Pagina 3 van 8

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 19 mei 2010 17:07
door Reuff
Nog een verhaal om toe te voegen aan de steeds langer wordende lijst...

Ook mijn chipkaart was ineens stuk, chip reageerde nergens meer op. Boete gekregen, en die terug kunnen vragen (kan dus wel, gister brief gekregen dat ik het geld binnen 3 weken terug krijg.. dus ruim 6 weken na het voorval..) Dus duo en iedereen gebeld en langs geweest, en uiteindelijk een formulier gevonden om een nieuwe aan te vragen. Ondertussen dus 3 weken netjes alle reiskosten betaald end e kosten bleven maar op lopen.. Uiteindelijk een nieuwe kaart gekregen.

Nou dit is natuurlijk geen nieuw verhaal..maar het mooiste komt nog...

Gister weer met de trein, met 2 studiegenoten een beetje geintjes zitten maken van als die maar niet weer stuk is haha. Dus de conducteur houd m'n pasje bij z'n kastje..en wacht..en wacht.. en wacht.. en er gebeurd dus niks! Pas weer stuk! gelukkig dit keer geen boete gekregen (want je mag maar 1 keer per jaar een boete terug vragen..). Nou ik naar de NS balie, en inderdaad kaart reageert weer nergens op! Weer de chip dood.

Dus het hele verhaal begint weer opnieuw. Nieuwe pas aanvragen, 3 weken wachten, weer ruim 150 euro aan reiskosten maken...

En ik doe niks raar met die passen, ik hou hem niet bij magneten, netjes in m'n portemonnee en er is niks te zien...

Wat een onding. :cry:

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 20 mei 2010 11:45
door Patricia85
Ik zal de lijst met problemen met de Ov-Chipkaart nog een stukje langer maken.

Ook ik ben mijn Ov-Chipkaart verloren, eigen schuld. Dat je voor een nieuwe kaart iets moet betalen kan ik begrijpen maar dat ze studenten met een studenten-reisrecht bijna 5 weken laten wachten op een nieuwe kaart kan ik niet begrijpen.

Een student, die vaak moet reizen, heeft een studenten-reisrecht zodat de student weinig moet betalen voor het ov. Aangezien deze doelgroep het niet zo breed heeft lijkt het mij logisch om gewoon met een verklaring te ''gratis'' te kunnen blijven reizen.

Daarnaast wordt je bij de website en de telefooncentrale van de studenten ov chipkaart van het kastje naar de muur gestuurd. Op de website staat dat je met de telefooncentrale moet bellen om je kaart te laten blokkeren en dat men je daar zal verder helpen met het aanvragen van een nieuwe kaart. Bij deze telefooncentrale blokkeren ze je kaart (dit kan overigens ook online), maar vervolgens verwijzen ze je naar de website om een PAPIEREN! formulier aan te vragen. Dit formulier opsturen duurt ongeveer een week.

Na het formulier te hebben opgestuurd proberen ze binnen drie weken je een nieuwe ov chipkaart toe te sturen.

Waarom een papieren formulier? Ze hebben nog drie pasfoto's van me liggen van de allereerste aanvraag bij het invoeren van de ov chipkaart, dus dat zou het probleem niet moeten zijn ;-)

Al deze tijd moet je zonder korting reizen omdat je niet kan aantonen dat je een studenten reisrecht hebt.

Radar, willen jullie eens aandacht besteden aan deze praktijken?

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 25 mei 2010 18:09
door Reuff
Reuff schreef:Nog een verhaal om toe te voegen aan de steeds langer wordende lijst...

Ook mijn chipkaart was ineens stuk, chip reageerde nergens meer op. Boete gekregen, en die terug kunnen vragen (kan dus wel, gister brief gekregen dat ik het geld binnen 3 weken terug krijg.. dus ruim 6 weken na het voorval..) Dus duo en iedereen gebeld en langs geweest, en uiteindelijk een formulier gevonden om een nieuwe aan te vragen. Ondertussen dus 3 weken netjes alle reiskosten betaald end e kosten bleven maar op lopen.. Uiteindelijk een nieuwe kaart gekregen.

Nou dit is natuurlijk geen nieuw verhaal..maar het mooiste komt nog...

Gister weer met de trein, met 2 studiegenoten een beetje geintjes zitten maken van als die maar niet weer stuk is haha. Dus de conducteur houd m'n pasje bij z'n kastje..en wacht..en wacht.. en wacht.. en er gebeurd dus niks! Pas weer stuk! gelukkig dit keer geen boete gekregen (want je mag maar 1 keer per jaar een boete terug vragen..). Nou ik naar de NS balie, en inderdaad kaart reageert weer nergens op! Weer de chip dood.

Dus het hele verhaal begint weer opnieuw. Nieuwe pas aanvragen, 3 weken wachten, weer ruim 150 euro aan reiskosten maken...

En ik doe niks raar met die passen, ik hou hem niet bij magneten, netjes in m'n portemonnee en er is niks te zien...

Wat een onding. :cry:
klein lichtpuntje misschien..
kreeg vandaag een mail van de Klantenservice studenten OV-chipkaart dat ze me een tijdelijke ov-kaart toesturen
Ik weet nog niet wat die kan of wat er op staat, maar ik hou jullie op de hoogte :D

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 27 mei 2010 17:27
door Reuff
Reuff schreef:
Reuff schreef:Nog een verhaal om toe te voegen aan de steeds langer wordende lijst...

Ook mijn chipkaart was ineens stuk, chip reageerde nergens meer op. Boete gekregen, en die terug kunnen vragen (kan dus wel, gister brief gekregen dat ik het geld binnen 3 weken terug krijg.. dus ruim 6 weken na het voorval..) Dus duo en iedereen gebeld en langs geweest, en uiteindelijk een formulier gevonden om een nieuwe aan te vragen. Ondertussen dus 3 weken netjes alle reiskosten betaald end e kosten bleven maar op lopen.. Uiteindelijk een nieuwe kaart gekregen.

Nou dit is natuurlijk geen nieuw verhaal..maar het mooiste komt nog...

Gister weer met de trein, met 2 studiegenoten een beetje geintjes zitten maken van als die maar niet weer stuk is haha. Dus de conducteur houd m'n pasje bij z'n kastje..en wacht..en wacht.. en wacht.. en er gebeurd dus niks! Pas weer stuk! gelukkig dit keer geen boete gekregen (want je mag maar 1 keer per jaar een boete terug vragen..). Nou ik naar de NS balie, en inderdaad kaart reageert weer nergens op! Weer de chip dood.

Dus het hele verhaal begint weer opnieuw. Nieuwe pas aanvragen, 3 weken wachten, weer ruim 150 euro aan reiskosten maken...

En ik doe niks raar met die passen, ik hou hem niet bij magneten, netjes in m'n portemonnee en er is niks te zien...

Wat een onding. :cry:
klein lichtpuntje misschien..
kreeg vandaag een mail van de Klantenservice studenten OV-chipkaart dat ze me een tijdelijke ov-kaart toesturen
Ik weet nog niet wat die kan of wat er op staat, maar ik hou jullie op de hoogte :D
en waarempel, vandaag een anonieme ov chipkaart gekregen, met een weekabo er op zodat ik tot de tijd dati k de ov chip kaart binnen heb toch gratis kan reizen.
Als ik de nieuwe kaart weer binnen heb moet ik de anonieme tijdelijke weer terug sturen naar een adres.

Handig! :)
Vooral omdat in principe 1 dag na het melden deze al in huis moet kunnen hebben. Of het ook echt zo snel gaat durf ik niet te zeggen.

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 28 mei 2010 20:52
door melomaan
saatje85 schreef:
Maar het meest bijzonder is toch wel dat nu het ov bedrijf verantwoordelijk is voor de verstrekking van nieuwe kaarten.
De DUO is verantwoordelijk voor de verstrekking en niet de O.V.-bedrijven!
Bij hen moet je zijn...ook voor een eventuele vergoeding.

Wanneer ik mijn bankpas/paspoort verlies (of wanneer hij gestolen wordt) moet ik daar ook voor betalen, dus een vergoeding uwerzijds vind ik normaal.

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 29 mei 2010 14:27
door Bevers
Nou hier dan nog maar een verhaal én vraag!

Mijn ovchipkaart ging kapot door een scheurtje van 3 mm aan de kant van mijn pasfoto. Ik heb 15 dagen na mijn aanvraag voor een nieuwe&de oude hebben afgmeld&opgestuurd gewacht op een bericht dat de ovchipkaart binnen twee weken binnen zou zijn. Hij was in 9 dagen binnen dus netjes op tijd. Alleen heb ik wel kostenbedrag opgebouwd van 82euro! Terwijl ik eigenlijk gratis of met korting kan reizen. Weet iemand waar ik dit bedrag met welk formulier kan terug vragen? Ik weet dat er mensen zijn die langer hebben gewacht op hun ovchipkaart en meer kosten hebben gemaakt, maar dat betekend toch niet dat ik het geld als arme student uit eigen zak moet betalen!?

Groetjes,

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 02 jun 2010 15:48
door ikke1611
onze zoon kreeg een boete omdat zijn ov chipkaart niet meer werkte voor de scan van de conducteur, 41,50 maar liefst. Gelukkig kan ik deze terug krijgen via de NS. Maar wat een toestanden om een nieuwe aan te vragen. Duurt zo wie zo al drie weken en dan nog maar niet te spreken over de gemaakte kosten die er gaan komen en die voor ons zelf zijn. Te gek voor woorden en dan te bedenken dat er een mogelijkheid is om een tijdelijke ov studenten kaart uit te geven maar dat wordt gewoon GEWEIGERD door de ov chip kaarten instantie.
Echt te gek voor woorden. Moet nu zelf de kosten gaan dragen waar ik niet om gevraagd heb. Zijn kaart is niet kapot wordt alleen niet gescand. Bellen met de ov chip kaarten lijn ( 10 cent per minuut) heeft ook geen zin want de desbetreffende dames die je aan de lijn krijgt volgen keurig hun belscript en verder kunnen zij niets doen en als het ze dan niet meer interrreseert verbreken ze de verbinding.
Je kunt nergens met de klachten trerrecht en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ook je gemaakt kosten kan je nergens verhalen. Toen de ib groep nu duo de kaarten uitgaf (dus de oude kaarten) was er geen vuiltje aan de lucht die dingen deden het gewoon en nu zijn er alleen maar klachten.
Kan hier niets aan gedaan worden Er moet toch ingezien worden dat het via duo (IB groep) alles veel beter verliep. Draai alles terug en laat die ov chip kaart instantie opdoeken met hun rommel en slechte onvriendelijke adviezen. Echt onprofessionele mensen zitten daar die geen verstand hebben van zaken en vooral geen normen en waarde kennen.
Het kan zo simpel geef een tijdelijke kaart uit (die bestaat heb een voorbeeld toegestuurt gekregen van iemand) zodat men toch gebruik kan maken van het openbaar vervoer en doe niet zo moeilijk. :evil: :x

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 03 jun 2010 18:59
door -Frankie-
Enige tijd geleden heb ik hier ook al mijn problemen gepost.
Ik ben nu bezig te proberen mijn kosten terug te halen en raad iedereen aan dit ook te doen. In totaal heb ik 74 euro aan kosten gemaakt doordat de kaart defect was (om van de uren die het me gekost heeft maar te zwijgen).

Wat ook heel mooi is dat ze alleen een klachtenformulier hebben en een betaald nummer (wat mij 35ct per minuut kost op een of andere manier) en dus geen plek waar je een uitgebreide formele klacht naar toe kan sturen. Ik heb het klachtenformulier ingevuld en gevraagd of ze mij een adres kunnen verstrekken of een andere manier van contact aan kunnen bieden. Als ik wat hoor zal ik het posten.

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 16 jun 2010 09:19
door Snelle3
Hier nog een leuk verhaal.

Mijn OV-chipkaart was plotseling defect. Ik check 's ochtends in, in de bus. Wil ik een half uurtje later uitchecken doet mijn kaart het niet! Heel vreemd, dus ik naar de RET om hem te laten controleren. De mevrouw zegt dat ik snel contact op moet nemen met 0900 ovchipkaart. Dus ik gedaan. Daar kreeg ik weer het advies om hem te laten controleren bij een officieel punt. Vervolgens moest ik mijn adres gaan wijzigen via chipkaart.nl. Wat in inhield dat ik eerst een account moest aanmaken. Helaas kon de klantenservice dit niet voor mij doen..?

Ik een nieuwe chipkaart aangevraagd, maar blijkbaar alleen een formulier. Deze kwam ook pas ongeveer een week later. Die opgestuurd. Een week later een bevestiging gehad. Dat is nu twee weken geleden. Hij ligt nog steeds niet in de bus. Ze hebben dan ook nog tot vrijdag om hem op te sturen als ze zich aan de door zich zelf gestelde deadline houden. Al met al loop ik nu al 5 weken zonder OV-chipkaart.

Ik krijg tegenstrijdige berichten over het wel en niet terug vragen van de onkosten. Iets als een tijdelijke chipkaart bestaat niet. Ik reis 2x per week van Zeeland naar Rotterdam. Soms drie keer en dan moet ik ook nog altijd weer terug. Plus hierbij nog overige vervoerskosten. Het hele traject duurt mij veel te lang en is veel te duur! Had ik hem maar gesloopt, gebroken of kwijt geraakt. Maar er was voor mij niets aan de chipkaart te zien. Dan had ik het mezelf kunnen verwijten. Heb ook netjes een klachtenbrief ingestuurd. Volgens mij (dit weet ik niet zeker). zou ik binnen 5 werkdagen antwoord krijgen. Die zijn nu ook al weer voorbij. Ook geen bevestigingmail gehad o.i.d. dus ik ben niet eens zeker of hij wel verstuurd is!

Geef mij maar weer de geplastificeerde kaart. Alles ging een stuk sneller, minder gezeur. Mensen hielpen je ook daadwerkelijk. Verloren, dan kon je met een bewijsje wel reizen. Nu reis ik soms "zwart" (Stiekem ook niet, want ik heb recht op mijn kaart, de overheid heeft hiervoor betaald!). Bevalt me ook totaal niet, maar goed. Er wordt nu al geroepen dat ik het geld niet terug krijg. TrosRadar pikt het helaas ook niet op. Een boete van 50 euro is al bijna goedkoper dan 2x heen en weer van Zeeland naar mijn kamer. Erg jammer dat het zo moet!

Waar ik wel erg benieuwd naar is hoe Reuff een tijdelijke kaart heeft geregeld?

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 20 aug 2010 14:17
door ashleey1
Heeft iemand een idee hoe je een tijdelijke OV studentenkaart kan krijgen..
De mijne is namelijk gestolen.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen=

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 23 aug 2010 20:07
door skater
het is weer zover .vandaag mijn eerste stage dag en jawel toen ik naar huis ging dat rotding dat ze ov-chipkaart noemen doe het weer niet, met een loep er op kun je zien dat er haarscheurtjes in zitten. ik ga nu voor mijn 4 de kaart!!!!!. weer een maand zelf dokken...Wie word hier eigelijk rijk van?

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 03 sep 2010 16:23
door daffene
Hier nog iemand met een probleem... Dit jaar in september ontvang ik weer studiefinanciering van DUO, omdat ik 2 jaar niet gestudeerd heb. Ik daarbij uiteraard ook meteen een studenten OV Chipkaart aangevraagd. Na de bevestiging van de studiefinanciering werd verteld dat je binnen 2 weken de Chipkaart zou ontvangen. Na 2 weken nog steeds niets binnen. Ik maar eens bellen met de OV informatielijn. "Nog even geduld hebben". Een maand later had ik nog steeds niets binnen! Ik nogmaals gebeld, en gevraagd of ze eens uit willen zoeken waarom ik geen Chipkaart krijg opgestuurd, omdat mijn opleiding inmiddels zou starten. Wat blijkt... ik zou al een OV chipkaart in bezit hebben? Deze is 1,5 jaar geleden naar mijn vorige adres gestuurd, terwijl ik niet meer studeerde en daar al niet meer woonde. Het enige wat ik dan kan doen is de kaart blokkeren, een nieuw aanvraagformulier aanvragen en nog een keer 3 weken wachten!!!! Nu, na een week, nog steeds geen aanvraagformulier binnen. Vorige week ben ik begonnen aan mijn opleiding...

Ik moet meerdere dagen per week reizen naar Maastricht a 35 euro per keer. Dit zou dan ook nog eens voor mijn eigen rekening zijn. Ik snap het niet, ik kan het niet betalen hoor, dus dan maar niet naar school ofzo? Plus een ZEER slecht "team" achter die telefoonlijn daar.

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 07 sep 2010 14:34
door erniee
Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn OV-chipkaart deed het opeens niet meer. Na de ns, ibgroep en studentenov gebeld te hebben werd mij uiteindelijk verteld dat ik mijn defecte kaart moest opsturen en binnen 3 weken een nieuwe zou krijgen. In de tussentijd zijn de kosten voor mij. Dit brengt mij al gauw op 300 euro, wat niet niks is voor een 19 jarige student. De overheid wilt studie toch juist motiveren? op deze manier demotiveert het alleen! Enkele mede studenten met hetzelfde probleem zijn enkele weken thuis gebleven of zo min mogelijk op school geweest om de reiskosten te dekken. Daarnaast zijn er studenten bij die een periode geen boeken gekocht hebben, zodat ze de reiskosten kunnen dekken. Ik zelf heb net de tweede kamer fractie gemaild. Daarnaast ga ik de staatssecretaris en het ministerie ook nog mailen aan de hand van onderstaand uitleg dat ik via de site van ROVER heb bemachtigd. Hoop dat meerdere dit zullen doen!

Student, stuur je verhaal en kostenoverzicht naar zowel de staatssecretaris als het ministerie. Dit gaat als volgt:

1. Stuur een mail naar de Tweede Kamercommissies Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen en Verkeer & Waterstaat via de volgende twee mailadressen: cie.ocw@@tweedekamer.nl; [email protected]
2. Kopieer en plak je verhaal in het mailformulier van de staatssecretaris. Dit is te vinden via deze link; http://www.rijksoverheid.nl/regering/be ... ref-minocw

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 07 sep 2010 18:38
door FRJ
Hier ook problemen met mijn ov-chipkaart. Vorige week is mijn ovchipkaart gestolen en nu moet ik 3 tot 4 weken wachten op een nieuw pasje!!?? In deze periode moet ik elke dag met de trein reizen dit kost mij als student een paar honderd euro. Het is mij een raadsel waarom ze er 3 tot 4 weken over doen voor dat ze een nieuw pasje kunnen maken? Een nieuw aangevraagde pinpas heb je binnen 4 dagen binnen! Het enige dat ik kan bedenken dat het zo lang duurt is dat ze hiermee geld kunnen genereren doordat wij studenten treinkaartjes moeten kopen. Afspraak met NS? Het is toch niet normaal dat ze hier niks aan doen. Straks komen er nog ov-chipkaart verzekeringen!

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 13 sep 2010 11:02
door Savanne
Kan iemand mij alsjeblieft hoop geven?

Eind juni is mijn studenten ov-chipkaart gestolen en heb uiteraard gebeld om mijn kaart te laten blokkeren (had er blijkbaar ook 2 op mijn naam staan, dus de 2e ook maar laten blokkeren...), het resterende bedrag op de kaart zou overgemaakt worden op mijn rekening, dit is echter op een verkeerd rekeningnummer gestort. Het was maar 5 euro maar het gaat om het principe.
Inmiddels heb ik al 5 afwijzingen gehad en nog steeds geen nieuwe kaart.
4 afwijzingen omdat er al een kaart op mijn naam zou staan.
1 afwijzing omdat mijn pasfoto niet leek op de pasfoto van mijn ID-kaart.
Ik heb zelfs geen recht op een kortingskaart of een vervangende kaart!

Na dit topic gelezen te hebben krijg ik heel sterk het vermoeden dat ik mijn kaart nooit meer terug ga zien.

Dus bij deze;
Is er uberhaupt iemand hier die uiteindelijk een nieuwe gekregen heeft na het blokkeren van de gestolen/verloren kaart??

IK WIL MIJN STUDENTEN-OVCHIPKAART TERUG, RADAR DOE HIER ALSJEBLIEFT IETS AAN.

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 13 sep 2010 11:18
door jeroen112prive
Wat een drama de ov-studentenkaart. Sinds afgelopen week werkt mijn kaart niet meer, ondanks hij nog helemaal heel is, en er geen scheurtjes inzitten. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, en heb ondertussen al 4 instantie's aan de lijn gehad die mij niks kunnen vertellen over de vergoeding voor de 3 weken dat ik moet wachten op een nieuwe ov-kaart. Dit is hooguit belachelijk en een heel corrupt systeem.

Kortom, 3 weken op eigen kosten reizen en niks vergoed krijgen. En aangezien ik iedere dag voor 40 euro reis, student ben en geen fulltime salaris heb, kan ik dit mij niet dagelijks permitteren.

Zelf heb ik de volgende opties bedacht, of 3 weken thuis zitten, of iedere dag een boete accepteren en claimen.

Verder sta je als student zijnde machteloos. Wat ik wel raar vind, is mocht je je studie niet afmaken, je wel gewoon voor die 3 weken moet betalen als studieschuld.

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 13 sep 2010 11:37
door jbgaasbeek
Ik ben tijdens de laatste week van de vakantie mijn persoonlijke OV-chipkaart met studentenreisrecht verloren en moet nu ook onnodige kosten maken.

Het duurde maar liefst één week voordat ik uberhaupt het aanvraagformulier ontving om een nieuwe pas aan te vragen, en vervolgens staat er doodleuk onder dat het nog eens drie weken gaat duren voordat ik eindelijk een nieuwe heb.

Gelukkig begin ik dan net aan een minor en hoef ik maar 3 dagen in de week naar college. Maar dan nog vind ik het belachelijk dat ik een voorlopige lening aanga bij DUO, zodat ik gratis mag reizen doordeweeks, om vervolgens alsnog de volle mep to moeten betalen voor de reiskosten die ik maak, omdat het zo vreselijk lang duurt voordat ik een nieuw pasje krijg.

En wat voor moeite is het nou, om een anoniem pasje uit te geven met tijdelijk studentenreisrecht als vervanging?

Mijn huisgenoot heeft er zo eentje gekregen van de RET terwijl hij nog lekker kon wachten op zijn persoonlijke OV-chipkaart toen het werd ingevoerd in Rotterdam.
Hiermee kon hij gewoon gratis reizen met de RET totdat ie zijn persoonlijke OV-chipkaart kreeg, en nu is het een normale anonieme OV-chipkaart zonder studentenreisrecht, geldig tot 2012.

De technologie is er dus blijkbaar wel, alleen de wil is er niet bij de vervoerbedrijven.
Begrijpelijk.... want ze maken hier natuurlijk dikke winst op. Maar was het niet zo dat de invoering van de OV-chipkaart géén middel mocht zijn voor vervoerbedrijven om de consument te naaien (excuseer mijn taalgebruik) of iets dergelijks?

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 13 sep 2010 14:41
door rbrink
Hallo,

Nog een moeilijk geval. Ok onze zoon heeft een studenten ov chip met problemen. Allereerst heeft hij hem in jan 2010 niet optijd ontvangen gevolg reiskosten voor rekening van ons. Eindelijk ontvangen chipkaart na veel pogingen geladen met studenten reisproduct. Chip kaart deed het tot de zomervakantie ineens niet meer. Chipkaart opgestuurd weer reiskosten voor ons. Nieuwe kaart gekregen maar helaas werkt ook niet. Veel gebeld kosten voor ons. Maar helaas krijg steeds dezelfde dame aan de lijn maar kan ons niet helpen wanneer komt het voor elkaar zonder bellen schrijven enz. Heel vervelend voor onze zoon als voor ons. Je wordt van kastje naar de muur gestuurd zonder een oplossing. Moet hij hem weer opsturen??????????????????????

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 13 sep 2010 15:04
door jeroen112prive
Wat ook tegen mij gezegd werd bij de OV-klachtenlijn: Als je een vergoeding wilt moet je maar even met de minister bellen, ik weet daar verder niks van.

Wat ze alleen niet begrijpen, is dat je een potentiele klant kan zijn voor je toekomstige baan na je studie. Ik neem nu soms ook de Fyra en betaal 6 euro extra om naar m'n college te reizen, omdat er spoorwerkzaamheden zijn die mijn normale intercity flinke vertraging geeft.

Heel frustrerend allemaal, maar ik hoop dat deze topic wat meer onder de aandacht komt in de media etc. Verder sta je machteloos.

Re: studenten ov-chipkaart verloren/defect, geen vergoeding!

Geplaatst: 26 sep 2010 16:35
door HJSmittie
Hoi,

Ik zat even op internet te zoeken of andere mensen ook wel eens problemen met de chipkaart hebben en warempel! :D

Ikzelf heb enkele weken geleden ook een boete gekregen voor een defecte ov-chipkaart en ik ben nu bezig de 56 euro'tjes terug te 'vorderen' van Arriva.
Helaas gaat dat nog niet zo makkelijk; ten eerste was de boete al verhoogd omdat ik niet op tijd een bewijs van mijn weekend-ov van de OCW-Duo had kunnen krijgen.
Waarbij ik me overigens ook afvraag waarom een papier, waarop staat dat ik studiefinanciering ontvang volgens Arriva gelijk staat aan een bewijs ik dat gebruik maak van een weekend ov, maar goed.

En ten tweede ben ik eigenlijk te laat met mijn bezwaarbrief te versturen (binnen 14 dagen) vanwege de trage communicatie met ov-chipkaart.nl en de DUO.

Mijn kaart deed het destijds nog bij het inchecken en is in de tussentijd tot het controleren in de trein stuk gegaan :lol:

Ik heb trouwens gezien dat ze makkelijk stuk kunnen gaan in je portemonnee als hij een beetje buigt; er zitten kleine draadjes in die makkelijk kunnen breken. Je kon ze wel zien zitten bij m'n vorige pas; die was gescheurd na 1 week in mijn kontzak te hebben gebivakkeerd.