alfatrion schreef:Jij stelt dat garantie altijd tenminste 1 jaar moet zijn, ik betwist dat en vraag jou om het wetsartikel aan te duiden. En dat kun je blijkbaar niet.
Dat klopt. In Nederland is namelijk bepaald dat iedere consument de eerste zes maanden recht heeft op wettelijke garantie, ook wel het wettelijk bewijsvermoeden genoemd. In deze periode mogen er geen kosten worden gerekend aan de consument. Daarentegen bieden consumentenelektronica fabrikanten een fabrieksgarantie van één jaar. Er kan dus vanuit worden gegaan dat het minimum gestelde termijn waarin de Nederlandse consument volledig is gedekt minstens één jaar betreft.
Ik had stiekem gehoopt dat uzelf wat onderzoek zou plegen in plaats van het eeuwige opdreunen van dat uit het hoofd geleerde riedeltje. Mijn verwachtingen lagen klaarblijkelijk te hoog.
Na mijn korte maar stormachtige verblijf neem ik afscheid van deze communiteit, dus van mij zult u geen kritiek meer ontvangen. Kennelijk heb ik mij vergist in de insteek van dit forum. Ik was in de veronderstelling dat hier werd getracht de consument inzicht te verschaffen in het Nederlandse consumentenrecht. Op een enkeling na, waaronder BBCS, is het merendeel van deze zelfingenomen "adviseurs" hier helemaal niet op uit.
I rest my case en wens u allen nog veel plezier in het aangaan van onzinnige dialogen.
-Jacques