Ik heb een acer aspire 5920g
en deze heeft ook een defecte nvidia videokaart, betreffende het type 8600m gt
ik heb gebeld met nvidia in amerika en deze geven toe dat desbetreffende serie videokaarten een te hoog uitval percentage heeft, en om dit probleem op te lossen heeft nvidia 150 tot 200 miljoen $ opzij gezet om de kosten van vervanging cq reparatie te dekken.
mijn probleem is echter dat ik mijn laptop gekocht heb bij norrod computers te groningen, en deze willen niet de laptop kostenloos laten repareren, ik heb veel artikelen gevonden en uitgeprint, ik weet niet zeker of ik deze links naar bijvoorbeeld de website van nvidia mag plaatsen, waar nvidia het probleem erkent en hun oplossing noemt, maar indien nodig kan ik deze altijd in pm sturen.
het feit is dat nvidia het geld beschikbaar heeft gesteld, en dat het laptop bedrijf in mijn geval acer gewoon de kosten kan claimen bij nvidia, alleen wil de winkelier waar ik hem gekocht heb mijn laptop niet voor garantie opsturen aangezien de laptop al 2 jaar en 3 maanden oud is, maar ik vind dat voor een laptop van 1100 euro ik toch wel een beetje meer service mag verwachten.
ook heb ik een artikel gevonden op internet waarin word gesproken over 1999/44/EG dit is een uitspraak van het europese hof van justitie waarin gezegd word dat " Het Hof stelt voorop dat de winkelier de plicht heeft om een product te leveren dat werkt gedurende een bepaalde tijd, de economische levensduur. En als dat niet blijkt te kloppen, dan heb je als consument recht op vervanging of herstel (7:21 BW) van het product, tenzij dat onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.
In Nederland hebben we op dit moment de regel dat je bij een reparatie of vervanging na 4 van de 10 jaar 4/10e van het reparatiebedrag betaalt. Je krijgt er daardoor immers 4 jaar ‘bij’. De juridische rechtvaardiging hiervoor is dat je door de reparatie meer ‘genot’ van je product hebt dan je mocht verwachten. En als je meer krijgt, dan zul je moeten bijbetalen.
Deze regel heeft het Hof dus nu een halt toegeroepen. Herstel of vervanging moet “kosteloos” zijn, zo staat in de Europese richtlijn (1999/44/EG) waar dit allemaal op gebaseerd is. En kosteloos betekent ook echt kosteloos. De winkelier mag dus op geen enkele manier geld vragen wanneer de consument zijn recht op herstel of vervanging komt uitoefenen. "
dus volgens dit artikel ik recht heb op kostenloze reparatie of vervanging.
nog steeds blijf ik zitten met mijn probleem dat de winkelier het in alletoonaarden ontkend en niet wil meewerken
nu voel ik me als kleine consument verpletterd door een winkelier die niet wil meewerken, terwijl er al wel een oplossing voor het probleem is en de fabrikant van de videokaarten het probleem heeft erkend.
nu is mijn vraag wat moet ik nu nog gaan doen?
ik heb niet de financieen om een rechtzaak te beginnen en ben dus bang dat ik met een defecte laptop blijf zitten