Pagina 3 van 4
Re: Hostway
Geplaatst: 16 dec 2009 23:51
door Hele boze klant
Beste slachtoffers van Hostway,
Ik heb in mei 2009 diverse domeinnamen die geregistreerd waren bij Hostway, verhuisd naar een betrouwbaar bedrijf, die zijn administratie op orde heeft, netjes de algemene voorwaarden voor elkaar heeft, en niet eist dat er automatisch geïncasseerd moet worden.
Je zou dan toch denken dat je van de hele firma Hostway af bent. Echter, ze presteren het gewoon, ondanks dat je domeinnamen niet meer bij hun in het control panel staan, en inmiddels al verhuisd zijn naar een ander bedrijf, om diensten toe te voegen aan je account. Zo heeft Hostway zelfstandig bij alle verhuisde domeinnamen een domain forward recurring toegepast nadat mijn domeinnamen al verhuisd waren. En ze hebben mij dat ook nog eens in rekening gebracht, en proberen nog maandelijks dit te incasseren van mijn rekening. Ook nu heb ik kennis gemaakt met het incasso bureau van Hostway. Het zijn net zulke fatsoenlijke, vriendelijke mensen als dat er bij Hostway werkt. Kortom, ze dreigen met kantonrechters die mij niet geloven, omdat Hostway alle bewijzen in handen heeft. Dus laat mij dan maar het bewijs zien, dat ik een domain forwarding recurring heb gedaan bij Hostway voor domeinnamen die bij een ander bedrijf gehost zijn.
Iedereen roept, dat we een blok moeten vormen, maar ik zie zie nog weinig gebeuren. Mocht iemand echt gezamelijk actie willen ondernemen, stuur mij dan maar een pb !
Ik heb wel wat hiaatjes gevonden, waar we Hostway mee klein krijgen....
Re: Hostway
Geplaatst: 02 jan 2010 20:16
door SW2010
Ik sluit mij hier graag bij aan. Wat een malafide organisatie!
Ook ik heb onlangs brieven ontvangen van BvCM+ nadat de automatische incasso door mijn bank is geblokkeerd (na 4 keer stoneren). Ik word niet zenuwachtig van dit incassobureau en zie een gerechtelijke procedure met veel plezier tegemoet. Het is echter wel te gek hoe zij zo kunnen blijven opereren.
In mijn geval gaat het over een domeinnaam die ik al in 2004 (!!) heb opgezegd. Ein 2008 heb ik van Hostway, jawel, een bevestiging gekregen dat het abonnement was beeindigd zelfs met excuses ("het lag aan een technische storing"). Nu een jaar verder blijven ze het vrolijk proberen geld te innen tot incassobureau aan toe.
Mocht hier werk van gemaakt worden verneem ik dat graag en dan zal ik mijn verhaal verder uitschrijven en desgewenst van de bewijsstukken voorzien.
Ik zie overigens wat "gekleurde" berichten van T. van der Reijken. Ik neem aan dat jullie ook weten dat dit de directeur is van Hostway die hier probeert zijn straatje schoon te vegen!?
Groeten.
Re: Hostway
Geplaatst: 07 jan 2010 20:22
door anilleke
Hoi,
Ik ben ook al geweest naar de politie.
Uiteindelijk zeiden ze dat ik maar een rechtszaak moest beginnen.
Interesse in een collectieve actie, of claim, heb ik zeker. Ik zit te denken aan een procedure via de kantonrechter. Hiervoor heb je nl. geen (dure) advocaat nodig.
Ik heb ze reeds al gedreigd met een claim (€ 90 voor een rekening die ik onder protest heb betaald en een forfaitair bedrag ad € 500 a € 600 voor alle tijd, moeite, energie, kosten voor papier, fax, e-mail, juridisch consult, telefoonkosten, verzendkosten brieven, etc. die ik heb moeten maken om van ze af te komen). Daarnaast kan tijdens de procedure aan de rechter worden gevraagd in rechte vast te stellen dat wij de overeenkomst rechtsgeldig hebben opgezegd (ik heb e-mails, aangetekende verzending, en faxverzendberichten als bewijs).
Ik heb ze onlangs voor de zoveelste keer aan de telefoon gehad, uiteraard weer zonder resultaat.
Indien er mensen zijn die samen een collectieve procedure willen starten bij de kantonrechter, dan hoor ik het graag.
Ik ben per mail bereikbaar op
[email protected].
Per mail kan ik verder mijn prive-gegevens doorgeven.
Graag verneem ik omtrent een verdere afhandeling, dan wel voor het maken van concrete afspraken.
Re: Hostway
Geplaatst: 09 jan 2010 16:06
door linkeloetje1
Jullie hebben allemaal gelijk. maar wie doet er iets aan ?
Re: Hostway
Geplaatst: 09 jan 2010 16:15
door linkeloetje1
Ik zie overigens wat "gekleurde" berichten van T. van der Reijken. Ik neem aan dat jullie ook weten dat dit de directeur is van Hostway die hier probeert zijn straatje schoon te vegen!?
Groeten.
Wist je al dat T. van der Reijken al meer dan een half jaar geen directeur meer is van Hostway. Wat voor belang zou hij hebben om zijn "straatje schoon te vegen" ? ik kan mij daar niets bij voorstellen.
Re: Hostway
Geplaatst: 10 jan 2010 00:17
door Hele boze klant
linkeloetje1 schreef:Jullie hebben allemaal gelijk. maar wie doet er iets aan ?
Achter de schermen wordt er genoeg actie uitgevoerd. Maar ja je weet maar nooit wie hier meeleest en doet met deze info, linkeloetje. Heb je ook slechte ervaringen met Hostway of ben je alleen maar nieuwschierig ?
Re: Hostway
Geplaatst: 10 jan 2010 01:47
door linkeloetje1
je hebt gelijk. je weet nooit wie er meeleest, maar daarom hoef je niet bang te zijn en kun je vertellen wat je zelf is overkomen. ik was ook slachtoffer van Hostway en met name van het billing team. Ene Alex zit daar en bij hem moet je zijn als er via automatische incasso onterecht geld van je rekening is afgeschreven.
In mijn geval had ik schriftelijk opgezegd en ja, zelfs mijn domeinnaam al verhuisd naar een andere hosting. Toch bleven ze proberen om geld van mijn bankrekening af te schrijven. Dat noem ik pas crimineel gedrag. ik roep iedereen op om hun ervaring op het forum te zetten. Ook wordt het tijd dat de Tros er aandacht aan gaat besteden want volgens mij worden er meer mensen de dupe.
Re: Hostway
Geplaatst: 02 feb 2010 12:35
door Zusje81
Via Google hier terecht gekomen en (gelukkig) nog meer mensen de dupe van dit bedrijf. Maar samen staan we sterk.
Ik heb netjes afgelopen jaar betaald, opgezegd, zelfs een bevestiging gekregen van mijn opzegging (daar mag ik volgens mij al heel blij mee zijn)!
Echter proberen ze na mijn betaling en na mijn opzegging nog steeds geld van mijn rekening af te schrijven
Maar vandaag open ik mijn mailbox....een mail van Hostway
Hartelijk dank voor het vernieuwen van uw domeinnaam ............nl
Dit bericht is een bevestiging voor u dat uw domeinnaam is verlengd met 1 jaar.
Ik zeg KNAP!! Hoe zou ik die dan verlengd moeten hebben? Heb niet betaald dus niet daardoor?!?
Vandaag ook iemand van incassobureau aan de tel gekregen, gezegd dat ik netjes betaald heb en hij zou erachteraan gaan....nou ik ben benieuwd.
Ik weet niet wat voor mensen daar werken maar ze durven niet hun naam in de e-mails te zetten (altijd Team Hostway of Team Billing), maar ik weet wel dat die mensen vast niet trots zijn op het bedrijf waar ze werken, wat een ongeregeld zooitje!
Hopelijk kunnen we hier met z'n allen iets aan doen, mijn moeder zei vroeger altijd Samen sta je sterk
Re: Hostway
Geplaatst: 02 feb 2010 22:35
door linkeloetje1
Jongens, houdt nog even vol. Spui al je kritiek op deze organisatie hier op dit forum en het wachten zal beloond worden. Achter de schermen wordt er gewerkt aan het voor altijd opheffen van deze criminele activiteiten. Het is een schande dat zoveel consumenten worden bestolen, een ander woord heb ik er niet voor, door een handvol medewerkers en een extern incassoburo, waarvan de naam hieronder al is genoemd. Ik roep een ieder die is benadeeld op om zijn of haar ervaring hier op het forum te plaatsen. Hoe meer ervaringen we hebben hoe beter het verhaal om op te treden. Ik beloof jullie dat dit bedrijf zal stoppen met de wijze waarop ze nu hun klanten en ex-klanten (!) behandelen en benadelen.
Re: Hostway
Geplaatst: 03 feb 2010 23:18
door itsmagic
Hier nog een slachtoffer van hostway. Al jaren een stille klant van dit bedrijf. Ik heb opgezegd en toen begon de ellende. Ze proberen nog steeds geld af te schrijven, heb inmiddels mijn rekeningnummer gewijzigd en ze hebben nu een incassobureau ingeschakeld.
Na mijn opzegging proberen ze nog domeinnamen te verlengen etc.. etc..
Ik ben dagelijks aan het mailen, maar het is ongelofelijk hoeveel onkunde en onvolwassen dit bedrijf met zijn/haar klanten omgaat.
Ze weigeren inhoudelijk in te gaan op redelijke verzoeken, en bevestigen dat mijn account is opgezegd doen ze niet. (schriftelijk danwel per email)
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en ga al een tijdje mee
Re: Hostway
Geplaatst: 03 feb 2010 23:25
door itsmagic
Nog even dingetje wat ik jullie niet wil onthouden. In de algemene voorwaarden staat het volgende:
Aanpassingen
Hostway behoudt zich het recht voor om regels toe te voegen en aan te passen waar nodig zonder voorafgaande vermelding van een voorgenomen aanpassing
Hier hoef ik verder geen commentaar op te geven dacht ik....
Re: Hostway
Geplaatst: 03 feb 2010 23:39
door linkeloetje1
Die algemene voorwaarden deugen niet. Ooit heeft iemand mij eens verteld dat er een hele jonge jongen op de afdeling facturatie van dit bedrijf werkt die zich hiermee bezig hield. Hij was zo stom dat hij niet eens nederlands kon schrijven. Nou dat bleek ook wel uit zijn emails en brieven die taalkundig het niveau van een kleuter van 5 jaar nog niet haalden. Genoeg hierover. Dat het daar een stelletje prutsers zijn is wel duidelijk. Maar laat je geen geld afhandig maken voor iets dat je al eerder op tijd hebt opgezegd. Bewaar altijd een kopie van wat je naar hun toe stuurt. enne er bestaat ook een klachtenbond waar je je boosheid kwijt kunt.
Re: Hostway
Geplaatst: 18 feb 2010 12:12
door tienkonigs
Ook ik word gestalkt door Hostway. Heb een bureau opdracht gegeven een website te maken in 2006, zij kozen voor Hostway maar hebben ook direct opgezegd wegens te weinig mogelijkheden, en voor een andere provider gekozen.
Er werd toch geld van mijn rekening geincasseerd, zonder dat ik een incassocontract getekend heb, ik snap helemáál niet hoe dat kan. Krijg van mijn huidige provider gewoon een factuur, die ik betaal.
In ieder geval Hostway gaf mij aan nog een keer op te zeggen, terwijl ik niet eens een contract heb/had, dat heb ik toch maar gedaan. Sindsdien incasseren ze geld van mijn rekening, en nu word ik echt gestalkt door het incassobureau BVCM.
ik heb de situatie elke keer uitgelegd, echter Hostway ontkent opzeggingen te hebben ontvangen. Maak ze duidelijk dat ik geen contract heb, hebben ze ook niet van me, en zeker geen incassocontract. Nu zeggen ze, als je beweert opgezegd te hebben had je dus een contract, en je hebt betaald (zij hebben automatisch geincasseerd), dus je hebt een overeenkomst.
Ze dreigen al maanden met een dagvaarding, vandaag weer:
Geachte mevrouw,
Wij zullen Hostway ook adviseren de dagvaarding te laten betekenen.
Wij zullen deze e-mail ook gebruiken in de eventuele dagvaarding.
U geeft aan dat u meerdere malen opgezegd heeft, voor iets wat u nooit heeft aangevraagd? Dat komt natuurlijk niet erg vertrouwelijk over.
Maar houdt u rekening met alle extra kosten die op u verhaald zullen worden indien u het via de gerechtelijke procedure wilt afwikkelen.
Hoogachtend,
XXXX
in de mail vertel ik dus over de opzeggingen!
Ik heb nog meer klachten over hen op internet gevonden:
http://www.webhosters.nl/webhosting-pro ... en/?page=2
Inderdaad tijd om krachten te bundelen.
wie doet er mee?
Tien
Re: Hostway
Geplaatst: 26 feb 2010 10:48
door vries8
Dit bedrijf is een grote oplichtersbende en moet drastisch worden aangepakt. Het verbaast mij nog steeds dat dit malafide bedrijf nog niet ter sprake is gekomen in een uitzending van Tros Radar. Hostway is een smet en niet alleen voor de consument, maar ook voor alle goede webhosting bedrijven die ons land kent. Dit soort malafide bedrijven als Hostway moeten keihard worden aangepakt.
Re: Hostway
Geplaatst: 04 mar 2010 16:54
door nobersite
Ik snap niet dat mensen eerst googlen naar ervaringen van andere mensen
http://www.ispgids.com/ervaringen/hostway
Hostway is zwaar negatief beoordeeld op deze site.
Re: Hostway
Geplaatst: 04 mar 2010 22:52
door Hele boze klant
Afgelopen week weer een brief van het incassobureau BVCM gekregen. Ik zou een domeinnaam niet betaald hebben. Volgens mijn administratie en bankafschrift is deze netjes betaald. Ik ga geen energie meer steken in Hostway of in het incassobureau. Ik ga niet netjes meer mailen, bellen, faxen en bewijzen sturen dat ik iets opgezegd heb, betaald heb, dat mijn domeinnamen allang verhuisd zijn naar een ander bedrijf etc.
Hostway en BVCM zeggen dat ik niet opgezegd heb, en dat ik niet betaald heb.
Wie wat beweert moet wat bewijzen is mijn motto.
Ik laat het wel op een rechtzaak aankomen als het moet. Ik denk dat als ik voor het bankje van de rechter moet verschijnen, ik alleen aan een uitdraai over Hostway op internet genoeg heb om te bewijzen wat voor malafide bedrijf dit is, die geen administratie kan voeren.
Ik heb enige tijd geleden al een oproep gedaan om de krachten te bundelen, helaas weinig respons......
Re: Hostway
Geplaatst: 12 mar 2010 14:15
door Christian R
Ik ben er klaar mee en ze komen er vanzelf wel een keer achter niet met mensen te spelen...
Begrijp dat er mensen zijn die het er wellich zelf naar maken maar je kan niet zo met mensen omgaan...!!
Re: Hostway
Geplaatst: 08 jun 2010 11:17
door suzanne1982
Beste mede slachtoffers,
Ook ik ben slachtoffer van Hostway geworden. Al sinds 2006 geen klant meer, en nu ineens 'hun' incassobureau aan de lijn. Ook vanaf dit jaar ineens weer spontaan proberen te incasseren van mijn rekening. Steeds verschillende, en hogere bedragen. Ik word verplicht om te betalen door het incassobureau, maar ze kunnen me alleen geen overeenkomst of getekende automatische machtiging laten zien. Er is werkelijk geen poot aan de grond te krijgen daar!
Ik ben ervoor om dit met veel personen aan te pakken, dus mijn stem hebben jullie!
Ik hoor graag van jullie!
Re: Hostway
Geplaatst: 08 jun 2010 11:49
door Hele boze klant
Wie wat beweert moet wat bewijzen !
Laat ze eerst maar eens bewijzen dat jij iets getekend hebt of dat je een dienst hebt afgenomen.
Ik zou me niet bang laten maken door het incassobureau. Ze hebben geen poot om op te staan.
Re: Hostway
Geplaatst: 09 jun 2010 10:57
door suzanne1982
Inmiddels een e-mail gekregen van het incassobureau. Met facturen erin (daar heb je dus niks aan). Volgens hen wordt een contract steeds stilzwijgend verlengd, en heb ik daar niks over te zeggen. Ik heb contact gezocht met het webhostingbedrijf wat mijn website heeft overgenomen van Hostway(in 2007). Zij moeten toch documenten hebben, waarin staat dat zij het contract hebben overgenomen?
Ik heb nog steeds geen getekende incasso gezien. Volgens hen loopt dat allemaal via internetinschrijvingen, dus heb ik niets hoeven te tekenen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat zelf niet meer zo goed weet. Misschien stom, maar in alle onwetendheid, toch in zee gegaan met een verschrikkelijk bedrijf, waar ik nu niet meer vanaf kom!
Grrrr...