dvhooren schreef:Sinds 18 januari hebben wij het maximum pakket van Online met ene Thomson TG712 modem.
Ik ondervind exact dezelfde problemen. een week goed en dan drie dagen problemen. Iedere ochtend als ik beneden kom controleer ik de telefoonverbinding: geen kiestoon. En yep bijna iedere ochtend verbinding weg.
Vreemd genoeg toont het modem netjes alle lampjes zoals het moet.
Een KPN man is langs geweest en een week later nog iemand van Online.
Niets geen oplossing. Meten, afstand berekenen, kabeltjes controleren en ze gingen weer.
Mijn logboek bij Online is al heel lang geworden en sinds 3 dagen een nieuw modem. Ik kon aan mijn water aanvoelen, want ik ben een HTS techneut dus enige techniek snap ik wel, dat het modem niet in orde is.
Maar goed aannemende dat er iets met het modem zou kunnen zijn, installeer ik het nieuwe modem.
Eerste nacht. 's morgen geen verbinding. Wat zie ik een software update.
Alleh, ik waag het nog een dag. Nou die dag haal ik niet want die eerste middag belt mijn vrouw mobiel op met de melding: Internet ligt eruit.
#$%#@$^^& dat denk je dan.
Nu zit ik 's avonds thuis dit bericht te tikken en in het event logboek zie ik :
Mar 18 16:36:46 SNTP Systemtime update: time setting 01:05:53 >
new time setting: 16:36:46
Die tijd? Dat is precies het moment dat mijn vrouw belde want ze zat immers achter haar laptop toen het gebeurde.
Na een half uur op mijn werk met online gebeld te hebben, werden er vele redenen genoemd waaraan dit kan liggen.
Sorry heren der techniek van Online. XS4ALL en KPN hebben bij mij in het huis waar ik 11 jaar woon altijd mijn ADSL verbinding verzorgd en in die 11 jaar is het misschien 5 keer uitgevallen en 2 keer omdat XS4ALL het zelf aangaf.
Dus het ligt niet aan de centrale, of de kabel, of de afstand, of een verdeelstekker, of de kwaliteit van een plugje, of storing op het lichtnet (ja werd ook genoemd) of nou ja nog veel redenen die ik niet meer weet.
Heren van Online: er is iets en ik denk simpelweg met jullie modem!!
Ik wil graag iedereen verzoeken die dezelfde problemen ondervindt dit hier op de site te vermelden zodat Online IETS concreets gaat doen.
Op afstand inlezen van modemgegevens (hihihi als internet werkt...) kan ik ook.
Misschien maar weer terug naar XS4ALL?? Beetje duurder maar wel uiterst stabiel!
Ook ik heb problemen met de thomson TG712
Ik ben al jaren bij online. Voorheen Wanadoo,orange en nu dus online.
Mijn problemen begonnen de laatste week van maart. Onstabiel internet. Uitvallen van de livebox, etc.
Dus maar eens aan de bel trekken bij online.
- 2 april Probleem uitgelegd. De helpdeskmedewerker heeft allerlei testen op afstand gedaan. Mijn livebox was defect en ik krijg een nieuw modem opgestuurd.
- 8 april. Nieuwe modem is binnen. Thomson TG 712 Gelijk geïnstalleerd. Maar mijn verbinding viel al gelijk weer weg. Steeds resetten etc. Dus weer bellen. Opnieuw allerlei testen uitgevoerd. Toen moest ik handmatig de proxyinstellingen veranderen. Kan wel op internet maar zeer beperkt. Ze zouden de technische dienst er na laten lijken.
- 12 april Gebeld met de vraag hoe het staat met mijn probleem. En of de technische dienst er al mee bezig is. Er was niks bekend over het feit dat de technische dienst er naar zou kijken. Weer allerlei testen uitgevoerd. Toen werd mij verteld dat de nieuwe modem niet goed was. Ik zou per direct een nieuwe toegestuurd krijgen. Weer wachten dus.
- 19 april Ik bellen waar mijn modem blijft. Hoezo modem? Er is niets verzonden naar mijn adres. Opnieuw allerlei testen gedaan. Ik was de medewerker al een paar keer voor en zei: nu moet ik dit dit en dit intypen. Ze zegt hoezo. Ik zei dat moet ik telkens als ik bel uitvoeren. Ze zei er niks op. Maar ze vertelde me dat de splitter stuk was tussen de modem en de telefoon. Nu krijg ik een nieuwe splitter.
- 21 april Nieuwe splitter ontvangen en er tussen gezet. Geen ander resultaat. Was zo kwaad dat ik de pc heb uitgezet. En het maar even laat rusten.
- 24 april Weer gebeld. Ik werd zeer kortaf te woord gestaan. De technische dienst werd er met spoed achter gezet. Ik werd toen zo kwaad en zei: die zouden jullie er begin april al naar laten kijken. Wederom werd er gezegd het ligt an uw modem. U krijgt een nieuwe. Wanneer heb ik dat eerder gehoord?
- 3mei Weer gebeld. Waar blijft mijn modem? Modem? Daar wist de medewerker niks van. Tot mijn grote ergernis moest ik weer allerlei testen uitvoeren. Ik werd er zo flauw van. Toen zou het aan de bekabeling liggen. Of dat allemaal wel goed aangesloten was. Ja dus alles zit goed. Toen was er iets met mijn isra punt. Ook gekeken niks mis mee. Ik zou deze week gebeld worden voor een afspraak met een monteur. Je voelt hem al. De hele week geen telefoon gehad.
- 8 mei Ik word voor de verandering ineens gebeld door online. Of ik even een paar testjes wou doen. Ik zeg WAT MOET IK? Hier knapte er bij mij iets en je wil niet weten wat ik er toen allemaal uitgegooid heb. Ik kreeg toen te horen dat ik even een andere pc moest aansluiten op de modem om te kijken of die wel goed werkte. Waar haal ik ineens een ander pc vandaan? Heb ik ook gezegd ik heb hier maar 1 pc en kan dat nu niet testen. Ik ben dan ook zo kwaad geworden dat ik de telefoon er op heb gegooid.
- 11 mei. Ik heb een monteur in huis gehaald. Hij ging van alles testen. Ook diverse dingen die ik moest testen van online. oa het pingen etc. De monteur heeft zijn laptop aangesloten en het probleem bleef hetzelfde. Hij heeft alles nagekeken. De bekabeling het isra punt. Alles was perfect aangesloten. Volgens hem zit er een conflict in de modem die niet goed de dingen doorstuurt naar de pc. Hij had wel een andere modem bij zich. Heeft de Thomson vervangen door de andere modem en alles werkt perfect.
Mijn probleem is opgelost. Maar niet op de manier zo als het had moeten worden opgelost. Nl. door online. Die kunnen ook een monteur sturen. Al dan niet tegen vergoeding.
Ik heb het maar even gelaten voor wat het was. Even mijn woede laten bekoelen.
Eigenlijk heb ik er niet meer bij stil gestaan dat mijn probleem nog steeds open staat bij onlin.
- 29 mei Tot mijn grote verbazing werd ik gebeld door Online.
Ik had een probleem met het internet en hij wilde een afspraak maken wanneer het mij zou schikken om een monteur thuis te kunnen laten komen.
Ik zei dat hoeft niet meer. Die heb ik al gehad. En dat jullie 2 maand na mijn eerste melding pas gaan bellen voor een monteur vind ik uiterst bedroevend.Mij is al meerdere keren beloofd dat er iemand van de technische dienst naar zou kijken en al een paar keer is mij gezegd dat er contact met me zou worden opgenomen voor een monteur. Ik heb dan ook kwaad wederom de telefoonverbinding verbroken.
Ik ben achter mijn pc gaan zitten en heb een brief opgesteld.
Heb het hele verhaal er op gezet. Heb mijn telefoonkosten opgezocht en die bijgevoegd. Alsmede de rekening van de monteur.
Ik heb hem dus gisteren ook aangetekend verstuurd naar Online.
Ik ben benieuwd wanneer ik iets terug hoor.
Als ik er al wat van terug hoor.
Mijn contract loopt eind december af en ik ben dan ook weg bij Online. Ik ga een andere provider zoeken. Ik heb het helemaal gehad met hun.
Alleen al het feit dat elke keer wanneer je belt. Krijg je iemand anders aan de telefoon. Elke keer moet je dus opnieuw je probleem voorleggen. En dan krijg je te horen ja mijn collega heeft het voorgelegd aan de technische dienst.
Nou ja zo kan ik ook wel iemand te woord staan.
Ik ben klaar met Online.
Ik hoop dat er iemand mee geholpen is dat ook ik mijn probleem hier heb vermeld.
Groetjes en een fijne zondag nog
Marina