Beste mensen,
Tja, heb ook wat gegoogeld, en blijkt dat CenZ media een bekende is.
Enfin, het volgende verhaal.
Vorige week was ik aan het werk, en mijn vrouw was thuis. Bij aankomst thuis lag er een mooi geel briefje op de kast, dacht eerst aan een bekeuring, echter het bleek nog erger te zijn.
Een afgesloten abonnement van cenz media. De schrik sloeg mij om het hart, omdat ik in het verleden al eens behoorlijke problemen met deze firma heb gehad betreffende het opzeggen van een abonnement, waarbij ik toen een nota van een incassobureau als eindfase moest voldoen., omdat ze zogenaamd niets binnen hadden gekregen.
Maar goed, na kennis te hebben genomen van het bewuste briefje en uitleg van mijn vrouw, heb ik meteen een copie gemaakt en een begeleidend schrijven met de mededeling dat ik per onmiddelijke ingang het abonnement geannuleerd wenste te hebben.
De colporteur aan de deur maakt mooie praatjes, hetgeen later ook door mijn buurman bevestigd werd want hem hadden ze ook een abonnement aangesmeerd met valse voorwenselen.
Wij zouden binnen 8 dagen terug gebeld worden om het abonnement te bevestigen, en wij moesten dan een goed woordje doen over de betreffende colporteur...
Omdat ik al enige ervaring had en gezien de reacties op internet, meteen maandag de brief aangetekend verzonden. gelukkig was hij de volgende dag bezorgd en meteen een uitdraai gemaakt van de tracktrace status van TNT post.
Dag erna een mail gestuurd naar CenZ met de mededeling dat ik een bevestiging van annulering wilde hebben. Deze nu 3 maal ontvangen en hun reactie was:
Van: infoCenZ
Verzonden: vrijdag 11 juni 2010 9:57
Aan: XXXXXXXXX
Onderwerp: RE: VERZOEK TOT INFORMATIE / ANNULERING OVEREENKOMST
Geachte mevrouw XXX,
Hierbij bevestig ik de annulering van het abonnement.
Wij zullen ervoor zorgen dat uw gegevens niet verwerkt worden in ons bestand.
Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
xxx
C&Z Media Kids Club
Splinterlaan 154C
2352 SM Leiderdorp
P Please consider the environment before printing this e-mail
Van: XXX
Verzonden: woensdag 9 juni 2010 12:30
Aan: infoCenZ
Onderwerp: VERZOEK TOT INFORMATIE / ANNULERING OVEREENKOMST
Urgentie: Hoog
Mw. XXXXX
XXXX 08- JUNI 2010,
Aan:
C & Z Media,
Splinterlaan 154-C
2352 SM Leiderdorp
Onderwerp: Annulering overeenkomst Kinderpakket
Geachte heer/mevrouw,
Op 03 JUNI 2010 ben ik benaderd door een medewerker ivm een afsluiting abonnement.
Op 04 JUNI 2010 is door mij de overeenkomst "Kinderpakket met CD" middels aangetekend schrijven geannuleerd.
Op 08 JUNI 2010 heb ik van de TNT de bevestiging ontvangen dat de brief in ontvangst is genomen door U.
Ik vraag u vriendelijk doch streng om mij per ommegaand hiervan een bevestiging te sturen, dit kan door het beantwoorden van deze mail, tevens ontvang ik graag een afschrift per post van deze bevestiging, inhoudelijk dat de overeenkomst conform de geldende voorwaarden van 8 dagen is geannuleerd door mij, en dat de overeenkomst betreffende het abonnement dus niet zal plaatsvinden.
Hoogachtend,
Mw. XXX
--------------------------------------------------------------------------------------
Conclusie:
Mocht u het abonnement per abuis hebben afgesloten, mede dankzij de mooie praatjes van de colporteur, maak dan een copie van de gele bon, vul hem in en doe er nog een extra opzeggingsbrief bij. op Radar staat een mooie voorbeeldbrief. Verstuur deze brief AANGETEKEND en vraag altijd om het bewijs, met het tracktrace nummer kun je de brief volgen en ook zien wanneer CenZ de brief geaccepteerd / ontvangen heeft.
Stuur 2 dagen erna een mail naar:
[email protected] en vraag om een bevestiging van annulering.
In mijn geval gelukkig goed gekomen en is de overenkomst niet tot stand gekomen, kost wel 7 euro voor het aantekenen, maar dat beter dan de stress en kosten die kunnen voortvloeien als je er eenmaal vanaf wilt komen na een afgesloten abonnement.
Doe er u voordeel mee, en succes.