LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is een rechtzaak in dit geval realistisch?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Is een rechtzaak in dit geval realistisch?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik vraag me af of er over een soortgelijke zaak al jurisprudentie bestaat. Het is niet de eerste keer dat ik dit lees.

jan.janssen1
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 aug 2009 07:57

Re: Is een rechtzaak in dit geval realistisch?

Ongelezen bericht door jan.janssen1 »

@ snepke: dat dacht ik ook... helemaal met je eens, maar soms ga je toch wel eens twijfelen, en daarom heb ik mijn rechtsbijstand gevraagd.

@ gravedigger: bedoel je vaker mensen die zonder hun weten overgestap zijn? dat zijn er volgens consuwijzer ongeveer 4.000 per jaar, maar die worden op verzoek van de consument weer teruggezet (=retourswitch). Of er jurisprudentie over bestaat weet ik niet, volgens mij laat een bedrijf het zo ver niet komen...

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Is een rechtzaak in dit geval realistisch?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Ik kan naar de geschillencommissie gaan. Dat kost me echter nog een keer 25,- euro en ik heb al geld moeten betalen aan de bank om de incasso's te laten blokkeren.
Uit bvenstaande begrijp ik dat ook uw NAW gegevens en bankrekening nummer bij betreffend bedrijf bekend zijn.
Hoe kan dit ? Heeft U dit zelf ingevuld op hun website of heeft iemand anders met kennis van uw bankrekening nummer dit gedaan(?!).

Het lijkt erop dat als het door hun genoemde IP adres bij uw computer blijkt te horen en uw bankrekeningnummer en verdere bankgegevens bekend zijn bij het energiebedrijf, U zich toch via website heeft aangemeld als klant.

Een blote ontkenning zou dan wel eens onvoldoende kunnen zijn

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Is een rechtzaak in dit geval realistisch?

Ongelezen bericht door CB »

@seagoing racer2
Dat is wel een sterk punt.

@jan.janssen1
Ze hebben je IP-adres en bankrekeningnummer. En deze zijn bij hun bekend, zonder dat jij het weet? Dan moet haast een bekende je een loer gedraaid hebben en wel vanaf je eigen computer.

davidwd
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 aug 2009 20:05

Re: Is een rechtzaak in dit geval realistisch?

Ongelezen bericht door davidwd »

waarom deze angst? Als een ander wil doorzetten tot aan de Kanton-Rechter kan en mag deze dit altijd doen. Als U voor uzelf de overtuiging en bewijslast heeft wat VOOR U spreekt zou ik het rustig afwachten. Inderdaad zijn er genoeg bedrijven die voor minder gaan procederen. Zorg echter wel voor schriftelijk bewijs wat daadwerkelijk is ontvangen door tegenpartij.

Gesloten