Pagina 3 van 3

Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie

Geplaatst: 14 aug 2009 10:48
door mij1zelf
kan die van jouw ook route op de pc maken en dan naar de tt zetten?
dat willen wij graag.

gr

Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie

Geplaatst: 21 aug 2009 01:43
door Ever Z.
In de voorwaarden staat duidelijk dat een 'verzendbewijs' niet
voldoende is als bewijs. Verstuur dus alleen met 'aantekenen met
handtekening retour'. Kost overigens € 8,15 en is maar een paar cent
meer dan de € 7,95 die TT vergoedt. Ook sluiten ze verantwoording
voor beschadigde zendingen uit. Nóg eens € 3,- porto en dat is verzekerd.... Voor de zekerheid een foto of filmpje maken van een
je werkende TT kan natuurlijk ook helpen.

Het kaarten probleem is met de 'Live' wél opgelost. Wat blijft is dat ook de 'live' NIET te bedienen is vanaf de pc met TTH 2.7 .... Precies hetzelfde probleem als de HDT met TTH 2.6 had! Echter de 'Live' services zijn láchen. Vooral om google te gebruiken. Ben je ergens op pad en wil je een loempia : type 'chinees' en je krijgt een lijst van tig restaurants in de buurt!Vooral op vakantie handig : "tourist office" of "museum" ; kan allemaal gezocht worden in de buurt van waar je bent! Mooi speelgoed dus : alleen even een nieuwe TTH maken...

Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie

Geplaatst: 21 aug 2009 20:35
door Ever Z.
Ditzelfde grapje had ik met de 'One Xl HD traffic' : de TomTom is niet
te bedienen vanaf de PC via 'bedien mijn XL' . Indertijd was dat bij versie 2.6xxx . Toen alles verwijderd en gedowngrade naar 2.4xxx .
Het werkte toen weer goed. Later waren er geen nieuwe kaarten beschikbaar, dus heb ik mij laten ompraten om de nieuwe XL Live IQ
edition te kopen door € 249,- te betalen en (waarschijnlijk pas na 6 weken...) € 170,- retour te krijgen.
Na uren instaleren wilde ik het ding dus bedienen via mijn PC : zelfde
probleem. Na wat hulp van de helpdesk : ander probleem ('runtime
error'). Na een heleboel gedoe via een aardige helpdesk medewerker
en 2x terugbellen naar mij door de helpdesk, waren we het zat.
Ik heb gezegd ; voor u is het óók weekeinde, bel mij maandag maar weer.... Daarna alles van TTH van de PC verwijderd en (je raad het al)
een OUDE versie van TTH geplaatst : 2.5xx DAT WERKT DUS !

zie hier :
http://download.tomtom.com/sweet/applic ... 36_win.exe

Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie

Geplaatst: 21 okt 2009 13:54
door mailers
Op zich valt het toch best mee, voor 79 euro wat een kaart-update ook kost krijg je een compleet nieuw systeem plus een nieuwe kaart. Of begrijp ik het verkeerd?

Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie

Geplaatst: 21 okt 2009 13:58
door mailers
Bernard-34 schreef:In een antwoord op mijn klacht over de inruilactie voor een apparaat dat ik sinds nov. 2008 in mijn bezit heb geeft TT toe dat er een fout in het apparaat zit.
"Voor de TT One XL HD Traffic kunnen wij geen nieuwe kaarten meer uitbrengen omdat het, ondanks flink wat inzet en energie van onze kant niet mogelijk is gebleken nieuwe software(die nodig is om de nieuwe kaart te benutten, te ontwikkelen. De TomTom One XL HD Traffic is het eerste model dat wij hebben uitgebrcht met een ingebouwde sim-kaart en helaas is het in dit specifieke geval niet mogelijk gebleken het apparaat de nieuwe kaart te laten ondersteunen"
Men geeft dus zelf toe dat het apparaat ondeugelijk is gefabriceerd!
Maar garantie op dit punt Ho maar!
Hoe staat deze zaak t.o.v. het artikel 17 boek 7, de wettelijke garantie van het BW????
TT zou een voorbeeld moeten nemen aan de Philips terugroep actie, die hebben het voortreffelijk opgelost ondanks dat wij geen enkel probleem ooit hadden.
Dit is zoiezo natuurlijk een vreemde redenatie omdat je overal op internet kunt lezen dat hij perfect werkt met nieuwe navcore software en de allernieuwste kaarten, je kunt ze alleen niet kopen.

Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie

Geplaatst: 01 nov 2009 02:07
door Ever Z.
Het grootste probleem is dat ze steeds nieuwe techniek blijven introduceren [die niet goed getest is] . Bijvoorbeeld met "Live Google Search' nu : wil je in Engeland een pub zoeken om te eten/slapen : geen probleem [omdat er eenduidige gegevens over op internet staan]. Ook aanvullende gegevens worden opgehaald. Zoek je een bepaalde winkel :
vergeet het maar. Kijk in de goudengids voor de postcode en voer die in ; dan is het geen probleem. Zelfs bekende toeristische attracties sturen ze je
20Km de verkeerde kant op! Overigens werkt na de recentste update van de firmware het 'bedien mijn XL' in TT_home nóg niet. Dát is slecht...
En dan de enquete : 'wat heb je over voor services'. Ze vragen op 85 verschillende manieren wat je ergens voor over hebt : € 25 per maand voor HD-traffic.... Alleen als ze mij € 25,- betalen per keer dat ik tóch in de file sta, of als er geen file is terwijl ze mij een andere route geven als 'sneller'! En dan 'brandstofprijzen' . Ik weet niet hoe ze er aan komen,
maar als de gaande prijs GBP 1,08 is voor RON95 [UK] en er staan bedragen van GBP 0,79 tussen, dan filter je dat toch eruit ? Ene zot heeft
de prijs voor diesel bij loodvrij ingevoerd. Ook leuk als een station gereviseerd wordt : rij je een kwartier om, voor niks!
De ideën zijn leuk. Op den duur zal het wel beter worden, maar nu is het vooral een gadget.

Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie

Geplaatst: 12 nov 2009 10:35
door keesvandijken
mailers schreef:
Bernard-34 schreef:In een antwoord op mijn klacht over de inruilactie voor een apparaat dat ik sinds nov. 2008 in mijn bezit heb geeft TT toe dat er een fout in het apparaat zit.
"Voor de TT One XL HD Traffic kunnen wij geen nieuwe kaarten meer uitbrengen omdat het, ondanks flink wat inzet en energie van onze kant niet mogelijk is gebleken nieuwe software(die nodig is om de nieuwe kaart te benutten, te ontwikkelen. De TomTom One XL HD Traffic is het eerste model dat wij hebben uitgebrcht met een ingebouwde sim-kaart en helaas is het in dit specifieke geval niet mogelijk gebleken het apparaat de nieuwe kaart te laten ondersteunen"
Men geeft dus zelf toe dat het apparaat ondeugelijk is gefabriceerd!
Maar garantie op dit punt Ho maar!
Hoe staat deze zaak t.o.v. het artikel 17 boek 7, de wettelijke garantie van het BW????
TT zou een voorbeeld moeten nemen aan de Philips terugroep actie, die hebben het voortreffelijk opgelost ondanks dat wij geen enkel probleem ooit hadden.
Dit is zoiezo natuurlijk een vreemde redenatie omdat je overal op internet kunt lezen dat hij perfect werkt met nieuwe navcore software en de allernieuwste kaarten, je kunt ze alleen niet kopen.
ik ben hier heel goed geholpen http://www.ttinternetclub.COM
mijn oude tomtom is weer als nieuw :D

Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie

Geplaatst: 20 nov 2009 11:22
door Ever Z.
Op het moment van de 'omruil aktie' kreeg ik al het idee dat het een truc was om hun verkoopcijfers op te krikken.... De gekochte TT's staan immers te boek als 'verkoop' , de inruil wordt er niet vanaf getrokken. Misschien iets om door de AFM naar te laten kijken als vorm van manupilatie van de aandelenkoers????

Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie

Geplaatst: 20 nov 2009 20:46
door jeroentje271
Azijnpissers.

Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie

Geplaatst: 02 dec 2009 15:53
door Jaroon
Het is gewoon een rare actie van Tom Tom. Een beetje als een auto kopen.......binnen een jaar horen dat er geen onderdelen meer voor te krijgen zijn dan een vervanging aanbieden voor euro 10.000 en daarna bij de oude auto die je moest teruggeven wat onderdelen vervangen en deze weer doorverkopen. Veel mensen hebben 250+ betaald voor het apparaat. Dit samen met 80 maakt volgens mij 330. Daarvoor krijg je iets terug van tegen de 200. En dat alles......binnen 1 jaar.

Tom Tom heeft een apparaat op de markt gezet wat uiteindelijk niet goed blijkt te werken en men kiest ervoor dit deze van de markt te halen, er andere software op te zetten en te verkopen in het buitenland. Prima. Dan moet je niet lullig doen als bedrijf en de gedupeerde klanten gewoon een nieuwe Tom Tom geven zonder bijkomende kosten.

Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie

Geplaatst: 13 dec 2010 20:26
door Phoolie1979
Ook ik heb vorig jaar een TomTom One XL HD Traffic gekocht, na een aantal maanden wilde ik mijn kaarten updaten. Ik kreeg het bericht dat dit niet meer mogelijk was voor mijn type TomTom.

Ik kreeg van TomTom een aanbieding om mijn TomTom One XL HD Traffic in te ruilen voor een TomTom XL Live IQ. Bij aankoop van een TomTom XL Live IQ kreeg ik 30 euro retour, indien ik de streepjes code van mijn nieuwe TomTom zou opsturen naar een adres in Maastricht. Ook zou ik voor mijn oude TomTom 150 euro retour krijgen indien ik deze naar het reparatiecentrum te 's-Hertogenbosch zou sturen.

Mooie actie van TomTom dacht ik, voor 249 euro via TomTom.nl een nieuwe TomTom kopen, 30 euro retour krijgen + 150 euro voor mijn oude TomTom, dus voor 69 euro weer een nieuwe TomTom met nieuwe kaarten en mogelijkheden om mijn TomTom te updaten de nieuwste kaarten.

6 weken na aankoop en inzenden van mijn streepjescode kreeg ik zoals beloofd mijn 30 euro retour, 9 weken na verzending van mijn oude TomTom naar het reparatie centrum nog geen bericht over mijn 150 euro.

Dus ik ben gaan bellen naar TomTom, na 55 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik eindelijk een medewerker aan telefoon, deze heb ik mijn gegevens doorgegeven en deze moest hij er even bij pakken. Weer een kwartier later werd ik eindelijk te woord gestaan door de medewerker.

De medewerker wist mij te vertellen, dat ik maar aan 1 actie mocht meedoen, hier was mij echter niets van bekend. Ik zei dat dit dan logischerwijs de actie was van de 150 euro retour van mijn oude TomTom. De medewerker vertelde mij dat er contact zou worden opgenomen door de helpdesk van TomTom.

Inderdaad 3 weken na dit telefoontje. Er werd mij gevraagd naar een verzendbewijs of het serienummer van de verzonden TomTom.

Het serienummer had ik op het retourformulier ingevuld en het verzendbewijs van iets wat ik 9 weken geleden heb verstuurd? Ben nog aan het zoeken geweest naar het verzendbewijs maar heb het nergens kunnen vinden.

Vandaag contact gehad met TomTom en ze konden niets voor me doen werd er me verteld. Ze konden mijn oude TomTom niet traceren zonder serienummer of verzendbewijs.

Resultaat: 150 euro niet retour gekregen en mijn oude TomTom niet retourgekregen omdat hij spoorloos was.
Hier kun je het als klant van TomTom mee doen.

Hele slechte service van TomTom vind ik dit, voor mij komt er geen TomTom meer in huis. Voor mij zijn het niet meer dan een stelletje boeven en leugenaars!!!

Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie

Geplaatst: 16 feb 2011 01:37
door Ever Z.
Ná de IQ van de omruil-aktie, heb ik dat toestel óók moeten omruilen vanwege gebreken. Ook dát toestel had soortgelijke klachte én nieuwe.
Het probleem is dat je geen nieuw toestel krijgt maar een 'refurbished' = gerepareerd. Er zijn fouten die niet 'hard' zijn ; die vinden ze dus niet. Toestel wordt ge-reset en gaat gewoon naar volgend slachtoffer... Uiteindelijk vertelde ik dat ik nu écht mijn geld terug wilde. Ging men mijn klachten-file afdrukken..weigerde de printer omdat het meer dan 500pagina's waren! Eerst wilde de medewerker een samenvatting maken voor zijn chef. Op mijn aanraden heeft hij de boodschap de de printer weigerde geprint voor zijn chef... Uiteindelijk heb ik een veel duurder toestel [950] gekregen. Daarvan zou het 'bedien mijn XL' via de pc wél werken.. ..niet dus [4e app..]. Gelukkig heeft dit ding stembesturing.... Alleen nu doet de HD-traffic het weer vaak niet. Code 1001 [sim kaart stuk] , 148,106 etc. Ze weten zelf niet meer wát er stuk is... volgens mij laten ze de software in India schrijven en zijn ze de source-code kwijt....

Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie

Geplaatst: 20 feb 2013 17:03
door Wizzard
Tijd om dit al wat oudere topic nieuw leven in te blazen !
Nog steeds blijkt de omruil veel te wensen over te laten.

Ik heb de One XL HD Traffic aangeschaft na ongeval, aangezien door hersenletsel spontaan mijn richtingsgevoel en coördinatie gevoel was verdwenen zo ook topografisch inzicht. Zelfs een boodschap 15km verderop doen, maakte dat ik uren aan het rond rijden was geslagen, opzoek naar huis :?

De HD Traffic was het nieuwste van het nieuwste en als éérste voorzien van het nieuwe systeem van de toekomst dus ik was op alles voorbereid, aangezien alle toestellen daar op over zouden gaan. Echter bleek nog géén jaar na aanschaf dat het systeem te duur was en updaten behoorde tot de verleden tijd. Ik was niet bij machten om maar even een nieuw apparaat aan te schaffen en na een gesprek met de helpdesk, werd me gegarandeerd dat ik het apparaat ten aller tijden in zou kunnen ruilen tegen een willekeurig ander navigatiemiddel.

Nu kwam onlangs de nieuwe Rider pro uit en heb daar maanden op zitten wachten. Dus vandaag contact opgenomen om mijn HD Trafic om te ruilen en wat blijkt.... ik kan hem enkel nog inruilen tegen een van de 3 "Go live" apparaten maar dat wil ik helemaal niet, aangezien de Rider pro nu juist precies dát heeft wat ik nodig heb met mijn handicaps.

Tomtom denkt kennelijk dat ik geld zat heb want ik moest de Rider pro maar gewoon kopen via de site en mijn HD Traffic inruilen tegen een "Go live" apparaat en deze op marktplaats gaan zetten zo dat ik er tóch nog 100 euro winst op zou kunnen maken. :shock:

Het meest idiote is nog wel dat de Rider Pro ruim 150 tot 200 euro duurder is dan de GoLive toestellen waar tegen ik de HD alleen nog maar kan omruilen. Rede te meer om te denken dat het geen probleem zou mogen zijn ?

Jammer Tomtom.....
Ik ga nog liever naar de concurent en laat de HD traffic in de kast verrotten dan dat ik een apparaat ga aanschaffen wat ik niet wil hebben :(