LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
helena8

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door helena8 »

Aniniem? Je bent zeker de mr M zelf!!!!

Als dolte zo betrouwbaar was dan had deze topic nooit geopend geweest en zaten we niet allemaal met vraagtekens. Tevens geeft je niet op via je bent wat ook al zo onbetrouwbaar lijkt

Dus als het echt zo is bewijs het maar

wjkoops

Ongelezen bericht door wjkoops »

beste anoniem,

ik wil idd bevestigen wat dirkvv en helena schrijven. zo betrouwbaar is het allemaal niet. heb spijt als alle haren op mijn hoofd (en dat zijn er nog al wat) dat ik ooit met XXXX in zee ben gegaan. Ik weet niet wat de relatie is tussen jou anoniem en XXXX maar een klant zul je zeker niet zijn geweest, denk eerder aan een familielid of wie weet ......, erg betrouwbaar trouwens dat je nog nota's moet ontvangen van aug. en dat het postbus nummer wordt opgeheven zonder daar vooraf de klanten over in te lichten. ""nee"" ik ben al genoeg ik de maling genomen door deze inteligente jonge man.

mamavaneenmeisje

Ongelezen bericht door mamavaneenmeisje »

Beste anoniem (het is namelijk anoniem ipv aniniem :roll: )

Ik denk dat jij niet helemaal op de hoogte bent van de situatie, of je bent XXXX zelf! In ieder geval geen gedupeerde!

Maar goed, laten wij ons niet druk maken om anoniem, XXXX krijgt zijn lesje echt nog wel, het is inmiddels bij de belastingdienst bekend dus hij hoort hier zeker van.
Heb van de gemeente Den Haag begrepen dat hij inmiddels ook een flinke boete heeft gekregen!

mamavaneenmeisje

By the way, heb contact gehad met de GGD van de week en die verbinde me rechtstreeks door met de gemeente Den Haag en die vertelde me dat Doltje per 10-09-2009 geschrapt is van het gastouderregister, gezien hij niet werkt volgens de regels!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Nou het lijkt me niet dat je zo maar geschrapt wordt, je baas ontslaat je tenslotte ook niet als je 1x te laat komt!

Aniniem

Ongelezen bericht door Aniniem »

Sinds de nieuwe wet kinderopvang ontvangen ouders subsidie voor de tarieven oppas. Door de Belastingdienst zijn tarieven oppas bepaalt waarover maximaal subsidie aangevraagd kan worden. Dit betekent dat de ouders de tarieven oppas niet helemaal zelf hoeven te betalen. Hoeveel subsidie ouders kunnen krijgen voor de tarieven oppas is afhankelijk van het gezamenlijke inkomen, het aantal kinderen en het aantal oppas-uren. Wat ook een voorwaarde is, is dat het om opvang gaat als beide ouders aan het werken zijn en dat het gaat om erkende kinderopvang. Als opa en oma zich inschrijven als gastouder staan zij officieel geregistreerd als erkende kinderopvang. Zodra dit is gebeurd, kunnen de ouders hen een tarief oppas betalen. Dit bedrag wordt dan ook deels gesubsidieerd door de overheid.

Groetjes,

wjkoops

Ongelezen bericht door wjkoops »

sorry aniniem!!!!! maar dit wisten wij allemaal al. leden werven hoeft hier echt niet meer.

hdalessi

Ongelezen bericht door hdalessi »

Sinds de nieuwe wet kinderopvang ontvangen ouders subsidie voor de tarieven oppas. Door de Belastingdienst zijn tarieven oppas bepaalt waarover maximaal subsidie aangevraagd kan worden. Dit betekent dat de ouders de tarieven oppas niet helemaal zelf hoeven te betalen. Hoeveel subsidie ouders kunnen krijgen voor de tarieven oppas is afhankelijk van het gezamenlijke inkomen, het aantal kinderen en het aantal oppas-uren. Wat ook een voorwaarde is, is dat het om opvang gaat als beide ouders aan het werken zijn en dat het gaat om erkende kinderopvang. Als opa en oma zich inschrijven als gastouder staan zij officieel geregistreerd als erkende kinderopvang. Zodra dit is gebeurd, kunnen de ouders hen een tarief oppas betalen. Dit bedrag wordt dan ook deels gesubsidieerd door de overheid.

Groetjes,

uh..... Aniniem.... wat wil je hiermee zeggen... wat is het doel van je post?
bedoel je nu dat wij het allemaal niet snappen of zo?

wat heeft dit te maken met het feit dat Doltje al een eeuwigheid is opgeheven, niet te bereiken is maar nog wel facturen stuurt ed?

Aniniem, als je niks zinnigs te melden hebt, zeg dan ook gewoon niks :lol:

hdalessi

Ik zag dat iemand op klachtenradar ook iets had gepost over Doltje... als dat iemand is die ook op dit forum zit, misschien kun je een link naar dit forum erbij plakken?
zelf lukt het me niet om me daar aan te melden om een of andere vage reden...??

downunder!

Ongelezen bericht door downunder! »

Wat een oplichter!
Heb per direct de toeslag laten stopzetten bij de belastingdienst en een aangetekende brief verstuurd naar zijn nieuwe postadres. Ook ik kreeg vorige week een herrinering over mijn uren van september terwijl ik die keurig opgestuurd heb. Ik dacht ga hem eens even bellen hoe het zit en ben gaan googlen naar zijn telefoonnummer en bij toeval kom ik uit op dit forum, wel ff schrikken toen ik dit allemaal las. Heb geen seconde geaarzeld en ben alles gaan stopzetten. Hoop dat hij reageerd op mijn aangetekende brief, wordt vervolgd...

mamavaneenmeisje

Aniniem,

we worden allemaal een beetje moe van je reacties :twisted: en dit forum is niet bedoelt voor zogenaamde pro-Doltje mensen, als die er dan al zijn??????? :lol:
naast jouw natuurlijk, maar ja jij bent gewoon de heer xxxx

trotsemoeder

Ongelezen bericht door trotsemoeder »

Beste lezers.

Ook ik kwam er vandaag via de belastingdienst achter dat Doltje failliet was! Huh, ik had er geen idee van, want ik kreeg netjes elke maand de rekening, en brieven. Ik vond het inderdaad wel raar dat ik vorige week een brief kreeg van hun dat ze mijn urenlijsten van augustus en september niet heb ingeleverd terwijl dit wel het geval was. Dit heb ik per mail dan ook laten weten, prompt kreeg ik een mail terug dat het adres van Doltje was veranderd en kreeg dan ook een nieuw postbusnr. Ik heb mijn lijsten daar niet heen gestuurd hoor, ik heb zoiets van zoek in je oude postbus, want als je nog maar net een nieuw postbusnr hebt, dan wordt je post doorgestuurd zoveel weken lang, dus vandaar.
Gisteren kreeg ik een brief dat ik een factuur van Januari 2009 niet heb betaald( !!! HUH) ze vermeldden daarin dat ik oppasuren van 180 uur heb gehad, terwijl ik 90 heb, en moest dan ook een bedrag van 214 euro betalen, ik vandaag gelijk gaan internet bankieren en netjes een mail gestuurd met betalingsbewijs dat dit dus WEL betaald is, kijken wat we daar van horen. Heb vorig jaar ook van Dhr M. e. k...... namens de KOAH zo'n brief gehad dat ik iets niet betaald zou hebben en toen ook een mail met bewijs gestuurd en ze ervoor moeten gaan zorgen dat ze het beter op orde krijgen daar.!! Hier heb ik tot op de dag van vandaag niks van vernomen, en ga ervan uit dat ik mijn gelijk heb gehaald.
Ik kreeg in juli ofzo de jaaropgaaf van 2008, maar merkte dus inderdaad ook op dat er geen bal van klopte, maar ja. De belastingdienst gaf te kennen dat je je papieren in moest vullen over wat je ontvangen hebt, dit dus met mijn goeie gedrag ook gedaan, i.p.v. dat ik de jaaropgaaf van Doltje erbij heb gevoegd, heb ik van al mijn urenlijsten een kopie gemaakt en bij de belastingdienstformulieren toegevoegd. Ik kreeg van de week deze papieren terug want ik was wat vergeten in te vullen, snapte er niks van en ben dus net bij de belasting geweest.
Er was een meneer (adviseur belasting) zo aardig die me dus vertelde hoe of wat over Doltje, en dat ik er geen enekele rekening meer moest betalen. Ik heb verder geen onjuiste rekeningen gehad van hun, en heb tot nu toe alles betaald, maar daar (Doltje) zij vertelden dat ik de lijsten van augustus en september niet heb ingeleverd, heb ik daar ook geen rekening van gekregen, maar nu ik dit weet krijgen zij dat geld er ook niet voor.
Ik heb mij net per direct aangemeld bij ViaViela en hoop dat ze spoedig zullen reageren en me snel zullen "aannemen" als nieuwe klant.
Ik ben benieuwed of ze op mijn mail van vandaag zullen reageren, en telefonisch kun je ze inderdaad ook niet bereiken, want heb vorige week 5 minuten gewacht en het toen maar opgegeven. Ze zullen het wel erg druk hebben dan he.

Nou ik heb mijn verhaal ook even gedaan en hoop dat iedereen er weer goed uitkomt, gelukkig heb ik tot nu toe nog geen " schade" geleden, daar lette ik al erg goed op, en nu dus nog beter.

Groeten
Esmeralda

Lilly3

Ongelezen bericht door Lilly3 »

Nou mensen, hier nog een gedupeerde...
Wij zijn sinds februari 2009 met Doltje in zee gegaan en hebben vanwege allerlei omstandigheden (waaronder een niet oplettende boekhouder die 'vergeten' was de toeslag aan te vragen) op 20 september eindelijk geld van de belastingdienst mogen ontvangen.
Al die maanden kregen wij uiteraard fakturen en reminder na reminder van Doltje, maar wij hebben pertinent geweigerd te betalen tot we zeker wisten dat het met de belasting in orde was (ons geluk blijkt nu).
Graag hadden wij Doltje hierover geïnformeerd, maar toen al waren ze ónbereikbaar op welke manier dan ook.
Zoals gezegd, op 20 september kregen we een behoorlijk bedrag dus we stonden al zo'n beetje met de fakturen van Doltje in de hand om deze te gaan betalen...
Maar toen we op dezelfde dag ook inderdaad de opgegeven uren voor augustus en september retour kregen met als reden adres onbekend, ging er een belletje rinkelen !

Wij hadden vanaf het begin al een rot gevoel bij dit bedrijf en in Mei hadden we reeds contact gehad met Via Viela om over te stappen. Echter om verwarring te voorkomen (de toeslag was aangevraagd op naam van Doltje) leek het ons allen verstandig hiermee te wachten tot in ieder geval de eerste betaling binnen was van de belastingdienst. Hierna zouden we dan een wijziging doorgeven.

Uiteraard hebben wij onmiddelijk contact gehad met Via Viela en is de nieuwe verklaring van goed gedrag nu reeds twee weken aangevraagd.
De samenwerking kan pas ingaan op de datum die op die verklaring staat vermeld en helaas kan dit wel tot 6 weken duren.

Waar ik in dit alles met mijn hoofd niet bij kan is dat de instanties zeggen van niets te weten, terwijl je hier toch duidelijk leest dat zo'n beetje iedereen al contact heeft gehad met hen.
Bij de belastingdienst zeiden ze doodleuk dat ik de toeslag maar direct moest stopzetten daar we straks geen fakturen hebben voor deze maanden.
Da's gemakkelijk gezegd, want ik heb wél full time opvang voor twee kids !

De fakturen voor februari t/m juli die we van Doltje hebben ontvangen moesten we volgens de belastingdienst wel alsnog betalen aan Doltje (..) omdat we zonder bewijs van betaling geen recht zouden hebben op de toeslag.
Lijkt mij absolute onzin, want dan laat ze dat bedrag maar in mindering brengen. Het grootste gedeelte gaat naar de gastouder en niet naar het bureau.
Daarbij kun je geen geld overmaken aan een bedrijf wat niet meer bestaat !
Na nogmaal naar de belastingdienst te hebben gbeld, zegt een andere medewerker doodleuk exact het tegenovergestelde !
Om gek van te worden. Ze weten écht niet waar het over gaat.

Ik heb in ieder geval in de computer van de belastingdienst kunnen kijken en daar stond het volgende postadres van Doltje.
Wellicht dat iemand van ons daar wat mee kan ?

Mensen, ben het inderdaad eens met het motto, 'samen staan we sterk'.
Houd elkaar op de hoogte !

helena8

Ongelezen bericht door helena8 »

Ben ik even blij dat ik niets heb betaald aan doltje.
Ik vond het zieiezo al heel erg raar dat ik een rekening kreeg van 50 euro terwijl hij nog niets voor ons had gedaan. Ik had ook nog steeds niets ontvangen van de belastingdienst. Moet het gastouderbureau dit nu regelen of moeten wij dit zelf regelen bij de belastingdienst? want mr M heeft dit niet duidelijk aan mij verteld. wel een raar idee dat hij wel gewoon bij ons in de huiskamer heeft gezeten.

Wel heb ik inmiddels weer een aanmaning gehad van Doltje met de dreiging dat als ik niet binnen 5 dagen betaal dat de deurwaarde dan langs komt.
Ben benieuwd.

mama elisabeth

Ongelezen bericht door mama elisabeth »

Zeker niets betalen, ik kreeg nu ook opeens weer aanmaningen en een factuur van januari waar een paraaf op staat met de mededeling dat die nog niet betaald is.
Die man is hartstikke gek.
Je moet zelf opvangtoeslag bij de belasting aanvragen op die formulieren moet je dan invullen bij welk gastouder bureau je ingeschreven staat e.d. ik hebzelf gastouder bureau Koba benaderd en een heel fijn gesprek en duidelijk verhaal gehad.

Succes ermee.

tanja100

Ongelezen bericht door tanja100 »

hallo,

wij hebben ontdekt dat doltje een andere postbus nu gebruikt en je ze wel via een sms kan bereiken.
Dit is zo raar want ik blijf nog steeds brieven krijgen dat ik moet betalen.
Nou ze komen maar met deurwaarders ik wil eerst contact met hun telefonisch anders krijgen ze niks van me.
Wie heeft hier ook laast van?

groetjes tanja

mamavaneenmeisje

Hoi tanja100,

Op welk nummer kan je ze nu per sms bereiken?
Krijg je dan een smsje terug???

Dan laat ik ze meteen weten dat ik er klaar mee ben en dat hij geen eurocent meer krijgt!

Groetjes!

azzy1969

Ongelezen bericht door azzy1969 »

Mijn advies is niet betalen, gewoon een ander gastouderbureau benaderen.
Deurwaarder hoeft men niet te verwachten van een niet bestaande bedrijf.
Zelf heb ik meerdere malen contact proberen te krijgen met Doltje maar zoals bekend niet te bereiken. Ook geen contact proberen te krijgen met Doltje , steek die energie in een ander gastouderbureau te zoeken is mijn advies.
Ik heb zelf ook contact met K.V.K gehad en de eigenaar is een ander bedrijf begonnen. Bel voor meer info met K.V.K.
Ik heb gebeld naar zijn nieuwe bedrijf , maar daar wisten ze zogenaamd van niks , een week later niet meer berijkbaar. Voelde zeker nattigheid.
Ik ben geen makkelijke jongen, ik ga achterhalen waar hij zit via mijn netwerken en ga hem confronteren en vragen of hij mijn dossier geeft. Als hij niet wil dan doe ik het op mijn manier en die is niet zo prettig. Ik ken niet tegen mensen die normale mensen in deze situatie brengen en opzadelt met zoveel gezeik!!!!
Ik ben echt niet bang voor deze oplichter, ik begrijp goed dat sommige mensen wel bang zijn, maar die moeten dan samen spannen en gerechtelijke stappen ondernemen en hem dagvaardigen.
M.V.G. Azzy

hdalessi

Azzy, ik ga graaaaag met je mee hoor :wink: wil m ook wel het een en ander vragen!

Helena8, zulke brieven heb ik ook gehad, gewoon negeren die zooi (hij negeert jou ook). Ik heb toen kopieen van afschriften klaargelegd in het kader van 'laat maar komen, ik heb zeker wel betaald, ze zetten geen voet in mijn huis'
Bovendien: een bedrijf dat niet bestaat kan toch geen deurwaarder inhuren!

Dus als er een meneertje voor je deur staat die zegt een deurwaarder te zijn die komt namens doltje zou ik de politie bellen!
dat kan namelijk helemaal niet, en zal dan wel weer een mannetje van XXXX zijn.

s.buiks

Ongelezen bericht door s.buiks »

Hallo,

Wij stonden vanaf januari 2009 ingeschreven bij Doltje. Van begin af aan al ellende. VOG kwijt van de ouders, geen reactie op vele mailtjes, eindeloos lang wachten aan de telefoon (10cent p/m) , ga zo maar door. Belachelijk overigens dat de belastingsdienst de verantwoordelijkheid bij ons legt. Te gek voor woorden. Eerlijk gezegd was mij gevoel ook zeer slecht bij het "gastouderbureau". NU maar afwachten wat er komen gaat. Een jaaropgaaf van dit jaar kan ik wel naar fluitenen dan??? 1 ding geld naar het gastouderbureau nerver nooit niet!!! Hij mag het hier persoonlijk kom halen.

wendyriem

Ongelezen bericht door wendyriem »

Goedemiddag,

Ik zit met hetzelfde probleem bij Doltje. Wij zijn al vanaf 2007 lid van de Koah en vervolgens van de Doltje. Ik heb een 2e oppasoma opgegeven en de urenregistraties opgestuurd met terugwerkende kracht (want dit kon volgens hun) en ze blijven zeggen dat ze niets ontvangen hebben. Dit is in maart al gebeurd. Ik heb ze vanaf die tijd proberen te bellen en emailen maar je krijgt ze niet te pakken. Tot op heden heb ik nog niets gehoord dat Doltje is opgeheven maar ik krijg ook facturen meer. Ik heb mij zojuist aangemeld bij Viaviela en dit is echt een betrouwbaar bureau. Ik had mijn twijfels over de Doltje al, maar ik ga niets terugbetalen aan de belastingdienst. Dit is de fout van Doltje en dan moeten zij maar voor de consequenties opdraaien. Misschien moeten we met z'n allen wel aangifte doen bij de politie van oplichting of heeft iemand dit al gedaan.
Zodra ze geld moesten hebben, waren ze er snel bij, maar als je zelf een probleem hebt, zijn ze niet te bereiken. Mijn zusje heeft dit ook gehad. Toen de Koah werd overgenomen is er een factuur betaald en de doltje zei van niet. We hebben uiteindelijk meneer M op zijn mobiel te pakken gekregen en hij zei dat het een misverstand was. Ik geloofde dit niet, want ze proberen van de mensen gewoon geld af te troggelen

Gesloten