LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
nick h.
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2009 16:29

Re: Telfort

Ongelezen bericht door nick h. »

mijn klantnummer bij telfort is TI77I68359

ik wordt er toch zo vreselijk moe van.......

vanaf 2003 had ik een standaard tiscali internet abonnement, wat in 2008 opeens telfort werd

het tarief wat ik per maand betaal is 39,14 terwijl een nieuwe telfortklant voor hetzelfde abonnement 19,95 betaalt

onder andere hierdoor besloot ik om voortaan alles via de kabel te laten verlopen, geen dure kpn meer en geen dure telfort meer

in maart 2009 heb ik opgezegd bij telfort, zowel telefonisch als schriftelijk

conform de voorwaarden van telfort mag ik na een jaar gewoon per direkt opzeggen

hierop krijg ik dus geen enkele reactie....

behalve een brief met de melding dat ze geen telefoonlijn meer kunnen vinden zodat ik bij telfort verplicht een telefoonlijn van nog eens 10 euro extra moet afnemen

ik blijf maar opzeggingsbrieven sturen maar de enige reacties die ik krijg zijn herinneringsbrieven

wat kan ik hier verder nog aan doen? je wilt toch ook niet dat je bij de BKR aangemeld wordt

aub tros radar of telfort: HELP

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

U heeft nog een Tiscali abonnement, in de algemene voorwaarden (art. 15) kunt u vinden dat deze gelden voor een jaar, tenzij dit anders bepaalt is in de overeenkomst. Omdat u nooit bent overgegaan naar een Telfort abonnement is uw abonnement altijd met een jaar verlengd.
Dit is ook de reden waarom uw contract nog loopt tot 24-11-2009.

Was u vorig jaar februari overgegaan naar een Telfort abonnement, dan was alles opzegbaar per maand nadat u het eerste contractjaar heeft gehad. Dit is niet bij u het geval.

Vanaf 1 juli is het mogelijk om contracten die voorbij het contractjaar zijn per maand op te zeggen. Dit zou voor u dan een mogelijkheid zijn om eerder van uw contract af te komen. U kunt dit vanaf 1 juli in orde maken, eerder worden deze opzeggingen niet verwerkt.

Joris

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Doe dit opzeggen schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging, kopie van brief maken.
Kopie brief en verzend / ontvangstbewijs goed bewaren, omdat u dan bewijs van opzeggen heeft.
Trek ook meteen in uw brief uw toestemming tot automatische incasso per direct in.

Ik wens u sterkte bij de afhandeling.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aanvulling
Vraag in uw brief ook om een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst met daarin einddatum vermeld binnen 10 werkdagen toe te zenden.

Mocht dit niet komen, dan hier achteraan gaan en hierover een klacht indienen bij consuwijzer.nl.
Succes.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het heeft geen zin om een brief aangetekend te versturen als je om een schriftelijke bevestiging vraagt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het heeft wel zin om een schriftelijke bevestiging te vragen, ook al zendt u een aangetekende brief.
De schriftelijke bevestiging dient ter controle van verwerking door Telfort van uw opzegging.
Ontvangt u geen brief dan kunt u ervan uitgaan dat er wat fout gaat.
Sta op een brief, want Telfort kan niets met e-mails van Telfort waarin staat dat de overeenkomst beëindigd is, zelfs niet met e-mail waarin staat dat deze als brief gezien mocht worden.

Mocht Telfort na beëindiging overeenkomst doorgaan met incasseren van abonnementsgelden, dan kunt u bewijzen d.m.v. verzend- + ontvangstbewijs in combinatie met kopie brief dat u heeft opgezegd en dat u uw toestemming tot automatische incasso heeft ingetrokken. Dit geeft u ruimer de tijd om onterechte incasso's te laten storneren door uw bank.

Het komt wel eens voor dat Telfort uw opzegging niet of niet goed verwerkt.
Zie:
Telfort maakt fout op fout

Telfort vindt het ook vaak moeilijk om een reactie te sturen naar diverse opzeggingen per brief, zie Nick H's probleem. Maar ik krijg de indruk dat hier een medewerker probeert fouten recht te zetten. Dus hopelijk komt het alsnog goed.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort

Ongelezen bericht door alfatrion »

T de hond schreef:Het heeft wel zin om een schriftelijke bevestiging te vragen, ook al zendt u een aangetekende brief.
Dat is iets anders. Ik schreef: "Het heeft geen zin om een brief aangetekend te versturen als je om een schriftelijke bevestiging vraagt.".

Kun je bewijzen dat de verkoper je brief heeft ontvangen als hij reageert?
Waarom stuur je dan de brief aangetekend?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik stuur de aangetekende brief omdat ik wil bewijzen dat ik de brief gestuurd heb als het bedrijf niet reageert en/of het opzeggen, zoals bij Telfort gebeurt, REMOVED etc zet op de plek van je gebruikersnaam en je vervolgens als gebruiker blijft zien zonder dit te willen recht zetten.

Ik neem na 9 maanden stalking altijd het zekere voor het onzekere. Ik wil kunnen bewijzen dat ik heb opgezegd. Pas heb ik het nog geprobeerd niet aangetekend. Natuurlijk geen reactie.
Aangetekende brief erover heen. Geen reactie.
Pas na 2 x bellen kreeg ik bevestiging van opzegging.

Een aangetekende brief is een wettelijk bewijs.

nick h.
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2009 16:29

Re: Telfort

Ongelezen bericht door nick h. »

Beste Telfort klantenservice,

(Klantnummer: TI77I68359)

U zegt dat dus dat ik wel een Telfort klant geworden ben, maar dat voor mij niet de Telfort Algemene Voorwaarden gelden……

Dat is toch heel vreemd?

Nick

-------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op 22 Jun 2009 16:53 door Telfort webcare

U heeft nog een Tiscali abonnement, in de algemene voorwaarden (art. 15) kunt u vinden dat deze gelden voor een jaar, tenzij dit anders bepaalt is in de overeenkomst.

Omdat u nooit bent overgegaan naar een Telfort abonnement is uw abonnement altijd met een jaar verlengd.

Dit is ook de reden waarom uw contract nog loopt tot 24-11-2009.

Was u vorig jaar februari overgegaan naar een Telfort abonnement, dan was alles opzegbaar per maand nadat u het eerste contractjaar heeft gehad. Dit is niet bij u het geval.

Vanaf 1 juli is het mogelijk om contracten die voorbij het contractjaar zijn per maand op te zeggen. Dit zou voor u dan een mogelijkheid zijn om eerder van uw contract af te komen. U kunt dit vanaf 1 juli in orde maken, eerder worden deze opzeggingen niet verwerkt.

Joris

-------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op 22 Jun 2009 16:43 door nick h.

mijn klantnummer bij telfort is TI77I68359

ik wordt er toch zo vreselijk moe van.......

vanaf 2003 had ik een standaard tiscali internet abonnement, wat in 2008 opeens telfort werd

het tarief wat ik per maand betaal is 39,14 terwijl een nieuwe telfortklant voor hetzelfde abonnement 19,95 betaalt

onder andere hierdoor besloot ik om voortaan alles via de kabel te laten verlopen, geen dure kpn meer en geen dure telfort meer

in maart 2009 heb ik opgezegd bij telfort, zowel telefonisch als schriftelijk

conform de voorwaarden van telfort mag ik na een jaar gewoon per direkt opzeggen

hierop krijg ik dus geen enkele reactie....

behalve een brief met de melding dat ze geen telefoonlijn meer kunnen vinden zodat ik bij telfort verplicht een telefoonlijn van nog eens 10 euro extra moet afnemen

ik blijf maar opzeggingsbrieven sturen maar de enige reacties die ik krijg zijn herinneringsbrieven

wat kan ik hier verder nog aan doen? je wilt toch ook niet dat je bij de BKR aangemeld wordt

aub tros radar of telfort: HELP

Parsifal
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2009 11:03

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Parsifal »

Het is Telfort uiteindelijk toch gelukt!


Hartelijk dank voor uw reactie op onze e-mail.

Wij hebben voor u met meerdere afdelingen contact gehad.
Na enig overleg en het nodige aantal handelingen is het nummer 06******** succelvol op het netwerk gezet.
Er zijn nog een aantal aanpassingen die gedaan moeten worden, maar u zou weer in staat moeten zijn om weer te kunnen bellen.
Om alle verwerkingen in uw toestel te laten plaatsvinden verzoeken wij u uw toestel uit- en weer aan te zetten.

Wij hopen dat alle problemen nu naar tevredenheid zijn opgelost en onze excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice Mobiel

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »


Geplaatst op 23 Jun 2009 10:17 door nick h.
Beste Telfort klantenservice,

(Klantnummer: TI77I68359)

U zegt dat dus dat ik wel een Telfort klant geworden ben, maar dat voor mij niet de Telfort Algemene Voorwaarden gelden……

Dat is toch heel vreemd?

Nick
Dat was om te voorkomen dat u mocht opzeggen per migratie datum van Tiscali naar Telfort vermoed ik.

Ik heb destijds opgezegd per migratiedatum van 12move naar Telfort, niet wetend wat een nachtmerrie mij nog te wachten stond.
Maar goed, gelukkig nooit klant geweest daar. Thank doG.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

nick h., de algemene voorwaarden zijn op ons van toepassing. Ten tijde van het aangaan van de overeenkomst bent u ermee akkoord gegaan dat het contract telkens met een jaar verlengd wordt. Artikel 15 geeft aan dat dit nog steeds op ons van toepassing is. Want u heeft nooit een omzetting van uw abonnement naar een Telfort abonnement laten plaats vinden waardoor u na het eerste jaar wel per maand kon opzeggen.


Joris

nick h.
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2009 16:29

Re: Telfort

Ongelezen bericht door nick h. »

Beste Telfort klantenservice,

(Klantnummer: TI77I68359)

Ik ben door Telfort niet op de hoogte gebracht dat ik, op het moment dat Telfort Tiscali overnam, dan in de mogelijkheid was om het abonnement over te zetten van Tiscali naar Telfort.

Ik heb nl. alleen maar een brief (en email) ontvangen met de mededeling dat Telfort mijn nieuwe contractant zou worden, meer niet.

Had het niet netter geweest als Telfort mij van die mogelijkheid op de hoogte gebracht had?

Nick

-------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst op 23 Jun 2009 11:55 door Telfort webcare

nick h.,

de algemene voorwaarden zijn op ons van toepassing.

Ten tijde van het aangaan van de overeenkomst bent u ermee akkoord gegaan dat het contract telkens met een jaar verlengd wordt.

Artikel 15 geeft aan dat dit nog steeds op ons van toepassing is.

Want u heeft nooit een omzetting van uw abonnement naar een Telfort abonnement laten plaats vinden waardoor u na het eerste jaar wel per maand kon opzeggen.


Joris
-------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst op 23 Jun 2009 10:17 door nick h.


Beste Telfort klantenservice,

(Klantnummer: TI77I68359)

U zegt dat dus dat ik wel een Telfort klant geworden ben, maar dat voor mij niet de Telfort Algemene Voorwaarden gelden……

Dat is toch heel vreemd?

Nick

-------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op 22 Jun 2009 16:53 door Telfort webcare

U heeft nog een Tiscali abonnement, in de algemene voorwaarden (art. 15) kunt u vinden dat deze gelden voor een jaar, tenzij dit anders bepaalt is in de overeenkomst.

Omdat u nooit bent overgegaan naar een Telfort abonnement is uw abonnement altijd met een jaar verlengd.

Dit is ook de reden waarom uw contract nog loopt tot 24-11-2009.

Was u vorig jaar februari overgegaan naar een Telfort abonnement, dan was alles opzegbaar per maand nadat u het eerste contractjaar heeft gehad. Dit is niet bij u het geval.

Vanaf 1 juli is het mogelijk om contracten die voorbij het contractjaar zijn per maand op te zeggen. Dit zou voor u dan een mogelijkheid zijn om eerder van uw contract af te komen. U kunt dit vanaf 1 juli in orde maken, eerder worden deze opzeggingen niet verwerkt.

Joris

-------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op 22 Jun 2009 16:43 door nick h.

mijn klantnummer bij telfort is TI77I68359

ik wordt er toch zo vreselijk moe van.......

vanaf 2003 had ik een standaard tiscali internet abonnement, wat in 2008 opeens telfort werd

het tarief wat ik per maand betaal is 39,14 terwijl een nieuwe telfortklant voor hetzelfde abonnement 19,95 betaalt

onder andere hierdoor besloot ik om voortaan alles via de kabel te laten verlopen, geen dure kpn meer en geen dure telfort meer

in maart 2009 heb ik opgezegd bij telfort, zowel telefonisch als schriftelijk

conform de voorwaarden van telfort mag ik na een jaar gewoon per direkt opzeggen

hierop krijg ik dus geen enkele reactie....

behalve een brief met de melding dat ze geen telefoonlijn meer kunnen vinden zodat ik bij telfort verplicht een telefoonlijn van nog eens 10 euro extra moet afnemen

ik blijf maar opzeggingsbrieven sturen maar de enige reacties die ik krijg zijn herinneringsbrieven

wat kan ik hier verder nog aan doen? je wilt toch ook niet dat je bij de BKR aangemeld wordt

aub tros radar of telfort

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

https://www.telfort.nl/zoeken/?f=result ... oorwaarden

Hier kunt u de Tiscali voorwaarden vinden die Telfort voor u hanteert.

Ik kan mij voorstellen dat Telfort geen haast had\heeft om overgenomen klanten een voor de klant gunstiger aanbod te doen, wat ongunstiger is voor Telfort. En nu de Zwarte Piet ( u heeft uw overeenkomst niet gewijzigd) naar u toespeelt.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort

Ongelezen bericht door alfatrion »

TdeHond schreef:Pas na 2 x bellen kreeg ik bevestiging van opzegging.

Een aangetekende brief is een wettelijk bewijs.
Ja zaker, maar ik verbaas me er over dat je er zoveel moeite in steekt om toch maar een reactie te krijgen. Dat is ook wettelijke bewijs.

Ik ben hier heel simpel in. Ik stuur een keer een gewone brief, en bij uitblijven van een reactie, daarna nog een aangetekende en daarna hou ik op met hen benaderen. Ik houd mijn bankrekening in de gaten en ga aangifte doen van diefstal als ze toch afschrijven na de contract termijn en laat het bedrag natuurlijk terug boeken.

Zoals je weet heb ik ook een conflict met Telfort. Zij hebben er een incassobureau op gezet dat te veel rekent. Op de brief van het incassobureau heb ik niet gereageerd. En sindsdien heb ik niets meer van ze gehoord.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ja zaker, maar ik verbaas me er over dat je er zoveel moeite in steekt om toch maar een reactie te krijgen. Dat is ook wettelijke bewijs
Een overeenkomst wordt door 2 partijen afgesloten, dus ik sta ook op een bevestiging van begin v.e. overeenkomst. Met mijn methode hoop ik een rechtzaak te voorkomen en mocht het toch nodig zijn dan kan ik de tegenpartij met mijn brief + log van herhaalde verzoeken om de oren slaan.

Ik heb nu naast dossier Helfort ook dossier nieuwe provider, zodat bij geschil van mening ik kan na slaan wat destijds is afgsproken.

Uw methode werkt denk ik ook. Waarschijnlijk wordt uw geschil in een rechtzaak uit gevochten waarbij ik hoop dat u in het gelijk gesteld wordt en de kosten voor rekening Telfort zijn.

nick h.
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2009 16:29

Re: Telfort

Ongelezen bericht door nick h. »

Beste Telfort,

Wilt u aub uw mening nog geven op mijn onderstaande vraag?

Samenvattend: Had het niet netter geweest als Telfort mij verteld had dat ik had kunnen overstappen van een Tiscali abonnement naar een Telfort abonnement?

Nick

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op 23 Jun 2009 14:21 door nick h.


Beste Telfort klantenservice,

(Klantnummer: TI77I68359)

Ik ben door Telfort niet op de hoogte gebracht dat ik, op het moment dat Telfort Tiscali overnam, dan in de mogelijkheid was om het abonnement over te zetten van Tiscali naar Telfort.

Ik heb nl. alleen maar een brief (en email) ontvangen met de mededeling dat Telfort mijn nieuwe contractant zou worden, meer niet.

Had het niet netter geweest als Telfort mij van die mogelijkheid op de hoogte gebracht had?

Nick

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Nick, wij kunnen helaas geen mening geven over deze vraag.

Joris

Parsifal
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2009 11:03

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Parsifal »

@ Joris:

Nee Joris, kan je daar echt geen mening over geven?

Ook niet als je logisch en/of klantvriendelijk nadenkt, al is het maar heel eventjes?

Parsifal

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Ik begrijp dat u iets van ons wilt horen en dat het vervelend is dat wij hier niet op ingaan. Op dit forum zijn we actief om klanten te helpen, meningen geven is niet iets wat daartoe behoort.

Joris

Gesloten