Ik ken vanuit mijn werk de verhalen over verzekeraars die de boel traineren, en slachtoffers niet serieus nemen. Ik weet ook dat het over het algemeen altijd over dezelfde, meestal wat kleinere, verzekeraars gaat. Het is naar mijn stellige overtuiging ook zo dat de grote verzekeraars over het algemeen de zaken op een nette manier behandelen. De discussies die kunnen ontstaan worden niet zelden veroorzaakt door een aantal belangenbehartigers die vanavond aan bod zijn gekomen, en de standpunten die men inneemt.
Het is moeilijk voor slachtoffers om te achterhalen wie een goede belangenbehartiger is en wie niet. De belangenbehartigers die het keurmerk mogen voeren dat is ingesteld door Slachtofferhulp Nederland, De Consumentenbond en andere gerespecteerde partijen, zie
http://www.stichtingkeurmerkletselschade.nl , zijn gebonden aan diverse regels. Zo is, onder andere, no-cure-no-pay slechts in een zeer beperkt aantal gevallen toegestaan. De letselschadeburo's die vanavond aan bod zijn gekomen zullen niet in aanmerking komen voor het keurmerk. Het kiezen voor een bij het keurmerk aangesloten buro voorkomt vaak al veel problemen met je belangenbehartiger. Neem maar eens een kijkje op die site.
Groet,
Minister (niet werkzaam voor een belangenbehartiger!)