Je kunt het vragen, maar dat gaat niet via het forum, maar via een formulier op de home-pagina als het goed is.Eddie2 schreef:Almet al een zeer onbetrouwbaar bedrijf met veel gedupeerden heb ik het gevoel dus ik vraag Tros Radar nogmaals om in een van de komende uitzendingen aandacht te schenken aan dit onbetouwbare bedrijf.
Wat denken jullie?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Publi Force
-
Re: Publi Force
-
- Contacteer:
Echt briljant - beledigen zonder beledigend te zijnTekenend met de achting die u toekomt,
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vind ik ook Eddie, google maar eens op "publiforce klacht",dit is al jaren aan de gang. Tros radar, of Tros opgelicht mag hier zeker wel aandacht aan besteden!!
Wij krijgen ongevraagd het blad Body en Mind toegestuurd.
Ettelijke mails gestuurd om dit te beeindigen, gebeld naar het 0900 nummer (a 80 cent per minuut) maar dat wordt nooit beantwoord. (of pas als er genoeg geld binnen is gekomen)
NU krijgen we zelfs een aanmaning!. Incasso buro Pro incasso gebeld. Wederom een 0900 nummer (slechts 70 cent per minuut) , met een hele tirade wat ik toch had moeten doen. Emails bewaren , blad terugsturen , noem maar op. En dat vooriets waar we nooit om hebben gevraagd. Met als laatste opmerking , meneer we praten maar over 19,95!!! De meneer was speciaal aangesteld voor Publi Force, ja dat geloof ik inmiddels wel. Ze sturen het blad gewoon aan iedereen toe, sturen een rekening en desnoods een incasso en als je er van af wil moet je (lang) bellen naar een duur betaal nummer. ook een manier om aan je geld te komen.
Ettelijke mails gestuurd om dit te beeindigen, gebeld naar het 0900 nummer (a 80 cent per minuut) maar dat wordt nooit beantwoord. (of pas als er genoeg geld binnen is gekomen)
NU krijgen we zelfs een aanmaning!. Incasso buro Pro incasso gebeld. Wederom een 0900 nummer (slechts 70 cent per minuut) , met een hele tirade wat ik toch had moeten doen. Emails bewaren , blad terugsturen , noem maar op. En dat vooriets waar we nooit om hebben gevraagd. Met als laatste opmerking , meneer we praten maar over 19,95!!! De meneer was speciaal aangesteld voor Publi Force, ja dat geloof ik inmiddels wel. Ze sturen het blad gewoon aan iedereen toe, sturen een rekening en desnoods een incasso en als je er van af wil moet je (lang) bellen naar een duur betaal nummer. ook een manier om aan je geld te komen.
Even googlen levert me dit adres en telefoonnummer op van het incassobureau Pro IncassoBert99 schreef: NU krijgen we zelfs een aanmaning!. Incasso buro Pro incasso gebeld. Wederom een 0900 nummer (slechts 70 cent per minuut) , .
Klaverbaan 83
2908KD Capelle aan den IJssel
010-4090097
Nou weet ik niet of dit hetzelfde is, maar gezien de plaats zou het goed passen bij publi force. Het 010 nummer is goedkoper dan het 0900 nummer.
Volgens mij moet publiforce in deze trouwens bewijzen dat je lid bent geworden! Dat jij zomaar ongevraagde reclame krijgt, dat is niet jouw verantwoording.
Op zich zou ik het toejuichen als er wat aan gedaan werd door tros radar! Maar of ze dat willen voor een relatief kleine groep mensen vraag ik me af.
-
- Contacteer:
En ik vraag me af, is het echt een kleine groep? Of zijn het slechts een paar mensen die dit forum weten te vinden - die door gebrek aan ervaring bijvoorbeeld, of gebrek aan kennis, na de eerste melding van zo`n incasso jojo betalen uit angst.MarijW schreef:Op zich zou ik het toejuichen als er wat aan gedaan werd door tros radar! Maar of ze dat willen voor een relatief kleine groep mensen vraag ik me af.
Daarnaast is een betaald nummer voor dit soort zaken echt grenzend aan oplichting - en zou zeker voor dat publiforce nummer een klacht bij OPTA ingediend moeten worden.
-
Uit de bedrijvengids:Even googlen levert me dit adres en telefoonnummer op van het incassobureau Pro Incasso
Klaverbaan 83
2908KD Capelle aan den IJssel
010-4090097
Publi Force:
Kelvinring 44
2952 BG Alblasserdam
Telefoonnummer : 078-6522700
Fax : 078-6522701
Postbus 229
2950 AE Alblasserdam
Bedrijfsgegevens van Publi Force BV
Aantal medewerkers: Geen
Oprichtingsjaar: onbekend
KvK nummer: 24385892
Opzeggingen volgens colofon in Dierjournaal:
Postbus 63 2900 AB Capelle aan de IJssel
Tel. 0900-6006007
Overigens: adreswijzigingen kunnen alleen telefonisch doorgegeven worden, uiterlijk 3 weken vóór de verhuisdatum.
Volgens deze link is een gewone frankering voldoende om op te zeggen:
http://www.james4you.nl/Opzeggen/Bedrij ... brief.aspx
Houd je vast:En ik vraag me af, is het echt een kleine groep? Of zijn het slechts een paar mensen die dit forum weten te vinden - die door gebrek aan ervaring bijvoorbeeld, of gebrek aan kennis, na de eerste melding van zo`n incasso jojo betalen uit angst.
Hier wat verdere aanvullende informatie:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1185361
Hier stikt het ook al van de klachten:
http://www.abonnementenopzeggen.nl/pagi ... Body_Mind/
Meer zakelijke achtergrondinformatie over publiforce, compleet met klaag-topic:
http://rsltblog.marketingonline.nl/beri ... adenland1/
Aldaar heeft men het topic gesloten met het volgende bericht:
Er komen nu al meer dan twee jaar dezelfde soort reacties binnen op dit bericht. Blijkbaar is er niets nieuws meer te melden. Daarom heeft de redactie besloten om de reactiemogelijkheid op dit onderwerp te stoppen.
-
Bingo!!!!
Even door-googlen:
PRO INCASSO
Postbus 63
2900 AB Capelle aan den IJssel.
Tel: 0909-0535.
http://www.pro-incasso.nl/index.php?module=contact
Pro-incasso heeft dus hetzelfde postadres als het postadres waar de aangetekende opzegging heen moet.
Pro-incasso lijkt een zelfstandig incasso-buro te zijn, gezien de website.
Blijkbaar heeft uitgever Publi force de abonnementen- en debiteuren- administratie uitbesteed aan Pro-incasso en dan snap je wel waar de schoen wringt: hoe meer abonnementen niet betaald worden omdat er zogenaamd niet is opgezegd, hoe meer het aan incassokosten oplevert.
Waarbij het zeker niet onmogelijk is dat beide bedrijven dezelfde eigenaar hebben.
(Witte Angora did it again
)
Even door-googlen:
PRO INCASSO
Postbus 63
2900 AB Capelle aan den IJssel.
Tel: 0909-0535.
http://www.pro-incasso.nl/index.php?module=contact
Pro-incasso heeft dus hetzelfde postadres als het postadres waar de aangetekende opzegging heen moet.
Pro-incasso lijkt een zelfstandig incasso-buro te zijn, gezien de website.
Blijkbaar heeft uitgever Publi force de abonnementen- en debiteuren- administratie uitbesteed aan Pro-incasso en dan snap je wel waar de schoen wringt: hoe meer abonnementen niet betaald worden omdat er zogenaamd niet is opgezegd, hoe meer het aan incassokosten oplevert.
Waarbij het zeker niet onmogelijk is dat beide bedrijven dezelfde eigenaar hebben.
(Witte Angora did it again
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Contacteer:
*applaus*witte angora schreef: (Witte Angora did it again)
/off-topic
-
Ook een leuke:
(Sorry voor het 5 x wijzigen, was nodig om de post wat nauwkeuriger te maken en de bronvermeldingen te doen)
PubliForce is de uitgeverstak van United Force, een 'fullservice communicatiebureau dat het totale reclametraject, van idee tot actie voor u stroomlijnt'. Andere onderdelen richten zich op design, database en mail. Het is onder meer betrokken bij de productie van folders van Seats en Sofa's.
Bron: http://rslt.marketingonline.nl/bericht/ ... adenland1/
De folder van Seats en Sofas komt dus van dezelfde uitgever als waar 'onze' veredelde gratis reclameblaadjes vandaan komen!!!Volgens de Belgische Handelspraktijkenwet, Hoofdstuk 6 klopt er niks van de reclame van Seats en Sofa's:
In de reclamefolder van Seats and Sofas zag ik het woord GRATIS staan, er ging meteen een belletje rinkelen dat ik bij gezamenlijk aanbod (hoofdstuk 6 van de Handelspraktijkenwet 1991) moest zoeken.
Wanneer je bij Seats and sofas een compleet salon aankoopt krijg je er een gratis hogedrukreiniger bij. In art. 55.1° staat dat een gezamenlijk aanbod wel geoorloofd is als de producten of diensten een geheel vormen. Dit is hier niet van toepassing, er kan geen link worden gelegd tussen een salon en een hogedrukreiniger. Het is bijvoorbeeld onmogelijk je salon ermee te poetsen.
In hetzelfde artikel (art. 55.2°) staat ook dat je elk product afzonderlijk moet kunnen kopen tegen zijn gewone prijs in dezelfde winkel, dit is niet het geval. Je kunt dus niet naar Seats and Sofas gaan en een hogedrukreiniger kopen.
Ze melden ook dat de levertijd maar 2 minuten is, terwijl dit logisch gezien niet kan. Art. 23.2° handelt over diensten in het algemeen, er staat “Onverminderd andere wettelijke of reglementaire bepalingen, is elke reclame verboden die beweringen, gegevens of voorstellingen bevat die kunnen misleiden omtrent de identiteit, de aarde, de samenstelling, de duur, de beschikbaarheid, de datum waarop een dienst verstrekt wordt of de kenmerken van die dienst. Hieruit kan je afleiden dat men dus geen foutieve voorstelling mag geven over de duur en beschikbaarheid van een dienst, wat hier wel het geval is.
Naar mijn mening is deze reclamefolder het perfecte voorbeeld van een compleet foute folder. Je kunt deze catastrofale fouten niet goed praten, zeker niet als je weet dat ze dezelfde folder meermaals uitbrengen.
Ik vind het eveneens onaanvaardbaar dat de aankondiging van de gratis hogedrukreiniger en de te korte levertijd in gigantische letters staan vermeld
bron: http://www.oondi.com/nl/read:66
(Sorry voor het 5 x wijzigen, was nodig om de post wat nauwkeuriger te maken en de bronvermeldingen te doen)
Laatst gewijzigd door witte angora op 28 jan 2010 22:51, 5 keer totaal gewijzigd.
die folders van seats and sofa's zijn tenminste gratis....witte angora schreef:Ook een leuke:PubliForce is de uitgeverstak van United Force, een 'fullservice communicatiebureau dat het totale reclametraject, van idee tot actie voor u stroomlijnt'. Andere onderdelen richten zich op design, database en mail. Het is onder meer betrokken bij de productie van folders van Seats en Sofa's.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vind het raar dat die ene topic op die site is gesloten, had m ook al op google gevonden, terwijl er hier elke dag weer berichten bijkomen...ze hebben dus niks geleerd, sterker nog, het lijkt wel erger geworden!
het zal allemaal wel mee vallen met de klachten over publi force. ik heb zelf even wat onderzoek gedaan. publi force geeft 13 magazines uit met ruim 250.000 leden (over alle bladen). en als ik dan kijk naar het aantal klachten die ik hier leest gaat het om een handje vol mensen. En de positieve reactie lees je bijna nooit, omdat het altijd de mensen zijn die iets te klagen hebben die iets op internet publiseren.
-
- Contacteer:
Tja - Deur - maar het feit dat mensen op internet gaan klagen, betekent dat ze bij je superbedrijf dus geen gehoor vinden.Deur72 schreef:het zal allemaal wel mee vallen met de klachten over publi force. ik heb zelf even wat onderzoek gedaan. publi force geeft 13 magazines uit met ruim 250.000 leden (over alle bladen). en als ik dan kijk naar het aantal klachten die ik hier leest gaat het om een handje vol mensen. En de positieve reactie lees je bijna nooit, omdat het altijd de mensen zijn die iets te klagen hebben die iets op internet publiseren.
En niet alleen op Radar, ook bij Kassa is er te vinden over dit bedrijf.
Of wil je beweren dat de klagende mensen liegen?
-
Het gaat om heel wat handen vol mensen, het speelt al een aantal jaren, en tot nu toe is er niks verandert. De administratie van Publi force/United forsce/Pro Incasso is al jarenlang een puinhoop, klantonvriendelijk, en het blijft zoals het is.gaat het om een handje vol mensen.
Dat is de betreffende bedrijven zeker aan te rekenen.
Overigens:
Ik heb drie abonnementen, en ongetwijfeld zijn er meer mensen die meerdere abonnementen hebben. 250.000 leden klopt dus niet. Het zou wel eens de helft of nog minder kunnen zijn. 250.000 is de oplage, maar dat zegt dus niks over het aantal leden.250.000 leden (over alle bladen).
Daarbij: de oplage zou best wel eens 250.000 totaal kunnen zijn, dat wil niet zeggen dat alles bij de lezers terechtkomt. Er is altijd wel een bepaalde overcapaciteit om na te kunnen leveren.
Sterker nog: de adverteerders kijken alleen naar de oplage, ze controleren heus niet hoeveel er bij de lezers terechtkomt, en wie zegt mij dat er van - laten we zeggen - moestuin niet 20.000 stuks worden gedrukt, terwijl er hooguit 5000 worden verstuurd?
Waarna de overige 15000 bij het oud papier terechtkomen?
Als je het zo bekijkt wordt het ineens een heel stuk anders, of niet dan.
Ze liegen dat ze barsten op hun website, dit om maar zoveel mogelijk adverteerders te misleiden. De oplage van de bladen komt niet overeen met het aantal op de website. Op hun oude website stonden hele andere aantallen.Deur72 schreef:het zal allemaal wel mee vallen met de klachten over publi force. ik heb zelf even wat onderzoek gedaan. publi force geeft 13 magazines uit met ruim 250.000 leden (over alle bladen).
Afgelopen week een concept dagvaarding ontvangen van Pro Incasso. Vergezeld met de tweede aanmaning die volgens hun op 22-01 was verstuurd, maar toen kreeg ik de eerste. Het is daar blijkbaar net zo'n zooitje als de administratie bij Publi Force. Na de eerste aanmaning had ik een mail gestuurd hoe de vork in de steel zat maar daar heb ik nooit een reactie op gehad. Tot afgelopen week de 2 genoemde brieven op de mat lagen.
Heb alles maar naar m'n rechtsbijstandsverzekering gestuurd, die vechten het maar uit.
Heb alles maar naar m'n rechtsbijstandsverzekering gestuurd, die vechten het maar uit.
Ook ik heb een abonnement genomen op een blad van Publiforce. In augustus 2009 nam ik een abonnement op Fotaal. Abonnement betaald, 23.75 Euro , niets aan de hand, al viel het blad erg tegen. Nu in maart 2010 schrijft Publiforce opeens 39.95 Euro van mijn rekening af. Het jaar is nog lang niet om en een prijsstijging van 68% is wel erg exorbitant. Vandaar dat ik maar eens even ben gaan googlen en kwam al snel alle negatieve berichten over dit bedrijf tegen.
Ik heb Publiforce een mail gestuurd (naar alle mogelijke mailadressen die ik vandaag ben tegengekomen) waarin ik hen meedeel dat ik mijn abonnement per direct opzeg en dat ik hiermee ruimschoots op tijd ben gezien het feit dat mijn abo van augustus tot augustus loopt, ik de incasso heb laten storneren omdat zij veel te vroeg zijn met incasseren, ik de prijsstijging onacceptabel vind. De afleverbevestigingen heb ik binnen, nu de leesbevestigingen en het antwoord nog.
Ik laat het weten.
Ik heb Publiforce een mail gestuurd (naar alle mogelijke mailadressen die ik vandaag ben tegengekomen) waarin ik hen meedeel dat ik mijn abonnement per direct opzeg en dat ik hiermee ruimschoots op tijd ben gezien het feit dat mijn abo van augustus tot augustus loopt, ik de incasso heb laten storneren omdat zij veel te vroeg zijn met incasseren, ik de prijsstijging onacceptabel vind. De afleverbevestigingen heb ik binnen, nu de leesbevestigingen en het antwoord nog.
Ik laat het weten.
-
Ik kreeg ook deze maand een bedrag van 23,75 euro als factuur binnen. Terwijl op de site en in het blad over 19,95 wordt gesproken. Mailen naar ledenservice van publiforce en fotaal heeft totaal geen zin. Je krijgt geen enkele reactie. Ik heb gebeld met publiforce. Van de telefoniste kreeg ik weer het telefoonnummer van ledenservice van Fotaal. Fotaal gebeld. Uitleg gevraagd over de prijsverhoging. Werd mij verteld over een brief die zou zijn verstuurd omtrent de prijsverhoging. Deze brief heb ik niet ontvangen. Omdat het een prijsverhoging is, waarbij ik niet persoonlijk schriftelijk over ben geinformeerd liet ik weten dat ik per direct wilde opzeggen. Ik kon daarover mailen naar [email protected] Ik heb gevraagd of dit bedrijf ook een telefoonnummer heeft, werd mij mede gedeeld dat er geen telefoonnummer beschikbaar is. Even googlen en je krijgt het telefoonnummer van het bedrijf. Het telefoonnummer is 1 nummer hoger dan het faxnummer die op de factuur staat vermeld van Publiforce. Hier een persoon gesproken. Gevraagd over de prijsverhoging. Het zou om een foutje gaan. Ik heb medegedeeld dat ik een nieuw factuur wil met de juiste prijs. Op de mail die ik ook naar dit bedrijf heb gestuurd kreeg ik ook een antwoord. Het zou om een foutje gaan. Teruggemaild dat ik zit graag een juiste factuur wil. Opzeggen vanwege prijsverhoging moet per aangetekende brief. Te gek voor woorden. Ik wacht nu op een juiste factuur. Daarna direct opzeggen. Fotaal als blad bestaat niet meer. Dit is nu camera en computer. Dus wees gewaarschuwd. Voor het bedrag van 39,95 euro. Wordt vervolgd.
Ik heb al maanden terug een aangetekende brief gestuurd maar daar krijg je geen reactie op en ik krijg nog steeds dat blad thuisgestuurd! Ik heb niks meer gehoord van Publiforce of dat incassobureau dus ik vind het wel best, hij gaat bij mij gelijk bij het oud papier!
Ook ik word ziek van publi force. Ik ben al jaren lid van viva españa. Was een prima blad. toen kwam temperament van publi force. Ook daar ben ik lid van geworden. Op een gegeven moment zijn die twee bladen samen gegaan, zonder de abonnees iets te laten weten, en kreeg ik dus twee keer per maand hetzelfde blad gestuurd. Nou wil het toeval dat ik net in die periode mijn zusje een cadeau abonnement op temperament had gegeven. ik dacht dus dat ik misschien haar abonnement ook op mijn adres kreeg. Niet dus. Toen ik mijn zusje lid maakte, was het blad twee maanden E 27,00. Daarna is het weer E 19,95 geworden. Zij kreeg een brief dat als ze na dit jaar nog een jaar lid bleef, die E 7,05 verrekend werd. Ze heeft alleen die brief helaas niet bewaard. In maart 2009 werd bij mij twee keer E 19,95 afgeschreven, 1 keer als viva españa lid, 1 keer als temperament lid, terwijl ze toen al samen waren. ik heb toen gebeld en het geld zou terug gestort worden. Daar zit ik nu nog op te wachten. Belachelijk. Het abonnements geld van mijn zusje (inmiddels E 23,75 en natuurlijk geen E 7,05 verrekend) heb ik laten storneren. Een mailtje erbij verzonden dat ze wel lid wilde blijven, alleen het abonnements geld moest aangepast worden. Zij krijgt het blad nu niet meer, maar ik heb ook nooit een incassobrief oid. gekregen. Verder vind ik dat het blad altijd erg laat komt. Er staat in de Viva España altijd een agenda maar bijna altijd is alles al geweest als ik het blad krijg. Dat het ik ook tijdens het telefoongesprek gemeld, zij gaven de verspreider de schuld. Nou werk ik voor die verspreider, en weet ik dat die bladen niet eerder op het depot zijn. Ze kletsen er maar op los bij publi force. Ik ben er eigenlij helemaal klaar mee, maar ja, ik moet nog geld van ze krijgen, dus ik blijf vechten