridisch gezien: geen eigen schuld dikke bult.
Maatschappelijk gezien: geen eigen schuld dikkel bult.
Mijn mening:De wanproducten van Legiolease en Spaarselect hadden na 1 januari 2000 verboden moeten worden voor leken op dit gebied.
Kenners, de adviseurs zijn schuldig aan het verkopen van dodelijk financieel vuurwerk na die datum aan leken, waarbij ook nog eens op elke transactie 10% werd verdiend.
Precies op tijd...... werd de hele gevaarlijk financiele vuurwerkfabriek verkocht aan een stel niets wetende Belgen,
met alle gevogen van dien.
Dexia kan alleen nog maar vanuit een defensieve houding operenen.
Dodelijk ook voor de bank zelf.

PLUKKER

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Niet kort, wel duidelijk. Je bent alleen vergeten te zeggen dat het jouw mening betreft.

PLUKKER - blijft het onderscheid maken

Pieter

Beste PLUKKER is het niet;

Ik vind dat het eigen schuld, dikke bult kwestie is of VIND jij dat niet?

PLUKKER - onderscheidt feit en mening?

Gesloten