LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door ruud_a »

ArneLH schreef:LEDjes gaan vrijwel eeuwig mee, dwz. erg lang. Denk hierbij aan lampjes op apparaten enzo. Het gaat daarbij om kleine leds van <0,1W. Helaas heb je ook bij leds restwarmte en dat wreekt zich als je ze samenpakt in 1 lamp. Ook de levensduur van grotere leds is (nog) relatief kort als ze hun warmte slecht kwijt kunnen, zoals verpakt in een lamp.
ledjes kunnen bijna eeuwig mee, zolang ze niet warm worden
dat wil zeggen ledjes in een signaallampje, of in je stereo
als je zoveel warmte opwekt in die ledjes dat je koelvinnen op de lamp moet zetten is het snel over
die ledjes worden veel te heet

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door ruud_a »

aronspa schreef:Jippie, die van mij ook stuk na 3 jaar 10 uur per dag = 10.950 uur branden. Slordig. Ik dacht dat alleen banken en verzekeraars dingen beloofde die nooit en te nimmer uit komen. Maar blijkbaar hebben de lampen-makers ook wat stuk te maken bij de klanten. Iedereen heeft de ledlamp op hetzelfde moment gekregen. Is dit geen mooi moment om een forum te starten waar iedereen kan aangeven wanneer zijn lampje het begeeft. Dan krijgen we een mooi beeld uit de praktijk en kunnen we de flauwekul over de LED mooi naar het land der fabelen verwijzen.
wat dacht u van de mensen die een mooie zonnige dag voor ons verwachten na het nieuws?

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door trappist »

mijn loterijlamp heeft het twee maanden geleden begeven, ik vermoed dat niet de leds, maar het ingebouwde voorschakelapparaat het heeft begeven...

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door sadfly »

Waarom ze het spaarlampen noemen weet ik nog steeds niet.
Meschien zodat de directeur van de fabriek kan sparen voor een vakantie ?
Als gebruiker schiet je er vaak niet vele mee op.

Volgende keer als ik een spaarlamp moet vervanegn schrijf ik de datum er op, dan kan je pas echt zeggen hoe kort of lang ze mee gaan.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door ruud_a »

sadfly schreef:Waarom ze het spaarlampen noemen weet ik nog steeds niet.
Meschien zodat de directeur van de fabriek kan sparen voor een vakantie ?
Als gebruiker schiet je er vaak niet vele mee op.

Volgende keer als ik een spaarlamp moet vervanegn schrijf ik de datum er op, dan kan je pas echt zeggen hoe kort of lang ze mee gaan.
geen vulpen gebruiken
dan is de inkt niet op tijd droog

notthematrix
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2013 20:33

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door notthematrix »

Het zou kunnen dat er te veel volt uit het stopcontact komt heb dat ook wel eensgehad dat is funest voor lampen vooral ledlampen ,....
wij hadden toen in dal tijden 280 volt ipv 230!
het kwam er op neer dat een stabilisator die het voltage bij stelt op vraag niet werkte.
en het gevolg was dus dat savonds laat en smorgens vroeg wij 280 volt hadden ipv 230.
Ik zou jullie stopcontact voltage eens checken met een universeel meter.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door bprosman »

dat is funest voor lampen vooral ledlampen ,....
Dat is funest voor ALLE lampen, gloeilampen in stoplichten werden niet voor niets op een "onderspanning" gezet.

gerard26563
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mar 2008 18:47

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door gerard26563 »

Ook hier al een lamp stuk!
Maar...de levensduur.....belachelijk!
Bij ons doen we de eettafel/verlichting vrijwel alleen aan als we gaan eten!
Dus gedurende de zomerperiode zijn deze ledlampen vrijwel nooit aan.
Als ik het bereken kom ik hoog ingeschat uit op 300 uur per jaar!
Wij hebben de lampen sinds begin 2012.
Dus tussen de 500 en 600 branduren max! en dus hooguit ook 600 schakelingen!

NTL Lemnis Holding B.V. claimt dat hun product:
25 jaar bij 4 branduren per dag ofwel 35.000 branduren meegaat en het 100.000 schakelingen heel blijft!

Ik stuur de lamp maar even op.
Kunnen ze mooi uitzoeken waar het scheef gaat. :idea:

mjpo
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2015 17:04

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door mjpo »

Onze Pharox 6 watt ledlamp is oktober 2014 defect geraakt. Als de lamp 'uit' gezet werd, bleef hij om de 14 seconden een lichtflits geven. Ik dacht eerst dat dat van buiten moest komen, van een telefoniezender of zoiets. Het Agentschap Telecom is komen kijken en die zeggen dat de lamp defect is.
Dat flitsen duurde heel lang meer dan 8 uur.
Nieuwe led-lamp gekocht.
De fabrikant van Pharox, Lemnis Light, heeft mij aangeboden een nieuwe lamp te sturen als ik de defecte lamp opstuur. Daar ga ik gebruik van maken.
Hoe lang heeft de Pharox storingsvrij gefunctioneerd? Van medio november 2009 tot medio oktober 2014. Dus 5 jaar minus 1 maand. Brandduur 1 uur per dag, aantal aan/uit schakelingen (op de overloop boven) 4 per dag. 1795 dagen, 1795 uur en 7180 aan/uit schakelingen.

Secondthought
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2015 21:40

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door Secondthought »

Mijn lamp (Pharox 6W, Postcodeloterij) heeft het deze week begeven. Begon ineens hevig te knipperen en hield niet meer mee op. Een beetje googlen leert dat de lamp eind oktober 2009 is uitgereikt. Daarmee kom ik op een levensduur van 1900 dagen (avonden niet thuis wegens buitenshuis/bezoek/
uitgaan en vakantie zuinigjes op 140 dagen in vijf en half jaar geschat). Bij gemiddeld zes uur per avond (over zomer en winter) en slechts één keer aan en één keer uit per avond (de praktijk) kom ik op zo'n 11-12.000 uur (max!) en 1900 keer in- en (uiteraard) 1900 keer uitschakelen. Over de lamp in het gebruik ben ik tevreden, maar deze cijfers zijn m.i. niet héél goed. Mijn Philips Spaarlamp (weggedaan wegens kwik) claimde 10 jaar, 10.000 uur en 50.000 keer inschakelen.

Dus: 11.500 uur, 1900 inschakelen, 5,5 jaar.

Gesloten