LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.
Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.
De oplossing word al een paar keer gegeven maar sommige denken het hier beter te weten omdat iets in de wet zou staan.
Het is erg simpel.
Kpn heeft een vordering op TS die ze moet betalen
TS heeft een vordering op die zgn vriend zo werkt het en niet anders.
Kpn heeft alle gegevens ontvangen die ze moesten hebben de verbinding is aangesloten en gebruikt op dat adres dus case closed.
Kpn valt niks te verwijten in deze alleen de TS zelf.
Bij diverse providers teken je verder niks maar heb je een afkoelingsperiode van 7 dagen na die 7 dagen is het definitief en is de aanvraag in behandeling genomen.
Feit blijft dat TS haar huis zelf vrijgeeft en daarmee ook haar rechten verspeeld, dit lag anders als er een huurovereenkomst was geweest daar had de TS heel duidelijk it soort dingen kunnen ondervangen.
Maar ja illegaal iemand in je huis laten die je niet eens kent ook al is het de broer van je vriendin gaat er bij mij niet in en al zeker niet als je zelf weg bent.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.
Het is erg simpel.
Kpn heeft een vordering op TS die ze moet betalen
Kpn heeft alle gegevens ontvangen die ze moesten hebben de verbinding is aangesloten en gebruikt op dat adres dus case closed.
Kpn valt niks te verwijten in deze alleen de TS zelf.
Bij diverse providers teken je verder niks maar heb je een afkoelingsperiode van 7 dagen na die 7 dagen is het definitief en is de aanvraag in behandeling genomen.
Feit blijft dat TS haar huis zelf vrijgeeft en daarmee ook haar rechten verspeeld, dit lag anders als er een huurovereenkomst was geweest daar had de TS heel duidelijk it soort dingen kunnen ondervangen.
Maar ja illegaal iemand in je huis laten die je niet eens kent ook al is het de broer van je vriendin gaat er bij mij niet in en al zeker niet als je zelf weg bent.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.
Blijkbaar heeft hij iets anders gedaan. Want mij id heeft hij niet. Ook mijn paspoort niet Of kpn heeft steken laten vallen.kaarsje69 schreef:Vedion,
hier zit je even fout, de aanvraag wordt gedaan en de contracten worden idd naar het adres gestuurd. Kpn heeft niet de plicht om te onderzoeken of er inmiddels is iemand komen inwonen.
Hij heeft gebruik gemaakt van haar naam en wat ik weet van de KPN vragen ze ook om een kopie ID bewijs, dit heb ik ook naar hun op moeten sturen. Ze gaan dit wel na bij de gemeente administratie. Ik kreeg zelfs nog een telefoontje van ze, dat de achterkant ID niet goed te lezen was en deze even opnieuw wou versturen, anders kon het contract geen doorgang vinden.
En de contracten moeten wel ondertekend worden als je een abbo afsluit bij de KPN, ook via internet!
Dus nogmaals, hij heeft dat kunnen doen door info die hij toch voorhanden had, want bij een contract, moet je al je gegevens opgeven, je voorletters, geboorte datum en dat checken ze toch echt wel na!
Ik vind dit maar een gammel en raar verhaal, sorry dat ik het zeg, maar ik geloof er geen hout van!
Verder bezoek de link eens http://kassa.vara.nl/radio/afspeelpagin ... f/speel/1/
Daar kun je horen dat die persoon precies hetzelfde heeft meegemaakt.
En ook deze meneer blijkt er geen contract te zijn. Dus hoezo zou ik liegen.
Bij telefonische aanmelding wordt er gezegd tegen de aspirant klant dat het gesprek wordt opgenomen,dus het is een kwestie van de band opname af te luisteren en de oplossing is daar.( zelf kort geleden van internet provider veranderd).
Als blijkt dat KPN niet positief reageert op je klacht, doe dan aangifte bij politie wegens valsheid in geschrifte, want kennelijk heeft die 'vriend' jouw naam misbruikt bij het aanvragen van internet. Vraag een kopie op van die aanvraag. Stuur aangetekend een kopie van die aangifte naar KPN met een begeleidend briefje erbij van wat er is gebeurd en verzoek om kwijtschelding wegsn overmacht. (je zult inmiddels ook wel moeten toegeven dat je erg naief te werk bent gegaan om zonder schriftelijke afspraken je huis aan een 'vriend' over te laten. Nog een tip: let op dat je wel correcte data vermeldt, want je hulpvraag dateert van 2005. Ook al verhuur je (een deel) van je huis, dan nog heeft de huurder niet het recht jouw naam te gebruiken voor persoonlijke zaken zoals contracten etc.
Reageer niet op negatieve reacties en concentreer je alleenop bruikbare tips.
Reageer niet op negatieve reacties en concentreer je alleenop bruikbare tips.
Dit klopt alleen was het niet verhuurd hij woonde er alleen maar.Ook al verhuur je (een deel) van je huis, dan nog heeft de huurder niet het recht jouw naam te gebruiken voor persoonlijke zaken zoals contracten etc
Er is geen contract dus aantonen is moeilijk, daarom is het ook zo kpn-ts en ts-vriend
En daar zit nu juist de clue van heel dit verhaal, TS wil de problemen bij kpn neergooien en die hebben geen vreemde in huis genomen.
Nogmaals dit alles had duidelijk voorkomen kunnen worden door legaal te verhuren.
Ik ben benieuwd wat er nog meer boven tafel gaat komen daar
Beste allemaal
Na alles rustig doorlezen zie ik;
1 Er is betaald door de persoon die hier tijdelijk woonde via zijn bankrekening en het contract was op een verkeerd gespelde naam.
2 Er is vermoedelijk bewijs dat de eigenaar niet aanwezig was tijdens afsluiten.
3 KPN moet via Sofi of BSN nummer de persoon zoeken.
4 KPN moet aangeven hoe het is afgesloten en welke legitimatie toen is getoond.
5 Aangezien de persoon die deze vraag stelde vaker lange tijd niet thuis is en een mobiel abonnement elders heeft gesloten dit afgesloten product voor deze persoon waardeloos.
6 Ik heb aan woning ruil gedaan tijdens vakantie en in die periode zou een zelfde fraude plaats kunnen vinden.
Hoe moeten we dit dan regelen?
7 De bezochte website's zijn dus niet van de topic starter en vormen een bewijs dat zij dit abonnement nooit heeft gebruikt en ter goeder trouw is.
8 Diverse Studenten die bij ouderen met alleen KPN telefoon op kamers wonen vragen ook wel eens ADSL aan en die hebben soms gelijkwaardige problemen.
De telefoon en ADSL zitten dan op 1 lijn en worden door 2 klanten betaald.
Meestal proberen ze dan dit tot 1 totaal pakket te maken.
Dus laat KPN maar lekker zelf zoeken, en betaal niets, neem geen enkel KPN product om problemen te voorkomen.
Als KPN geen goede legitimatie controle uitvoerde is dat hun probleem en niet van de eigenaar van het huis.
Na alles rustig doorlezen zie ik;
1 Er is betaald door de persoon die hier tijdelijk woonde via zijn bankrekening en het contract was op een verkeerd gespelde naam.
2 Er is vermoedelijk bewijs dat de eigenaar niet aanwezig was tijdens afsluiten.
3 KPN moet via Sofi of BSN nummer de persoon zoeken.
4 KPN moet aangeven hoe het is afgesloten en welke legitimatie toen is getoond.
5 Aangezien de persoon die deze vraag stelde vaker lange tijd niet thuis is en een mobiel abonnement elders heeft gesloten dit afgesloten product voor deze persoon waardeloos.
6 Ik heb aan woning ruil gedaan tijdens vakantie en in die periode zou een zelfde fraude plaats kunnen vinden.
Hoe moeten we dit dan regelen?
7 De bezochte website's zijn dus niet van de topic starter en vormen een bewijs dat zij dit abonnement nooit heeft gebruikt en ter goeder trouw is.
8 Diverse Studenten die bij ouderen met alleen KPN telefoon op kamers wonen vragen ook wel eens ADSL aan en die hebben soms gelijkwaardige problemen.
De telefoon en ADSL zitten dan op 1 lijn en worden door 2 klanten betaald.
Meestal proberen ze dan dit tot 1 totaal pakket te maken.
Dus laat KPN maar lekker zelf zoeken, en betaal niets, neem geen enkel KPN product om problemen te voorkomen.
Als KPN geen goede legitimatie controle uitvoerde is dat hun probleem en niet van de eigenaar van het huis.
Een overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van een aanbod. In deze casus is het de vriendin geweest die een aanbod heeft aanvaard dus tussen KNP en jou is geen overeenkomst tot stand gekomen. Dat de vriendin jouw naam heeft opgeven doet hier niets aan af. Voor het aanvaarden van een overeenkomst is het noodzakelijk dat dit uit vrije wil gebeurt.solleila schreef:Nu kreeg ik een herinnering omdat hij al meer dan een half jaar niet heeft betaald. Ik vraag me af. Word ik nu verantwoordelijk gehouden. Ik heb nooit een contract ondertekend. De kosten zijn van zijn rekeningnummer afgeschreven. En ik heb nooit het contact getekend. Moet ik deze rekening nou betalen?
Je staat juridisch sterk. Ik zou je wel adviseren om schriftelijk aan te geven dat jij aanbod van KPN hebt aanvaard maar dat een ander dat had gedaan en daarbij blijkbaar jouw naam had gebruikt. Het is dan aan KPN om te bewijzen dat er wel een overeenkomst tussen jou tot stand is gekomen en dat kunnen ze zo te horen niet.
Dat zou ik niet aanraden. Een betaling zou gezien kunnen worden door de rechter als een erkenning van de betalingsverplichting.D2Freak30 schreef:Zou het niet makkelijker zijn de rekening te voldoen, vragen of je dan van verdere vertaling verlost bent (lees: abbonement opzeggen) en de "schade" te verhalen op deze ex inwonder?
Dit is een kwestie van niet betalen. Het is dan KPN die naar de rechter of de geschillencommissie Telecommunicatie zal moeten en dan kun jij je verweren.solleila schreef:Dat lukt niet. Hij zit in Engeland,maar waar precies. geen idee. Ook zijn zuster weet niet waar hij woont. Ik ga proberen om het contract niet tot stand te laten komen. Willen ze dat wel,dan moeten ze bewijs leveren. Na een maand kan ik naar de geschillencommissie Telecommunicatie. En wachten we wat die zeggen.
Zo, wat een hoop slecht onderbouwde info hier. Quantas is de stem van rede in deze thread. De meeste andere posters zijn wel erg naïef en optimistisch.
quantus01,is de enige die met aannames gooit,die alles weet wat er nog niet is verteld,lees eerdere beweringen van hem/haar, heeft een zeer rijke fantasie gelooft nog steed in sprookjes en sinterklaas.Ik heb eerder aangegeven dat er bij aanmelding van een band opname gebruik worft gemaakt, legitimatie is er niet,overleggen van bankrekening en storten van € 0,01 wordt bij aanschaf van een mobiele telefoon gevraagt.Bij overstappen ben ik 3 dagen verstoken geweest van internet en telefoon, via mijn mobiel heb ik omdit weer op de rails te krijgen veel moeten gebruiken en veel kosten gemaakt. Zowel KPN als Tele 2 hebben deze kosten vergoed plus (KPN) een coulange betaling wegens ongemak,wat ik hiermee wil zeggen dat er wel te praten is met KPN en wens je dan ook succes.
Een mobiele telefoon is iets anders dan een internet abbo en die kan je online afsluiten zonder legitimatie.verleggen van bankrekening en storten van € 0,01 wordt bij aanschaf van een mobiele telefoon gevraagt.
Net voor een klant het nog geregeld zelf, zolang de gegevens overeenkomen is er een rechtsgeldige overeenkomst.
Als het internet nu voor dat huis werd aangevraagd en ergens anders aangesloten had je iets om aan te tonen maar het is wel degelijk gebruikt op dat adres.
-
@quantas01,
wat jij suggereert klopt niet helemaal, als er een adsl van kpn aangesloten moet worden op een bepaald adres komt een monteur bij het desbetreffende adres controleren of de adsl verbinding wel werkt, daarbij komt dat hij zodra hij op dat adres is, een legitimatiebewijs van de bewoner hoort te vragen, blijkt dit niet de hoofdbewoner / aanvrager te zijn, kan de aansluiting niet doorgaan, de bewoner moet namenlijk zelf aanwezig zijn, of een schriftelijk gemachtigde. als het modem aangesloten moest worden door een monteur gelden de zelfde regels.
met andere woorden, KPN zit wel degelijk fout.
Hoe weet ik dit? ik ben zelf tien jaar adsl/cai monteur geweest inc. voor KPN.
zo......... dit lijkt mij duidelijk onderbouwd
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
wat jij suggereert klopt niet helemaal, als er een adsl van kpn aangesloten moet worden op een bepaald adres komt een monteur bij het desbetreffende adres controleren of de adsl verbinding wel werkt, daarbij komt dat hij zodra hij op dat adres is, een legitimatiebewijs van de bewoner hoort te vragen, blijkt dit niet de hoofdbewoner / aanvrager te zijn, kan de aansluiting niet doorgaan, de bewoner moet namenlijk zelf aanwezig zijn, of een schriftelijk gemachtigde. als het modem aangesloten moest worden door een monteur gelden de zelfde regels.
met andere woorden, KPN zit wel degelijk fout.
Hoe weet ik dit? ik ben zelf tien jaar adsl/cai monteur geweest inc. voor KPN.
zo......... dit lijkt mij duidelijk onderbouwd
Ik sluit het zelf dagelijks aan vriend en niet alleen kpn huurt ons in.
De monteur komt helemaal niks controleren is gewoon een postcodecheck niks meer niks minder.
Het deel wat kiest voor zelf aansluiten krijgt het pakje geleverd door TNT dus zit geen onzin te praten man.
De monteur komt helemaal niks controleren is gewoon een postcodecheck niks meer niks minder.
Het deel wat kiest voor zelf aansluiten krijgt het pakje geleverd door TNT dus zit geen onzin te praten man.
"Een rechtshandeling vereist een op een rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard." (art. 3:33 BW)quantas01 schreef:Net voor een klant het nog geregeld zelf, zolang de gegevens overeenkomen is er een rechtsgeldige overeenkomst.
"Een overeenkomst in de zin van deze titel is een meerzijdige rechtshandeling, waarbij een of meer partijen jegens een of meer andere een verbintenis aangaan." (art. 6:213 BW)
"Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan." (art. 6:217 BW)
Er is geen rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen tussen KPN en TS, omdat de laatste nooit het aanbod van KPN heeft aanvaard. Het is de vriendin geweest die het aanbod van KPN heeft aanvaard en dat ook van haar rekening heeft betaald.
alfatrion,
moeilijk begrijpend lezen, ik weet!
De broer van haar vriendin..............., ander rekening nummer!
Hij heeft dat hij het gebruikte betaald, nu een ander de dupe!
moeilijk begrijpend lezen, ik weet!
De broer van haar vriendin..............., ander rekening nummer!
Hij heeft dat hij het gebruikte betaald, nu een ander de dupe!
-
- Contacteer:
Volgens mij heeft KPN een vordering op degene die het abbonnement aanging.Kpn heeft een vordering op TS die ze moet betalen
Dat die nu toevallig ook op hetzelfde adres woonachtig was als TS , is niet hetzelfde alsof TS ook degene is die het abbo heeft afgesloten.
Een soortgelijk verhaal heb ik een keer meegemaakt met een buitenlandse collega.
Zij kwam te wonen in een appartement, waarvan de vorige bewoner was overleden. Pretium Telecom bleef collega bestoken met brieven, die iedere keer teruggezonden werden met "Geadresseerde overleden - retour afzender".
Op een gegeven moment kwamen er brieven van PT aan "bewoner van" - dus deze mochten geopend worden. Wat blijkt - PT beweert dat nieuwe bewoner de oude aansluiting maar moest betalen, of opzeggen, en certificaat van overlijden overleggen. Niet dus - degene die het abbo heeft afgesloten, danwel de officiele executeur-testamentair - zijn verantwoordelijk. Niet een andere bewoner van hetzelfde adres.
Na dreiging met rechtsgang is PT overstag gegaan en is de stroom onzinnige post gestopt.
Dus, of de 'broer van vriendin' is aansprakelijk (danwel zijn wettelijke vertegenwoordigers) - of KPN zelf. Maar KPN kan nooit hard maken dat Persoon B (TS) de rekening zou moeten betalen.
-
@quantas01
of kan ik beter zeggen @kwaltas, gezien je reacties op andere topics.
ten eerste ben ik jou vriend niet, wil ik ook niet zijn,
ten 2de vind ik jou toch wel een heel minachtend persoontje, als jij monteur bent zou ik me "als ik jou was" toch wel eens heel anders gaan gedragen. jij bent iemand die volgens mij heel erg gefrustreerd is door je werk als monteur.
jij kunt alleen maar met eigen suggesties en aannames komen, en mensen vertellen wat ze allemaal wel niet verkeerd doen in jou ogen.
als je niets zinnigs kunt vertellen hou dan A.U.B lekker je klep dicht.
de antwoorden op vragen van mensen is om die mensen proberen te helpen, niet om ze de grond in te trappen.
maar nu weet ik ook waarom je zo fel reageert, je werkt zelf voor KPN, en jullie maken dagelijks dit soort fouten.
ik hield me wel aan de regels van de betreffende providers, en daarom kon ik ook altijd de fouten van jullie prutsers oplossen. en dat is absoluut een feit en geen aanname. trouwens hoe wil jij controleren of adsl wel goed op het adres werkt zonder dat er een modem o.i.d aangesloten staat? zeker nooit gehoord van kabelkruising, dat is de reden van controles op het betreffende adres, dus wie verteld hier nu verhaaltjes?
of kan ik beter zeggen @kwaltas, gezien je reacties op andere topics.
ten eerste ben ik jou vriend niet, wil ik ook niet zijn,
ten 2de vind ik jou toch wel een heel minachtend persoontje, als jij monteur bent zou ik me "als ik jou was" toch wel eens heel anders gaan gedragen. jij bent iemand die volgens mij heel erg gefrustreerd is door je werk als monteur.
jij kunt alleen maar met eigen suggesties en aannames komen, en mensen vertellen wat ze allemaal wel niet verkeerd doen in jou ogen.
als je niets zinnigs kunt vertellen hou dan A.U.B lekker je klep dicht.
de antwoorden op vragen van mensen is om die mensen proberen te helpen, niet om ze de grond in te trappen.
maar nu weet ik ook waarom je zo fel reageert, je werkt zelf voor KPN, en jullie maken dagelijks dit soort fouten.
ik hield me wel aan de regels van de betreffende providers, en daarom kon ik ook altijd de fouten van jullie prutsers oplossen. en dat is absoluut een feit en geen aanname. trouwens hoe wil jij controleren of adsl wel goed op het adres werkt zonder dat er een modem o.i.d aangesloten staat? zeker nooit gehoord van kabelkruising, dat is de reden van controles op het betreffende adres, dus wie verteld hier nu verhaaltjes?
Ik vertel geen verhaaltjes, en prutsers zijn jullie zelf daarom huurde jullie baas ons in omdat jullie het niet konden oplossen.maar nu weet ik ook waarom je zo fel reageert, je werkt zelf voor KPN, en jullie maken dagelijks dit soort fouten.
Je reageert hier maar de controle gaat geheel per pc nl met de postcodecheck of er signaal ligt op dat adres ja of nee en daar heb je geen monteur voor nodig.
-
je kunt het signaal niet testen aan de hand van een postcodecheck, dat is alleen maar theoretisch en werkt aan de hand van een ingevoerde database. om zo'n signaal daadwerkelijk te kunnen controleren heb je namelijk een retoursignaal nodig. dan pas weet je zeker of het signaal op een betreffend adres aanwezig is.
en zoals nu maar weer blijkt uit jou antwoord, hoe weet jij bij welke baas ik werk? en wie zegt er dat jij door ons wordt ingehuurd? zoals je ziet weer een zogenaamde aanname van jou.
en zoals nu maar weer blijkt uit jou antwoord, hoe weet jij bij welke baas ik werk? en wie zegt er dat jij door ons wordt ingehuurd? zoals je ziet weer een zogenaamde aanname van jou.
Geen enkele provider gaat eerst bij de mensen thuis checken of er idd een signaal ligt men gaat uit van de database.je kunt het signaal niet testen aan de hand van een postcodecheck, dat is alleen maar theoretisch en werkt aan de hand van een ingevoerde database. om zo'n signaal daadwerkelijk te kunnen controleren heb je namelijk een retoursignaal nodig. dan pas weet je zeker of het signaal op een betreffend adres aanwezig is.
Net nog 7 aanvragen KPN eruit gedaan en 10 voor xs4all dus ga mij geen verhaaltjes vertellen hoe het werkt.
En bij alle adressen is niemand aanwezig en zal dat ook niet zijn tot alles aangesloten is.
Ik heb net ff onze directe lijn gebeld van KPN hij zegt precies hetzelfde dan mij en verwijst je gezwets meteen naar het rijk der fabeltjes.
Geen 1 aansluiting word los gecontroleerd alleen via de normale database check.
Pas als die check aangeeft geen signaal kan men verder controleren en dat gaat ook zonder monteur dat kan allemaal vanaf de PC.