LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort oplichting

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Welk merk en type draadloze router / access point is het?

Hugo

Willy-w79
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 apr 2010 15:21

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Willy-w79 »

Ik kreeg op mijn scherm ook bericht dat ik over 2 weken wordt afgesloten als ik de achterstand niet betaal. Ik heb gelijk mijn bankgegevens met die van telfort vergeleken en het blijkt dat er gewoon 2 betalingen "verdwenen" zijn. Na mijn bankafschriften te hebben nagekeken zijn van de 19 maanden er 20 overgemaakt dus geen achterstand en ook de maand oktober is al betaald.
Ik vind het best jammer dat het zo gaat want ik ben (ondanks de lage snelheid) best tevreden over telfort, tot ze met ingang van het nieuwe (2de)contractjaar elke maand dubbel gingen incasseren, maar over het algemeen heb ik een stabiele verbinding, dus ben tevreden. Maar ik vertik het om extra geld over te gaan maken omdat telfort zijn administratie en andere zaken niet op orde heeft.
alle tips zijn welkom!
Groetjes William
Laatst gewijzigd door Willy-w79 op 14 sep 2010 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Willy-w79,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer en die van uw broer in een privébericht om duidelijkheid te kunnen scheppen in deze situatie.

Hugo

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Willy-w79,

Gegevens en rekeningoverzicht succesvol ontvangen.
Ik heb uw betaalgeschiedenis uitgeplozen en de betaling gevonden waar het scheef is gaan lopen. Ik heb dit bij ons gecorrigeerd en nu staat er voor u niets meer open :)

Hugo

Willy-w79
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 apr 2010 15:21

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Willy-w79 »

Probleem opgelost! Hugo, bedankt voor de snelle afhandeling. Is toch weer een zorg minder, top!

thundergod
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:20

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door thundergod »

HM prive berichten werkt niet erg snel, dus dan hier maar.
Nu ben ik al zo vaak afgesloten geweest, met geen meldingen vooraf zoals altijd beweerd wordt met waarschuwingspagina's. Behalve die ene keer dat ik een gevaarlijk virus zou hebben... Terwijl het om een betalingsachterstand ging.
Omdat Telfort dan DAT bedrag niet nog een keer incasseerd.
Eindelijk alles geregeld gekregen..... WORDT IK WEER AFGESLOTEN!! !! !!
Waarom incasseerd Telfort niet gewoon van een rekening waar voldoende geld op staat?!?!?!?!?!?!?!
Ik wordt echt niet goed van die onproffesionele houding van dit bedrijf!! !!
Sluit me aan, en incasser het geld dat je zo nodig wil hebben gewoon van m'n rekening!! Daar heb ik namelijk voor getekend toen ik het aanvroeg!! !! !! !!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

thundergod schreef:Ik wordt echt niet goed van die onproffesionele houding van dit bedrijf!! !!
Sluit me aan, en incasser het geld dat je zo nodig wil hebben gewoon van m'n rekening!! Daar heb ik namelijk voor getekend toen ik het aanvroeg!! !! !! !!
Contractueel gezien mogen wij per incasso juist geen ander/hoger bedrag incasseren dan die op de factuur staat, tenzij u een betalingsregeling met ons treft. Dit hoeft u maar eenmalig te doen en vanaf dat moment kunnen wij voortaan wel de gehele openstaande post incasseren.
Dit is een van de voorwaarden die aan ons gesteld is om automatische incasso's te mogen uitvoeren.

Waarom wij uw laatste 4 facturen niet hebben kunnen incasseren is mij nu nog onduidelijk. Dit laat ik momenteel uitzoeken en kom hier later vandaag op terug.

Hugo

thundergod
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:20

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door thundergod »

Telfort webcare schreef: Dit is een van de voorwaarden die aan ons gesteld is om automatische incasso's te mogen uitvoeren.

Hugo
Ik heb net gebeld met het juridisch loket, en het bovenstaande is niet waar.
Een bedrijf is het per wet toegestaan om het gehele openstaande bedrag te incasseren. Het bedrijf MAG er zelf voor kiezen om enkel het laatste maandbedrag te incasseren, echter is dit een vrije keuze en dus niet opgelegd door regelgeving vanuit de overheid. Daarom is het dus zo dat Telfort de vrije keuze maakt om het mij moeilijker te maken, en daardoor besluit tot afsluiting. Terwijl ze WEL gerechtigd zijn om het totaal bedrag af te schrijven.
Verder vind ik het onproffesionele karakter voornamelijk voortkomen uit het feit dat mij door alle medewerkers wordt mede gedeeld dat je in zo'n situatie een notificatie scherm te zien krijgt met het openstaande bedrag. En dan op OK kunt klikken waarna je je internet verbinding weer een week terug krijgt om zo de overboeking te kunnen doen. Ik heb 4x niet zo'n scherm gehad 1x Een scherm dat ik een gevaarlijk virus had. en op dit moment een scherm waar enkel staat dat ik afgesloten ben, en pas weer aangesloten wordt na ontvangst van de betaling. En waar weer gedreigd wordt met aansluitkosten. Terwijl deze al helemaal niet terecht zijn omdat de afsluiting voortkomt uit de onwil van Telfort om het gehele bedrag te incasseren.....

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

thundergod schreef:
Telfort webcare schreef: Dit is een van de voorwaarden die aan ons gesteld is om automatische incasso's te mogen uitvoeren.

Hugo
Ik heb net gebeld met het juridisch loket, en het bovenstaande is niet waar.
Een bedrijf is het per wet toegestaan om het gehele openstaande bedrag te incasseren. Het bedrijf MAG er zelf voor kiezen om enkel het laatste maandbedrag te incasseren, echter is dit een vrije keuze en dus niet opgelegd door regelgeving vanuit de overheid. Daarom is het dus zo dat Telfort de vrije keuze maakt om het mij moeilijker te maken, en daardoor besluit tot afsluiting. Terwijl ze WEL gerechtigd zijn om het totaal bedrag af te schrijven.
Het is niet van de overheid afkomstig maar is een contractuele bepaling tussen de bank en Telfort.

De laatste succesvolle automatische incasso dateerd van 28-01-10.
De incasso van 28-02-10 is door u gestorneerd.
06-04-10 heeft u zelf 40,88 overgemaakt vanaf een ander rekeningnummer als bij ons bekend is.
17-06-10 heeft u weer zelf 40,88 overgemaakt, dit maal wel vanaf uw oorspronkelijke rekeningnummer. (Eindigend op ******350)

Om de verbinding weer open te krijgen dienen de openstaande facturen voldaan te worden. Dit kan in 1x en wel op de volgende twee manieren:
- Incasso van volledige bedrag door Telfort door aan mij in een privebericht de gewenste incassodatum, rekeningnummer en naam rekeninghouder kenbaar te maken.
- U maakt het bedrag van 102,30 incl btw handmatig naar ons over op rekeningnummer 548 ten name van Telfort BV, onder vermelding van uw klantnummer. (TV9****G80)

Welke optie heeft uw voorkeur?

Heraansluitkosten worden wel in rekening gebracht omdat het tot afsluiting is gekomen. Hier bent u ook meerdere malen per brief en e-mail van op de hoogte gesteld. Laatste brieven en e-mails dateren van 24-09-2010, de verbinding is uiteindelijk op een meldingspagina gezet op 20-10-2010.

Is het rekeningnr eindigend op ******350 nog wel recent? Als dit niet het geval is kunt u via Mijn Telfort - Mijn facturen uw betaalgegevens wijzigen.

Hugo

thundergod
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:20

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door thundergod »

Telfort webcare schreef:
thundergod schreef:
Telfort webcare schreef: Dit is een van de voorwaarden die aan ons gesteld is om automatische incasso's te mogen uitvoeren.

Hugo
Ik heb net gebeld met het juridisch loket, en het bovenstaande is niet waar.
Een bedrijf is het per wet toegestaan om het gehele openstaande bedrag te incasseren. Het bedrijf MAG er zelf voor kiezen om enkel het laatste maandbedrag te incasseren, echter is dit een vrije keuze en dus niet opgelegd door regelgeving vanuit de overheid. Daarom is het dus zo dat Telfort de vrije keuze maakt om het mij moeilijker te maken, en daardoor besluit tot afsluiting. Terwijl ze WEL gerechtigd zijn om het totaal bedrag af te schrijven.
Het is niet van de overheid afkomstig maar is een contractuele bepaling tussen de bank en Telfort.

De laatste succesvolle automatische incasso dateerd van 28-01-10.
De incasso van 28-02-10 is door u gestorneerd.
06-04-10 heeft u zelf 40,88 overgemaakt vanaf een ander rekeningnummer als bij ons bekend is.
17-06-10 heeft u weer zelf 40,88 overgemaakt, dit maal wel vanaf uw oorspronkelijke rekeningnummer. (Eindigend op ******350)

Om de verbinding weer open te krijgen dienen de openstaande facturen voldaan te worden. Dit kan in 1x en wel op de volgende twee manieren:
- Incasso van volledige bedrag door Telfort door aan mij in een privebericht de gewenste incassodatum, rekeningnummer en naam rekeninghouder kenbaar te maken.
- U maakt het bedrag van 102,30 incl btw handmatig naar ons over op rekeningnummer 548 ten name van Telfort BV, onder vermelding van uw klantnummer. (TV9****G80)

Welke optie heeft uw voorkeur?

Heraansluitkosten worden wel in rekening gebracht omdat het tot afsluiting is gekomen. Hier bent u ook meerdere malen per brief en e-mail van op de hoogte gesteld. Laatste brieven en e-mails dateren van 24-09-2010, de verbinding is uiteindelijk op een meldingspagina gezet op 20-10-2010.

Is het rekeningnr eindigend op ******350 nog wel recent? Als dit niet het geval is kunt u via Mijn Telfort - Mijn facturen uw betaalgegevens wijzigen.

Hugo
Je spreekt jezelf hier al tegen want als er die afspraken zijn tussen telfort en de bank, waarom kan er dan nu zonder dat ik daar voor teken wel het volledige bedrag geincasseerd worden.
Verder heb ik nog wel wat vragen.
1) Van Welk ander rekening nummer is er dan over gemaakt? Ik heb namelijk GEEN ander rekeningnummer.
2) Welke maanden staan er dan open,en waarom precies?
3)Waarom heeft NIEMAND van de tientallen werknemer die ik heb gesproken, mij verteld dat jullie vanaf een bepaald punt gewoon in het geheel zijn gestopt met automatisch incasseren?

Dit zijn allemaal punten waaruit jullie niet bepaald professioneel over komen, ik heb elke keer braaf het bedrag DIRECT gestort wat me door jou of jou collega's werd verteld over te maken. Ik ben dus keer op keer verkeerd voorgelicht.
En ik denk dat dit (langslepende) issue best wel een oor zal vinden bij de consumenten programma's....

OW en doe me een plezier Hugo,
Lees de contacten die ik heb gehad op dit forum, en lees de interacties gekoppeld aan mijn klantnummer.
Dan zie je een verhaal waarin ik aangeef aan een collega van je per direct naar het GWK te gaan om een spoedoverboeking met ontvangst bevestiging te doen. Prima is het antwoord mail me de betaal gegevens daarna en ik sluit u direct weer aan. Ik naar het GWK, daar wordt mij verteld dat een spoedoverboeking niet naar DIT rekening nummer kan maar naar een andere. Lees dan in je interacties dat ik bel naar de klantenservice, waar ik een nauwelijks nederlands sprekende dame naar het andere rekeningnummer vraag. Deze stug blijft volhouden dat er geen ander nummer is. Ik haar vriendelijk verzoek haar leidinggevende te spreken, en dat dit staalhard geweigerd wordt. Ik vervolgens een klacht indien, en netjes door een collega wordt terug gebeld, die mij in mijn gelijk stelt en toe geeft dat er wel degelijk een ander rekening nummer is. Met excuses. Doe ik verder ook niet moeilijk over....... lees hoe er mij werdt gemeld een gevaarlijk virus had, terwijl het een betaal achterstand was. Lees hoe mij keer op keer wordt verteld over het "waarschuwings scherm" Maar dat iedereen (ook jij) mijn vraag duikt, waarom ik deze niet te zien krijg.......
En zeg me dan dat je nog durft te beweren dat ik als klant professioneel behandeld wordt.

Ik wil trouwens dat er geincasseerd wordt (dat leek me al wel vrij duidelijk) vandaag! van het bij jullie bekende rekeningnummer.

m.v.g.
A.Selles
Laatst gewijzigd door thundergod op 22 okt 2010 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

thundergod schreef:Je spreekt jezelf hier al tegen want als er die afspraken zijn tussen telfort en de bank, waarom kan er dan nu zonder dat ik daar voor teken wel het volledige bedrag geincasseerd worden.
Omdat er toestemming voor nodig is van u, welke u mij kan geven. Als u dat niet doet dient u het bedrag zelf over te maken.
thundergod schreef: Verder heb ik nog wel wat vragen.
1) Van Welk ander rekening nummer is er dan over gemaakt? Ik heb namelijk GEEN ander rekeningnummer.
Dat rekeningnummer zit nu in uw PB inbox.
thundergod schreef:2) Welke maanden staan er dan open,en waarom precies?
Het gaat om de maanden juni, juli, augustus en september. Dat kon en kunt u ook ten alle tijden zelf nakijken op Mijn Telfort - Mijn facturen.
thundergod schreef:3)Waarom heeft NIEMAND van de tientallen werknemer die ik heb gesproken, mij verteld dat jullie vanaf een bepaald punt gewoon in het geheel zijn gestopt met automatisch incasseren?
Ik ben hiervoor verder op onderzoek uitgegaan. In april 2010 heeft u met een collega van mij gesproken. Onderdeel van dat gesprek was het aanpassen van de betaalgegevens. Ik vermoed dat daar iets niet goed is gegaan want het rekeningnummer ontbreekt nu in z'n geheel. Dit is de reden dat er geen incassopogingen meer plaatsgevonden hebben.Hoe dit precies mis heeft kunnen gaan is mij niet bekend. Onze welgemeende excuses daarvoor. Ik kan dit uiteraard voor u oplossen door deze gegevens nu te actualiseren.

Wel heeft u zoals eerder gezegd in de tussenliggende maanden diverse herinneringen gehad en kon u o.a. via MijnTelfort zien dat u een betalingsachterstand heeft.

Hugo

thundergod
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:20

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door thundergod »

Telfort webcare schreef:
thundergod schreef:Je spreekt jezelf hier al tegen want als er die afspraken zijn tussen telfort en de bank, waarom kan er dan nu zonder dat ik daar voor teken wel het volledige bedrag geincasseerd worden.
Omdat er toestemming voor nodig is van u, welke u mij kan geven. Als u dat niet doet dient u het bedrag zelf over te maken.
thundergod schreef: Verder heb ik nog wel wat vragen.
1) Van Welk ander rekening nummer is er dan over gemaakt? Ik heb namelijk GEEN ander rekeningnummer.
Dat rekeningnummer zit nu in uw PB inbox.
thundergod schreef:2) Welke maanden staan er dan open,en waarom precies?
Het gaat om de maanden juni, juli, augustus en september. Dat kon en kunt u ook ten alle tijden zelf nakijken op Mijn Telfort - Mijn facturen.
thundergod schreef:3)Waarom heeft NIEMAND van de tientallen werknemer die ik heb gesproken, mij verteld dat jullie vanaf een bepaald punt gewoon in het geheel zijn gestopt met automatisch incasseren?
Ik ben hiervoor verder op onderzoek uitgegaan. In april 2010 heeft u met een collega van mij gesproken. Onderdeel van dat gesprek was het aanpassen van de betaalgegevens. Ik vermoed dat daar iets niet goed is gegaan want het rekeningnummer ontbreekt nu in z'n geheel. Dit is de reden dat er geen incassopogingen meer plaatsgevonden hebben.Hoe dit precies mis heeft kunnen gaan is mij niet bekend. Onze welgemeende excuses daarvoor. Ik kan dit uiteraard voor u oplossen door deze gegevens nu te actualiseren.

Wel heeft u zoals eerder gezegd in de tussenliggende maanden diverse herinneringen gehad en kon u o.a. via MijnTelfort zien dat u een betalingsachterstand heeft.

Hugo
Ik zou dat niet hoeven nakijken als jullie niet fout op fout zouden maken Hugo.
Dit is niet klantvriendelijk...
Maar zoals ik in mijn aangepaste bericht hierboven al heb gezet...
Ik wil dat er nu wordt geincasseerd van mijn enige rekening nummer...

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Ik ga onze finaciele afdeling melden dat u akkoord bent met per directe incasso van de het volledige bedrag.
Dat rekeningnummer is nu ook weer aan uw account toegevoegd dus als u niets storneerd en er voldoende saldo aanwezig is zal er voortaan gewoon weer geincasseerd kunnen worden.

Hugo

thundergod
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:20

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door thundergod »

Telfort webcare schreef:Ik ga onze finaciele afdeling melden dat u akkoord bent met per directe incasso van de het volledige bedrag.
Dat rekeningnummer is nu ook weer aan uw account toegevoegd dus als u niets storneerd en er voldoende saldo aanwezig is zal er voortaan gewoon weer geincasseerd kunnen worden.

Hugo
wanneer ben ik dan weer aangesloten?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door tiptoo »

:?: Hugo ,Remco, Wouter , Daphne, niet normaal dat jullie niet gewoon naar deze mensen kennen reageren zonder forum :mrgreen:

Kulp
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jan 2010 10:08

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Kulp »

Dat geeft maar weer eens aan dat alleen mensen die de publiciteit zoeken, 'geholpen' worden. Telfort wil blijkbaar elke vorm van negatieve publiciteit in de kiem smoren. Misschien zouden ze er beter aan doen om alle medewerkers die ze nu inzetten op dit forum te gebruiken voor een structurele verbetering van hun dienstverlening en klantvriendelijkheid.

pukkie63
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:40

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door pukkie63 »

Het spijt me zeer maar ik vind dit niet netjes van Telfort dat alles zo op het forum wordt geknald
Waarom niet alles even via een PB ?

riddert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door riddert »

dat doet Telfort om ons te laten zien dat ze echt aan oplossingen werken. Als men alles via pb doet, zien wij alleen het negatieve bericht, en de oplossing kunnen we dan niet zien. Op deze manier probeert Telfort zich positief te presenteren.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door tiptoo »

riddert schreef:dat doet Telfort om ons te laten zien dat ze echt aan oplossingen werken. Als men alles via pb doet, zien wij alleen het negatieve bericht, en de oplossing kunnen we dan niet zien. Op deze manier probeert Telfort zich positief te presenteren.


dat zal telfort en andere providers niet lukken ik moet zeggen dat ik het een afgang vind om hier op een forum antwoord te geven of per pb , doe je werk goed en zorg dat mensen geen forum voor dit soort dingen nodig hebt :mrgreen:

thundergod
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:20

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door thundergod »

Telfort webcare schreef:Ik ga onze finaciele afdeling melden dat u akkoord bent met per directe incasso van de het volledige bedrag.
Dat rekeningnummer is nu ook weer aan uw account toegevoegd dus als u niets storneerd en er voldoende saldo aanwezig is zal er voortaan gewoon weer geincasseerd kunnen worden.

Hugo
Nogmaals mijn vraag...
Wanneer ben ik weer aangesloten? Want dan zou het modem wel weer gereset moeten worden?

Gesloten