LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KOOP GEEN AUTO BIJ SIEWES AUTOS

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
mhielten

Re: KOOP GEEN AUTO BIJ SIEWES AUTOS

Ongelezen bericht door mhielten »

Hallo,
Kan iemand mij vertellen waar de aangiftes lopen tegen siewes auto's, want dan ga ik ook aangifte doen.
ik wil gewoon dat die mensen gestraft worden. m.v.g. mhielten.

Oliver_Jacque

Ongelezen bericht door Oliver_Jacque »

Ik ben dus ook een klein beetje bij de poot genomen door deze beste mensen..

Eind vorig jaar kwam ik in wat relatieproblemen en door een scheiding moest ik heel snel een klein goedkoop autotje hebben, helaas kwam ik bij deze mensen terecht.. Ik kocht daar een Ford Ka uit 97 met maar 97.000km op de teller, na het lezen van genoeg verhalen over deze mensen is mij de barst in het dashboard wel duidelijk en zal deze kilometerstand verre van kloppend zijn geweest. Maar op dat moment daat natuurlijk niet opgelet ik kon goedkoop aan die auto komen en alles leek goed. Totdat ik thuis was en de auto nogal raar vond rijden en rare geluiden maakte, de auto op de snelweg uitgeprobeerd en daar bleek dat hij niet verder kwam dan 110km per uur. De volgende dag Siewes gebeld en zij snapte het niet en zouden met terugbellen, wat dus nooit gebeurde ook niet na wel 10 telefoontjes van mijn kant.

Nu heb ik zelf iemand direct naar de auto laten kijken en die heeft de klepdeksel eraf gehaald, nu bleek er een moertje tussen de tuimelas en klepstoter te liggen zodat deze de slag kon maken, maar dat moertje was er na 50km al tussenuit geschoten en deed de 4de cilinder dus helemaal niets meer!!! Dit ding was dus bewust zo gemaakt dat het eventjes goed zou gaan, niets bleek minder waar.

Ik de volgende dag naar Siewes en hun alles voorgelegd en ik wilde graag mijn auto inleveren en mijn geld terug want ik had nog geen 75 kilometer met deze auto gereden, maar daar deze ze naar eigen zeggen niet aan en zij zouden de auto wel even repareren! Ik werd een paar dagen later gebeld en er werd mij mede gedeeld dat de auto niet meer te reapereren vielt en dat er een nieuwe motor in moest. Ik reageerde dat ik dat prima vond want dit kon natuurlijk niet op mij verhaald worden, dacht ik... niets bleek ook hierin minder waar ik moest € 350 bij betalen om die nieuwe motor erin te laten monteren! En of ik vooraf even wilde betalen want ze waren bang dat ze opgelicht!!!! zouden worden en da ik zonder te betalen zou weggaan!

Ik moest dit wel laten fixen en had dus geen andere keuze want aan mijn auto waar ik € 1650 voor betaald had, had ik nu helemaal niets meer! Maar goed de auto laten maken en een week later met pijn en moeite weer op kunnen halen. De motor liep nu goed, maar nog was het niet in orde, de oude bougie's en bougiekabels zaten ernog aan en moesten nog vervangen worden, want de auto liep heel onregelmatig! Dit heb ik laten doen door een andere garage die zich wezeloos is geschrokken vanwege de staat van de auto!

Een half jaar later had ik het financieel weer op de rit en heb ik deze rampauto ingeruild tegen een andere (Saab 9-3) en die bevalt prima en heb ik bij een uitstekende garage weg. Helaas kreeg ik nog maar € 500 voor mijn Ka terwijl die volgens zeggen bij de aankoop bij Siewes een jaar later nog wel €1500 waard zou zijn.... nou mooi niet dus!

Dit zijn echt oplichters van de bovenste plank en zal iedereen willen adviseren dit bedrijf heel snel voorbij te rijden!

Robertcindy

Ongelezen bericht door Robertcindy »

Ben het helemaal mee een koop nooit een auto bij siewes grootste oplichters ooit. mondeling afspraken gemaakt in goed vertrouwen leuke auto en met nieuwe apk dat wilde ik graag want ik koop geen auto met maar 1 maand apk. Na ontvangst mankeerde er heel veel aan de auto in een paar maand zijn er 2 nieuwe banden op gekomen nieuwe wiellagers en distributieriem. remmen waren ook niet goed opeens na de keuring net op ze er mee gerommeld hebben. Ik vertrouw hun niet meer want ik heb ze vriendelijk gevraagd hoe dat kan eerst bij een proefrit is alles oke en na de keuring mankeert er alles aan.Kreeg alleen maar te horen kan je helaas niet tegemoet komen voor de kosten want mijn baas is er niet en is er voorlopig ook niet en einde gesprek.

1of4

Ongelezen bericht door 1of4 »

mhielten schreef:Hallo,
Kan iemand mij vertellen waar de aangiftes lopen tegen siewes auto's, want dan ga ik ook aangifte doen.
ik wil gewoon dat die mensen gestraft worden. m.v.g. mhielten.
Gewoon in je eigen woonplaats die het dan door sturen naar het regiokantoor in ijselmuiden. Ik heb dit zelf ook gedaan. De politie pakt het daar goed op en onderzoekt de zaken serieus maar dit kost wel enige tijd. Vr kun je zelf een civiele zaak beginnen om de koopongedaan te maken gebaseerd op het consumnetenrecht wat vaak dwingend is en niet altijd met contractvoorwaarden is om tebuigen in de consument zijn nadeel wat bij Siewes alleen maar gebeurt.

1of4

1of4

Ongelezen bericht door 1of4 »

Oliver_Jacque schreef:Ik ben dus ook een klein beetje bij de poot genomen door deze beste mensen..

Eind vorig jaar kwam ik in wat relatieproblemen en door een scheiding moest ik heel snel een klein goedkoop autotje hebben, helaas kwam ik bij deze mensen terecht.. Ik kocht daar een Ford Ka uit 97 met maar 97.000km op de teller, na het lezen van genoeg verhalen over deze mensen is mij de barst in het dashboard wel duidelijk en zal deze kilometerstand verre van kloppend zijn geweest. Maar op dat moment daat natuurlijk niet opgelet ik kon goedkoop aan die auto komen en alles leek goed. Totdat ik thuis was en de auto nogal raar vond rijden en rare geluiden maakte, de auto op de snelweg uitgeprobeerd en daar bleek dat hij niet verder kwam dan 110km per uur. De volgende dag Siewes gebeld en zij snapte het niet en zouden met terugbellen, wat dus nooit gebeurde ook niet na wel 10 telefoontjes van mijn kant.

Nu heb ik zelf iemand direct naar de auto laten kijken en die heeft de klepdeksel eraf gehaald, nu bleek er een moertje tussen de tuimelas en klepstoter te liggen zodat deze de slag kon maken, maar dat moertje was er na 50km al tussenuit geschoten en deed de 4de cilinder dus helemaal niets meer!!! Dit ding was dus bewust zo gemaakt dat het eventjes goed zou gaan, niets bleek minder waar.

Ik de volgende dag naar Siewes en hun alles voorgelegd en ik wilde graag mijn auto inleveren en mijn geld terug want ik had nog geen 75 kilometer met deze auto gereden, maar daar deze ze naar eigen zeggen niet aan en zij zouden de auto wel even repareren! Ik werd een paar dagen later gebeld en er werd mij mede gedeeld dat de auto niet meer te reapereren vielt en dat er een nieuwe motor in moest. Ik reageerde dat ik dat prima vond want dit kon natuurlijk niet op mij verhaald worden, dacht ik... niets bleek ook hierin minder waar ik moest € 350 bij betalen om die nieuwe motor erin te laten monteren! En of ik vooraf even wilde betalen want ze waren bang dat ze opgelicht!!!! zouden worden en da ik zonder te betalen zou weggaan!

Ik moest dit wel laten fixen en had dus geen andere keuze want aan mijn auto waar ik € 1650 voor betaald had, had ik nu helemaal niets meer! Maar goed de auto laten maken en een week later met pijn en moeite weer op kunnen halen. De motor liep nu goed, maar nog was het niet in orde, de oude bougie's en bougiekabels zaten ernog aan en moesten nog vervangen worden, want de auto liep heel onregelmatig! Dit heb ik laten doen door een andere garage die zich wezeloos is geschrokken vanwege de staat van de auto!

Een half jaar later had ik het financieel weer op de rit en heb ik deze rampauto ingeruild tegen een andere (Saab 9-3) en die bevalt prima en heb ik bij een uitstekende garage weg. Helaas kreeg ik nog maar € 500 voor mijn Ka terwijl die volgens zeggen bij de aankoop bij Siewes een jaar later nog wel €1500 waard zou zijn.... nou mooi niet dus!

Dit zijn echt oplichters van de bovenste plank en zal iedereen willen adviseren dit bedrijf heel snel voorbij te rijden!
Doe als nog aanifte en haal je gram dit geeft jezelf ook een beter gevoel en je helpt hier mee ook andere mensen. Elke aangifte is er een en maakt de strafrechelijke zaak tegen Siewes alleen mar goter. En geloof me een strafrechtelijke zaak gaat er komen na aanleiding van mijn aangifte. DOE AANGIFTE.
1of4

Oliver_Jacque

Ongelezen bericht door Oliver_Jacque »

1of4 schreef:Doe als nog aanifte en haal je gram dit geeft jezelf ook een beter gevoel en je helpt hier mee ook andere mensen. Elke aangifte is er een en maakt de strafrechelijke zaak tegen Siewes alleen mar goter. En geloof me een strafrechtelijke zaak gaat er komen na aanleiding van mijn aangifte. DOE AANGIFTE.
1of4
Ja maar heeft dat nog wel zin, ik ben de auto al een tijdje kwijt. Wil er zelf niet al te vaak meer aan denken omdat het me net wat teveel heeft gekost, maar aan de andere kant wil ik wel dat iemand anders niet deze problemen krijgt. Deze mensen moeten gestopt worden! Maar kan ik nu ik mijn miskoop al een paar maanden kwijt ben nog wel doen?

innie

Ongelezen bericht door innie »

hallo
ik ben ook zo stom geweest .auto gekocht bij siewes handtekening gezet en of ik even 1000 euro wou over maken. waar ik normaal helemaal op tegen ben om voor uit te betalen. toch gedaan ik kwam thuis en had er ook een wat vreemd gevoel over.ik ben aan het zoeken gegaan op reverenties over a.s auto niets gevonden .tot ik de volgende dag op de rekening keek en daar zag ik siewes auto,s staan.je begrijp al wel dat mijn gevoel bevestig werd.een auto van 2005 stond op internet dat bleek al 2004 te zijn en er was ook met de boekjes gerommeld de auto had maar 47000 km gelopen aan het desbord te zien bleek dat niet zo te zijn .maar bewijzen heb ik niet zo slim zijn ze daar wel. ik heb de auto afgezegd.en gevraagd of ik mijn 1000 euro terug kon krijgen.het antwoord was de derektie was op vakantie en het koste mij 15 procent van de aanschaf waarde als ik er van af wou. dus 1000 euro pleiten maar gelukkig geen auto van siewes.als ik iedereen mag aanraden koop daar geen auto er word geklooid met de km standen en de bouwjaar van de auto.en een in gevoerde auto is in de meeste gevallen met km standen geklooid omdat je toch geen historie kunt achter halen.pas op bij siewes neem iemand mee die goed verstand van auto,s heeft.het is gewoon jammer dat mensen die hard voor de centen moeten werk zo bij de benen genomen worden

Voidmobiel

Ongelezen bericht door Voidmobiel »

Wat een negatieve verhalen hier over Siewes. In mijn ogen vind ik dat erg vreemd.

Ik heb namelijk in februari 2010 een Opel Astra '92 gekocht met 167.000 km. op de teller. Geen barst in het dashboard, nieuwe banden, goede vering, helemaal niets aan mankementen. Hij was APK gekeurd op de datum dat ik hem kocht, dus een heel jaar geldig. Ik kreeg zelfs een nieuwe accu omdat de oude het niet goed meer deed. Moest er in totaal €700,- voor betalen.

Ik zal jullie vertellen; deze auto heeft het uiterst goed gedaan in de tijd dat ik hem in bezit heb gehad. Tja, uiteindelijk wel wat mankementen zoals een lekke einddemper, versleten remsysteem, roestschade... Maar wat wil je met een 20-jarige Opel Astra wanneer de tijd verstrijkt?

Ik heb er heel vaak meerdere dikke mensen en zwaarwegende apparatuur in vervoerd vanuit Flevoland naar Strijen, Katwijk, Texel, Groningen, het noorden van Friesland... Ik ben er zelfs mee naar Duitsland gereden. Zonder pech!

Kortom: ik heb 'm dus zwaar op zijn donder gegeven. Dan is het ook niet gek dat ie sneller slijt en dan vind ik dat ie het nog uitstekend heeft volgehouden al die tijd. Toevallig heb ik hem gister verkocht omdat ik de ouderdomschade/slijtage niet meer kon betalen. Maar de conclusie is dat ik in mijn ogen absoluut niet ben opgelicht. Mijn vraag is dan ook - gezien het er hier sterk op lijkt dat dit bedrijf bewust mensen oplicht - waarom ik geen enkel probleem heb gehad met mijn auto die ik bij Siewes heb gekocht...

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Voidmobiel schreef:Wat een negatieve verhalen hier over Siewes. In mijn ogen vind ik dat erg vreemd.

Mijn vraag is dan ook - gezien het er hier sterk op lijkt dat dit bedrijf bewust mensen oplicht - waarom ik geen enkel probleem heb gehad met mijn auto die ik bij Siewes heb gekocht...
In jou ogen kan dat vreemd zijn maar dat is het voor anderen kennelijk niet!
Dus omdat jij geen enkel probleem hebt gehad met jou auto vraag je jezelf af waarom anderen dat wel hebben.Wel die hadden met een andere auto wel problemen. Wat wil je nu met je verhaal? Omdat het jou niet is overkomen bestaat het niet?

Voidmobiel

trebelski schreef:
Voidmobiel schreef:Wat een negatieve verhalen hier over Siewes. In mijn ogen vind ik dat erg vreemd.

Mijn vraag is dan ook - gezien het er hier sterk op lijkt dat dit bedrijf bewust mensen oplicht - waarom ik geen enkel probleem heb gehad met mijn auto die ik bij Siewes heb gekocht...
In jou ogen kan dat vreemd zijn maar dat is het voor anderen kennelijk niet!
Dus omdat jij geen enkel probleem hebt gehad met jou auto vraag je jezelf af waarom anderen dat wel hebben.Wel die hadden met een andere auto wel problemen. Wat wil je nu met je verhaal? Omdat het jou niet is overkomen bestaat het niet?
Ik heb de andere reacties hier gelezen, dus ik begreep inderdaad al dat het voor anderen niet zo vreemd is, nee.

En nee, je begrijpt mij verkeerd, of je hebt gewoon niet goed gelezen. Ik vraag mij niet af waarom ánderen zich opgelicht voelen, maar ik vraag mij af waarom ík niet het idee heb dat ik opgelicht was. Heb ik dan gewoon geluk gehad? Dat lijkt mij namelijk sterk, omdat het - zoals ik eerder postte - er erg op lijkt dat mensen hier met voorbedachte rade worden opgelicht door dit autobedrijf. Meerdere mensen in dit forum benoemen namelijk dezelfde zaken o.a. m.b.t. de onprofessionele houding, zoals niet terug bellen, afspraken niet nakomen, valse informatie geven in advertenties etc.

Ik heb daar geen last van gehad. Waarom niet? Dat is de vraag.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Voidmobiel schreef:
Ik heb daar geen last van gehad. Waarom niet? Dat is de vraag.
Dat is niet De Vraag maar Jou Vraag. Misschien had je gewoon geluk dat kan natuurlijk. Gezien de hoeveelheid van klachten die ook op andere fora terug te vinden zijn ga ik in ieder geval uit van de feiten. En die zijn, heel wat klachten en de aanbeveling (meer is het niet) verder te kijken naar een bedrijf dat niet een sliert narigheid achter zich aansleept.
Topic...
KOOP GEEN AUTO BIJ SIEWES AUTOS

Voidmobiel

trebelski schreef:
Dat is niet De Vraag maar Jou Vraag. Misschien had je gewoon geluk dat kan natuurlijk. Gezien de hoeveelheid van klachten die ook op andere fora terug te vinden zijn ga ik in ieder geval uit van de feiten. En die zijn, heel wat klachten en de aanbeveling (meer is het niet) verder te kijken naar een bedrijf dat niet een sliert narigheid achter zich aansleept.
Topic...
KOOP GEEN AUTO BIJ SIEWES AUTOS
...........................................................

Afbeelding

Karel Jan

Ongelezen bericht door Karel Jan »

Siewes auto's liegt en bedriegt nog steeds, ze heten ook As autos' en zitten in Apeldoorn. Ze verkopen auto's uit het buitenland die ze hier laten keuren. Ze komen ongekeurd het land binnen. NAP heb je niets aan want die begint vanaf 0 km hier in Nederland. Niets vertellen aan de naieve klant die niets weet van import auto's, pas als de klant erachter komt door de RDW zeggen ze dat zij dit natuurlijk allemaal wel hebben gezegd. Als je er vanaf wilt kan dit door 15% annuleringskosten te betalen!!! Ik ga aangifte doen. Samen staan we sterk, dit bedrijf moet stoppen. Er zijn genoeg autohandelaren die wel eerlijk zijn ook als ze import auto's verkopen, zij mogen niet de dupe worden van een bedrieger als AS auto's.

hoogie35

Ongelezen bericht door hoogie35 »

sorry hoor, maar als je eerst op dit forum had gekeken dan had je er gelijk al niet heen hoeven gaan.

gr.

sharoncher

Ongelezen bericht door sharoncher »

Dikke *** 3 bier!!!!
Vorige reactie slaat nergens op.....
Als mensen serieus op zoek zijn naar een betrouwbare auto weten zij van te voren nooit dat a-s auto's het zelfde bedrijf is als Siewes auto's.....
Siewes auto's is overgegaan als a-s auto's door alle problemen die dit bedrijf tot nu toe heeft veroorzaakt, blijkt achteraf!!!!

Mensen die hier hun negatieve verhaal vermelden over dit bedrijf zijn gedupeerd, waarom dan zo'n sneer nageven, belangen in dit bedrijf????

Ik zeg sluiten deze toko en wel per direct en voorgoed....

P.s. A.s. Auto's heeft geen overeenkomst met NAP, dit claimen zij wel via hoofdadres maar is niet rechtsgeldig.
Navraag gedaan bij NAP.......!!!!!

Gr. Cher

hoogie35

Ongelezen bericht door hoogie35 »

Belangen? hahaha, ja da's een goeie, lees eerst mijn ervaring hier op het forum, had je deze opmerking niet gemaakt.
Maar goed, ik ben dus wel zo gelukkig geweest om hier eerst te lezen, ware het niet dat het wel was nadat ik er al geweest was. Laat ik een beetje mensenkennis hebben en mij stond de sfeer daar niet aan.

groet en succes verder!

sharoncher

Ongelezen bericht door sharoncher »

Idd belangen in dit bedrijf, reageer verder niet.
Bij jouw gaat samen staan we sterk niet op!!

Bijna alle mensen die hier reageren zijn veel geld kwijt!!!
Deze mensen zijn gedupeerd en hebben een kat in de zak gekocht.

A-S Auto's liegt en bedriegd....

Er wordt totaal niets gezegd over import auto's, ook niet op de website....

megatron29

Ongelezen bericht door megatron29 »

Verrast me dat deze oplichter gewoon zijn gang kan blijven gaan zonder dat justitie ook maar iets kan of wil ondernemen.

Scottisch

Ongelezen bericht door Scottisch »

Wij hebben hier jaren geleden een auto aangeschaft. Deze auto had onze dood kunnen zijn, de dynamo was stuk (al bij aankoop), de accu was aan het koken, kabels doorgebrand.
Siewes auto's wou hier niks over horen, we hadden immers geen garantie aangeschaft.
Bij aanschaf werd zelfs het geloof gebruikt om te verkopen. Ze zijn in IJsselmuiden immers allemaal gelovig, waarom zouden zij liegen?????
Niet dat, dat geholpen heeft met de verkoop, vond het namelijk erg laag om zoiets op te gooien.
Na wat langere tijd kwamen wij er achter dat er helemaal geen lampjes in het dashboard zaten die de kapotte ABS hadden moeten aangeven.
Of er met de kilometers gerommeld is weten we niet, maar het zal me niks verbazen. Er is ook een stukje van het kilometerhuis (heet dat zo?) afgezaagd, waarschijnlijk om er bij makkelijk bij te kunnen. Waarschijnlijk heeft deze auto ook een ongeluk gehad, waar niks over verteld is. Op de achterbumper is een lasnaad te zien.

Na die dynamo problemen hebben wij een mooie sticker over hun @#$! naam geplakt, want reclame maken voor zo'n .... bedrijf doe ik niet!
Alle bedrijven die hun werk wel goed doen hebben te lijden, doordat mensen gewoon weg bang worden van bedrijven die dit soort doodsvallen verkopen. En dan ook ZO makkelijk een andere naam kunnen plakken op hun troep.
Wat ben ik blij dat wij deze ... geen extra geld hebben gegeven door een garantie aan te schaffen, waar je (van wat ik lees) niks aan hebt.

bfpatrick

Ongelezen bericht door bfpatrick »

ik ben al een tijdje op zoek naar een berlingo.
vind ik op mkarktplaats plots een hele leuke uitvoering met electrische kap,
en een erg bijzondere kleur voor een berlingo.
heb contact met de meneer van a s autos opgenomen wat voor mij een volkomen onbekend bedrijf is.
de berlingo heeft dan ook in het bijzonder mijn aandacht gewekt door de gunstige km stand van 74000km.
komen wij daar na 1,5 uur rijden aan, komen er ineens 400 euro rijklaarmaak kosten bij, want dat doet een beetje bedrijf zegt deze beste man.!! erg vreemd dat hierover niets op hun site staat en ook niet in de advertentie staat.
en moet de auto tot mijn verbazing nog ingevoerd worden, wat hij mij niet heeft verteld toen ik hem aan de telefoon heb gehad.
beetje vreemd alles bij elkaar, dus keren we terug naar huis.
toen wist ik nog niet wat ik nu weet, ik vrees niet voor een ingevoerde auto, als ik maar geregistreerd kan zien staan dat in de papieren van het land van afkomst de km stand geregistreerd is. maar de beste man kan dit papier niet vinden.
een week na dit gebeuren zie ik dat de auto nog te koop staat en niet meer in apeldoorn bij a s autos maar in zwolle bij a s autos!!! dus ik pak de tel. en bel om erachter te komen hoe en wat. ze waren verhuist in deze week tijd, en ja de auto was er nog, dus vroeg ik hem of hij met de verhuizing de papieren met de km registratie uit duitsland ook weer had gevonden. maar hij was te druk geweest met de verhuizing, en zei je kunt aan de auto toch zien dart die kmstand wel klopt.
toen ben ik eens gaan googlen op a s autos en kwam ik op deze site. EN HEB MIJN OGEN UITGEKEKEN!!
de koop is in eerste instantie om een paar centen niet doorgegaan, en anders was ik waarschijnlijk ook ZO makkelijk de mist ingegaan. en dat zou mij niet snel gebeuren!! ff googles op een bedrijfsnaam is dus NIET overbodig voordat je er iets gaat bekijken!! goede leer.

Gesloten