LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Honden belasting
Re: Honden belasting
@ Milady,
En wat was het antwoord van de gemeente?
Sorry had jou brief nog nergens gezien en vond enkel op google het ontstaan van deze vorm van belasting. Vandaar mijn bijdrage met de voorbeelden.
Ik vraag me dan ook echt af wat de jurist van de gemeente als antwoord geeft op jou schrijven.
En wat was het antwoord van de gemeente?
Sorry had jou brief nog nergens gezien en vond enkel op google het ontstaan van deze vorm van belasting. Vandaar mijn bijdrage met de voorbeelden.
Ik vraag me dan ook echt af wat de jurist van de gemeente als antwoord geeft op jou schrijven.
MarkII : Het is een Modelbrief (niet mijn brief) hij staat samen met een petitie tegen hondenbelasting op de eerste pagina.
Ik vermoed dat de aso's die het niet opruimen dan nog wel eens 2x nadenken als ze b.v. regelmatig betrapt zijn en steeds die boetes krijgen dat is nog eens een goed ontmoedigings beleid en het zou zomaar eens schoner kunnen worden op de stoep e.d.
Die agenten mogen van mij wel meer dan die 2 1/2 uur controleren dit is veels te kortVoor die € 148,- verwacht ik dat er bijvoorbeeld tussen 16.00 en 17.30 agenten lopen die iedere hondeneigenaar beboeten die hun hond vrijelijk hun behoefte laten doen.
Dat is waar, maar wat te doen met de zandbakken b.v. op schoolpleinen waar katten in gaan en als die katten niet zijn ontwormd? Wat dat betreft zal NL nooit helemaal schoon zijnHet zal een klein deel zijn van de eigenaren, maar er hoeven maar twee drollen te liggen om een heel grasveld voor spelende kinderen onbruikbaar te maken.
Helemaal mee eens dat is wel zo eerlijk naar diegene toe die het wel netjes opruimen.Mijn voorstel zou zijn om de hondenbelasting af te schaffen en deze te vervangen door het daadwerkelijk beboeten van overtredingen.
Ik vermoed dat de aso's die het niet opruimen dan nog wel eens 2x nadenken als ze b.v. regelmatig betrapt zijn en steeds die boetes krijgen dat is nog eens een goed ontmoedigings beleid en het zou zomaar eens schoner kunnen worden op de stoep e.d.
Onder de naam hondenbelasting kan in Nederland door de gemeente of openbaar lichaam BES een belasting worden geheven ter zake van het houden van een hond. De belasting wordt geheven van de houder van een hond en veelal naar het aantal honden dat wordt gehouden (artikel 226 Gemeentewet en artikel 58 FinBES).op mijn papieren staat toch echt , voor 1 hond , dus niks houderschapbelasting.
bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Hondenbelasting
Ik heb me verkeerd uitgedrukt en had moeten zeggen een soort van houderschapsbelasting.
M.a.w. als je een hond hebt, betaal je (in sommige gemeenten) belasting. Geen enkele motivering ontslaat je van die verplichting. Bezwaar maken kan natuurlijk altijd. Ga vervolgens in beroep tegen de uitspraak want anders zet het geen zoden aan de dijk.
Mocht dat zo zijn, dan wil ik op basis van de houderschapsbelasting, zoals bij een motorvoertuig, een schorsing voor mijn hond aanvragen. Verhoudingsgewijs zal dat dan 10 euro kosten voor een jaar. Want mijn hond, die ik overigens nog moet kopen, komt niet in de openbare ruimte, maar slechts op eigen terrein.
-
Een kattenbezitter betaalt via verzekeringspremie mee aan schade van bijtincidenten.Milady schreef:Klopt er is niemand die dat betwist.
Maar is het een eerlijk systeem dat voor elke verwerking van die korrels de niet katten bezitters ook moet meebetalen?
Ik bedoel te zeggen een ander betaald toch ook niet mee aan de hondenbelasting als die geen hond heeft.
Ook via de premie voor arbeidsongeschiktheid wordt geld betaald voor slachtoffers van bijtincidenten.
That's life!
Ik betaal ook voor kraamzorg via de zorgpremie en ik heb geen kinderen en zal ze ook niet krijgen.
Zo werkt dat nu eenmaal.
Ja, want na 1 regenbui is hondenpoep op magische wijze opgelost in het water.Milady schreef: Poep blijft niet jaarlijks liggen het regent nogal vaak in NL.
Hoe lang blijft zo'n drol liggen denk je?
Als er voor de deur van mijn werk gepoept wordt (wat dagelijks gebeurd en de 'dader' zijn baas weigert het op te ruimen, wie vergoed dan de loonkosten van degene die het wél moet opruimen?
Want die kan op dat moment zijn eigenlijke werk niet uitvoeren...
Dacht jij dat dat kostendekkend was, die hondenbelasting?Milady schreef:Mocht een gemeente dit wel op ruimen, was het maar waar helaas doen veel gemeentes dit niet, net zoals dat er spijtig genoeg mensen zijn die de poep niet opruimen waar denk jij dan dat dit van betaald word, nou eff een wilde gok mischien van de HONDENBELASTING en wie betaald dat, alleen mensen die een hond hebben.
Er moeten ook speciale hondenuitlaatplaatsen van worden aangelegd (en onderhouden), de poepbakken daar moeten worden geleegd en er worden (in mijn gemeente) speciale zakjes voor hondenpoep uitgedeeld.
Dat kan echt niet uit van dat beetje geld per jaar hoor!
Nogmaals, hoeveel poept 1 hond aan kilo's per jaar?
Sorry, maar niet elke hond die iemand bijt kan worden achterhaald.Milady schreef: Leuk zou ik het niet willen noemen maar meer (belasting) geld verspilling.
Hondenbeten zeer vervelend maar afhankelijk van de oorzaak is de eigenaar als de hond gechipt is (in NL moeten alle honden voor 2014 gechipt zijn) altijd te achter halen (Wat bij katten ook weer een ander verhaal is als die b.v. even naar je hond uithaalt) en is er zoiets als de aansprakelijkheids verzekering, gaat het om een agressive hond dan word die (en terecht) afgemaakt. Dus die kosten zijn helemaal niet van belang want dat word door de honden eigenaar betaald, lijkt mij ook niet meer dan logisch.
Niet elk baasje neemt zijn verantwoordelijkheid, omdat hij/zij kan willen voorkomen dat zijn/haar hond wordt afgemaakt.
Gevolg: het slachtoffer blijft met schade zitten.
En iemand die blijvend gehandicapt en arbeidsongeschikt raakt (is een kennis van mij overkomen) is duur hoor!
Denk je dat de verzekering dit betaalt?
Nee, dat gaat uit de Wia/Wajong pot en wie betaalt dat?
En zo'n aansprakelijkheidsverzekering is lang niet altijd dekkend, dus betalen meer mensen dit via de premie.
En wat dacht je van de zorgpot?
Als iemand geopereerd moet worden na een beet, gaat dit via de zorgverzekering van het slachtoffer, niet via de verzekering van de hondenbezitter.
En wie betalen daar voor?
Juist, ook mensen zonder hond.
Het is leuk dat je voor honden op komt, allemaal prima, maar niet alleen roepen dat katten de Nederlanders zo veel kosten en honden niet.
Oef, VioletPrue.
Dat is niet voor de poes, zeg maar.....
-
Schud het zó uit mijn mouw...MarkII schreef:Oef, VioletPrue.
Meen ooit eens te hebben gezien dat kattengrind een natuurproduct is. Dus bij weggooien eindigt het dus in de oven bij de vuilverbranding. Daarna zal het in de as la terecht komen waarna mijn zakje kattengrind word hergebruikt onder de asfalt wegen in Nederland.
Daarbij betaal ik 2,20 euro per zak vuil. Tevens betalen we ook nog voor het ophalen daarvan en het verwerken. Dus ik denk dat ik mijn bijdrage wel heb gedaan.
Mijn kat komt trouwens ook niet buiten. Vind ik zonde want hij is zo mooi wit.
Maar ik heb niets tegen honden hoor.
Daarbij betaal ik 2,20 euro per zak vuil. Tevens betalen we ook nog voor het ophalen daarvan en het verwerken. Dus ik denk dat ik mijn bijdrage wel heb gedaan.
Mijn kat komt trouwens ook niet buiten. Vind ik zonde want hij is zo mooi wit.
Maar ik heb niets tegen honden hoor.
-
Ik ook niet hjoor, als ik fysiek in staat was drie tot vier keer per dag flink met een hond te gaan lopen, had ik er misschien ook wel één.
Daarom is een kat en fijn alternatief voor mij.
Daarom is een kat en fijn alternatief voor mij.
Ik roep niet dat katten de Nederlanders zo veel kosten maar het programma de rekenkamer!!Het is leuk dat je voor honden op komt, allemaal prima, maar niet alleen roepen dat katten de Nederlanders zo veel kosten en honden niet.
Lief he, die kittens? Ze zijn schattig, komen gezellig op schoot zitten, geven kopjes en ze spinnen als je ze aait. Maar wist je dat het hebben van een kat veel geld kost? De Rekenkamer rekent uit hoeveel.
Dat mensen katten leuk vinden, blijkt wel uit het enorme aantal katten dat in Nederland leeft: maar liefst 3,3 miljoen! Bijna de helft van de huishoudens met een huisdier heeft dan ook een kat. Zij jagen hierdoor zichzelf én mensen die geen katten hebben op hoge kosten.
Kosten voor de belastingbetaler
Het hebben van een kat kost niet alleen jezelf, maar ook de gemeenschap geld. Dus mensen zonder kat betalen zonder het te weten mee aan jouw huisdier. Wanneer een kat in een boom zit, haalt de brandweer het beestje eruit. Hiervoor zijn gemiddeld tien brandweermannen nodig. Dit kost zo’n 10 miljoen euro per jaar aan belastinggeld. Hierbij komt nog eens 50 miljoen euro voor de verwerking van 150 miljoen kilo kattenbakvulling die alle katten in Nederland samen gebruiken.
Ja helaas zijn er onder de honden bezitters ook aso's en daar heb jij jammer genoeg schijnbaar dagelijks mee te maken.Maar ja dat is anders om ook, hier zijn weer veel katten die buiten lopen en weer hun katten dingen doen ook dat is het dagelijkse leven en hier kun je de katten eigenaren niet gaan vragen joh kom even de poep uit mijn tuin halen van jouw kat, want ja wie is die eigenaar. Dit soort zaken zal je altijd blijven houden van eigenaren die niet willen meewerken en hun verantwoordelijkheid niet nemen!!Als er voor de deur van mijn werk gepoept wordt (wat dagelijks gebeurd en de 'dader' zijn baas weigert het op te ruimen, wie vergoed dan de loonkosten van degene die het wél moet opruimen?
Want die kan op dat moment zijn eigenlijke werk niet uitvoeren...
Maar van wie MOET jij die poep opruimen dan? daar kies jij dan toch vrijwillig zelf voor om dat te willen doen omdat je het smerig vind?
Ik vermoed je baas en anders in de pauze opruimen, ander alternatief is klacht in dienen bij je gemeente over de dagelijks dropping van honden stront.wie vergoed dan de loonkosten
Nee helaas niet, daarom is het wel fijn dat voor 2014 alle honden in NL gechipt moeten zijn,dan is dat probleem ook weer opgelost.Sorry, maar niet elke hond die iemand bijt kan worden achterhaald.
Ja dat dacht ik zeker wel, elke gemeente mag zelf de hoogte van hondenbelasting bepalen dus de ene gemeente verdient hier meer aan dan de andere en sommige verdienen niks want die heffen helemaal geen hondenbelasting dit is wat ik steeds bedoel, een zeer krom systeem.Dacht jij dat dat kostendekkend was, die hondenbelasting?
Die speciale honden uitlaat plaatsen dat is groenvoorziening dus word dat uit een ander gemeente potje betaald en dat aanleggen van z'n veldje is maar eenmalig, zou wel fijn zijn als er steeds meer veldjes bij zouden komen elk jaar Dus ja als er nu ook eens daadwerkelijk de poep op straat van aso hondeneigenaren van de hondenbelasting word opgeruimd dan blijft er zeker geld over voor algemene zaken waar veel gemeentes de hondenbelasting ook alleen maar voor gebruikt.
De poepbakken zoals jij die noemt zijn over het algemeen (althans in onze gemeente) gewoon prullenbakken waar diverse afval in gegooid kan worden helaas kunnen veel jongelui als ze op het bankje notabene naast de prullebak zitten de prullenbak toch niet vinden resultaat zwerfvuil in het honden uitlaat parkje erg jammer dat daar geen boete op staat en buiten dat het gevaarlijk is voor zowel jonge kinderen,honden enz word dit dus niet regelmatig opgeruimt in onze gemeente. dus als we het gaan hebben over hoe lang blijft een hondedrol liggen denk ik toch minder lang dan al die troep wat men zwerfvuil noemt. Hoelang blijft een begraven kattendrol in een zandbak liggen antwoord: totdat kinderen er in gaan spelen en hem in hun hand hebben.
Meen je dat nou echt worden ze uitgedeeld of bedoel je, je moet als hondeneigenaren ze zelf maar gaan ophalen bij een wijkpost.(in mijn gemeente) worden speciale zakjes voor hondenpoep uitgedeeld.
Zo te horen is het in jouw gemeente allemaal pico bello geregeld kan menig gemeente een voorbeeld aan nemen maar ja elke gemeente doet wat ze zelf wil.
Als je dat zo graag wilt weten google dat dan even?Nogmaals, hoeveel poept 1 hond aan kilo's per jaar?
Het zal een mooie rekensom worden van de Rekenkamer.
Het blijft een feit dat een deel van de hondeneigenaren hun hond overal laten schijten. Op de stoep, trapveldjes, speelplaatsen, parken en hondenuitlaatstroken zonder erbij stil te staan hoeveel overlast en ongemak dit geeft.
Er wordt hier gezegd dat hondenpoep na één regenbui weg is. Dat zou mooi zijn maar klopt gewoon niet. Ten eerste regent het in Nederland minder dan de gemiddelde hondeneigenaar kennelijk denkt, ten tweede moet er een behoorlijk storbui vallen om hondenpoep magisch te laten verdwijnen.
Ik heb vroeger een grasveldje naast de deur gehad. 's Zomers kon je de ramen niet openzetten van de stank van die in de zon broeiende hopen. Juist een klein buitje brak de hopen open waardoor de stank nogmaals vrij kwam.
Overigens zou de Rekenkamer misschien ook mee kunnen nemen hoeveel katten de maatschappij besparen. Katten vangen muizen en ratten en vogeltjes. Hierdoor werken zij mee aan de bescherming van de dijken in Nederland en de kosten voor herstel. Door het vangen van vogels vliegen er minder vogels met als gevolg dat er minder vogelpoep op auto's terechtkomt. Hierdoor hoeven auto's minder vaak gewassen te worden wat zowel goed is voor portemonnee als voor het milieu. Dat laatste is uiteraard een grapje.
Wat mij het meest ergert aan veel hondeneigenaren is dat zij letterlijk wegkijken van het probleem. Zit hun hond te poepen dan kijken ze de andere kant op en doen alsof er niets aan de hand is om vervolgens strak door te lopen.
Het blijft een feit dat een deel van de hondeneigenaren hun hond overal laten schijten. Op de stoep, trapveldjes, speelplaatsen, parken en hondenuitlaatstroken zonder erbij stil te staan hoeveel overlast en ongemak dit geeft.
Er wordt hier gezegd dat hondenpoep na één regenbui weg is. Dat zou mooi zijn maar klopt gewoon niet. Ten eerste regent het in Nederland minder dan de gemiddelde hondeneigenaar kennelijk denkt, ten tweede moet er een behoorlijk storbui vallen om hondenpoep magisch te laten verdwijnen.
Ik heb vroeger een grasveldje naast de deur gehad. 's Zomers kon je de ramen niet openzetten van de stank van die in de zon broeiende hopen. Juist een klein buitje brak de hopen open waardoor de stank nogmaals vrij kwam.
Overigens zou de Rekenkamer misschien ook mee kunnen nemen hoeveel katten de maatschappij besparen. Katten vangen muizen en ratten en vogeltjes. Hierdoor werken zij mee aan de bescherming van de dijken in Nederland en de kosten voor herstel. Door het vangen van vogels vliegen er minder vogels met als gevolg dat er minder vogelpoep op auto's terechtkomt. Hierdoor hoeven auto's minder vaak gewassen te worden wat zowel goed is voor portemonnee als voor het milieu. Dat laatste is uiteraard een grapje.
Wat mij het meest ergert aan veel hondeneigenaren is dat zij letterlijk wegkijken van het probleem. Zit hun hond te poepen dan kijken ze de andere kant op en doen alsof er niets aan de hand is om vervolgens strak door te lopen.
Mijn kat gebruikt per week:
1,64 euro aan kattengrid. Dat is dan 1,73 kilo.
Daarnaast komen er van de 3,3 miljoen katten misschien 2,2 miljoen buiten.
Het aantal honden word geschat op ongeveer 2,1 miljoen en die moeten allemaal naar buiten.
Hoe komt het programma de rekenkamer eigenlijk aan zijn cijfers?
Want ik kom bij lange na niet op wat zij berekenen.
Volgens mij kan er dan ook geen enkel recht worden ontleend aan hun berekening.
En zoals EdoK plaatst, hebben ze mee gerekend dat het grit dat als as eindigt in de vuilverbrander, ook weer word verkocht? Dus je betaalt voor het grit, en dat word uiteindelijk ook weer verkocht na gebruik.
1,64 euro aan kattengrid. Dat is dan 1,73 kilo.
Het aantal honden word geschat op ongeveer 2,1 miljoen en die moeten allemaal naar buiten.
Hoe komt het programma de rekenkamer eigenlijk aan zijn cijfers?
Want ik kom bij lange na niet op wat zij berekenen.
Volgens mij kan er dan ook geen enkel recht worden ontleend aan hun berekening.
En zoals EdoK plaatst, hebben ze mee gerekend dat het grit dat als as eindigt in de vuilverbrander, ook weer word verkocht? Dus je betaalt voor het grit, en dat word uiteindelijk ook weer verkocht na gebruik.
MarkII schreef:
.
onzin , dat zou inhouden dat een groot deel de katten binnen heeft en dat is niet waar!
-
Ja, dit heb je al gepost.Milady schreef: Ik roep niet dat katten de Nederlanders zo veel kosten maar het programma de rekenkamer!!
Lief he, die kittens? Ze zijn schattig, komen gezellig op schoot zitten, geven kopjes en ze spinnen als je ze aait. Maar wist je dat het hebben van een kat veel geld kost? De Rekenkamer rekent uit hoeveel.
Dat mensen katten leuk vinden, blijkt wel uit het enorme aantal katten dat in Nederland leeft: maar liefst 3,3 miljoen! Bijna de helft van de huishoudens met een huisdier heeft dan ook een kat. Zij jagen hierdoor zichzelf én mensen die geen katten hebben op hoge kosten.
Kosten voor de belastingbetaler
Het hebben van een kat kost niet alleen jezelf, maar ook de gemeenschap geld. Dus mensen zonder kat betalen zonder het te weten mee aan jouw huisdier. Wanneer een kat in een boom zit, haalt de brandweer het beestje eruit. Hiervoor zijn gemiddeld tien brandweermannen nodig. Dit kost zo’n 10 miljoen euro per jaar aan belastinggeld. Hierbij komt nog eens 50 miljoen euro voor de verwerking van 150 miljoen kilo kattenbakvulling die alle katten in Nederland samen gebruiken.
Maar die kilo's kattenkorrels alleen al kloppen niet.
Ik heb bijvoorbeeld zakken van 2 kilo, waar mijn kat 3 weken mee doet, omdat het siliconenkorrels zijn.
Dus ik verbruik minder dan 35 kilo kattenbakkorrels per jaar.
Dus veel minder dan waar de rekenkamer vanuit is gegaan.
En je gaat niet in op mijn tegenvragen, wat kosten bijtincidenten per jaar, hoeveel poept een hond en kost dat de samenleving om op te ruimen etc?
Als je zo leuk kan overtypen wat een kat allemaal wel vervuilt, maar niet op vragen kan antwoorden over kosten van een hond....tja.Milady schreef:Ja helaas zijn er onder de honden bezitters ook aso's en daar heb jij jammer genoeg schijnbaar dagelijks mee te maken.Maar ja dat is anders om ook, hier zijn weer veel katten die buiten lopen en weer hun katten dingen doen ook dat is het dagelijkse leven en hier kun je de katten eigenaren niet gaan vragen joh kom even de poep uit mijn tuin halen van jouw kat, want ja wie is die eigenaar. Dit soort zaken zal je altijd blijven houden van eigenaren die niet willen meewerken en hun verantwoordelijkheid niet nemen!!
Maar van wie MOET jij die poep opruimen dan? daar kies jij dan toch vrijwillig zelf voor om dat te willen doen omdat je het smerig vind?
Nee, dat is geen keuze.
Op mijn werk komen mensen met kinderen die buitenspelen op het grasveld.
Wat dus vol ligt met hondenpoep.
En aangezien die baasjes het niet opruimen, wie moet het dan doen?
Op een speelveld voor kinderen (is ook zo bestempeld door de gemeente, compleet met bordje erbij) moeten kinderen toch kunnen spelen zonder tot aan de knietjes onder de poep te zitten?Dus mijn baas moet maar betalen voor het opruimen van een probleem van een ander, of ik moet het maar in mijn pauze doen?Milady schreef:Ik vermoed je baas en anders in de pauze opruimen, ander alternatief is klacht in dienen bij je gemeente over de dagelijks dropping van honden stront.
Je ziet niet in hoe scheef dat is?
Helaas is het probleem dan niet opgelost.Milady schreef:Nee helaas niet, daarom is het wel fijn dat voor 2014 alle honden in NL gechipt moeten zijn,dan is dat probleem ook weer opgelost.
Als iemand dusdanig gewond is (zoals mijn kennis) dat hij/zij bloedend op de grond ligt en de hond (al dan niet met baas) gaat er vandoor, hoe achterhaal je dan van wie de hond is?
Dus dat probleem blijft echt wel bestaan hoor.
Die veldjes vergen ander onderhoud dan het andere openbaar groen.Milady schreef:Ja dat dacht ik zeker wel, elke gemeente mag zelf de hoogte van hondenbelasting bepalen dus de ene gemeente verdient hier meer aan dan de andere en sommige verdienen niks want die heffen helemaal geen hondenbelasting dit is wat ik steeds bedoel, een zeer krom systeem.
Die speciale honden uitlaat plaatsen dat is groenvoorziening dus word dat uit een ander gemeente potje betaald en dat aanleggen van z'n veldje is maar eenmalig, zou wel fijn zijn als er steeds meer veldjes bij zouden komen elk jaar Dus ja als er nu ook eens daadwerkelijk de poep op straat van aso hondeneigenaren van de hondenbelasting word opgeruimd dan blijft er zeker geld over voor algemene zaken waar veel gemeentes de hondenbelasting ook alleen maar voor gebruikt.
Een gewoon grasveld kun je gelijk maaien, een veld vol poep zal echt eerst geruimd moeten worden voor je kun maaien, anders zit de poep zelfs op de stoep naast het veld.
Er staat wel degelijk een boete op het neergooien van vuil op straat.Milady schreef:De poepbakken zoals jij die noemt zijn over het algemeen (althans in onze gemeente) gewoon prullenbakken waar diverse afval in gegooid kan worden helaas kunnen veel jongelui als ze op het bankje notabene naast de prullebak zitten de prullenbak toch niet vinden resultaat zwerfvuil in het honden uitlaat parkje erg jammer dat daar geen boete op staat en buiten dat het gevaarlijk is voor zowel jonge kinderen,honden enz word dit dus niet regelmatig opgeruimt in onze gemeente. dus als we het gaan hebben over hoe lang blijft een hondedrol liggen denk ik toch minder lang dan al die troep wat men zwerfvuil noemt. Hoelang blijft een begraven kattendrol in een zandbak liggen antwoord: totdat kinderen er in gaan spelen en hem in hun hand hebben.
Dat agenten hem niet snel uitdelen is een ander verhaal.
En die poepbakken komen echt niet op dezelfde plek terecht als je papiertjes die je in een gewone afvalbak doet.
In eerste instantie worden ze hier toegestuurd.Milady schreef:Meen je dat nou echt worden ze uitgedeeld of bedoel je, je moet als hondeneigenaren ze zelf maar gaan ophalen bij een wijkpost.
Zo te horen is het in jouw gemeente allemaal pico bello geregeld kan menig gemeente een voorbeeld aan nemen maar ja elke gemeente doet wat ze zelf wil.
Daarna kun je ze inderdaad zelf ophalen bij de wijkagent.
Kun je lopend heen met de hond.
Twee vliegen in één klap.
Als je dat zo graag wilt weten google dat dan even?Nogmaals, hoeveel poept 1 hond aan kilo's per jaar?
Jij roept dat katten de niet kattenbezitters zo veel kosten (terwijl de kosten volgens mij lager uitvallen dan de rekenkamer berekend heeft, maar dat daargelaten)
als ik je dan vraag wat een hond een niet hondenbezitter kost, zeg je 'Google het maar'.
Beetje zwak
Verder wil ik nogmaals aangeven dat ik er ook tegen ben dan katten overal loslopen en overal zo maar poepen.
In tuinen, in zandbakken bij scholen, noem maar op.
Zwaar aso, maar niet minder aso dan honden die exact hetzelfde doen.
tiptoo schreef:
onzin , dat zou inhouden dat een groot deel de katten binnen heeft en dat is niet waar!
Daarom schrijf ik ook, misschien. Maar ik denk dat ik redelijk warm ben wanneer ik schrijf dat 1 op de drie katten een binnenkat is. Kan er namelijk ook niets over vinden op het internet, maar lees vaak bij de dierenasielen dat 2 op de 3 aangeboden dieren een buitenkat is.
-
Vurige discussie.
Over kosten, dan ook over baten.
Wat leveren hulphonden onze gemeenschap per jaar op?
Bestaan er ook hulpkatten?
Over kosten, dan ook over baten.
Wat leveren hulphonden onze gemeenschap per jaar op?
Bestaan er ook hulpkatten?
Voor zover ik weet word er geen belasting betaald voor een KNGF hond. Mooi punt, maar gaat wat mij betreft nergens heen. Hulp katten? Ik denk het wel. Want volgens mij zorgen die voor het evenwicht in de natuur. Althans de katten die buitenkomen. Want die pakken die rat, zieke vogel of muis wel.
Ik zou best willen weten hoeveel meer ongedierte wij zouden hebben zonder katten op straat. Vooral op de vuil ophaal dag. Ik denk dat dit nog wel word overschat. Maar we kunnen lang blijven vergelijken, hondenbelasting (zoals het onderwerp luidde) is behoorlijk achterhaald. Dus ik ben wel in voor de afschaffing. Maar dan ben ik bang dat de gemeente wel een andere weg vind.
Ik zou best willen weten hoeveel meer ongedierte wij zouden hebben zonder katten op straat. Vooral op de vuil ophaal dag. Ik denk dat dit nog wel word overschat. Maar we kunnen lang blijven vergelijken, hondenbelasting (zoals het onderwerp luidde) is behoorlijk achterhaald. Dus ik ben wel in voor de afschaffing. Maar dan ben ik bang dat de gemeente wel een andere weg vind.
-
Discussie leidt naar kosten voor de gemeenschap.
Van honden en katten.
Nu bestaan er honden, en niet enkel kngf honden, maar ook snuffel honden (drugs, mensen), waakhonden, politiehonden, herdershonden, noem maar op, die een functie hebben binnen onze maatschappij, en zodoende een winst opleveren voor deze maatschappij.
Wat katten betreft, en het vangen en doden van 'ongedierte', voor mij is dit niets meer dan een uitheemse diersoort die inheemse dieren jaagt. Hier zie ik geen winst in voor de maatschappij, maar een verlies voor de inheemse dierenwereld.
Evenwicht in de natuur? Kat hoort in de natuur niet thuis, althans niet in Nederland.
Nu hebben mensen het over een kattenbak vulling meer of minder, al dan niet hergebruikt. Honden kosten de maatschappij meer dan katten en vice versa. Waarom dan niet volledig zijn?
Ik daag u uit, probeer wat honden de maatschappij brengen en / of besparen (drugsvangsten, simpel geluk en levenskwaliteit igv. geleidehonden, minder inbraken, minder beschadigde agenten, en vast nog veel meer) nu eens in een bedrag uit te drukken?
En ga dan de vergelijking nog eens aan, voor mijn part de kattenbakkorrels buiten beschouwing latend?
En bekijk voor de volledigheid ook eens de kosten van krab-incidenten? Kost ook een tetanus-injectie! En de kosten van verwilderde katten?
Van honden en katten.
Nu bestaan er honden, en niet enkel kngf honden, maar ook snuffel honden (drugs, mensen), waakhonden, politiehonden, herdershonden, noem maar op, die een functie hebben binnen onze maatschappij, en zodoende een winst opleveren voor deze maatschappij.
Wat katten betreft, en het vangen en doden van 'ongedierte', voor mij is dit niets meer dan een uitheemse diersoort die inheemse dieren jaagt. Hier zie ik geen winst in voor de maatschappij, maar een verlies voor de inheemse dierenwereld.
Evenwicht in de natuur? Kat hoort in de natuur niet thuis, althans niet in Nederland.
Nu hebben mensen het over een kattenbak vulling meer of minder, al dan niet hergebruikt. Honden kosten de maatschappij meer dan katten en vice versa. Waarom dan niet volledig zijn?
Ik daag u uit, probeer wat honden de maatschappij brengen en / of besparen (drugsvangsten, simpel geluk en levenskwaliteit igv. geleidehonden, minder inbraken, minder beschadigde agenten, en vast nog veel meer) nu eens in een bedrag uit te drukken?
En ga dan de vergelijking nog eens aan, voor mijn part de kattenbakkorrels buiten beschouwing latend?
En bekijk voor de volledigheid ook eens de kosten van krab-incidenten? Kost ook een tetanus-injectie! En de kosten van verwilderde katten?
Ik ben bang dat het natte vinger werk word. Wat mij betreft is het lood om oud ijzer. Beide geven net zoveel overlast als plezier. Vergelijkingen maken is dus eigenlijk niet aan de orde. En eerlijk gezegd, door mijn instelling en eigen mening ga ik zeker de uitdaging niet aan. Ik steun namelijk met mijn oordeel de hondenbezitter en de kat.
Laten we gewoon helder zijn. Hondenbelasting is eigenlijk niet meer van deze tijd.
Laten we gewoon helder zijn. Hondenbelasting is eigenlijk niet meer van deze tijd.
MarkII schreef:. Beide geven net zoveel overlast als plezier.
.
dat is niet waar , je hebt meer overlast van katten dan van honden.
Laten we gewoon helder zijn. Hondenbelasting is eigenlijk niet meer van deze tijd
klopt dat is zeker niet van deze tijd, en doen ze het wel dan het hele land niet gedeeltes van nederland niet.