LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snepke

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door snepke »

jolanda77 schreef:ze nemen geen aangiften op zeggen dood leuk hebben we geen tijd voor het is een ceviel rechtlijke zaak en daar doen wij niets mee
Daar weet ik alles van
Bij mij deden ze ook niets omdat het civiel was.

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

Die 3 brieven heb ik in de la gelegd.
Laat maar een deurwaarder komen.
Hij kan toch niets doen.
Want hij moet eerst kijken of de betreffende persoon ook wel hier woont.
Bij de gemeente zijn ze uitgeschreven.
Het eerste half jaar hadden we wel elke week iemand aan de deur staan voor de vorige bewoners.
Ik zie met vertrouwen een gang naar de rechter.
ik ben er nog nooit geweest dus zal dat de eerste maal worden.
het zijn en blijven sukkels bij Interim Justitia.

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

ze nemen geen aangiften op zeggen dood leuk hebben we geen tijd voor het is een ceviel rechtlijke zaak en daar doen wij niets mee
Dit is wat elke keer gebeurd bij de politie. De politie is ten alle tijden verplicht aangifte op te nemen of dit nu om een civiele zaak gaat of niet dat heeft er niks mee te maken.
Ik zou als ik jou was weer terug gaan en eisen dat er aangifte word opgenomen, doen ze dit wederom niet dat kun je je richten tot de rechtbank die bij jouw woonplaats behoord, en melding maken van het feit dat er geen aangifte opgenomen word.
Als het goed is word dan door justitie melding gemaakt bij desbetreffende politiebureau dat zij verplicht zijn de aangifte op te nemen. :wink:

Guusje61
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Als een deurwaarder een opdracht krijgt voor een dagvaarding controleert hij eerst de gegevens bij de gemeente. Als de oude bewoner is uitgeschreven komt de deurwaarder dus niet bij je aan de deur. Gebeurt dat wel dan doe je er goed aan om aan de deurwaarder te vertellen dat de oude bewoner al x jaar geleden vertrokken is. Laat desnoods een kopie van je huurovereenkomst zien waaruit blijkt wie de huidige en enige bewoner(s) is (zijn).

Je kan eventueel bij de gemeente opvragen welke bewoners op jouw adres staan ingeschreven. Staat de oude bewoner daar nog tussen, laat dan wederom een kopie van je huurovereenkomst zien en vraag de gemeente een onderzoek in te stellen naar de oude bewoner en ondertussen het adres 'in onderzoek' te zetten.

Deurwaarders zien deze melding en weten dan dat er iets niet klopt met de gegevens van deze oude bewoner.

antonh

@Guusje61,
bij de gemeente staat de vorige bewoner niet meer ingeschreven.
Ze stonden nog wel 2 jaar ingeschreven ondanks dat ze weg waren.
Nu staat er een notitie in het register dat ze er NIET wonen sinds 8 jaar nu.
Maar we blijven de rotzooi wel krijgen.
En als er een deurwaarder komt laat ik hem mijn koop akte echt niet zien.
Interim Justitia zoekt maar uit waar de, overigens gescheiden, vorige bewoners nu wonen.
Hij die eist bewijst maar, en anders ga ik een me naar het gerecht.
Ben hier nog nooit geweest.
Krijg mijn dag verlof dan ook uitbetaald.

Guusje61
Contacteer:

als ze al uitgeschreven zijn dan komt de deurwaarder ook niet voor hen bij je aan de deur. de deurwaarder controleert de adresgegevens in de GBA en ziet dan in ieder geval dat ze bij jou niet ingeschreven zijn.
krijg je toevallig wel een deurwaarder aan de deur dan kan je hem zeggen dat hij de GBA moet checken. ben je op dat moment niet thuis en laat hij voor de oude bewoners een envelop achter dan kan je die gewoon retour afzender met de opmerking Vertrokken Onbekend Waarheen.
je hoeft er zelfs geen postzegel op te doen.

antonh

@Guusje68,
waarom controleert Interim Justitia dat dan niet zelf?
Ze dreigen al een paar jaar met de deurwaarder.
En er zal echt wel iemand zo zot zijn die met ze samenwerkt.
We krijgen trouwens van meerdere bureaus brieven.
Maar dat stopt vanzelf.
Maar bij Interim Justitia niet die draven door als een op hol geslagen kudde bizons.
Na zo veel jaar moeten ze onderhand toch weten dat de mensen verhuisd zijn.

Guusje61
Contacteer:

IJ mag zelf geen GBA gegevens opvragen.
volgens mij hopen ze er op dat de nieuwe bewoners het na verloop van tijd zat worden en alsnog het nieuwe adres of contactgegevens doorgeven.
post gewoon terug blijven sturen. IJ moet vanzelf een keer kiezen, of dossier sluiten of toch naar een deurwaarder die dan zal ontdekken dat het adres (al lang) niet meer klopt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Anthon, IJ is geen deurwaarder, maar een incassoburo. Dat is de reden dat ze, zoals Guusje61 zegt, niet bij de gemeente kunnen informeren naar de adresgegevens.

antonh

@Witte Angora,
ik schrijf,
En er zal echt wel iemand zo zot zijn die met ze samenwerkt.
Interim Justitia stuurt maar zo veel ze willen.
Ik reageer toch niet op hun brieven.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn advies;

Schrijf 1x op de gesloten niet geopende envelop dat deze persoon er niet meer woont.

maakt niet uit of het één dag of 8 jaren is.
Schrijf vooral jou naam niet erop, gaat hun niets aan wie er nu woont.

Lees en verscheur alles wat hierna komt en doe niets meer, alleen maar kosten en dus ook niet bellen en tijd verspillen.
2 of 3x retour afzender en Geadresseerde Onbekend erop, want U weet waar ze naar toe gingen maar niet of ze daar nog steeds wonen.

Als ze niet reageren, laat U er toch gewoon een rechtszaak van maken, en op verkeerde naam hoeft U ook niet te verschijnen.

Als ze wel Uw naam vermelden kunt U alle onkosten van Advocaat en U zelf als tegen eis indienen en moeten zij betalen.
Dus niet meer reageren en pas bij oproep rechtbank of officiële deurwaarder,
want U hoeft niet voor hun iets uit te zoeken.

melomaan

Ongelezen bericht door melomaan »

elmo43 schreef:
ze nemen geen aangiften op zeggen dood leuk hebben we geen tijd voor het is een ceviel rechtlijke zaak en daar doen wij niets mee
Dit is wat elke keer gebeurd bij de politie. De politie is ten alle tijden verplicht aangifte op te nemen of dit nu om een civiele zaak gaat of niet dat heeft er niks mee te maken.
Ik zou als ik jou was weer terug gaan en eisen dat er aangifte word opgenomen, doen ze dit wederom niet dat kun je je richten tot de rechtbank die bij jouw woonplaats behoord, en melding maken van het feit dat er geen aangifte opgenomen word.
Als het goed is word dan door justitie melding gemaakt bij desbetreffende politiebureau dat zij verplicht zijn de aangifte op te nemen. :wink:
Vraag (en noteer) ook de naam van de betreffende agent die het opnemen van de aangifte weigert. Je kunt dan tegen hem/haar ook een klacht indienen wegens plichtsverzuim.

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

ook dat helpt niet ze houden mekaar de handen boven het hoofd
dus dat help ook niet geen een agent zegt we zullen het op nemen
om deat het een civele zaak is klaar en de rechter zal de zaak gewoon in de prullebak doen belanden zo is het belijd in dit rot land

elmo43

om deat het een civele zaak is klaar en de rechter zal de zaak gewoon in de prullebak doen belanden zo is het belijd in dit rot land
Heb je het al geprobeerd via de rechtbank van jouw woonplaats dan??
Want het lijkt mij stug dat de officier ook zo reageerd zoals jij zegt.
En wat betreft een civiele zaak, ook dat is het standaard smoesje dat ze maar al te graag gebruiken.

Nogmaals de politie is ten alle tijden verplicht de aangifte op te nemen. Desnoods een ander politiebureau proberen. Of het nu gaat om een civiele zaak of niet, zelfs het bedrag maakt niks uit als je bent opgelicht.

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

elmo43 schreef:
Heb je het al geprobeerd via de rechtbank van jouw woonplaats dan??
Want het lijkt mij stug dat de officier ook zo reageerd zoals jij zegt.
En wat betreft een civiele zaak, ook dat is het standaard smoesje dat ze maar al te graag gebruiken.

Nogmaals de politie is ten alle tijden verplicht de aangifte op te nemen. Desnoods een ander politiebureau proberen. Of het nu gaat om een civiele zaak of niet, zelfs het bedrag maakt niks uit als je bent opgelicht.
Jolanda77 is volgens mij niet opgelicht maar heeft zich bij de politie beklaagd over "adresfraude".
aangiften heeft geen zin politie doet daar niets mee heb aangivten gedaan
wegens adres vroude maar de politie doet er niets mee zo lekker is het rechts systeem in dit land
Ik heb het idee, gezien het topic, dat ze aangifte wilde doen vanwege het ontvangen van post van Intrum Justitia geadresseerd op naam van iemand anders.

Dat de politie daar geen aangifte voor opneemt lijkt me vrij logisch. Je kunt deze stukken gewoon retourneren. Misschien is er meer aan de hand, maar daar is het verhaal van Jolanda77 momenteel niet duidelijk genoeg voor.

elmo43

Jolanda77 is volgens mij niet opgelicht maar heeft zich bij de politie beklaagd over "adresfraude".
Ik heb ook niet gezegd dat ze is opgelicht ik gaf dat als voorbeeld.
De politie is verplicht aangifte op te nemen, of dit nu is fraude oplichting of whate ever, de politie mag de keuze niet maken om wel aangifte te doen of niet.
Ook niet als het betrekking heeft om een civiele procedure etc etc.
Dat is wat ik er dus mee bedoel, ze zijn verplicht de aangifte op te nemen. :wink:

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik heb ook niet gezegd dat ze is opgelicht ik gaf dat als voorbeeld.
De politie is verplicht aangifte op te nemen, of dit nu is fraude oplichting of whate ever, de politie mag de keuze niet maken om wel aangifte te doen of niet.
Ook niet als het betrekking heeft om een civiele procedure etc etc.
Dat is wat ik er dus mee bedoel, ze zijn verplicht de aangifte op te nemen. ;)
Wat ik bedoelde is dat je geen aangifte kan doen vanwege het feit dat je post krijgt van de vorige bewoner. Dat is namelijk geen "adresfraude". Er is sprake van adresfraude als iemand zich bijvoorbeeld inschrijft bij familie om zo meer studiefinanciering te ontvangen.

Maar zoals ik al zei het verhaal van Jolanda is niet duidelijk genoeg om te achterhalen wat er werkelijk aan de hand is.

antonh

En ja hoor,
21 mei was het bedrag nog € 85,50 wat we moesten betalen.
en als we niet betalen € 380,--

Nu krijgen we weer een brief en moeten nu € 86,96 betalen voor 16-10-2010.
Anders zit er voor dat tuig niets anders op dan een gerechtelijke procedure op te starten.
De persoon waarvoor de aanmaning is bedoelt is al 8 jaar en 6 maand geleden verhuisd.
En wij krijgen noch steeds dat vieze wc papier van Intrum Justitia.
Het schijnt toch gek volk daar te zijn.
In het begin stuurde we alles terug maar ze zijn zo stom daar.
Na 8 jaar en 6 maand nog brieven sturen.
Ze zijn ook nog zo link om de brieven te versturen met alleen een postbus nummer in Den Haag boven op de enveloppe.
Durven ze hun naam niet meer op de envelop te zetten?
Als alles meezit mag ik toch eens naar de rechter.
Ben er nog nooit geweest.
Ik moest hun bewijzen dat ik er woonde en aan hun overleggen waar de vorige bewoner heen gegaan is.
Dacht het niet!!
Ze zorgen maar dat ze hun rotzooi in orde hebben.
Wordt vervolg!!!!!!

ps ik mag ook online reageren van dat tuig van Interum Justitia met de inlog code's die ze sturen.
Zouden ze zelf al een met justitie in aanraking gekomen zijn i.v.m. met bedreigen van onschuldige bewoners?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

antonh schreef: De persoon waarvoor de aanmaning is bedoelt is al 8 jaar en 6 maand geleden verhuisd.

Als bewering 1 klopt, is bewering 2 niet nodig.
Immers, als men aan persoon A schrijft, en jij bent persoon B - kan men NOOIT jou voor de kosten / rekening van A verantwoordelijk houden.

Gewoon of retour afzender (is niet voor jou) of bij het oud papier gooien.

Als je echt wil dat het stopt, kan je ze ook terugsturen 'retour afzender, geadresseerde overleden' .. al is dat wat bot :)

pipiladderkous

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Guardian72 schreef:
antonh schreef: De persoon waarvoor de aanmaning is bedoelt is al 8 jaar en 6 maand geleden verhuisd.

Als bewering 1 klopt, is bewering 2 niet nodig.
Immers, als men aan persoon A schrijft, en jij bent persoon B - kan men NOOIT jou voor de kosten / rekening van A verantwoordelijk houden.

Gewoon of retour afzender (is niet voor jou) of bij het oud papier gooien.

Als je echt wil dat het stopt, kan je ze ook terugsturen 'retour afzender, geadresseerde overleden' .. al is dat wat bot :)

Zo is het. Ik kreeg hier ook kerstpakketten :mrgreen: , ik heb ze maar mee terug gegeven. Ook van de belasting/boekhouder enz. Ik kreeg zelfs jaaroverzichten van hun bedrijf(wel gekeken natuurlijk :wink: )en gewoon retour afzender. Daar ga je geen tijd aan verspillen.

Gesloten