LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HD tv van Tele2

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
DarkRaverrr

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door DarkRaverrr »

Beste Inter,

Die tijd die ik geen tv heb kunnen kijken krijg ik inderdaad terug. Ze zeggen dat je terug betaald krijgt vanaf de dag dat je ticket is aangemaakt (wanneer je voor het eerst met Tele2 hebt gebelt) totdat je wederom belt wanneer het is probleem is opgelost. Ik heb ergens een keer gelezen dat een 2e decoder éénmalig 50 euro kost maar dan zou 20mb internet ook niet meer voldoende zijn, al weet ik dit niet helemaal zeker. De enige kosteloze optie die ik kan bedenken is dat je je LCD op de HDMI aansluit en je andere tv met de scart kabel. Ik heb dit net geprobeert en ik kon op beide tv hetzelfde zien. Alleen zag het er op diegene met de scart kabel een stuk minder mooi uit en er liepen strepen door het beeld al zijn die strepen wel weg als je niet beide tv's tegelijk aan hebt.

Aan casie60:

Ik heb een 32 inch HD-Ready Samsung tv van een paar jaartjes geleden alweer maar bij mij ziet het opzich wel mooi uit maar niet super mooi. Niet helemaal wat ik van HD tv verwacht. Zoals bij echt HD voetbal dat je het gras onwijs mooi ziet dat is niet zo nu. Ook heb ik nog last van veel haperingen en zoals geprogrammeerd opnemen dat doet ie niet. Maar ik verwacht dat dit ergens tussen de 16e en de 18e opgelost is. Zoiezo zal dan ned1, 2 en 3 in HD uitgezonden worden. Of de andere zender nog van kwaliteit erop vooruitgaan weet ik niet..

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

@ DarkRaverrr

De TV`s staan niet tegelijk aan .Er loopt al vanaf mijn HD recorder een S_video kabel naar mijn oude TV .(HDMI staat op de HD TV ) Deze zal ik dan kunnen gebruiken .
Maar de HD films vanaf mijn PC kijken zien er ook mooi uit .

In ieder geval :D voor je antwoord .

casie60

Ongelezen bericht door casie60 »

Ik zelf heb ook eenzelfde Samsung TV.
Mijn signaal is nog steeds niet bijzonder goed, had eerst Ziggo en dat was perfect haarscherp beeld.
Ik heb nu de scart kabel aangesloten en ook met HDMI geprobeerd maar op deze TV is het analoog zodat je alleen maar beeld over kunt brengen.
Nog even niet zeuren en afwachten tot volgende week, geen verbetering dan stop ik ermee want ze kunnen dan toch niet leveren wat ik gekocht heb.

DarkRaverrr

Geen dank Inter! En via de s-video -- scart kijken ziet er inderdaad niet verkeerd uit hoor, het was meer lelijk omdat ik ook de tv op HDMI tegelijk aan had staan :) Het is alleen jammer dat je persé via de decoder van kanaal moet wisselen maar ik hoop dat dat geen probleem zal zijn!

Ik denk dat bij mij het signaal dan wel beter is als bij jou Casie60. Ik heb Mine TV (later Interactieve TV) van KPN gehad maar ik had het een beetje gehad met hun :) En toen een tijdje via analoog gekeken. En dit is zeker mooier als analoog (logisch) en ook wel mooier als Interactieve TV van KPN. Ik hoop dat de software update jou probleem met je signaal op zal lossen!

im

Ongelezen bericht door im »

Mijn nieuwe decoder is ook binnen en deze werkt wel!
Ik vind het menu alleen minder overzichtelijk als bij de oude decoder (de versatel variant). En het menu van de videotheek is een stuk langzamer.
Verder gewoon mooi beeld en geluid en ben ik weer tevreden. Alleen vraag ik me toch altijd af waarom het niet gewoon via de klantenservice/ technische dienst opgelost kan worden. Die had ik toch ook al regelmatig aan de telefoon gehad... Jammer dat het via klagen op een forum moet.

Inter

Het is alleen jammer dat je persé via de decoder van kanaal moet wisselen maar ik hoop dat dat geen probleem zal zijn!
Is maar een kamer ernaast . Heb nu alleen maar UPC analoog .

Maar voor HD moet je toch € 5 ,- extra betalen
Dus totaal €44,95 (eerste 3 maanden € 29,95 )
http://se.tele2.nl/3p/tarieven.html

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Im,

Ik ben blij te vernemen dat de nieuwe decoder naar behoren werkt. Vanaf volgende week zal er ook een software-update komen die ook het userinterface-design wat zal veranderen. En waarin andere functies worden geoptimaliseerd. Je kan hiervoor kijken op onze website, daar staat een bericht over de update geplaatst: http://se.tele2.nl/klantenservice/mededelingen2.html

Mijn collega’s van de klantenservice kunnen je normaliter ook helpen met dergelijke problemen, echter waren zij - en ook ik - niet eerder op de hoogte waar dit probleem vandaan kwam, omdat dit nog onderzocht werd. Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

conchita

Ongelezen bericht door conchita »

Net alle berichten gelezen over Digitale tv van Tele2 (had ik moeten doen voor aanschaf) Ook ik ervaar haperende beelden en krassend geluid. Lijkt op de vroegere videobanden die haperden. Nu zou er medio maart nieuwe software-aanpassingen komen die dit probleem verhelpen. Is dit al bij iemand het geval? Ik heb deze problemen nl nog steeds

Tele2 Webcare

Beste Conchita,

De problemen die jij beschrijft zijn bij ons bekend. Vervelend dat je hier last van ondervindt. De software-update zal plaatsvinden op 16 maart en het kan twee dagen duren voordat dit bij al onze klanten is doorgevoerd. Op deze link kun je informatie hierover terugvinden:
http://se.tele2.nl/klantenservice/mededelingen2.html

Graag ontvang ik je adresgegevens (postcode/huisnummer) of je klantnummer, zodat ik je klacht in behandeling kan nemen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

casie60

Het beeld is aanzienlijk verbeterd maar nog niet de kwaliteit van een kabelaansluiting.

Inter

casie60 schreef:Het beeld is aanzienlijk verbeterd maar nog niet de kwaliteit van een kabelaansluiting.
Heb je ook HD erbij ?

Of zijn er anderen die dit wel hebben .Vraag mij nog steeds af of dit op plaatsen waar nog geen High Speed internet is (ook van Tele 2) wel goed werkt .

casie60

HD heb ik nog niet

Tele2 Webcare

Beste Conchita,

De software-update is goed verlopen waardoor de beeldkwaliteit is verbeterd (blokjes, haperingen van beeld). De problemen met betrekking tot het opnieuw laden van de TVgids waardoor de decoder tijdelijk niet meer reageert en het niet uit het standby kunnen halen zijn ook opgelost. Graag hoor ik van je of de problemen die je eerder met de iTV ondervond zijn verholpen met de software-update van de week.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare

Beste Inter,

De kanalen NL1, NL2 en NL3 zullen vanaf 22 maart in HD uitgezonden worden. Overige kanalen zullen vanaf medio zomer in een apart pakket in HD aangeboden worden. Om welke kanalen dit gaat en wat de kosten hiervoor zijn zullen tegen die tijd bekend gemaakt worden.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Inter

Hier zie dat ik voor NL 1,2 en 3. HD samen met programma gemist € 5 extra moet betalen voor
Helaas is het nu niet bekend of dit dan met een uitbreiding duurder wordt .
Laatst gewijzigd door Inter op 20 mar 2010 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

DarkRaverrr

Wat? Vanaf 22 maart? Sinds wanneer is dat nou weer dan grr het zou nu al HD moeten zijn!! Eigelijk had het al HD moeten zijn vanaf 8 februari! Ik geloof dat ik toch echt in 2009 HD tv van tele2 heb besteld heb! En ik weiger ook te betalen tot het HD is en heb dan ook nog niet terug gebelt om mijn ticket af te sluiten! En trouwens ik heb nog steeds af en toe een beeld dat blijft hangen!

edit:

Het kost al 50 euro wil je zeggen dat dat nog meer gaat worden Inter? Ik kan trouwens je link niet openen.

edit:

Laat maar :) Ik betaal die 5 euro al en ook nog 5 voor Live pauze en opnemen
Laatst gewijzigd door DarkRaverrr op 18 mar 2010 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Tele2 Webcare

Beste Inter,

De extra kanalen die wij willen aanbieden in HD - naast NL1, NL2 en NL3 - worden medio zomer bekend gemaakt. Dit wordt in een extra pakket aangeboden en over de prijs hiervan en welke kanalen dit zullen zijn kan ik je helaas nog geen indicatie geven. Dit wordt tegen die tijd bekend gemaakt. Ik hoop hiermee je vraag naar tevredenheid te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare

Beste Darkraver,

Als je HD tv hebt besteld - zoals jij aangeeft - dan krijg je NL1, NL2 en NL3 in je pakket. Dit zijn de zenders die wij vanaf 22 maart in HD kunnen aanbieden. Overige kanalen willen wij echter ook aanbieden, maar welke kanalen dit zijn en wat de kosten hiervoor zullen zijn daar kan ik nog geen indicatie over geven omdat dit tegen die tijd bekend wordt gemaakt.

Indien je TV vandaag nog niet naar behoren werkt (dus na de software-update) dan hoor ik dit graag van je. Je kunt mij dan een e-mail sturen of contact hierover opnemen met de klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

DarkRaverrr

Dan wacht ik wel tot de einde van de winter met het bestellen Danielle :wink: Aangezien Tele2 zegt medio de zomer zullen de 1e zenders, naast ned1, 2 en 3, wel te zien zijn in het begin van de herfst en dan kunnen jullie mooi in het begin van de winter eerst een update doen :D

Belin

Ongelezen bericht door Belin »

Beste Darkraver,

Je hebt echt helemaal gelijk.Ik ben gebeld met de aanbieding hd van tele 2 in november ofzo,dus gedaan en dan verwacht je dat je dat ook hebt in februari toch?Beeld hapert idd nog bij mij en als ik programma gemist kijk ook.
Maar betalen doe je voor iets wat je dus niet krijgt,belachelijk!Eredivisie live ook belachelijk duur in vergelijking met wat ik eerst betaalde zelfde prijs alleen voor 1 maand alle wedstrijden.

Gesloten