LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

XS4all = KPN. Al heel veel jaren.
Je zult KPN opnieuw moeten definiëren. :lol:

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Tis weer bijzonder schreef:XS4all = KPN. Al heel veel jaren.
Je zult KPN opnieuw moeten definiëren. :lol:
= betekent: is gelijk aan, en dat klopt in dit geval niet.
KPN is eigenaar van XS4ALL, dat wel, en dat weet ik al zo lang als ik er klant ben....eh, was.
XS4all heeft altijd een eigen koers gevaren en was niet te herkennen als KPN dochter, maar dat werd de laatste tijd wel minder moet ik toegeven, het KPN virus begint ook daar heel langzaam binnen te sluipen.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

CaptainSlow schreef:
Tis weer bijzonder schreef:XS4all = KPN. Al heel veel jaren.
Je zult KPN opnieuw moeten definiëren. :lol:
= betekent: is gelijk aan, en dat klopt in dit geval niet.
KPN is eigenaar van XS4ALL, dat wel, en dat weet ik al zo lang als ik er klant ben....eh, was.
Precies, dat schreef ik: XS4all = KPN.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Tis weer bijzonder schreef:
CaptainSlow schreef:
Tis weer bijzonder schreef: Precies, dat schreef ik: XS4all = KPN.
Zo langzamerhand lijk je gelijk te krijgen, mijn verzoek om mijn telefoonnummer van XS4all naar de nieuwe provider te porteren blijkt door XS4all geblokkeerd.
Hier probeerde ik over te bellen en kreeg (wat voorheen nooit was) een keuzemenu van 4 lagen diep, dus 4 keer "als u belt voor..., toets....." Daarna een minuut lang gebabbel over wat er allemaal online te vinden was, waarna ik eindelijk een levend persoon aan de lijn kreeg, die vervolgens uit moest zoeken wat er aan de hand was en me in de wacht zette.
Na een minuutje in de wacht werd ik vanzelf overgeschakeld naar een wachtrij waar 8 wachtenden voor me waren, na weer 10 minuten wachten kreeg ik iemand van een hele andere afdeling aan de lijn die natuurlijk van niets wist, die schakelde me na enige uitleg weer terug naar de eerste afdeling waarna ik weer in dezelfde wachtrij kwam............
Na weer 5 minuten kreeg ik weer eens iemand te spreken die stomtoevallig de eerste persoon was die ik al even gesproken had. Hij "was me ineens kwijt"
Hij ging even intern bellen voor opheldering over het probleem met de portering.
Na weer 5 minuten in de wacht zonder deze keer verbroken te worden kreeg ik te horen dat hij niets voor me kon doen, maar een interne mail zou sturen naar de VOIP afdeling met het verzoek me zo snel mogelijk terug te bellen.
Je raad het al denk ik??? Juist, niets meer gehoord.

Wat is er gebeurd met de XS4all waar je meteen iemand aan de lijn kreeg die ook nog eens alles meteen op kon lossen?
Is de helpdesk van XS4all verplaatst naar de Helldesk van KPN????

Alles, de keuzemenu's, de doorschakel fouten, me niet kunnen helpen, de interne mail, de loze belofte van terugbellen..... waar doet me dat ook al weer aan denken, oh ja, aan dat bedrijf waar ik nooit meer aan wou denken. :evil:

Ik geef het toe, XS4all is niet alleen van KPN, het ís KPN (geworden)

johdian
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2011 16:16

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door johdian »

16 oktober 2002 aangesloten bij XS4ALL via ADSL KPN
30 mei 2007 XS4ALL Only, met telefoon (nummerbehoud) overgegaan naar VOIP.

Hierna wat geexperimenteerd met een gratis 085 VOIP nummer.
De dienst batched SMTP aangezet en een (gratis) domeinnaam ingesteld.

Deze diensten vallen onder het zogenaamde PACK abonnement welke deel uitmaakt van het reguliere abonnement. Dus of men het nu wil of niet, PACK is deel van abonnement.

Ik besluit december 2010 over te stappen naar KPN glasvezel en zeg reeds in december XS4ALL op. Bij deze on-line bevestiging geef ik aan tevens geen gebruik meer te willen maken van PACK. Dus ik geef hiermee aan ALLE diensten van XS4ALL op te willen zeggen en mijn telefoonnummer mee te willen nemen naar KPN Glasvezel.

Ik ontvang 29 december 2010 van XS4ALL twee brieven.
a) (Beeindiging internet abonnement) Een keurige bevestiging dat de overstap per 20-01-2011 geregeld is. "Hebt u tijdens de opzegging van internet aangegeven dat u Pack wilt behouden, dan blijven uw e-mail adressen bestaan."

b) (Bevestiging overstap naar andere provider)

Alles lijkt correct te verlopen.
Ik ontvang vervolgens 31 januari wederom twee brieven.
a) Bevestiging afronding van de beeindiging

b) Omzetten internetabonnement naar Pack-abonnement.
"Met deze brief bevestigen wij dat uw opzegging van de dienst Internet Lite met loginnaam xxxx is afgerond. U hebt bij het opzeggen van uw internetabonnement aangegeven dat u Pack NIET wilt behouden. Omdat u nog andere diensten afneemt bij XS4ALL die afhankelijk zijn van Pack hebben wij deze dienst echter niet kunnen beeindigen.

De facturering voor uw internetabonnement is per 31 januari 2011 omgezet naar een factuur voor een Pack-abonnement....."

Ik klim 02-02-2011 direct in de telefoon en spreek met call agent Gabriel X. Volgens Gabriel gaat het om het VOIP nummer! Ik geef aan dat ik hem met dat nummer bel vanaf mijn KPN abonnement, maar dat dit niet uitmaakt omdat ik Pack heb opgezegt. Uiteindelijk afgesproken met Gabriel dat het Pack alsnog met terugwerkende kracht afgesloten zou worden. Alles leek geregeld.

Ik ontvang vervolgens een brief met dagtekening 02-02-2011 waarin deze opzegging bevestigd word, echter, stopzetting per 02-03-2011.
Ik klim 04-02-2011 weer in de telefoon en spreek met call agent Poeyan X. Na enige discussie krijg ik de bevestiging dat het nu echt met terugwerkende kracht geregeld is, per 31-01-2011 is mijn relatie met XS4ALL beeindigd.

Ik ontvang vervolgens 17-02-2011 een brief met dagtekening 14-02-2011. Men heeft een poging gedaan 31,96 te incasseren, helaas is de automatische incasso mislukt; "Kunt u dit bedrag per direct overmaken naar XS4ALL?".
In deze brief is niet vermeld dat het om het Pack abonnement gaat, men wil blijkbaar geen slapende honden wakker maken.

Ik klim 17-02-2011 maar weer eens in de telefoon en spreek met Marnix X. Na enige discussie geeft Marnix aan dat het moment van 'opzeggen' 04-02-2011 toch echt leidend is. Ik antwoord: 'Maar ik heb bij de overstap aangegeven dat ik Pack niet wens te behouden.' Het antwoord van Marnix: 'Dat bestrijd de afdeling'. Ik lees hem vervolgens voor uit de brief van XS4ALL: "Met deze brief bevestigen wij dat uw opzegging van de dienst Internet Lite met loginnaam xxxx is afgerond. U hebt bij het opzegge nn van uw internetabonnement aangegeven dat u Pack NIET wilt behouden.". Marnix haalt nog even het bloed onder mijn nagels vandaan maar verbind mij uiteindelijk sputterend door naar David X van de klantenservice zakelijk om een ander te regelen.

Pas in gesprek met David word duidelijk dat zowel een 085 voip nummer en de dienst Batched SMTP nog een obstructie vormen, let wel, dit zijn beide gratis diensten binnen het Pack. Ik maak met David de afspraak dat ik een creditnota ontvang en alle diensten per 31-01-2011 beeindigd zullen worden.

Maaruh... euhh... er is een probleem... voor de Batched SMTP moet ik wel toestemming geven, daar zal hij mij een mail voor sturen met een bevestigingslink. Ik geef hem aan dat ik helemaal geen zin heb om een dienst welke ik in december reeds heb opgezegt (Geen Pack wens) nu nogmaals te beeindigen, dit zal er natuurlijk toe leiden dat de opzegtermijn op vandaag 17-02-2011 in zal gaan. Dus OK, vermits David in deze mail opneemt dat het hier een opzegging met terugwerkende kracht betreft, dan ben ik wel bereid de mail te bevestigen.

Ik ontvang vervolgens de volgende mail:
=====
Opzeggen dienst bSMTP op hostname

Geachte klant,


We hebben uw opzeg order ontvangen. We zullen deze zo spoedig mogelijk uitvoeren, nadat u deze heeft bevestigd. Dit doet u door op de bevestigings-link te klikken.

Door op deze link te klikken verklaar ik dat:

a) ik kennis heb genomen van, en akkoord ga met de algemene voorwaarden van XS4ALL, eventueel door XS4ALL van toepassing verklaarde bijzondere voorwaarden en indien van toepassing met de dienstbeschrijving en SLA

b) ik bevoegd ben om deze aanvraag in te dienen;

c) ik deze aanvraag volledig en waarheidsgetrouw heb ingevuld.

d) ik XS4ALL Internet BV machtig de voor registratie, verhuizing, overdracht of opheffing van de aangevraagde domeinnaam benodigde contracten en documenten namens mij te tekenen en verklaar hierbij dat ik gerechtigd ben deze volmacht te verstrekken.


XS4ALL kan uw identiteit en de authenticiteit van uw order controleren. XS4ALL behoudt zich dan ook het recht voor om deze te verifiëren en eventueel een vorm van identificatie te vragen.

Indien u vragen hebt over deze order kunt u bellen met de XS4ALL afdeling Sales op telefoonnummer 020-3987656 op werkdagen van 09.00 tot 18.00 uur.

Met vriendelijke groet,
XS4ALL Internet bv


klik op onderstaande link om uw order te bevestigen
<LINK>
====

De beloofde vermelding was nergens te bekennen, dus ik pak nog maar eens de telefoon:
Ik krijg een alleraardigste mevrouw aan de lijn, leg haar het verhaal uit en vraag haar mij door te verbinden met David X. Na enige ogenblikken komt zij terug met de mededeling dat David X net met lunchpauze is! Ik geef haar aan dat ik de bewuste mail net ontvangen heb en dat ik niet geloof dat David X om 15:29 met lunchpauze is! Zij verbind mij vervolgens door met de afdeling klantenservice zakelijk.

Na ca 10 minuten wachten wordt de telefoon opgenomen door Imon X, ik vraag hem naar David na hem uitgelegt te hebben wat mijn afspraak is met David. Imon gaat in overleg met David en komt terug met de mededeling dat David nog de intentie had om een mail te schrijven waarin de afspraak bevestigd zou worden, maar dat David net op het punt stond om met lunchpauze te gaan, maar na de lunch zou hij het direct regelen.

Ik geef Imon aan dat aangezien hij een collega is van David, ik er geen enkel probleem mee heb als hij mij de gewenste mail stuurt, zolang ik maar een bevestiging van de afdeling heb.

Ik spreek dit met Imon af en geef aan niet eerder de opzegging van Batched SMTP te bevestigen dan nadat ik de gewenste mail heb ontvangen.

Na enkele minuten ontvang ik de volgende mail:
"Geachte heer <ikke>,

Bij deze wil ik u zwart op wit bevestigen. Alle diensten die momenteel bij ons actief staan worden met terug werkende kracht opgezegd. Dat houd in per 31 januari 2011. Het gaat om de diensten Pack, voip (bellen) en Batch smtp op hostnaam. Ik maak een creditfactuur voor u aan.

Als u nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.

Vriendelijke groet,

David X
Klantenservice
XS4ALL Internet bv"

Het is natuurlijk erg fijn dat David toch nog besloten heeft zijn lunchpauze uit te stellen om dit probleem op te lossen. Maar het mag duidelijk zijn dat bovenstaand verhaal aantoond dat wij hier niet te maken hebben met een slordige procesvoering. Uit bovenstaande blijkt m.i. dat men intentioneel het systeem zo heeft ingericht dat de Pack dienst een uitstroom frustreerd.

Men geeft de optie om de Pack dienst al dan niet te behouden, maar men heeft geen opsomming van de onder de pack openstaande diensten opgenomen bij deze optie. Dit is natuurlijk erg begrijpelijk, men gaat er duidelijk van uit dat de meeste mensen geen idee meer hebben welke diensten ze ooit eens hebben geactiveerd. Het is procedureel erg intelligent opgezet, marketingtechnisch is het een blunder van formaat om zo met je klanten om te gaan. Ga ik ooit nog terug naar XS4ALL? Dit vergeet ik niet licht kan ik XS4ALL verzekeren.

Mocht Tros Radar interesse hebben, dan zal ik hen gaarne de correspondentie overleggen.

michiel_vd
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:01

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door michiel_vd »

Dit is toch wel erg... de eerste klacht op dit forum over precies hetzelfde is van 17-aug-2009 en gisteren zag ik dat, tot mijn verbazing, er toch nog geld werd afgeschreven door xs4all (terwijl ik gebruik had gemaakt van de overstap service van UPC om hun de opzegging te laten regelen). Blijkt dus wederom het ongevraagde pack abonnement. In de brief staat nog steeds dezelfde regel "Hebt u tijdens de opzegging van internet aangegeven dat u Pack wilt behouden, dan blijven uw e-mailadressen bestaan."

1. Ik heb helemaal niks aangegeven, dat heeft UPC gedaan bij XS4ALL
2. Niet alleen je e-mail adressen blijven bestaan, er zijn kosten aan verbonden (maar dat vermelden ze voor het gemak maar even niet).

Dit is pure misleiding en schijnbaar na 1,5 jaar nog geen verbetering...

Kan radar hier niet een keer aandacht aan besteden ? Dit is niet wat ik verwacht van een provider die ik alleen ken van super service en betrouwbaarheid.

Willem63
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2008 14:02

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door Willem63 »

Hier hetzelfde. Op 9 november mijn ADSL abbo opgezegd en over naar UPC. Bevestiging per brief van XS4All ontvangen dat internet start wordt gestopt en de opmerking dat ik tijdens het opzeggen had aan kunnen geven dat ik Pack wil behouden. Dit heb ik niet gedaan tijdens de opzegging dus verder geen aandacht aan geschonken. In april zag ik tot mijn stomme verbazing dat XS4All EUR30,- per 2 maanden afhield van mijn rekening. 19 april gebeld en aangegeven dat ik nooit om Pack gevraagd heb en ook niet heb aangegeven dat ik dit wil behouden. De medewerker heeft genoteerd dat ik een verzoek indien voor restitutie van de ingehouden bedragen. Teven mijn bank opdracht gegeven om in ieder geval de betaling van april terug te boeken. Nu 3 weken later nog steeds geen geld terug. Wel een aanmaning om het geld van april te betalen via acceptgiro. Ook een brief ontvangen dat per 19 mei XS4All de dienst stopzet. 4 mei weer gebeld en nogmaals gevraagd om het geld terug te storten. Nu vertelde de medewerker mij dat dit pas kon na 19 mei als de dienst is stopgezet. Tevens heb ik hem aangegeven dat ik niet gediend ben van aanmaningen en dat ik deze zal negeren.
Ik ben erg benieuwd of ze inderdaad eind mei overgaan tot betaling. Ik ben bang dat ik er nog wel een paar keer achteraan moet gaan en zal ook nog wel aanmaningen krijgen.
Echt schandalig dat ze zo met (ex) klanten omgaan. Ik zal niemand in mijn omgeving nog XS4All aanraden en ook nooit weer iets bij ze afnemen.

Ik laat het er in ieder geval niet bij zitten en zal eventueel mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Heeft iemand hier ervaringen met de aanmaningen en hoever ze gaan om tot incasso over te gaan? Het enige wat op mijn aanmaning staat is dat ze evt. de dienst stopzetten als ik niet betaal.
Dat laatste wil ik toch al dus geen probleem :P

plankieplank
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2010 10:30

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door plankieplank »

Ook ik voel me benadeeld door xs4all. Hetzelfde verhaal als velen hier, dus hoef mijn situatie niet verder uit te leggen neem ik aan.

Zijn er nou ook mensen waarbij het naar behoren is afgesloten met xs4all EN met terug gaaf van de in onze ogen onterechte incasso´s? Ik heb dit nog niet ergens gelezen.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

plankieplank schreef: Zijn er nou ook mensen waarbij het naar behoren is afgesloten met xs4all EN met terug gaaf van de in onze ogen onterechte incasso´s? Ik heb dit nog niet ergens gelezen.
Bij mij is het pack gebeuren goed afgesloten, maar ik heb dan ook geen gebruik gemaakt van de overstapservice van mijn nieuwe provider.
De nieuwe providers sturen denk ik alleen een boodschap van opzegging, met het pack verhaal houden ze zich niet bezig.
Als XS4all de vertrekkende klant een bevestiging stuurt van de opzegging en de einddatum zou ze hierin best kunnen zetten dat de aansluiting opgezegd is, pack behouden wordt en dat je het even door kunt geven als dat niet de bedoeling is, voor een provider die de mond zo vol heeft van haar klantenservice zou dit helemaal niet zo gek zijn.
Nu krijgt de vertrekkende klant voor zijn gevoel een trap na en steekt zijn middelvinger op bij de afsluiting onderaan de laatste brief van XS4all "wij hopen u graag nog eens als klant te mogen begroeten", of iets van die strekking, ik weet niet meer precies hoe het er stond.

XS4all incasseerde bij mij nog wel even een maand abonnement nadat ik al weg was, daar moest ik wel achterheen.

Willem63
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2008 14:02

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door Willem63 »

@plankieplank

Inderdaad, als XS4All in de bevestigingsbrief van afsluiting aangeeft dat je overgaat op een betaald PACK abbo dan is dat duidelijk. Nu ga je zonder enige vorm van kennisgeving over op een te betalen PACK dienst. Tevens is er geen enkele overeenkomst met de klant afgesloten voor deze betaalde dienst. Bij een internet abbo zit nl het emailadres gewoon gratis bij. En XS4All noemt dat PACK.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Willem63 schreef: Tevens is er geen enkele overeenkomst met de klant afgesloten voor deze betaalde dienst. Bij een internet abbo zit nl het emailadres gewoon gratis bij. En XS4All noemt dat PACK.
Daar kwam ik ook alleen maar achter omdat ik er hier over las, xs4all heeft me dit nooit verteld, ik ben destijds een internetabonnement aangegaan met internet en e-mail, geen adsl aansluiting met gratis pack daarin.
Gelukkig was ik door dit forum gewaarschuwd.

Makono
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2011 14:57

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door Makono »

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle adviezen.

Hier wordt dezelfde ervaring gedeeld. Flink aantal bedragen afgeschreven. xs4all helpdesk / incasso staan alleen met hun bek vol tanden en kunnen natuurlijk niks doen. Daarom is het tijd om hier even mijn onvrede af te reageren!

Om nog maar eens te onderstrepen hoe belachelijk crimineel deze werkwijze is:

Je neemt een abo voor internet inclusief 'pack' wat email is en je toch nooit gebruikt. Dit maakt niet uit want je doet het (zoals iedereen) voor internet en de rest kan je niet schelen; e-mailen doe je toch met hotmail yahoo gmail enz.

Je betaald jaren lang netjes alles via automatische incasso en bent best happy.
Bij opzegging wordt het abo echter niet opgezegd maar OMGEZET naar een zogenaamd 'pack abonnement'. Dit houdt in dat je nu voor pack (email) betaald. bij beëindiging van dienst A gaat dus automatisch een onnodige en voor xs4all bijna gratis te leveren dienst in. Dit betekent naar mijn logica simpelweg dat het opzeggen nooit is verwerkt. Het ene is uitgezet (zoals gevraagd) en het andere aan (ongevraagd). Alleen een beetje gegrommel.

Als je erop vertrouwt (zoals wij hier helaas) dat kpn/ziggo/whatever je abo opzegt bij xs4all opzegt kun je ervan uitgaan dat xs4all je ongevraagd en ongewenst een ander abo geeft.

Ik heb geprobeerd om het pack abonnement met bijbehorende kosten op de website van xs4all te vinden maar pack komt niet voor als los product. Hoe kan het dan dat wij dit wel los afnemen?

Het mooiste is nog dat ALLE facturen en berichtgevingen van xs4all naar het pack email adres worden gestuurd.

Het is me duidelijk dat ze dit expres doen. De laconieke houding van de 'help'desk die gewoon niks meer weet te zeggen wanneer de waarheid te veel wordt (sorry bestaat zelfs niet) onderstreept dit ook.

Wat een afgang voor xs4all zeg.

Tevens gaan de 'overstapservices' ook niet vrij uit. Zij hadden zorg moeten dragen voor correcte afsluiting; niet alleen berichtgeving want xs4all doet daarmee blijkbaar wat ze willen.

Ik zie ze al zitten: 'We hebben hier weer 5.000 overstappers naar kpn, ziggo, upc.' Verdorrie, weetjewat, vanaf nu gaan we iedereen die overstap laten betalen voor email. Dan blijft het geld hier gewoon binnen komen. We hebben toch al de machtigingen. Email kost ons bijna niks, mss 2-3 kleine servers en dan schrijven we gewoon 15 euro per maand per gezin af.'

'Ook die van onze moeder kpn, is dat niet een beetje driedubbelop?' 'Ja die ook, allemaal; dan hebben we onze bonus vrijdag al.'

Wanneer tellen wij als gedupeerden alle bedragen op, huren we Moszkowicz in en beginnen we van al het geld dat we onterecht betaald hebben een eigen provider?

Zo dat lucht in ieder geval een beetje op :)

Hoop dat ik niet al te veel reeds geopende deuren in heb getrapt.

Wij gaan nu een brief schrijven waarin we netjes ons geld terug vragen, met behulp van de suggesties in dit draadje.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Wij gaan nu een brief schrijven waarin we netjes ons geld terug vragen, met behulp van de suggesties in dit draadje.
Ik hoop dat het je gaat lukken, maar heb er een hard hoofd in, XS4all is helaas steeds meer op moeder KPN gaan lijken, ik heb eens gehoord dat er inmiddels ook redelijk wat ex-KPN managers werken.
Uit de verhalen (en mijn eigen ervaringen) blijkt dezelfde arrogantie/onmacht/onwilligheid die ook bij KPN zo irriteert: "ik kan niets voor u doen" is de eeuwige dooddoener.

Maar evengoed succes gewenst!

Willem63
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2008 14:02

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door Willem63 »

[quote="Makono"]Hallo allemaal,

@ Makono,

Hoeveel maanden is er afgeschreven en heb je de bank opdracht gegeven om betalingen terug te storten? Ik ben nl benieuwd hoever ze gaan om tot incasso over te gaan. Zelf heb de laatste 2 maanden niet meer betaald maar heb wel een herinnering ontvangen.
In juni zouden ze mij een eindafrekening sturen en teveel betaalde bedragen terugsturen maar daar heb ik tot nu toe geen schriftelijke bevestiging van.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door DJM »

Ik heb dit zo'n anderhalf jaar geleden ook meegemaakt bij een overstap van XS4ALL naar KPN waarbij ik gebruik maakte van de overstapservice (nou ja, service?) van KPN.
Ik ben meteen gaan bellen en kreeg een persoon aan de lijn die het met me eens was dat dit schandalig was en het werd met terugwerkende kracht teruggestort.
Ik belde wel 's avonds, ik weet niet of dat uitmaaakt?

Maar het is wel heel vreemd dat KPN nog steeds met dit soort oplichterij kan doorgaan en dat zegt wel weer genoeg over de toezichthouders.

michiel_vd
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:01

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door michiel_vd »

23 april melding gemaakt van de praktijken van xs4all bij mijn overstap van xs4all naar UPC, maar na wat telefoontjes met de klantenservice is het toch goed gekomen en heb ik 8 juni j.l met terugwerkende kracht vanaf het overstap moment EUR 56,90 terug mogen ontvangen.

Na wat moeite komt het dus wel goed !

Neem niet weg dat als je er dus geen werk van maakt je dus onvrijwillig aan een pack abonnement vast zit.

Makono
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2011 14:57

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door Makono »

@ Willem63

Uiteraard na ontdekking meteen de machtiging bij de bank stopgezet en stornering van laatst betaalde bedragen geregeld (ook bij bank).

Na enkele briefwisselingen en telefoongesprekken is het eindelijk, na al deze maanden, gelukt om het leeuwendeel van de betaalde bedragen van xs4all terug te krijgen.

Hier doen we het maar mee. Ik sluit me aan bij de laatste post; met moeite kan je wat voor mekaar krijgen daar.

queltar
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2011 20:17

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door queltar »

Deze belachelijke praktijk is nog steeds bezig. LET DUS OP IEDEREEN: XS4ALL PROBEERT JE NOG EEN LOER TE DRAAIEN NA OPZEGGEN. Het erge is ook nog dat ik het abbo heb opgezegd omdat ze het maar niet werkend kregen. Ik heb eigenlijk dus nooit iets werkends van ze gehad, maar krijg nog wel een abbo toe waar ik niet om gevraagd heb.

Met hulp van wat in dit forum staat zal ik proberen weer mijn geld terug te krijgen...

Mvg

Pryde_31
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2011 22:25

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door Pryde_31 »

Hier ook hetzelfde probleem.
Huidige provider heeft het voor mij opgezegd. Kreeg daarna een brief met bevestiging van beeindiging van XS4ALL Only. Daarin staat: “Hebt u tijdens de opzegging van internet aangegeven dat u Pack wilt behouden, dan blijven uw emailadressen bestaan.”

Na contact met mijn huidig provider blijkt dat ze er niks over vermelden tijdens het opzeggen de diensten. De providers gebruiken onderling een programma voor het opzeggen van deze diensten. Over een Pack wordt dus niet gesproken en dus heb ik niet aangegeven dat ik dat Pack wil behouden.
Sowieso vreemd dat ze daar geen nieuwe incasso voor aanvragen aangezien dit een andere dienst is. Toen ik een contract met hen ben aangegegaan bestond Pack geeneens. Een bevestiging dat ik Pack heb genomen heb ik ook nooit gekregen.
Ook vreemd dat je dan ineens geen facturen meer ontvangt terwijl je eerder elke maand netjes een factuur kreeg voor de diensten die je afneemt.

Het lijkt erop dat ze slapende honden niet wakker willen maken. Er zullen veel mensen niet eens weten dat ze daarvoor betalen, net als ik dus.
Er zullen ook genoeg mensen zijn die Pack dan opzeggen maar verder geen geld terug vragen als XS4ALL tegenspartelt.

Ik was eerder erg positief over XS4ALL en wilde laatst terug omdat ze nu ook glasvezel hebben. Blij dat ik het niet gedaan heb, dit is gewoon crimineel gedrag!!
Beste provider? MY ASS!

NoahHafra
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2011 11:50

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Ongelezen bericht door NoahHafra »

Ik heb het zelfde probleem met XS4ALL ondervonden. Ook ik kreeg ongevraagd een Pack abonemment bij het overstappen. De klantenservice probeert mij met veel kastje/muur verhalen af te wimpelen. Ook liegen ze erover dat ik akkoord zou zijn gegaan met een gedeeltelijke terugbetaling alsof het een zaak is waarbij de schuld gedeeltelijk bij mij zou liggen.
Ik heb dit bij http://www.consuwijzer.nl gemeld en die zorgen ervoor dat zo'n klacht automatisch ook bij de toezichthouders bekend wordt. Ik hoop dat iedereen dat wil doen! Dit is belangrijk omdat dit gewoon structureel beleid van XS4ALL is en daar mogen ze niet mee weg komen. Ik wil ook achter het misbruiken van incasso machtigingen aangaan want zij mogen niet zomaar een incasso machtiging gebruiken voor een ander product en een ander bedrag dan waar die voor was bedoelt. I.i.g. niet zonder instemming van de klant.

Gesloten