Pagina 3 van 3
Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming
Geplaatst: 17 mar 2010 20:31
door v.d.Heyden
@ RTD-2002: voordat je begint te oreren, zou ik eerst maar even nadenken of het hout snijdt wat je zegt. Deze Golf komt NIET in aanmerking voor de sloopregeling. Is een benzine-auto van na 1995.
Als je reageert zorg er dan voor dat je weet waar je het over hebt, komt wat geloofwaardiger over.
v.d.Heyden
Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming
Geplaatst: 18 mar 2010 19:27
door Troslim
vd Heyden het was sarcastisch bedoelt dat snap je toch ook wel beter leren lezen wat iemand schrijft gast...
Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming
Geplaatst: 18 mar 2010 20:38
door v.d.Heyden
@Troslim:bij sommige mensen is de scheiding tussen sarcasme en pure domheid wat vaag..... en aangezien het zijn 1e (en tot nu toe enige) post/reactie is, ga ik maar even uit van het 2e.
Uiteraard snap jij dat wel, niet dan gozert?
(Als jij je het gebruik van leestekens eigen maakt, leest dat ook wat beter...
)
v.d.Heyden
Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming
Geplaatst: 21 mar 2010 08:49
door Fuseekogel
RTD-2002 schreef:
Deze auto is NIET dealer onderhouden geweest laatste jaren en vervalt sowiso je recht op alles.
Onzin, in de Europese Wetgeving 1400/2002 staat duidelijk dat een consument vrij dient te zijn in de keuze van zijn onderhoudsadres.
Even los van het feit dat de auto wel heel erg oud is, men doelt natuurlijk op auto's die nog onder de fabrieksgarantie vervallen.
Onlangs heeft ABA hier de Daihatsu importeur op aangesproken. In dat geval stond er in hun mailing dat de fabrieksgarantie vervalt zodra een klant buiten het merkkanaal in onderhoud gaat. Dat is natuurlijk niet goed, vooral omdat er daarmee voor onafhankelijke bedrijven kansen mis kunnen lopen.
ABA vindt het heel belangrijk deze fabels actief uit de wereld te helpen. ABA zal daarom de komende tijd dealers n importeurs erop aanspreken als ze hierover verkeerde voorlichting geven.
Re: Golf 4 motor kapot door ijsvorming
Geplaatst: 21 mar 2010 09:45
door malaga
Fuseekogel schreef:RTD-2002 schreef:
Deze auto is NIET dealer onderhouden geweest laatste jaren en vervalt sowiso je recht op alles.
Onzin, in de Europese Wetgeving 1400/2002 staat duidelijk dat een consument vrij dient te zijn in de keuze van zijn onderhoudsadres.
Even los van het feit dat de auto wel heel erg oud is, men doelt natuurlijk op auto's die nog onder de fabrieksgarantie vervallen.
Onlangs heeft ABA hier de Daihatsu importeur op aangesproken. In dat geval stond er in hun mailing dat de fabrieksgarantie vervalt zodra een klant buiten het merkkanaal in onderhoud gaat. Dat is natuurlijk niet goed, vooral omdat er daarmee voor onafhankelijke bedrijven kansen mis kunnen lopen.
ABA vindt het heel belangrijk deze fabels actief uit de wereld te helpen. ABA zal daarom de komende tijd dealers n importeurs erop aanspreken als ze hierover verkeerde voorlichting geven.
Dit klopt maar gedeeltelijk want je het deze regel vergeten:
Mobiliteitsgarantie
Bij veel merken krijgt een klant bij de aankoop van een nieuwe auto ook een jaar
mobiliteitsgarantie. Voor deze mobiliteitsgarantie ligt de zaak genuanceerder. Deze garantie
mag volgens de wet wel vervallen zodra de klant zijn auto elders in onderhoud brengt.
Maar dat sluit niet uit, dat je toch de auto ergens in onderhoud moet hebben, maar niet bij iemand om de hoek.