LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Je bent een crimineel met je nieuwe ID kaart

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
watidatga

Re: Je bent een crimineel met je nieuwe ID kaart

Ongelezen bericht door watidatga »

men andere woorden over 8 dagen ben ik dus het haasje. Of ik moet mijn principes aan de kant zetten of ik kan niet meer normaal functioneren in deze maatschappij.
Ik merk nog wel wat de gevolgen gaan zijn.
Misschien zie ik beren op de weg maar het is nu al zo dat de vs mensen levenslang op sluit zonder proces. Alleen omdat ze ze ergens van verdenken waar geen harde bewijzen voor zijn.
Dat is de maatschappij waar we op afstevenen
Gelukkig zijn er nog zat legale manieren om aan geld te komen zonder voor een baas te werken

marietje224

Ongelezen bericht door marietje224 »

bij een bank etc wordt rijbewijs wel geaccepteerd,maar op straat legitimeren,dat weet iknog steeds niet zeker...de ene zegt van wel en de andere niet?misschien vraag ik gewoon eens aan zo'n iemand...tja je ziet ze toch genoeg op straat :wink:
nee serieus...

maar idd bij een baas ,uitkering ....geld rijbewijs niet,wij vonden het ook belachelijk in dec...maar ja werk kan er niks aan doen het is de wet he...
en ik vertik het om nu een paspoort te gaan halen als ik nu nog niet weg ga...trouwens ik gedraag me normaal op straat ze moeten toch een reden hebben om me aan te houden?
uitkering heb ik ook al achter de rug dus...ik heb de tijd...
maar goed ,stemmen ook nu met paspoort nou niet gedaan dus ,ga ff 50 euro al uitgeven nu voor een stem.....
als ik hem pas over en paar mnd nodig heb...dan is hij langer geldig ja toch?
en trouwens al heb ik een geldende dan nog ga ik er niet mee op weg...
rijbewijs altijd bij me,in portomonee,ook al kan ik niet meer rijden,en wil niet meer rijden door handicaps...(als de nood hoog is kan ik wel rijden hoor,.,moet jij eens op letten als mijn man hier met een infarct ligt ofzo) rij ook uit principe niet...
ik ga er verder niet over uitwijden...ik mankeer veel,medicatie veel ,geen last van maar als je ongeluk krijgt ben je niet verzekerd,,ik niet!!

dus helaas....dat wordt kassa....halen die zoooi...en trek er ff de tijd voor uit mijn mag is hier 3 kwartier bezig geweest,ding sloeg op hol.toen was het goed maar de vingerafdrukken waren toch niet zo....man man man

watidatga

Ongelezen bericht door watidatga »

als je geluk heb accepteren ze bij controle ook andere spullen als paspoort
vorig jaar bij terugkomst uit belgie om 2 uur snachts bij de grens staande gehouden voor persooncontrole. Was voor 1 dagje naar festival in ieper gegaan maar paspoort vergeten. Ze waren toen zelfs zo aardig om mijn ziekenfondspas te accepteren. Helaas gaat dit natuurlijk niet altijd op. En heb ook geen rijbewijs dus die kan ik ook niet gebruiken. Probeer het voorlopig nog wel met mijn verlopen paspoort te doen

ruitenheer

Ongelezen bericht door ruitenheer »

marietje224 schreef:bij een bank etc wordt rijbewijs wel geaccepteerd,maar op straat legitimeren,dat weet iknog steeds niet zeker...de ene zegt van wel en de andere niet?misschien vraag ik gewoon eens aan zo'n iemand...tja je ziet ze toch genoeg op straat :wink:
nee serieus...
Je kan je rijbewijs gebruiken als legitimatiebewijs als je nationaliteit niet van belang is. Dat is dus op straat of bij het stemmen. Als je in dienst treed bij een nieuwe werkgever, is je nationaliteit wel van belang en moet je een kopie afgeven van een geldig paspoort of id kaart.

marietje224

de rest had ik idd al verteld maar bij het stemmen ,meen ik me een heftige discussie te herrineren vorige week dat sinds dit jaar je alleen mag stemmen met paspoort of id....dus geen rijbewijs,daar waren mensen nog heel boos om...
was nu voor het eerst verplicht.???

@watidaga
ja,als je het nog niet nodig hebt,zoals ik nu,ga ik hem ook nog niet halen,pas als ik wegga..ga niet met een paspoort zitten,dat ik niet nodig heb..oproep krijg ik niet meer van het uwv..ben echt goed ziek.
en op vakantie,voorlopig niet...paar daagjes wel weg dit jaar maar heeeeeeeeeeeeel ver weg nog...dus maandje van te voren kort zat..;-)

ruitenheer

Ongelezen bericht door ruitenheer »

marietje224 schreef:de rest had ik idd al verteld maar bij het stemmen ,meen ik me een heftige discussie te herrineren vorige week dat sinds dit jaar je alleen mag stemmen met paspoort of id....dus geen rijbewijs,daar waren mensen nog heel boos om...was nu voor het eerst verplicht.???
Ik heb me dit jaar met mn rijbewijs gelegitimeerd, net als vorig jaar overigens bij de Europese verkiezingen.

marietje224

@ruitenheer...

ja ik weet het ook niet hoor,het was op tv een hele discussie,die zullen wel verkeerd geinformeerd zijn,
ik ben niet geweest,ik kon niet naar buiten op dat moment..serieus..

Joebar333

Ongelezen bericht door Joebar333 »

mijn verhaal is niet geheel relevant aan het topic , maar toen ik dit las dacht ik meteen aan mijn ervaring met de ID kaart.

4 jaar terug werd mijn auto gestolen met daarin mijn portomonee
met rijbewijs en ID kaart en enkele bankpasjes , erg dom en onvoorzichtig van me om die in de auto te laten liggen .

natuurlijk meteen naar het politie bureau gegaan om aangifte te doen ....

nu is het verplicht om je te legitimeren bij aangifte doen , dat wordt vrij moeilijk als je indentiteits kaart net gepikt is , dus op aanraden van de agent ben ik naar het gemeente huis gegaan om daar een nieuwe ID kaart aan te vragen ,
omdat de oude was gestolen ....

dan komt ineens een volgend probleem , want die ID kaart kon alleen mee gegeven worden na aangifte gedaan te hebben van diefstal , wat dus weer niet ging omdat ik me niet kon legitimeren .

datzelfde gold ook voor het rijbewijs , dat ook nog eens enkele dagen duurt voordat je dat kunt komen ophalen .

zonder rijbewijs mag je dus ook NIET deelnemen aan het verkeer als bestuurder van een motorvoertuig , iets waarmee ik mijn baas niet kon verblijden , dus dat werd enkele dagen thuis zitten.

na een aantal keer heen en weren tussen politie bureau en gemeentehuis kreeg ik een officeel politie papier mee als bewijs van aangifte en kon eindelijk daarmee een nieuwe ID kaart en rijbewijs halen ( lees kopen) en mijn bankpasjes blokkeren .

de auto is na enkele weken terug gevonden met de portomonee en de pasjes en zelfs het geld dat er in zat !!

jammer genoeg had ik al een een nieuwe ID kaart en rijbewijs moeten betalen .

kortom , na de diefstal wordt je nog eens bestolen, wees dus zuinig op je ID kaarten rijbewijzen paspoort etc.

Gesloten