Dat maakt dit forumclubje nu juist zo gezellig,even een kwinkslag tussendoor.
Enkele weken geleden heb ik mij aangesloten bij een forumclubje op Linorff /
T Mobile.Ik heb mij daar aangemeld,nadat ik mijn eigen zaak had afgesloten als
Lindorff gedupeerde.Ook mij hebben ze geprobeerd te grazen te nemen
Maar dat is ze helaas niet gelukt
Vandaar dat ik in mijn topics altijd de nadruk leg op ONTERECHTE aanmaningen.
Dat was in mijn geval ook zo,vanuit dat standpunt gezien herken ik vaak dingen in de aanmeldingen van nieuwe klachten.Daar let ik scherp op!
Wij doen ons best om nieuwe gedupeerden die zich aanmelden met raad en daad bij te staan.
Waarbij deurwaarder Mark de rol op zich neemt van een strenge scherprechter
Zelf probeer ik zoveel mogelijk de verdediging op mij te nemen van de gedupeerde,
waarbij ik de zaak bekijk vanuit zowel het juridisch als sociale perspectief.
Snepke doet mee als ervarings /getuige deskundige,wat heel waardevol is,want in de praktijk leer je dikwijls weer andere dingen als die in de boeken staan :!
En Angora doet mee als de officier /aanklager
Op deze manier vullen wij elkaar aan en houden wij elkaar scherp,en kunnen elkaar eventueel ook corrigeren
Dan zijn wij ( hopelijk )op een zinvolle manier bezig.En kunnen we echt iets betekenen voor onze medemens.
Wat ik nog even wil benadrukken Angora is:dat een juridisch dossier op twee manieren gelezen kan worden. 1 , Namelijk letterlijk zo als er het staat vermeld.
2 , Maar ook dmv analytisch lezen.Dan komen de details soms weer in een heel ander daglicht te staan.En daarbij speelt ook nog :in welke context zijn de dingen geplaatst.? Om dat ik de onderwerpen weer op een andere manier bekijk als jij,kun je de indruk krijgen dat ik niet objectief ben maar dat is beslist niet zo.
Een familielid van mij werkt ook bij een incassobureau,dus ken ik ook de verhalen van de andere kant,en weet ik dat er echt mensen zijn die er alles aan doen om maar niet te hoeven betalen,als de vordering wel terecht is !
Maar dit incasobureau ben ik nog nooit tegengekomen op een klachtenforum.
Mede door hun werkwijze proberen zij zich juist te onderscheiden van de dubieuze collega's.
Als zij een wanbetaler aanschrijven dan krijgt men eerst diverse keren een herinnering en dan pas een aanmaning.Dan sturen zij zonder dat men daar zelf om hoeft te vragen direct alle bewijsstukken mee,zodat men de vordering kan staven.
Dan worden de mensen voor dat de deurwaarder komt nog een keer ( dat is geen telefonische stalking ) persoonlijk gebeld.Dus men hoeft niet zelf te bellen,naar het incassobureau.Hiermee proberen ze de mensen nog een laatste kans te geven om te betalen.En wat de kosten betreft houden zij zich strikt aan het rapport voorwerk.
Kijk zo kan het ook