LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordelengids.eu

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
P.P.
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:22

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door P.P. »

beste mensen,

hierbij een reactie op het bericht van 6 juli 2010 waarin wordt gezegd dat wij een nieuw telefoonnummer hebben.

het telefoonnummer 071 5814500 bestaat al vijf jaar en is nog nooit gewijzigd, ons bedrijf bestaat namelijk ook vijf jaar en in al die tijd is er niets verandert aan contactgegevens. dit nummer is ook te vinden op onze site www.voordelengids.eu onder het kopje contact.

mochten er vragen, klachten en/of reacties zijn dan horen wij dat graag. u kunt ons eventueel ook emailen, het emailadres is [email protected].

met vriendelijke groet,

Het Voordelengidsteam

minievil
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2010 15:43
Locatie: Venlo

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door minievil »

JULLIE ZIJN EEN STEL OPLICHTERS!! meer word er niet gezegd!

femke0
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2010 11:13

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door femke0 »

Ook ik ben er vorigjaar tegen aangelopen....Al die mooie praatjes over dat ik met mijn dochtertje goedkoper naar de dierentuin zou kunnnen enz enz...Het mooiste was nog dat ik er maar een jaar aan vast zou zitten en mocht je het willen verlengen dat je er dan mee in moest stemmen, dus dacht ik "dat is nog eens de moeite"

Mooi niet dus! Er werd zo een 2 maanden geleden opnieuw geld van mijn rekening afgeschreven.
Ik meteen bellen en mailen dat ik het er niet mee eens was en het voor gelegd wat de jonge man mij had vertreld over het éénjarige contract.

Het schokkende botte antwoord dat ik het allemaal verkeerd heb, en dat ik de voorwaarden beter had moeten lezen enz enz.

Ik stelde nog voor om de kosten voor de pas te willen betalen en dat ik de pas verder niet wilde ontvangen, maar dan niet de totale kosten wilde betalen en dat ik meteen uit het bestand gehaald wilde worden.

Meteen uit het bestand was geen probleem, de kosten echter wel, want de pas zelf zou die €39.95 kosten! (Tuurlijk!!!)
Het mooie is dat ik die kosten gewoon heb moeten maken, maar dat ik tot de dag van vandaag de pas niet binnen heb gekregen....dus ergens voor betalen waar ik geen gebruik van KAN maken!!!!

Nooit maar dan ook Nooit zal ik met de voordelengids.eu in zee gaan!

nicooltjuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2010 17:09

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door nicooltjuh »

OOk ik ben er ingetuind.
Vorig jaar april/mei loop in bij ons in het centrum, toen er een jongeman mij aansprak en vertelde over voordelengids. Tot hij op een geven moment naar een naam vroeg wat bleek mijn zus te zijn. Het gesprek veranderde en ik heb een jaar abonnement onder tekend met de voorwaarde dat er binnen 7 dagen telefonisch contact opgenomen zou worden met het telefoonnummer die opgeven is door mij. Ik ben nooit gebeld en er werd de dag na dat ik het abonnement had aangenomen 34,90 van mijn rekening afgeschreven. 4 weken na betaling kreeg in mijn pas. Er was mij verteld dat de winkels die nog niet aangesloten zijn, dat ik die zou kunnen aanmelden bij voordelengids. Dit heb ik dan ook meteen gedaan omdat er maar 1 winkel bij ons is geregistreerd. Ik heb hier nooit meer wat van gehoord en de winkels zijn nooit aangemeld. Ik heb dus helemaal niks aan deze pas. Ik heb daarom meteen gebeld met voordelengids en gemeld dat ik niet tevreden was en het contract wou opzeggen dit zou dan in gaan vanaf 2010. In april dit jaar kreeg ik een brief dat de automatische incasso niet was gelukt en of ik het bedag van euro 34.90 wou over maken. Dit heb ik niet gedaan tot ik in mei een herrinnering kreeg plus administratiekosten van euro 10. totaal bedrag 44.90. Ik was toen 19 jaar en wou niet in de problemen komen en heb dit bedrag op 24/5/2010 over gemaakt. Ook heb ik weer telefonisch contact gehad, dat mijn adres gewijzigd is. Ik heb nooit een pas ontvangen tot in van de week naar mijn ouders ging waar een mooie brief lag van de incasso, dat er een eerdere brief is geweest ( niet op mijn en mijn ouders adres ontvangen) dat ik een bedrag van euro 107. 45 moest betalen binnen 3 dagen, dag tekening 6 juli. Ik woon niet meer op dit adres en was hier dus ook niet van op de hoogte. Tevens klopt deze kosten niet wat bij een schuld van euro 1 tot euro 200 worden er 37 euro exclusief belasting verrekend. Je kan mij niet vertellen dat de belasting euro 70 is. Ik heb gisteren geprobeerd te bellen met voordelengids.eu met het nummer die in een eerdere reactie gemeld is. Van wege vakantie is voordelengids open van 9:00 uur tot 13:00 uur. Vandaag weer gebeld tussen deze 2 tijden waarop ik weer een automatisch bericht kreeg; vanwege vakantie is voordelengids open van 9:00 uur tot 13:00 uur. Wat dus niet bleek. Ook heb ik contact gezocht met het incassobureau, maar het contactpersoon was niet aanwezig en zal mij zaterdag terug bellen. Mocht hier niks uitkomen ga ik naar het juridisch loket. Want dit is onterecht ik heb betaald, tevens een te hooge incassokosten en geen specificatie van incassokosten.

Radar ik hoop dat dit onderwerp bij jullie in het programma komt en dat het een en ander doorgelicht word.

Groeten,

Nicole Flenterie

minievil
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2010 15:43
Locatie: Venlo

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door minievil »

de enige keer dat ze opnemen is als ze er zin in hebben, dat bandje van wegens de vakantie staat standaard aan, of het is t bandje dat op t moment alle medewerkers in gesprek zijn / met pauze.

succes met t aan vechten!

gr

P.P.
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:22

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door P.P. »

beste minievil,

wij zijn in de vakantieperiode tot 1 uur telefonisch bereikbaar. na 1 uur gaat inderdaad onze voicemail erop. helaas hebben wij geen bandje dat alle medewerkers in gesprek zijn. wij zullen dit in overweging nemen als meerdere klanten dit fijn vinden.

met vriendelijke groet,

Het Voordelengidsteam

martine88
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2010 18:53

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door martine88 »

Ook ik heb me vandaag om laten praten door zo'n ** straatverkopertje.
Ik heb me meteen op internet gestort en ik zie hier dat ik er echt een slechte deal aan heb gemaakt.
Ik ben nog op tijd om binnen 8 dagen het contract te ontdoen. Hopelijk lukt dat dan ook echt!!!
Weet iemand of dat altijd werkt?

dvdbroek
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2010 19:49

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door dvdbroek »

Ik schrik hier enorm van. Mijn dochter (15) wilde vanmiddag laarzen gaan kopen maar kon ze niet betalen omdat er onverwachts en zonder toestemming geld van haar rekening is afgehaald. 79,95 wel te verstaan. Daar ging al haar gespaarde geld, hard voor gewerkt, helemaal trots en blij dat ze eindelijk haar laarzen kon kopen!! Daarna natuurlijk heel verdrietig en boos. Ik heb meteen contact gelegd met de ING en hij wist me te vertellen dat hen het bedrag niet terug konden storten. Hij heeft wel meteen het rekeningnummer van voordelengids geblokkeerd. Het is toch schandalig dat dit zomaar kan. Nu ik al deze berichten lees zakt de moed me in de schoenen. Het is maar de vraag of we dit geld nog ooit terug zien. Ik ga toch proberen het bedrijf te bellen en alles op alles zetten. Hopelijk wordt hier wat aan gedaan, weet iemand of je hier ook aangifte van kan doen? Heeft iemand dit ooit gedaan?
Wish me luck!!

minievil
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2010 15:43
Locatie: Venlo

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door minievil »

jaja, heel mooi dat de voordelengids weer reageerd. stelletje kneuzen het jaar is al weer bijna voor bij en wat denk je wat ik vorige week in de brievenbus vond?
ja inderdaad de "voordelengids"
als ze nou aan komend jaar wéér geld van me rekening afschrijven, sta ik mooi daar aan de deur om mn centen terug te krijgen, stelletje oplichters!

pas op met deze oplichters.. want oh zo veel kortingen.. jAJA.. voor jan met de korte achternaam.

tis de grootste onzin allertijden, stelletje pest oplichters, zakken klopperij. pas dr maar mee op!
succes mensen die er ook in getuind zijn, en mensen die straat verkopers tegen komen met "de voordelengids" niet doen.. je bent je centen kwijt, en helaas maar waar. je krijgt ze echt niet terug

P.P.
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:22

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door P.P. »

Beste dvdbroek,

als wij geincasseerd hebben bij uw dochter dan is dat omdat ervoor getekend is.
u kunt met ons contact opnemen via de email: [email protected] of ons bellen op 071 5814500.

vriendelijke groet,

voordelengids.eu

Creemers86
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2010 09:36

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Creemers86 »

Ik zelf ben samen met mijn vriendin ook bedrogen door zo'n straatverkoper. Hij vertelde ons allemaal dingen zoals het cadeau van 3x gratis overnachting bij een hele rits hotels dat wij erbij zouden krijgen. Maar ook de games voor inkoopprijs, bios, kledingwinkels etc..etc..

Ik vrees dat mijn geld (79,95) gewoon weg is, en wil nu maar een aangetekende brief schrijven waarin ik in ieder geval het abonnement direct laat stoppen.

Weet iemand wat er precies in de brief moet staan? Of wilt iemand de brief die je verstuurd hebt hier op Radar zetten zodat andere die ook kunnen gebruiken? (uiteraard je persoonlijke gegevens vervangen voor sterretjes of iets dergelijks)

mvg,

melvin

Creemers86
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2010 09:36

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Creemers86 »

Beste teamvoordelengids,

Doordat ik mijn voordelenpas na een maand nog niet binnen had en ging kijken op internet schrok ik behoorlijk. Misschien / hopelijk is dit een te overhaaste conclusie. Ik heb al d.m.v het contactformulier op de site aangegeven dat ik de passen nog niet binnen heb.

In ieder geval dank voor de snelle reactie.

minievil
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2010 15:43
Locatie: Venlo

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door minievil »

ik heb diepas in 2008 door een straat verkoper door mn neus laten boren, 2 maand later toen ik de pas binnenkreeg opgezegd. 2009 werd ie weer toegestuurd. en nou is t 2010 kreeg ik m weer. dus 3x opgezegd 3 x gekregen.. nou try me again in 2011

Creemers86
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2010 09:36

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Creemers86 »

Nu ben ik benieuwd of ze daar ook op reageren..

Mday
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2010 13:04

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Mday »

Ik ben er helaas ook ingetuind. De pas wordt nergens in de buurt erkent of nuttig (games/films goedkoper? Niet dus.) en de verkoopster op straat had me verteld dat dit EENMALIG is en voor één JAAR. Dit bleek dus niet zo te zijn en een goedkope -maar medogenloze- methode te zijn geweest om hoogstwaarschijnlijk provisie op te strijken.

Ik was ontzettend boos toen bleek dat er zestig (60) euro was afgeschreven van mijn rekening en ik die nieuwe waardeloze pas heb ontvangen voor het volgende jaar.

Ik heb inderdaad getekend, maar had dit NOOIT gedaan als ik vast zou zitten aan een abonnement en/of sowieso op de hoogte was van het feit dat ik een abonnement zou afsluiten.

Dat ik bij het invoeren van voordelengids in google meteen op TROSRADAR uitkwam is een teken aan de wand. Ik heb gelukkig wel rechtsbijstand en voor zover ik weet (schade en schande, helaas) zijn mondelinge afspraken WEL bindend. Ik ben hard belazerd, en ik was bereid om die eerste 60 euro te vergeten en er een les uit te trekken, maar dat ik zo genaaid wordt, maakt me spaans benauwd.

Ik ga een brief schrijven, de 60 euro terugvorderen en dreigen met juridische stappen voor het geven van misleidende informatie. Ik hoop dat ik op zijn minst mijn 60 euro terugkrijg - maar dat abonnement wordt hoe dan ook ongeldig gemaakt.

MAXIEM

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Mday

Je zou wellicht deze modelbrief kunnen gebruiken:

Model voorbeeldbrief: (zelf naar eigen situatie aanpassen)

Naam en adres van het bedrijf

Eigen Plaatsnaam en datum

Onderwerp: de overeenkomst van (datum)

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de ontvangst van uw XXXXXXXXXXX de dato XXXX, delen wij u mede verder geen prijs te stellen op uw diensten.

De wijze waarop u ons destijds heeft benaderd is dermate misleidend geweest, dat er van een rechtsgeldige overeenkomst geen sprake kan zijn.
Zo er al een overeenkomst zou bestaan, dan achten wij deze vatbaar voor vernietiging op grond van dwaling/bedrog (ingevolge BW art. 6:228) alsmede wegens gebrek aan wilsovereenstemming (ingevolge BW 3:2 art. 33).
Op grond hiervan achten wij ons niet gehouden om verder uw diensten af te nemen.

Wij verzoeken u de vermeende overeenkomst te vernietigen, alle correspondentie met ons te staken en onze gegevens uit uw bestanden te verwijderen.

Indien u mij zonder valide grond noodzaakt om rechtsbijstand in te roepen, dan zullen alle daarmee verband houdende kosten ten titel van onrechtmatige daad op U worden verhaald.

Met vriendelijke groet,

(Zet wél je naam onder de brief, maar niet je handtekening)

Of: zet je handtekening op een kruisjesachtergrond of dwars door de adres gegeven. Op die wijze kunnen deze onbetrouwbare bedrijven niet knippen en plakken en een vervalste overeenkomst in elkaar knutselen.

Maxiem.

Mday
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2010 13:04

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Mday »

Wow, MAXIEM - thanks!

Ik heb mijn brief al getypt, maar ik ga hoe dan ook die wetboekreferenties (en juristentaal, no offense) erin verwerken. Ik zou het liefste mijn geld terug willen krijgen omdat ik daar simpelweg niet mee akkoord ben gegaan toentertijd, maar mijn hoop hierop is summier. bedankt voor die handtekeningtip :D

Dit is mijn brief
<mijn naam, adres>

31 oktober 2010

Voordelengids.eu B.V.
Splinterlaan 154C
2352SM Leiderdorp
[email protected]
http://www.voordelengids.eu
0715814500

Geachte meneer/mevrouw,

Een jaar geleden ben ik benaderd door een verkoopster van uw voordelenpas. Deze vertelde mij dat ik éénmalig een voordelenpas kon kopen, om zo kortingen te krijgen bij vrijetijdsactiviteiten en entertainment. Ik vroeg om garantie dat dit maar éénmalig zou zijn, en voor één jaar. De verkoopster bevestigde dit. Ik ging op basis van deze informatie akkoord met de koop van deze pas, middels een eenmalige incasso, voor mij en mijn <verwijderd>

Echter, een jaar later op 23 oktober kregen mijn <verwijderd> en ik een nieuwe pas toegestuurd. Ik controleerde direct mijn bankrekening en op 27-09-2010 is tweemaal €29,95 afgeschreven, voor een totaalbedrag van €59,90.

Ik ga niet akkoord met deze afschrijving. Ik heb op basis van de verstrekte informatie van uw verkoopster overgegaan op een eenmalige aankoop van de pas - niet een abonnement. Daarnaast bleken de door de verkoopster beloofde kortingen nergens erkend te worden. U heeft middels uw verkoopster misleidende en tegenstrijdige informatie gegeven. Ik verzoek u daarom direct het abonnement te ontbinden, en onmiddellijk het geïncasseerde bedrag van €59,90 terug te storten op rekeningnummer <verwijderd>.

Wanneer hier niet aan wordt voldaan, volgen juridische stappen. Ik zie uw bevestiging snel tegemoet.

Hoogachtend,

<handtekening, naam>.
Ik ga morgen bellen met ING, want de 'terugvordering incasso' is niet mogelijk. Daarnaast ga ik de consumentenbond bellen en een klacht indienen.

MAXIEM

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Mday
Ik ga morgen bellen met ING, want de 'terugvordering incasso' is niet mogelijk.
Het niet kunnen storneren komt, doordat deze ********firma bij het incasseren de code "eenmalig" heeft gebruikt (is in dit geval wettelijk verboden). Hier is dus sprake van een "onterechte incasso".

Informatie over de zogenoemde 13 maanden regeling:

Storneren en de 13maandenregel:

Wanneer je een machtiging voor een automatische incasso heeft afgegeven, heb je een aantal rechten. Zo kun je bij een doorlopende automatische incasso iedere betaling binnen 56 dagen laten terugboeken door je eigen bank. Een vrijwel onbekende regel is dat je bij een onterechte automatische incasso (bijvoorbeeld als je helemaal geen machtiging hebt gegeven) de eigen bank binnen 13 maanden na de betreffende incasso kunt vragen die incasso ongedaan te maken: de zogenoemde 13maandenregeling. Je kunt dan een formulier “melding onterechte incasso” invullen. Sommige banken hebben de neiging om deze regel zogenaamd niet te kennen. Zij zijn echter wettelijk verplicht hieraan mee te werken!

http://www.veiligbankieren.nl/index.php?p=17163

Sukses, Maxiem.

Janneke1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2010 12:07

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Janneke1989 »

ik heb ook te maken gehad met dit bedrijf entot mijn spijt nog steeds!
ongeveer anderhalf jaar geleden werd ik aangesproken in den bosch door een meisje. Ze beloofde vanalles en het leek me erg aantrekkelijk..
vervolgens werd mij verteld dat er nu een actie was, waar je 2 pasjes voor de prijs van 1 kreeg, en dat dit abonnement maar 1 jaar duurde.
vervolgens kreeg ik 2 rekeningen binnen, van 3o euro. dus dit klopte al niet.ik heb toen gelijk naar voordelengids gebeld, en het enige wat ze zeiden is dat ik het vast verkeerd begrepen had. Ik heb de rekeningen toen maar betaald, omdat er anders een incassobureau kwam. ik heb toen opnieuw gebeld om op te zeggen, maar dit moest per mail of schriftelijk. de zelfde dag heb ik nog een brief op de post gedaan( niet nagedacht over een aangetekende brief, want ik wist niet eens wat dat was.) 2 weken later heb ik gebeld, en werd mij verteld dat ik inderdaad mijn lidmaatschap heb op gezegd. vervolgens, krijg ikk vandaag ( een half jaar na mijn opzegging,opnieuw weer rekeningen binnen. Ik heb net weer gebeld , en er werd mij nu verteld dat ze nooit een brief van mij hebben ontvangen. dus dat het ook niet zo kan zijn dat iemand aan de telefoon zou hebben gezegd dat dit wel het geval is!
Ik vind dat er iets aangedaan moet worden! mijn moeder zei tegen me dat ik bij trosradar moest kijken of er meer van dit soort klachten zijn. en zo te zienbenn ik niet de enige met dit verhaal!!

ik hoop dat trosradar hier misschien een uitzending over kan doen! ik denk dat er genoeg gegadigden zijn om hieraan mee te werken! ik in ieder geval wel!
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2014 17:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Mday
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2010 13:04

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Mday »

Hoi MAXIEM,
bedankt voor je hulp tot dusver. Als ik de ING bel over het feit dat de incasso eenmalig had moeten zijn en de bank vordert voor mij het geld terug, dan moet ik in mijn brief aangeven dat ik de incasso heb teruggedraait op grond van dwaling/bedrog, toch? Ik wil voorkomen dat ze op basis van die neppe overeenkomst alsnog bewijzen dat ze in hun recht staan.

EDIT

Laat maar. ING heeft gezegd dat het bedrag een eenmalige incasso is inderdaad, en het enige wat ze kunnen doen is met ze onderhandelen over het teruggeven van het geld, dus niet terugdraaien. Ik stuur dezelfde brief licht aangepast ook naar de ING om mijn zaak kracht bij te zetten.

Gesloten