LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onschuldig bekeurd

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door mar42 »

Mijn schoonmoeder is aangehouden over het feit dat zei een voetganger haast aanreed met een wandelwagen, maar ze heeft niemand gezien en de politie kon niet aan wijzen welk persoon het was zij heeft een bezwaar aangetekend en ze kreeg een brief thuis met het feit op welke straat het was maar in die straat zijn er wel 6 oversteek plaatsten,
Ik neem aan dat je schoonmoeder met een kinderwagen op de stoep liep, of zie ik het verkeerd?? En dat ze op de stoep liep??

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door mar42 »

Toen ik nog in dienst was (inmiddels twee jaar geleden) wachtten wij steevast tot iemand bij het verkeerslicht wegreed en gingen toen pas tot actie over, die om elke "vergissing/onduidelijkheid"te vermijden.

Zoals ik uit uw verhaal begrijp, bent u agent geweest??
En als ik dan verder lees, dat jullie wachte totdat iemand bij het stoplicht weg reed, om te kijken of diegene dan nog aan het bellen/sms was??

Kunt u mij dan ook zeggen, als je voor het stoplicht stilstaat, of je dan mag bellen/sms??

Bram Bonnewel
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

@mrs4hughz

Je moet jezelf even bijscholen,
Het is al enkele jaren opgenomen in de wegen verkeerswet dat je voor iedere kruising met haaientanden verplicht moet stoppen.

De haaientanden hebben dezelfde plicht om te stoppen zoals bij een stopstreep met bord.

mrs4hughz
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2009 16:06

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door mrs4hughz »

nou sorry maar ik heb dat niet geleerd bij mijn auto rijlessen, maar oke, dan nog heb ik niemand gezien de bestuurder/s niet en een politie niet.


Nee me schoonmoeder was een auto bestuurder het ging om het feit dat zei een voetganger met wandelwagen geen voorrang verleende

Ton-A
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2009 16:35

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door Ton-A »

Nee Mar, dat mag niet, maar duidelijkheid gaat voor alles.

Rijdend een telefoon in de hand, werkend of niet, uit of aan is schrijven.

De agent hoeft niet te controleren wat u met de telefoon deed, u had hem in de hand en dat mag niet, zo eenvoudig is het eigenlijk.

Voor alle zekerheid wordt merk en/of provider genoteerd, maar dat is zogenaamd aanvullend bewijs.

Trosradaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2009 16:27

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door Trosradaar »

Inge49 en Richson volg het advies op van Hansz1974 .
Geef in je verweer een goede verklaring /motivatie, blijf beleefd en correct maar wel overtuigd van je gelijk.
Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt (wat de rechter uiteindlijk beslist).
Houden jullie ons op de hoogte? deze zaken vragen mijn aandacht

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door mar42 »

Ik heb hier nog nooit van gehoord dat je verplicht bent te stoppen voor haaientanden.
Volgens mij zijn de haaientanden ervoor om duidelijk te maken dat je voorrangsweg op gaat. En dat jij geen voorrang hebt van rechts.
Zou er een rood stopbord bij staan, ja dan zou het kunnen dat je verplicht bent te stoppen.

Zou u dan een link kunnen plaatsen waarin dit staat.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door jor »

Dit stond er over, dus inderdaad, Niet verplicht stoppen.Wel voorrang verlenen.
http://wapedia.mobi/nl/Haaientanden_%28verkeer%29

http://wiki.autosnelwegen.nl/index.php/Haaientand
bestuurders die de haaientanden naderen moeten voorrang verlenen aan het verkeer op de kruisende weg. De kruisende weg kan ook een fietspad zijn. In tegenstelling tot de stopstreep is het niet noodzakelijk om bij haaientanden tot stilstand te komen.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door mar42 »

Rijdend een telefoon in de hand, werkend of niet, uit of aan is schrijven
Ja als je rijd dat snap ik.

Maar mijn vraag is als ik stil sta voor het stoplicht dat op rood staat.
Mag ik dan bellen, ik rij immers niet.
wachtten wij steevast tot iemand bij het verkeerslicht wegreed en gingen toen pas tot actie over, die om elke "vergissing/onduidelijkheid"te vermijden.
Zoals je zelf al vermeld bij het wegrijden van het stoplicht wat nu op groen staat letten jullie op of diegen nog steeds zit te bellen.

kapotte_stofzuiger
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2009 14:40

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door kapotte_stofzuiger »

Al die 'juridische' adviezen. Kijk eens op de site van flitsservice (ook voor andere bekeuringen dan alleen snelheid). Een compleet stappenplan hoe effectief bezwaar te maken.

http://www.flitsservice.nl/

http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... enplan.htm

privo
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:26

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door privo »

Ieder die meent in zijn gelijk te staan of het gevoel heeft onjuist te zijn behandeld kan zijn zaak voor laten komen.
Het kost je minimaal één vrije dag,
daarvoor in ruil doe je dan enige ervaring op met de rechtsgang in Nederland (kantongerecht).

Indien niet vooraf gesommeerd komt de verbalisant niet opdagen voor de eerste zitting.
Gevolg het kost je een tweede vrije dag.

Helaas staat de uitleg van de politieman boven de verklaring van de ' wetsovertreder '.
In het meest kwalijke geval ontstaat een meinedige verklaring.

Als je een redelijk geloofwaardig verhaal hebt en van onbesproken gedrag,
bestaat de kans dat de rechter ( veelal een jonge dame/mevrouw ) bij twijfel de boete zal verlagen.
Van belang is in elk geval je verhaal rustig naar voren te brengen,
de situatie waar en de wijze van optreden door de verbalisant duidelijk uit een te zetten.
Gewoon de waarheid vertellen en heb je getuigen deze aanmelden in het verweerschrift.

Mijn eigen score 1-1

PS... Ik heb met 10 kromme tenen de discussie gelezen
begrijp volkomen dat Inge ( dat was de vraagstelster )
de discussie niet meer zag zitten.

Kilo Hotel
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:44

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door Kilo Hotel »

Ik heb niet alle reakties doorgelezen, dus mogelijk is het al ter sprake geweest. Bij diverse providers kan je een overzicht van je gesprekken opvragen/downloaden. Misschien helpt dat als bewijs verder?

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door gerda1956 »

beste topicstarter,
Van mijn eigen opsporingsambtenaar :D hoor ik net dat het heel normaal is dat op uw gele kopie niet alles staat. De rest van de gegevens, zoals bijvoorbeeld uw verklaring, mag later door de agent worden ingevuld. Dat dit de waarheid moet zijn, ben ik uiteraard met u eens!
Sterkte met in beroep gaan!

p.saras
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2006 19:42

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door p.saras »

Voor de Duitslandgangers onder ons: ook stilstaand voor een stoplicht mag je hier (Duitsland) je telefoon niet gebruiken of in de hand houden.
Erger nog, ook op een parkeerplaats langs de weg niet als de motor loopt en/of je je riem om hebt.
Dus zogauw je 'rijklaar' bent alleen nog maar handsfree.

ps ook op de fiets verboden in Duitsland

En in alle andere gevallen, als je geen carkit hebt moet dat ding gewoon uit en in de tas of jas.
Maar goed het is soms afkicken van deze ziekte.............

sa-nna
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2011 05:43

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door sa-nna »

Vanavond ben ik geheel tegen mij wil ruim een half uur in een politie auto vast gehouden. Na het uitgaan heb ik een grapje wat uitliep op een akkevietje gezien. Vrienden van mij waren hierbij betrokken, maar ik had hier absoluut niks mee te maken. Ik stond aan de zijkant, te wachten totdat ze uitgelachen en gegrapt waren. Wilde graag naar huis. Ineens sloeg de sfeer om en werd de jongen van wie de fiets was (waar de grap over ging) erg agressief, en was het grapje ineens geen grapje meer.
Ik haalde mijn vrienden over om gewoon naar huis te gaan. Toen wij onderweg naar huis waren, werden wij klemgereden door 5 politie bussen. Er werd ons verzocht ons id te laten zien. Wat wij uiteraard deden. Die kregen we dus niet meer terug. We moesten in een politie bus gaan zitten.
Hier hebben we ruim een half uur gezeten. Ik niet wetend wat ik gedaan heb, het enige wat mij verteld is, is dat ik was aangehouden en dat ik niet naar huis kon gaan. Op welke voorwaarde ik ben aangehouden weet ik nog steeds niet. Wel is mij verteld dat dit het systeem ingaat.
Ik vraag mij nu af, heb ik een strafblad? En kan ik actie ondernemen tegen het onrechtmatig en overdreven handelen van deze agenten?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door puma73 »

sa-nna schreef:Vanavond ben ik geheel tegen mij wil ruim een half uur in een politie auto vast gehouden. Na het uitgaan heb ik een grapje wat uitliep op een akkevietje gezien. Vrienden van mij waren hierbij betrokken, maar ik had hier absoluut niks mee te maken. Ik stond aan de zijkant, te wachten totdat ze uitgelachen en gegrapt waren. Wilde graag naar huis. Ineens sloeg de sfeer om en werd de jongen van wie de fiets was (waar de grap over ging) erg agressief, en was het grapje ineens geen grapje meer.
Ik haalde mijn vrienden over om gewoon naar huis te gaan. Toen wij onderweg naar huis waren, werden wij klemgereden door 5 politie bussen. Er werd ons verzocht ons id te laten zien. Wat wij uiteraard deden. Die kregen we dus niet meer terug. We moesten in een politie bus gaan zitten.
Hier hebben we ruim een half uur gezeten. Ik niet wetend wat ik gedaan heb, het enige wat mij verteld is, is dat ik was aangehouden en dat ik niet naar huis kon gaan. Op welke voorwaarde ik ben aangehouden weet ik nog steeds niet. Wel is mij verteld dat dit het systeem ingaat.
Ik vraag mij nu af, heb ik een strafblad? En kan ik actie ondernemen tegen het onrechtmatig en overdreven handelen van deze agenten?
Je was er bij, hebt dingen gezien en was mogelijk betrokken. De politie krijgt een melding en aan de hand daarvan wordt een onderzoek ingesteld. En ook jouw aandeel wordt onderzocht. Heb je echt niks gedaan volgen er ook geen sanctie's

Een leer voor de volgende keer, zorg dat je er NIET bij bent. bespaart je een hoop ellende.

witte angora
Berichten: 31210
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door witte angora »

Ineens sloeg de sfeer om en werd de jongen van wie de fiets was (waar de grap over ging) erg agressief, en was het grapje ineens geen grapje meer.
Sja, wat is een grapje, sommige dingen zijn echt niet grappig. En het woord 'grapje' kan ook nogal eens als excuus worden gebruikt voor wangedrag.

Het feit dat jullie aan worden gehouden en in een busje worden gezet, geeft aan dat het in ieder geval niet als grap door het slachtoffer ervaren was, en de politie denkt er niet anders over. Probeerden ze de fiets van die jongen af te pakken of zoiets? Daar kan ik de humor ook niet van inzien, nee. En wanneer hield de 'grap' op, toen de politie gebeld was? Want die was er vrij vlot, lijkt het wel.

En wat jouw rol er in is? Geen idee. Maar dat zal ongetwijfeld wel uitgezocht worden. Ik heb in ieder geval mijn twijfels over deze 'grap', dus ook over jouw rol hierin. Sorry.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Onschuldig bekeurd

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Vrienden van mij waren hierbij betrokken, maar ik had hier absoluut niks mee te maken. Ik stond aan de zijkant, te wachten totdat ze uitgelachen en gegrapt waren.
Je had ook naar voren kunnen stappen en tegen je eigen vrienden kunnen zeggen : kappen, nou!

Aan de zijkant staan en niets doen, is niet altijd gelijk aan onschuldig zijn.

Gesloten