jonis schreef:De inleidende tekst slaat dus op beide varianten!
zet er ook nog even bij "behaalde resultaten uit het verleden....."
Maar goed...jij bent blijkbaar de deskundige hier op het forum met reakties in tig verschillende topics....laatste reaktie M.van Rossum...vandaag ± 20x...
Ik probeer slechts de discussies in alle subfora in constructieve richting te krijgen.
jonis schreef:Volgens mij begrijp je gewoon de clou niet op basis waarvan Radar en WPC de zaak hebben opgepakt tegen de Rabo betreffende de opmaat,
Tsja, die clou begreep ik dus uitstekend. OpMaat Hypotheek variant C was de boosdoener. Maar ik werd dus getriggerd door het feit dat WPC het een verbetering vond dat nu
alle OpMaat Hypotheken onder de regeling vielen. Dus ging ik op zoek naar de risicofactoren in de andere OpMaat varianten... en vond die ook...
jonis schreef:Onzin, alweer wat algemene tekst en algemene bewoordingenen niet dat bij 100% sparen daadwerkelijk een beleggersrisico bevat......ja het kan eventueel omdat je kunt switchen naar (eventueel een deel) beleggen....daar moet je rekening mee houden, maar niet als je blijft zitten met 100% sparen.
Tsja, die Rabobank tekst stond er echt hoor en niet voor niets.
jonis schreef:Wat heeft het te maken met bijv. opmaat; 100% sparen en 30-jaar rentevast; dan heb je sowieso gedurende de gehele looptijd een gegarandeerd resultaat, vaste inleg en vaste looptijd en vast eindkapitaal.
Tsja, dat kan ik ook lezen. Maar de clou is dat er sprake is van een
variabele premie en van een overlijdensrisicodekking. Het
lijkt er dus op (maar ik ken zoals herhaaldelijk gezegd de polis tekst niet) dat je inlegpremie stijgt bij tegenvallend rendement (Rabobank gebruikt namelijk het spaargeld om rendement mee te halen). Als alles vast zou liggen, zowel de inlegpremie als de OVR-premie dan zou er geen sprake kunnen zijn van variabele premie, nietwaar?!?
jonis schreef:Aan jou de vraag....waarom is onze discussie met opmaat en 100% sparen nooit bij Radar een punt geweest dan m.b.t. een beleggersrisico....???.....zouden zij het ook fout zien?
Tsja, TrosRadar mist de pointe ook nog wel eens. Maar zoals reeds 2x opgemerkt: ik werd getriggerd door de bewering van WPC dat er alsnog een verbetering in de aanbeveling/regeling was gekomen, waardoor nu alle OpMaat Hypovarianten er onder vallen. Leg mij eens uit: waarom zou WPC dan dat als een verbetering presenteren?
Lees maar na:
https://www.woekerpolisclaim.nl/nieuws.php?nieuwsid=55