@Menasor2002
Natuurlijk is het je eigen verantwoording dat je oplet als je iets koopt. Maar het vervelende is dat je nu echt overal op moet gaan letten. Dingen die overdatum zijn (ook vlees!), of alle prijzen wel goed zijn doorgevoerd, of alle aanbiedingen wel al in de kassa staan etc. (en dan heb ik het nog niet over de lege schappen). Eigenlijk zou je inderdaad alles na moeten kijken. Ik kijk de bonnen altijd na, of er geen dubbele dingen zijn afgerekend of hoeveel er voor het gerekend is, globaal dan. Zou je het goed willen doen, zou je eigenlijk alle prijzen van de producten op moeten gaan schrijven op een papiertje om na te kijken of het wel goed is gegaan. Dat is toch ook geen doen.
Waar het mij om gaat is dat het zo vaak gebeurt (na herhaaldelijk iets over te zeggen) en meer als in hoevaak is het gebeurd zonder dat ik het in de gaten heb gehad? Want weet ik veel (dat is dan een paar jaar geleden) dat voorgekoelde duurder is. Dat was in mijn tijd nog niet toen ik nog achter de kassa stond
En natuurlijk, ik kan naar de meestal ongeïnteresseerde chagrijnige baliemedewerkster (in deze winkel het geval, maar wel dichtbij huis) gaan en vragen om mijn geld. Moet ik wel weer in de rij staan te wachten op de mensen die staatsloten hebben ingeleverd of ook met een verkeerd geprijsde boodschappen voor mij staan.
O, en ik spreek absoluut niet de vakkenvullers er over aan, maar de verantwoordelijke ervoor, de bedrijfsleider! Dat het één keer gebeurt, ok, maar stelselmatig...
Ach, zeuren, het is een ergenis. Die al jaren meesleept en ik eens op papier wilde zetten. Als je het echt zo erg vindt, dan sla je dit topic toch gewoon over. Even goede vriend
@Kweenie
Ik kan je wel uitleggen hoor waarom ik kleine flesjes haal. Dat komt omdat de prik van een grote cola er heel snel af is en ik 1/3 van de fles dan laat staan. Daarbij vind ik het lekkerder om uit een flesje te drinken dan uit een glas. Zo'n zware anderhalf liter fles ligt nu eenmaal niet lekker in de mond. Mijn excuses dat ik kleine flesjes koop.
Ah, dus ik moet dus nu een grote fles cola halen omdat ze de vakken niet goed vullen? Dat is een beetje krom vind je niet? Is het zo raar dat je verwacht dat je betaalt wat er op het kaartje staat en niet 40 cent meer? Of ben ik nou gek?
@Guardian72
Dank. Dat is het dus. Het controleren, je weet de vinger op de zere plek te leggen. Natuurlijk weet ik dat er fouten worden gemaakt. Wat ik zeg, heb ook in een winkel gewerkt (alleen lette ik wel op dit soort dingen, ook of er bv rotte sinasappels in een netje zaten en dat soort dingen), alleen van die cola was het een druppel omdat het er niet duidelijk op staat en in het gewone schap stond. Ook weer iets om te controleren op de bon.
@Witte Angora
Kip 2 dagen overtijd. 's Ochtends voor je werk geen brood en beleg in de schappen. Veel lege schappen, net wat je nodig hebt (onder andere babyvoeding)allemaal omdat ze een systeem hebben die zich niet aanpast aan drukke feestdagen of diefstal. Geen prijsjes bij de schappen. Rotte groente en fruit. 2 cassieres achter de kassa, eentje rond aan het huppelen en flirten met de groenteboer terwijl er 6 mensen voor je staan te wachten. Producten die niet goed zijn waar je pas achter komt nadat je het pak het open gedaan en dus al thuis bent. En zo heb ik nog veeeeeeeel meer. Maar laten we het houden bij de voorgekoelde flesjes
Anders zeggen ze dat ik een muggezifter ben
Enne, juist, lekker makkelijk om alles om te draaien, de klant moet maar lezen, rekenen en puzzelen. Lekkere service. Zeg witte angora, woon jij toevallig in dezelfde stad als ik, of kunnen we stellen dat het een landelijk probleem is
@Ron1
Echt niet. Koelapparatuur krijgen ze waarschijnlijk gratis omdat er reclame op staat. Daar betalen ze echt niets voor hoor. Hoogstens iets meer op de energierekening. Je betaalt alleen voor de service, die ik als klant niet waardeer want ik kan mijn flesje gewoon in de koelkast zetten. Wordt ie vanzelf koud.
Zo, beetje een late reactie, maar hier is ie dan