LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

Dat Caiway digitale televisie levert, vind ik niet erg, ik vind het prima dat ze met de tijd meegaan. Digitale televisie ziet er mooi uit (behalve teletekst, dat vind ik minder). En ik wil op den duur absoluut overstappen naar digitale televisie. Maar ze moeten mij niet dwingen om nieuwe apparatuur te kopen. Nog heel veel mensen hebben niet de appratuur om volledig over te gaan naar digitaal. Laat ze nu gewoon nog 5 of 10 jaar die 15 analoge kanalen doorgeven. Dan is er tijd genoeg om als de apparatuur aan vervanging toe is, nieuwe te kopen die wel geschikt zijn voor digitale televisie.

Als er 1 bakker in een dorp is, kan die toch ook niet opeens maar besluiten om alleen nog maar volkoren te verkopen. Omdat dat veel gezonder is en er in de bakkerij meer ruimte nodig is om volkoren-varianten te maken en er daarom geen wit en bruin meer gemaakt kan worden.

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

Ricardo2611 schreef:Dat Caiway digitale televisie levert, vind ik niet erg, ik vind het prima dat ze met de tijd meegaan. Digitale televisie ziet er mooi uit (behalve teletekst, dat vind ik minder). En ik wil op den duur absoluut overstappen naar digitale televisie. Maar ze moeten mij niet dwingen om nieuwe apparatuur te kopen. Nog heel veel mensen hebben niet de appratuur om volledig over te gaan naar digitaal. Laat ze nu gewoon nog 5 of 10 jaar die 15 analoge kanalen doorgeven. Dan is er tijd genoeg om als de apparatuur aan vervanging toe is, nieuwe te kopen die wel geschikt zijn voor digitale televisie.

Als er 1 bakker in een dorp is, kan die toch ook niet opeens maar besluiten om alleen nog maar volkoren te verkopen. Omdat dat veel gezonder is en er in de bakkerij meer ruimte nodig is om volkoren-varianten te maken en er daarom geen wit en bruin meer gemaakt kan worden.
Maar je kan toch TV kijken, hetzij digitaal of nog bijna 1 jaar analoog.
En het komt nooit goed uit, welke periode ze er ook opzetten.
Nu is het 1 jaar, en komt het te snel voor de ene groep.
Als ze 5 a 10 jaar wachten komen degene die al wel digitaal kijken en verder willen in opstand.
Nu is er in ieder geval duidelijkheid. Tot 10-10-10 kan je nog analoog kijken, en is er tijd om je te orienteren op andere mogelijkheden.

En van die bakker komt niet helemaal overeen, want er zijn alternatieven aanwezig.

Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

suedje schreef:
Ricardo2611 schreef:ik heb een TV zonder DVB-C tuner en maar 1 scart ingang-> dus vervangen
hardiskrecorder zonder tuner -> vervangen
2e recorder zonder tuner -> vervangen
Zo kost het kapitalen!

Ik heb ook een satteliet aansluiting, maar kreeg 35 kanalen via de kabel voor 7.95. Dus waarom op satteliet overgaan. Totdat Caiway het overnam. Nu betaal ik al 12.95 en kan steeds minder.

Als ik dan toch digitaal moet, ga en ben, dan is de stap naar satteliet wel heel erg klein geworden, en financieel wordt dat ook wel interessant dan! Dat kan ik toch wel aanraden, de satteliet heeft mij 100 a 150 euro gekost. Dat heb je er dus best wel snel weer uit! En dan mag van mij die Caiway failliet gaan met die belachelijk dure prijzen voor weinig

Ricardo 2611, om hier nog even op terug te komen, bij de schotel zit/hoort ook een decoder. Hoeveel tv's kan je daarop aansluiten? En als je een tv en een recorder erop aansluit, kan je dan 1 zender kijken en een andere zender opnemen? Hoe is de beeldkwaliteit t.o.v. de kabel? En ook niet onbelangrijk, wat zijn de kosten van TV via de schotel?
Misschien heb jij punten die mij te overtuigen om op een schotel over te stappen?
suedje,
wij hebben een hele simpele decoder (wat wil je bij een pakket inclusief schotel van 99 euro!!). Ik kan nog eens kijken hoeveel uitgangen daarop zitten, maar je kan er zeker niet op 1 kanaal kijken en een ander opnemen. We hebben hem toch meestal op 1 kanaal staan. De ontvangst is perfect. Soms met slecht weer wat ruis(ca. 2-3x per jaar), maar over het algemeen een prima kwaliteit. De schotel is 15 jaar oud, 80 cm, en valt bijna uit elkaar (vandaar dat ik dat pakket inc. 50cm. nieuwe schotel toen heb gekocht, ter vervanging), maar beeld blijft prima.
Wij gebruiken nu alleen free-to-air kanalen, en dat is na aanschafkosten helemaal gratis. Maar dan krijg je niet de Nederlandse zenders, wel veel Duitse en Engelse. Voor de 10 Nederlandse moet je bij Canal Digitaal zijn: Alleen die 10 + een SetTopBox kost (even checken op http://www.satellietentv.nl/: € 5.83 per maand.
Zelf nooit gedaan omdat eerst mijn kabelabbonnement erg goedkoop was, het vervolgens digitaal ging en ik wat meer vertrouwen had in de kabel. Sinds ze digitaal zijn is betrouwbaarheid van satteliet vergroot, en door deactie van Caiway nu wordt het overstappen wel een stuk gemakkelijker.

Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

suedje schreef:
Ricardo2611 schreef:Dat Caiway digitale televisie levert, vind ik niet erg, ik vind het prima dat ze met de tijd meegaan. Digitale televisie ziet er mooi uit (behalve teletekst, dat vind ik minder). En ik wil op den duur absoluut overstappen naar digitale televisie. Maar ze moeten mij niet dwingen om nieuwe apparatuur te kopen. Nog heel veel mensen hebben niet de appratuur om volledig over te gaan naar digitaal. Laat ze nu gewoon nog 5 of 10 jaar die 15 analoge kanalen doorgeven. Dan is er tijd genoeg om als de apparatuur aan vervanging toe is, nieuwe te kopen die wel geschikt zijn voor digitale televisie.

Als er 1 bakker in een dorp is, kan die toch ook niet opeens maar besluiten om alleen nog maar volkoren te verkopen. Omdat dat veel gezonder is en er in de bakkerij meer ruimte nodig is om volkoren-varianten te maken en er daarom geen wit en bruin meer gemaakt kan worden.
Maar je kan toch TV kijken, hetzij digitaal of nog bijna 1 jaar analoog.
En het komt nooit goed uit, welke periode ze er ook opzetten.
Nu is het 1 jaar, en komt het te snel voor de ene groep.
Als ze 5 a 10 jaar wachten komen degene die al wel digitaal kijken en verder willen in opstand.
Nu is er in ieder geval duidelijkheid. Tot 10-10-10 kan je nog analoog kijken, en is er tijd om je te orienteren op andere mogelijkheden.

En van die bakker komt niet helemaal overeen, want er zijn alternatieven aanwezig.
suedje,
1 jaar is gewoon kort. Mijn harddiskrecorder is 3 jaar oud, ik dacht dat ik daar nog jaren me verder zou kunnen, maar dat is dus niet zo. De TV zou kunnen, maar waarom iets vervangen als hij nog prima werkt. Probleem is dat ik dus wordt gedwongen om veel geld uit te geven (over die harddiskrecorder heb ik toen ook al 2 maanden gesteggeld of dat nu wel of niet moest. Het was toen een dure uitgave (€ 300), waar er toen goedkopere opties waren, maar ik dacht dat ik daar heel lang mee zou doen. Probleem is dat ik dus verschrikkelijk op kosten wordt gejaagd, niet omdat iets kapot is gegaan, maar omdat het expres 'kapot' gemaakt wordt.

Kun je je voorstellen dat de regering opeens besluit dat iedereen links moet rijden en daarom zijn stuur rechts moet hebben(ze doen wel meer rare dingen de laatste tijd, hoewel, doen..., meer praten praten praten). Andere auto's mogen niet meer rijden. Dan zou iedereen een nieuwe auto moeten kopen. Kan toch niet? Er zal dan altijd een uitzondering worden gemaakt voor oude auto's. Zo zou het ook met de kabel moeten zijn. Zorg ervoor dat de oude toestellen kunenn blijven werken. Van mijn part met slechts 15 kanalen.
Je moet aankodigen in verhouding tot de levensduur

Nog een vraag:
hoe programmeer je een vakantie vooruit met zo'n decoder? Ik heb een vermoeden dat je het op 2 apparaten moet programmeren. klopt dat?
1. op de decoder de kanalen programmeren
2. op de recorder de tijdstippen programmeren
Dat is ook lekker dubbel werk doen

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

Ricardo2611 schreef:
suedje schreef:
Ricardo2611 schreef:ik heb een TV zonder DVB-C tuner en maar 1 scart ingang-> dus vervangen
hardiskrecorder zonder tuner -> vervangen
2e recorder zonder tuner -> vervangen
Zo kost het kapitalen!

Ik heb ook een satteliet aansluiting, maar kreeg 35 kanalen via de kabel voor 7.95. Dus waarom op satteliet overgaan. Totdat Caiway het overnam. Nu betaal ik al 12.95 en kan steeds minder.

Als ik dan toch digitaal moet, ga en ben, dan is de stap naar satteliet wel heel erg klein geworden, en financieel wordt dat ook wel interessant dan! Dat kan ik toch wel aanraden, de satteliet heeft mij 100 a 150 euro gekost. Dat heb je er dus best wel snel weer uit! En dan mag van mij die Caiway failliet gaan met die belachelijk dure prijzen voor weinig

Ricardo 2611, om hier nog even op terug te komen, bij de schotel zit/hoort ook een decoder. Hoeveel tv's kan je daarop aansluiten? En als je een tv en een recorder erop aansluit, kan je dan 1 zender kijken en een andere zender opnemen? Hoe is de beeldkwaliteit t.o.v. de kabel? En ook niet onbelangrijk, wat zijn de kosten van TV via de schotel?
Misschien heb jij punten die mij te overtuigen om op een schotel over te stappen?
suedje,
wij hebben een hele simpele decoder (wat wil je bij een pakket inclusief schotel van 99 euro!!). Ik kan nog eens kijken hoeveel uitgangen daarop zitten, maar je kan er zeker niet op 1 kanaal kijken en een ander opnemen. We hebben hem toch meestal op 1 kanaal staan. De ontvangst is perfect. Soms met slecht weer wat ruis(ca. 2-3x per jaar), maar over het algemeen een prima kwaliteit. De schotel is 15 jaar oud, 80 cm, en valt bijna uit elkaar (vandaar dat ik dat pakket inc. 50cm. nieuwe schotel toen heb gekocht, ter vervanging), maar beeld blijft prima.
Wij gebruiken nu alleen free-to-air kanalen, en dat is na aanschafkosten helemaal gratis. Maar dan krijg je niet de Nederlandse zenders, wel veel Duitse en Engelse. Voor de 10 Nederlandse moet je bij Canal Digitaal zijn: Alleen die 10 + een SetTopBox kost (even checken op http://www.satellietentv.nl/: € 5.83 per maand.
Zelf nooit gedaan omdat eerst mijn kabelabbonnement erg goedkoop was, het vervolgens digitaal ging en ik wat meer vertrouwen had in de kabel. Sinds ze digitaal zijn is betrouwbaarheid van satteliet vergroot, en door deactie van Caiway nu wordt het overstappen wel een stuk gemakkelijker.
Qua abonnement zijn de kosten duidelijk. het basisabonnement is inderdaad goedkoop, maar als ik wat uitbreiding wil komen de abonnementskosten aardig overeen met Caiway.
Alleen zit je nog wel met de problemen waar je je post mee begon, namelijk het aansluiten van de recorders. Ook weer extra kosten.

Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

Qua abonnement zijn de kosten duidelijk. het basisabonnement is inderdaad goedkoop, maar als ik wat uitbreiding wil komen de abonnementskosten aardig overeen met Caiway.
Alleen zit je nog wel met de problemen waar je je post mee begon, namelijk het aansluiten van de recorders. Ook weer extra kosten.
Ja, door die extra kosten hebik nog nooit serieus overwogen om over te stappen op satteliet, maar als je die extra kosten dus sowieso kwijt bent, dan kan je alleen naar de abbonnementsprijzen gaan kijken. En dan is het basisabonnement stukken goedkoper als dat van Caiway. Ik heb niet naar uitbreidingen gekeken, maar ieder kan voor zichzelf beslissen welke kanalen hij wil en wat hij daar dan voor moet betalen bij de verschillende aanbieders.

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

Ricardo2611 schreef:
suedje schreef:
Ricardo2611 schreef:Dat Caiway digitale televisie levert, vind ik niet erg, ik vind het prima dat ze met de tijd meegaan. Digitale televisie ziet er mooi uit (behalve teletekst, dat vind ik minder). En ik wil op den duur absoluut overstappen naar digitale televisie. Maar ze moeten mij niet dwingen om nieuwe apparatuur te kopen. Nog heel veel mensen hebben niet de appratuur om volledig over te gaan naar digitaal. Laat ze nu gewoon nog 5 of 10 jaar die 15 analoge kanalen doorgeven. Dan is er tijd genoeg om als de apparatuur aan vervanging toe is, nieuwe te kopen die wel geschikt zijn voor digitale televisie.

Als er 1 bakker in een dorp is, kan die toch ook niet opeens maar besluiten om alleen nog maar volkoren te verkopen. Omdat dat veel gezonder is en er in de bakkerij meer ruimte nodig is om volkoren-varianten te maken en er daarom geen wit en bruin meer gemaakt kan worden.
Maar je kan toch TV kijken, hetzij digitaal of nog bijna 1 jaar analoog.
En het komt nooit goed uit, welke periode ze er ook opzetten.
Nu is het 1 jaar, en komt het te snel voor de ene groep.
Als ze 5 a 10 jaar wachten komen degene die al wel digitaal kijken en verder willen in opstand.
Nu is er in ieder geval duidelijkheid. Tot 10-10-10 kan je nog analoog kijken, en is er tijd om je te orienteren op andere mogelijkheden.

En van die bakker komt niet helemaal overeen, want er zijn alternatieven aanwezig.
suedje,
1 jaar is gewoon kort. Mijn harddiskrecorder is 3 jaar oud, ik dacht dat ik daar nog jaren me verder zou kunnen, maar dat is dus niet zo. De TV zou kunnen, maar waarom iets vervangen als hij nog prima werkt. Probleem is dat ik dus wordt gedwongen om veel geld uit te geven (over die harddiskrecorder heb ik toen ook al 2 maanden gesteggeld of dat nu wel of niet moest. Het was toen een dure uitgave (€ 300), waar er toen goedkopere opties waren, maar ik dacht dat ik daar heel lang mee zou doen. Probleem is dat ik dus verschrikkelijk op kosten wordt gejaagd, niet omdat iets kapot is gegaan, maar omdat het expres 'kapot' gemaakt wordt.

Kun je je voorstellen dat de regering opeens besluit dat iedereen links moet rijden en daarom zijn stuur rechts moet hebben(ze doen wel meer rare dingen de laatste tijd, hoewel, doen..., meer praten praten praten). Andere auto's mogen niet meer rijden. Dan zou iedereen een nieuwe auto moeten kopen. Kan toch niet? Er zal dan altijd een uitzondering worden gemaakt voor oude auto's. Zo zou het ook met de kabel moeten zijn. Zorg ervoor dat de oude toestellen kunenn blijven werken. Van mijn part met slechts 15 kanalen.
Je moet aankodigen in verhouding tot de levensduur

Nog een vraag:
hoe programmeer je een vakantie vooruit met zo'n decoder? Ik heb een vermoeden dat je het op 2 apparaten moet programmeren. klopt dat?
1. op de decoder de kanalen programmeren
2. op de recorder de tijdstippen programmeren
Dat is ook lekker dubbel werk doen
Mooi voorbeeld van die auto's. Alleen gaat deze vergelijking nu niet op, omdat je nog steeds digitale tv kunt kijken op je oude tv, als je maar een scart aansluiting hebt.
En hoe lang moet men dan wachten om over te gaan op een nieuw systeem. Ik heb ook nog een beeldbuis TV van 9 jaar oud. Deze doet het nog steeds, maar hoe lang nog? Deze kan vandaag de geest geven, of misschien wel nog 10 jaar meegaan. Moeten ze dan maar wachten met extra HD zenders, om toch nog 10 jaar analoge zenders door te geven? Voor mij niet.

Je hebt gelijk met de recorder, je moet dan extra programmeren. Maar dat worden dan 2 minuten programmeren ipv. 1 minuut. Ik heb zelf ook een harddisk recorder zonder digitale tuner, en ben op zoek naar een extra decoder. Ik speur dagelijks op marktplaats voor een leuk prijsje, en anders ben ik max. Euro 59 kwijt via Cayway zelf voor een extra decoder.

Leuke discussie zo, maar of we het eens zullen worden........
Het gaat er mij om dat ook eens positieve geluiden te horen zijn op bijv. dit forum.

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Suedje, je bent de eerste waarvan ik lees of hoor die positief is over de werkwijze van de CaiW.
Iedereen die ik spreek is het niet eens met wat de CaiW nu aan het doen is.
CaiW gaat er van uit dat 85% van zijn abbonnees digitaal kijkt.
Het is echter dat 85% een decoder heeft. Binnen mijn familie en kennissen kring gebruikt 90% de decoder niet omdat het beeld belabberd is en regelmatig stoort.
Laat CaiW hier eerst eens een onderzoek naar doen.
Zelf heb ik al 2x een nieuw kastje gehad en de binnenkabel vervangen. Echter zonder resultaat. Reactie van CaiW: Het zit toch echt in uw spullen. Aan ons ligt het niet. Hoe ze dit zo zeker weten is mij nog altijd een vraag aangezien ze niet één keer zijn wezen kijken.
Mooi hè, het alleenrecht hebben.
Het wordt tijd dat de kabelmarkt open gegooid gaat worden zodat je kunt kiezen.

Net als voorgaande leden heb ik ook een harddisk DVD recorder staan. Deze is nu ruim 3 jaar oud en nog lang niet aan vervanging toe.
Omdat ik vrij veel voor m'n werk van huis ben worden er regelmatig programma's opgenomen die ik op een later tijdstip bekijk.
Gezien de leeftijd van de recorder zou ik genoodzaakt zijn om een decorder aan te schaffen.
Goed voor het milieu zo'n extra apparaat wat stroom verbruikt en extra afval door de verkoop van de nieuwe tv's en recorders.
Gezien de vooruitgang van de electronica wil ik helemaal nog geen nieuwe DVD recorder. Ik wacht liever op een Blu-ray recorder.

Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

Hoi suedje,
we komen er nooit uit, dat geloof ik ook. En er zullen vast wel mensen blij mee zijn.
Bij mij zou de opstelling worden:

wanddoos->decoder-> VHSrecoder->decoder->harddiskrecorder->decoder->TV
satteliet->decoder^

Dat wordt toch een puinhoop :)

Ik heb trouwens een digitaal->analoog converter na de satteliet zitten omdat ik die wel op mijn harddiskrecorder als ingang kon aansluiten, maar dan dus de harddiskrecorder op die scartingang moet zetten om het te kunnen zien. En dan kan ik dus niet iets anders opnemen. Dat is dus het probleem met 1 scartingang op de TV, die komt of van de decoder af, of van de harddiskrecorder. En dus of je kan niet dingen zien van je recorder, of als je opneemt niet iets anders kijken.
Hoe zie jij dat?

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

Schorpioen schreef:Suedje, je bent de eerste waarvan ik lees of hoor die positief is over de werkwijze van de CaiW.
Iedereen die ik spreek is het niet eens met wat de CaiW nu aan het doen is.
CaiW gaat er van uit dat 85% van zijn abbonnees digitaal kijkt.
Het is echter dat 85% een decoder heeft. Binnen mijn familie en kennissen kring gebruikt 90% de decoder niet omdat het beeld belabberd is en regelmatig stoort.
Laat CaiW hier eerst eens een onderzoek naar doen.
Zelf heb ik al 2x een nieuw kastje gehad en de binnenkabel vervangen. Echter zonder resultaat. Reactie van CaiW: Het zit toch echt in uw spullen. Aan ons ligt het niet. Hoe ze dit zo zeker weten is mij nog altijd een vraag aangezien ze niet één keer zijn wezen kijken.
Mooi hè, het alleenrecht hebben.
Het wordt tijd dat de kabelmarkt open gegooid gaat worden zodat je kunt kiezen.

Net als voorgaande leden heb ik ook een harddisk DVD recorder staan. Deze is nu ruim 3 jaar oud en nog lang niet aan vervanging toe.
Omdat ik vrij veel voor m'n werk van huis ben worden er regelmatig programma's opgenomen die ik op een later tijdstip bekijk.
Gezien de leeftijd van de recorder zou ik genoodzaakt zijn om een decorder aan te schaffen.
Goed voor het milieu zo'n extra apparaat wat stroom verbruikt en extra afval door de verkoop van de nieuwe tv's en recorders.
Gezien de vooruitgang van de electronica wil ik helemaal nog geen nieuwe DVD recorder. Ik wacht liever op een Blu-ray recorder.
Dat van de recorders beaam ik ook, maar dat is voor MIJ geen reden om over te stappen. Nogmaals, ik ben op zoek naar een extra decoder, is er iemand die je kent die de decoder voor een leuk prijsje weg doet omdat ze er niets mee doen? Ik hou me aanbevolen.

En wie houd je tegen om naar Digitenne, IP-tv of de sateliet over te stappen?
Open gooien van de kabel klint mooi. Hebben ze met energie ook gedaan, en is dat allemaal zo positief als je hier het forum bekijkt?

Je hoort alleen maar mensen die klagen. Als je een keer een positief bericht op een forum neerzet, werk je bij het bedrijf of heb je financiele belangen erbij....
Sorry dat ik tevreden ben met Caiway. Ik heb goed beeld, en de mensen die ik regelmatig spreek en Caywai in Schiedam hebben zijn ook tevreden. Alleen zie/hoor je die niet vanwege de eerder genoemde reden. Als je alleen op internetfora afgaat, zijn er maar weinig positieve producten die overblijven.

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Ricardo2611 schreef:Hoi suedje,
we komen er nooit uit, dat geloof ik ook. En er zullen vast wel mensen blij mee zijn.
Bij mij zou de opstelling worden:

wanddoos->decoder-> VHSrecoder->decoder->harddiskrecorder->decoder->TV
satteliet->decoder^

Dat wordt toch een puinhoop :)

Ik heb trouwens een digitaal->analoog converter na de satteliet zitten omdat ik die wel op mijn harddiskrecorder als ingang kon aansluiten, maar dan dus de harddiskrecorder op die scartingang moet zetten om het te kunnen zien. En dan kan ik dus niet iets anders opnemen. Dat is dus het probleem met 1 scartingang op de TV, die komt of van de decoder af, of van de harddiskrecorder. En dus of je kan niet dingen zien van je recorder, of als je opneemt niet iets anders kijken.
Hoe zie jij dat?
1 scart aansluiting hoeft geen probleem te zijn.
Er zijn aansluitmogelijkheden (contactdozen) om meerdere apparaten met een scartaansluiting op je tv aan te sluiten.
Zelf zit ik met een DVD recorder en een home cinemaset op één tv scartaansluiting.
Je gebruikt ze toch niet beide te gelijk.

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

Ricardo2611 schreef:Hoi suedje,
we komen er nooit uit, dat geloof ik ook. En er zullen vast wel mensen blij mee zijn.
Bij mij zou de opstelling worden:

wanddoos->decoder-> VHSrecoder->decoder->harddiskrecorder->decoder->TV
satteliet->decoder^

Dat wordt toch een puinhoop :)

Ik heb trouwens een digitaal->analoog converter na de satteliet zitten omdat ik die wel op mijn harddiskrecorder als ingang kon aansluiten, maar dan dus de harddiskrecorder op die scartingang moet zetten om het te kunnen zien. En dan kan ik dus niet iets anders opnemen. Dat is dus het probleem met 1 scartingang op de TV, die komt of van de decoder af, of van de harddiskrecorder. En dus of je kan niet dingen zien van je recorder, of als je opneemt niet iets anders kijken.
Hoe zie jij dat?
Schorpioen is me net voor :D

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

suedje schreef:
sindela schreef:tot nu toe was ik ook tevreden met Caiway, maar het feit dat we nu verplicht worden apparatuur met DVB-C tuners te kopen is, bij de verplichte winkelnering als (monopolist) je via de kabel televisie wil kijken, een verkeerde keuze.
juich ook toe hoe ze bezig zijn met o.a. HD kanalen.
leg eens uit wat er dan wordt toegevoegd.....
Ned 1, 2 en 3 HD zaten al in het standaard pakket.
Deze week is daar Eurosport HD bij gekomen.
En er worden analoge zenders weggehaald om ruimte te maken voor HD zenders......
Deze week is dus Eurosport in HD toegevoegd aan het basic pakket.
Volgende week komt NET5 in HD en Veronica HD in Januari 2010.

Tevens is er vanaf vandaag Pebble TV bijgekomen en vanaf Januari 2010 komt Eurosport 2 in het Basic pakket, volgens mij zijn dit geen HD zenders
bron:digitalekabeltelevisie.nl

beun55
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2009 20:10

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door beun55 »

1 digitale ontvanger voor de tv
1 digitale ontvanger voor de hdd/video recorder
moet je wel 2 verschillende merken hebben anders werkt de afstandbedieningen op mekaar .
daar word je niet vrolijk van want er zit ook geen aan/uit knop op

ik ben niet tegen digitaal kijken maar de manier waar op
het word gewoon door je strot geduwd
ze handen ook kunnen zeggen in 2014 gaan we de analoog er uit halen weet je waar je aan toe ben
en ze praten niet over dat je je video/hdd bij het vuil kan zetten
ze kijken wel uit want dan komen er wel veel klachten .
de klanten komen er pas achter als het niet meer werkt de meeste staan er niet bij stil

judy67
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2009 21:14

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door judy67 »

Heb vandaag met de Caiway gebeld.
Ik vertelde het probleem van het niet meer te kunnen opnemen met onze dvd recorder vanaf 10.10.2010.
Sluit die recorder maar aan op de tv van je kind is het advies.
En ik was de eerste klant die over dit probleem begon.
Gezien alle reacties op dit forum blijkt deze meneer een grote leugenaar.
Wij komen met aanbiedingen volgend jaar was ook zijn reactie.
Maar hoe je ook went of keert het gaat ons geld kosten.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door gastje13 »

Opzich is dit toch wel positief, mits CAIW alle decoders vergoed die aangeschaft moeten worden. Het basispakket is al keurig ontsleutelt.

Analoge tv is antiek(deels jaren 50 deels jaren 60), is storingsgevoelig en slurpt asociaal veel bandbreedte op. Als we eens verder willen moeten we maatregelen nemen als deze.

Digitaal kun je minstens 4 zenders in hoge kwaliteit kwijt op één frequentie, of 2 perfecte HD zenders. Waar analoog er één op kan.

Daarbij hebben bijna alle dvd/hdd decoders een Scart in, en alle decoders een scart uit. Zie geen probleem voor deze apparaten, die worden zeker niet onbruikbaar, je opnames worden enkel beter van kwaliteit. Mocht een VHS dit toch niet hebben kun je altijd een modulator (scart -> RF) ervoor zetten wat niet veel kost.

Men heeft zelfs al ontvangers met HDD ingebouwd en dubbele tuner! Geen gezeur meer over digitaal kijken maar niet iets anders digitaal kunnen opnemen.

Maar men moet wél willen, en niet eeuwig door blijven zeuren over ene 35 jaar oude video waar men nu een modulator voor moet plaatsen om daar nu nog mee op te kunnen nemen! Tijden veranderen, als je oude apparatuur wilt blijven gebruiken prima, maar je zult wat moeten aanpassen.

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Schorpioen »

gastje13 schreef:Opzich is dit toch wel positief, mits CAIW alle decoders vergoed die aangeschaft moeten worden. Het basispakket is al keurig ontsleutelt.

Analoge tv is antiek(deels jaren 50 deels jaren 60), is storingsgevoelig en slurpt asociaal veel bandbreedte op. Als we eens verder willen moeten we maatregelen nemen als deze.

Digitaal kun je minstens 4 zenders in hoge kwaliteit kwijt op één frequentie, of 2 perfecte HD zenders. Waar analoog er één op kan.

Daarbij hebben bijna alle dvd/hdd decoders een Scart in, en alle decoders een scart uit. Zie geen probleem voor deze apparaten, die worden zeker niet onbruikbaar, je opnames worden enkel beter van kwaliteit. Mocht een VHS dit toch niet hebben kun je altijd een modulator (scart -> RF) ervoor zetten wat niet veel kost.

Men heeft zelfs al ontvangers met HDD ingebouwd en dubbele tuner! Geen gezeur meer over digitaal kijken maar niet iets anders digitaal kunnen opnemen.

Maar men moet wél willen, en niet eeuwig door blijven zeuren over ene 35 jaar oude video waar men nu een modulator voor moet plaatsen om daar nu nog mee op te kunnen nemen! Tijden veranderen, als je oude apparatuur wilt blijven gebruiken prima, maar je zult wat moeten aanpassen.
Is een DVD recorder van 3 jaar ook oude apparatuur?
Waarom moet ik me aanpassen door op kosten gejaagd te worden?
Makkelijk praten in deze tijd.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door pbarendse »

gastje13 schreef:Opzich is dit toch wel positief, mits CAIW alle decoders vergoed die aangeschaft moeten worden. Het basispakket is al keurig ontsleutelt.

Analoge tv is antiek(deels jaren 50 deels jaren 60), is storingsgevoelig en slurpt asociaal veel bandbreedte op. Als we eens verder willen moeten we maatregelen nemen als deze.

Digitaal kun je minstens 4 zenders in hoge kwaliteit kwijt op één frequentie, of 2 perfecte HD zenders. Waar analoog er één op kan.

Daarbij hebben bijna alle dvd/hdd decoders een Scart in, en alle decoders een scart uit. Zie geen probleem voor deze apparaten, die worden zeker niet onbruikbaar, je opnames worden enkel beter van kwaliteit. Mocht een VHS dit toch niet hebben kun je altijd een modulator (scart -> RF) ervoor zetten wat niet veel kost.

Men heeft zelfs al ontvangers met HDD ingebouwd en dubbele tuner! Geen gezeur meer over digitaal kijken maar niet iets anders digitaal kunnen opnemen.

Maar men moet wél willen, en niet eeuwig door blijven zeuren over ene 35 jaar oude video waar men nu een modulator voor moet plaatsen om daar nu nog mee op te kunnen nemen! Tijden veranderen, als je oude apparatuur wilt blijven gebruiken prima, maar je zult wat moeten aanpassen.
Ik kan deels met je redenering meekomen. Nu echter het volgende voorbeeld (eigenlijk geen voorbeeld, t is mijn eigen huissituatie...):
Vorig jaar begeeft mijn oude analoge TV het. Dus een nieuwe flatscreen aangeschaft. Daarbij expliciet gezocht naar een DVB-C tuner met CAM-slot. Nu dus een Sony van ruim 1000 euro staan.
Vorige maand kondigt Caiway aan dat ze CI+ CAMs gaan gebruiken. Mijn TV van net een jaar oud doet alleen CI CAM, en staat dus niet op de lijst van gegarandeerd werkende toestellen. Het kan werken maar ze garanderen niets... Ik moet dus alsnog weer gewoon een decoder aansluiten als ik zenders uit het pluspakket wil bekijken!

Hetzelfde geldt voor de meeste DVD en HDD recorders. Er zijn erg weinig recorders die standaard met een DVB-C tuner worden uitgerust. Opnemen via de decoder is geen optie, want je kunt dan dus niet geprogrammeerd opnemen van verschillende zenders, iets dat ik vaak doe als ik een avond weg ben. Eerst een programma van zender 1 opnemen, daarna van zender 2: gaat je niet lukken met de decoder!

Mijn grootste bezwaar zit in de termijn die ze voor bepaalde dingen aanhouden. Ze weten waarschijnlijk al veel langer dat ze CI+ gaan gebruiken, maar houden dat stil om te voorkomen dat de verkoop van apparatuur stopt. Anders gaat iedereen namelijk zitten wachten op apparatuur die de CI+ CAM ondersteunt, en die lijst is tot nu toe schrikbarend kort! De aankondiging kwam pas toen ze de apparatuur zelf konden leveren.

Ben wel benieuwd wanneer de CaiWay met kortingen gaat komen op digitale apparatuur, zoals eerder gesteld. We wachten het wel af...

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Schorpioen »

vogels schreef:
Opnemen via de decoder is geen optie, want je kunt dan dus niet geprogrammeerd opnemen van verschillende zenders, iets dat ik vaak doe als ik een avond weg ben. Eerst een programma van zender 1 opnemen, daarna van zender 2: gaat je niet lukken met de decoder!
Gaat echt wel lukken! Heb zelf o.a. de Samsung DCB-P850R, daarmee kun je 2 zenders tegelijk opnemen.
Ook met de HD decoder Humax iHDR-5050c is dit mogelijk.
Hoe doe je dat, 2 zenders tegelijk opnemen?
Decoder stuurd maar 1 zender signaal tegelijk uit.
Je kunt niet naar de ene zender kijken en de andere opnemen.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door pbarendse »

vogels schreef:
Opnemen via de decoder is geen optie, want je kunt dan dus niet geprogrammeerd opnemen van verschillende zenders, iets dat ik vaak doe als ik een avond weg ben. Eerst een programma van zender 1 opnemen, daarna van zender 2: gaat je niet lukken met de decoder!
Gaat echt wel lukken! Heb zelf o.a. de Samsung DCB-P850R, daarmee kun je 2 zenders tegelijk opnemen.
Ook met de HD decoder Humax iHDR-5050c is dit mogelijk.
De standaard Samsung decoder van Caiway geeft maar 1 zender weer. En (behalve met de Humax) kun je nog steeds niet van 2 verschillende zenders opnemen, want er gaat maar 1 scart naar je video, en als je niet thuis bent om te wisselen van kanaal kun je dus niet doen wat ik boven schetste. De Humax staat wel op mijn verlanglijstje, maar dan zal toch echt eerst de prijs moeten zakken want ik vind ze nog vrij duur! En 320 GB stelt tegenwoordig ook weinig meer voor als je weet dat zelfs 2,5" schijven al boven de 500 GB komen en 3,5" al tot 2 TB!

Gesloten