LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Amalgaamvergiftiging/belasting
Re: Amalgaamvergiftiging/belasting
dezelfde dokter die hierin wordt genoemd ?
http://www.kwakzalverij.nl/1307/Achmea_ ... iagnostiek
Diezelfde vogelaar die hier in een onderzoek betrokken is ?
http://www.kwakzalverij.nl/pdf/04-02nvkc.pdf
Ik heb niet echt heel veel vertrouwen in dit 'bewijs'
Daarnaast bewijst het helemaal niets.. wetenschappelijk bewijs graag !
Diezelfde vogelaar die hier in een onderzoek betrokken is ?
http://www.kwakzalverij.nl/pdf/04-02nvkc.pdf
Ik heb niet echt heel veel vertrouwen in dit 'bewijs'
Daarnaast bewijst het helemaal niets.. wetenschappelijk bewijs graag !
Dezelfde kwalzakver wordt hier ook genoemd:
Gras eten en aan verse koeienvlaai ruiken helpt ook tegen alle kwaltjes.
Dat heb ik uit betrouwbaar onderzoek van Gait Jan Kruutmoes uit St. Herejezusveen....
Gras eten en aan verse koeienvlaai ruiken helpt ook tegen alle kwaltjes.
Dat heb ik uit betrouwbaar onderzoek van Gait Jan Kruutmoes uit St. Herejezusveen....
over een gezond gebit in een gezond lichaam,vrijdag 11 5 12 is een kies bij mij getrokken,waar 12 jaar terug een wortelpuntontsteking zat,die kaakchirurg boos omdat ik te lang gewacht had ,maar hij maakt de punten dicht met amalgaam! omdat niet bewezen was dat dat kwaad kon ?ik had net een paar jaar alle vullingen door een prutser door composiet laten vervangen, daar kwam ook die wortelpuntontsteking van [4 keer],nou alles wat die deed ging fout!dat is een verhaal apart ! in 2003 ben ik naar andere tandarts gegaan,maar het geknoei ging door!ook wortelkanaalbehandeling ging fout[door de punt geboord]dat voelt lastig,maar dat lag volgens hem aan bijholteontsteking?nog een paar blunders verder, werd ik al zieker,een soort griep,moe,depressief !bij de drogist zag van VSM rinileen pillen,3 maanden kiplekker?een wonder? maar ja het werd herfst,weer ziek,ik naar de drogist,nee word niet meer gemaakt!wetenschappelijk niet bewezen dat het werkt! [2008],naar de huisarts,van alles geprobeerd,naar KNO arts,scan gemaakt,geen bijholteontsteking?[2010] ik werd al zieker,vooral met slecht weer,was al naar andere tandarts,ook geen probleem met amalgaam! nou ik heb al ruim 10 jaar last van oorsuizen,en net coeliaki ontdekt,de wittemaffia woekert maar door!!
-
en nu?je kan toch vragen of ze het almalgaan willen vervangen?
mijn tandarts werkt er niet eens meer mee?!
mijn tandarts werkt er niet eens meer mee?!
peterpech schreef:over een gezond gebit in een gezond lichaam,vrijdag 11 5 12 is een kies bij mij getrokken,waar 12 jaar terug een wortelpuntontsteking zat,die kaakchirurg boos omdat ik te lang gewacht had ,maar hij maakt de punten dicht met amalgaam! omdat niet bewezen was dat dat kwaad kon ?ik had net een paar jaar alle vullingen door een prutser door composiet laten vervangen, daar kwam ook die wortelpuntontsteking van [4 keer],nou alles wat die deed ging fout!dat is een verhaal apart ! in 2003 ben ik naar andere tandarts gegaan,maar het geknoei ging door!ook wortelkanaalbehandeling ging fout[door de punt geboord]dat voelt lastig,maar dat lag volgens hem aan bijholteontsteking?nog een paar blunders verder, werd ik al zieker,een soort griep,moe,depressief !bij de drogist zag van VSM rinileen pillen,3 maanden kiplekker?een wonder? maar ja het werd herfst,weer ziek,ik naar de drogist,nee word niet meer gemaakt!wetenschappelijk niet bewezen dat het werkt! [2008],naar de huisarts,van alles geprobeerd,naar KNO arts,scan gemaakt,geen bijholteontsteking?[2010] ik werd al zieker,vooral met slecht weer,was al naar andere tandarts,ook geen probleem met amalgaam! nou ik heb al ruim 10 jaar last van oorsuizen,en net coeliaki ontdekt,de wittemaffia woekert maar door!!
Een niet echt leesbaar stukje, maar wat is nu je vraag of moraal van het verhaal.
-
ja dat hij of zei van alles mankeert....
en denkt dat het door de amalgaan komt...
en denkt dat het door de amalgaan komt...
zijn er eigenlijk nog wel tandartsen die amalgaan gebruiken??
ik dacht dat die al samen met de dinosaurussen uitgestorven waren.
voor zover er nog kiezen met amalgaan zijn, zijn die kiezen waarschijnlijk al heel lang niet meer bij een tandarts langs geweest
en ja waarschijnlijk geeft amalgaan een zeer kleine hoeveelheid kwik af, maar er zijn veel mensen pas op hoge leeftijd gestorven die een mond vol amalgaan hadden
het zal dus allemaal wel meevallen
ik dacht dat die al samen met de dinosaurussen uitgestorven waren.
voor zover er nog kiezen met amalgaan zijn, zijn die kiezen waarschijnlijk al heel lang niet meer bij een tandarts langs geweest
en ja waarschijnlijk geeft amalgaan een zeer kleine hoeveelheid kwik af, maar er zijn veel mensen pas op hoge leeftijd gestorven die een mond vol amalgaan hadden
het zal dus allemaal wel meevallen
-
Tenzij die amalgaam vullingen goed zitten en geen problemen geven, dan laat de tandarts het lekker zitten. Ik kom twee keer per jaar bij de tandarts, en heb evengoed een aantal vullingen die toch zeker 20 tot 30 jaar oud zijn, prima toch?voor zover er nog kiezen met amalgaan zijn, zijn die kiezen waarschijnlijk al heel lang niet meer bij een tandarts langs geweest
voor zover je er geen problemen mee hebt is dit primawitte angora schreef:Tenzij die amalgaam vullingen goed zitten en geen problemen geven, dan laat de tandarts het lekker zitten. Ik kom twee keer per jaar bij de tandarts, en heb evengoed een aantal vullingen die toch zeker 20 tot 30 jaar oud zijn, prima toch?voor zover er nog kiezen met amalgaan zijn, zijn die kiezen waarschijnlijk al heel lang niet meer bij een tandarts langs geweest
bij mij zijn ze er ooit uitgehaald, omdat ik aan een paar gouden kronen toe was
de combinatie goud en amalgaan gaf de smaak van een beerput in mijn mond
oude amalgaam kan prima blijven zitten. kunnen inderdaad heel lang mee gaan.
Overigens is het verwijderen ervan belastender voor de behandelaar/tandarts dan voor de patient qua vrijkomende kwik.
Overigens is het verwijderen ervan belastender voor de behandelaar/tandarts dan voor de patient qua vrijkomende kwik.
-
idd ik heb er nu nog 2,in kleine kiesjes,de rest zo en zo in voortanden wit,maar dat worden kronen overal(6)
en de rest is wit geworden of kronen...
de hele grote zijn weg....
die 2 die zitten er al jaren geen last van,dan zou ik het alleen laten doen voor het gezicht,nou je ziet ze haast niet en dan wordt de kies weer aangetast,laat maar zitten zolang het zit...
ik had flinke kiezen met van die vullingen die zijn weg...
maar kan me niet herinneren dat ik me ook maar iets beter gaan voelen ben sinds die er uit zijn...jammer genoeg
@ruud a
dat is dus ook weer verschillend per persoon,ik heb ook van die kronen 7 ,met goud eronder,maar nooit geen last gehad.
zo zie je iedereen reageert dus anders...
overigens heb ik nu kronen van helemaal porselein die zijn toch mooier...
mmmmmmmmmmmmm....sparen
die 2 die zitten er al jaren geen last van,dan zou ik het alleen laten doen voor het gezicht,nou je ziet ze haast niet en dan wordt de kies weer aangetast,laat maar zitten zolang het zit...
maar kan me niet herinneren dat ik me ook maar iets beter gaan voelen ben sinds die er uit zijn...jammer genoeg
@ruud a
dat is dus ook weer verschillend per persoon,ik heb ook van die kronen 7 ,met goud eronder,maar nooit geen last gehad.
mmmmmmmmmmmmm....sparen
rozemarijntje schreef:idd ik heb er nu nog 2,in kleine kiesjes,de rest zo en zo in voortanden wit,maar dat worden kronen overal(6)
@ruud a
mmmmmmmmmmmmm....sparen
ik beet die porceleine kronen aan scherven
dus toch maar goud genomen
nu kan ik mijn begrafenis met mijn kiezen betalen, dus geen begrafenispolis meer nodig
Ik vind hem leuk Ruud.ruud_a schreef:rozemarijntje schreef:idd ik heb er nu nog 2,in kleine kiesjes,de rest zo en zo in voortanden wit,maar dat worden kronen overal(6)
@ruud a
mmmmmmmmmmmmm....sparen
ik beet die porceleine kronen aan scherven
dus toch maar goud genomen
nu kan ik mijn begrafenis met mijn kiezen betalen, dus geen begrafenispolis meer nodig
zo kun je het ook zien
het is niet te vatten hoeveel pijn kwik veroorzaken kan ,sinds vrijdag alleen pijn,vanmorgen een foto laten maken,blijken 2 stukjes amalgaam,0,2 bij 3mm op de plaats van kies te zitten,die de kaakchirurg achter gelaten heeft,na het dicht maken van de wortelpunten,kan pas maandag weg gehaald worden.het is niet te vatten hoe walgelijk gezonde mensen reageren met :dat moet je maar bewijzen dat het van dat dat van het kwik komt !zoals:in vis uit zee zit ook kwik.wanneer je ziek van vis word!eet je gewoon geen vis!klaar!maar ik had geen keuze ,er werd niet gevraagd of ik amalgaam of composiet wilde ,ik had toen echt wel nee gezegd tegen amalgaam.ik word alleen al ziek van mensen die zeuren als je niet vrolijk bent,en niet van het leven geniet.depressief word je niet als je niet krijgt wat wens is.dat is gewoon verwend zijn!!!als je elke dag moet vechten pijn ,ziek, voelen,onbegrip ja ook arrogantie! dan wil je eigenlijk niet eens met lotgenoten te maken hebben ,dat is depressief!! als je dit niet begrijpt ben je gewoon "gezond".
ik ben bang dat ik gezond ben, want ik begrijp volstrekt niet wat u nu eigenlijk wilt zeggenpeterpech schreef:het is niet te vatten hoeveel pijn kwik veroorzaken kan ,sinds vrijdag alleen pijn,vanmorgen een foto laten maken,blijken 2 stukjes amalgaam,0,2 bij 3mm op de plaats van kies te zitten,die de kaakchirurg achter gelaten heeft,na het dicht maken van de wortelpunten,kan pas maandag weg gehaald worden.het is niet te vatten hoe walgelijk gezonde mensen reageren met :dat moet je maar bewijzen dat het van dat dat van het kwik komt !zoals:in vis uit zee zit ook kwik.wanneer je ziek van vis word!eet je gewoon geen vis!klaar!maar ik had geen keuze ,er werd niet gevraagd of ik amalgaam of composiet wilde ,ik had toen echt wel nee gezegd tegen amalgaam.ik word alleen al ziek van mensen die zeuren als je niet vrolijk bent,en niet van het leven geniet.depressief word je niet als je niet krijgt wat wens is.dat is gewoon verwend zijn!!!als je elke dag moet vechten pijn ,ziek, voelen,onbegrip ja ook arrogantie! dan wil je eigenlijk niet eens met lotgenoten te maken hebben ,dat is depressief!! als je dit niet begrijpt ben je gewoon "gezond".
soms wilde ik wel eens dat ik wat zieker was
-
@peterpech
misschien is jou grote probleem dat je snel oordeelt,over niet zieke mensen?waar haal je dat vandaan?
ik ben denk ik zieker als jij,maar ben niet zo depri als een bos uien! en arrogant ben ik al helemaal niet,en walgelijk........dat zijn mensen die denken dat ze alleen zelf maar wat mankeren...
hey veel succes met je vulling....en zo'n grote mond kan je beter bij je tandarts hebben...wens je succes..
@ruud
ja dat is waar,heb er nog een paar hoor dus heb ook een ouderdag voorziening
als ik ze ooit vervang vraag ik de oude,terug oud goud
misschien is jou grote probleem dat je snel oordeelt,over niet zieke mensen?waar haal je dat vandaan?
ik ben denk ik zieker als jij,maar ben niet zo depri als een bos uien! en arrogant ben ik al helemaal niet,en walgelijk........dat zijn mensen die denken dat ze alleen zelf maar wat mankeren...
hey veel succes met je vulling....en zo'n grote mond kan je beter bij je tandarts hebben...wens je succes..
@ruud
ja dat is waar,heb er nog een paar hoor dus heb ook een ouderdag voorziening
als ik ze ooit vervang vraag ik de oude,terug oud goud
-
Ik vindt het ook jammer dat er geen bewijzen te vinden zijn dat amalgaamvullingen slecht voor de gezondheid kunnen zijn. Toch laat ik mijn 4 amalgaamvullingen vervangen. Deze 4 vullingen kreeg ik in 1 keer gevuld toen ik 18 was. Daarvoor en daarna heb ik geen gaatjes gehad. Nu 20 jaar later heb ik sinds sinds 4 maanden vage klachten; een rare smaak achter zijkanten tong, hartkloppingen, gezwollen lymphklieren hals, 3x evenwichtstoornis... Na allerlei onderzoeken blijk ik prima gezond te zijn en is er geen verklaring te vinden voor ook maar 1 van mijn klachten. Ben dus zelf op zoek gegaan en kwam telkens uit op amalgaamvergiftiging. Tja, ik weet niet of ik na het verwijderen van mijn vullingen me beter ga voelen en mijn klachten zullen verdwijnen. Ik denk met mijn gezonde verstand en geloof niet zo van tis niet bewezen dus het is niet schadelijk! Er is zoveel in deze wereld wat wel schadelijk is voor onze gezondheid en wat nooit bewezen is of bewezen kan worden. Overmorgen gaan de vullingen vervangen worden. (op de juiste manier, met cleanup) Gewoon bij mijn eigen (niet-bio) tandarts, zonder boor maar met lazer. Deze tandarts is trouwens niet dezelfde die mijn amalgaam vullingen heeft gezet. Je hoort nog van me, Groetjes, Betty
-
ik hoop dat dit het voor je is!
vage klachten zijn nooit leuk,en je weet nooit,
zou het wel even de tijd geven,voor je de hoop verliest?als zoiets echt goed in je lichaam zit,zou dat best wel een tijd kunnen duren??
denk ik?
in elk geval,succes! hoop het voor je..
vage klachten zijn nooit leuk,en je weet nooit,
zou het wel even de tijd geven,voor je de hoop verliest?als zoiets echt goed in je lichaam zit,zou dat best wel een tijd kunnen duren??
denk ik?
in elk geval,succes! hoop het voor je..
Waarom vind je dat jammer? Moeten aspartaamvullingen dan slecht voor de gezondheid zijn? Misschien valt het wel mee als er geen bewijzen te vinden zijn.Bettygoesorange schreef:Ik vindt het ook jammer dat er geen bewijzen te vinden zijn dat amalgaamvullingen slecht voor de gezondheid kunnen zijn.
@bettygoesorange: verwijderen van amalgaam met een laser is niet mogelijk, zelfs gevaarlijk vanwege de extra kwikdampen die vrijkomen. Ik denk dat u niet goed of volledig bent voorgelicht door uw tandarts.