LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lifeline verzekering, via Phonehouse

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
LekkerBijdehand
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2011 00:09

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door LekkerBijdehand »

Goededag,

ik kwam via via op dit forum terecht en heb al jullie berichten gelezen. Aangezien ik hier graag een reactie op wilde geven, heb ik een account aangemaakt.

Ik werk inmiddels 3,5 jaar als verkoopmedewerker bij dit telecombedrijf en wil graag het een en ander kwijt. Allereerst, ik vind het erg vervelend dat ik hier moet lezen hoe sommige mensen zijn 'geholpen'. Ik zeg het volgende niet, omdat ik hier zelf werk, maar ik vind de service bij The Phone House top! Ook heb ik (nog) niks te klagen over Lifeline.

Lifeline is een verzekeringsmaatschappij waar The Phone House mee samen werkt. Ik heb klanten, tot op de dag van vandaag, altijd direct kunnen helpen met hun claims. 9 van de 10 keer kon ik de klant dezelfde dag nog een nieuw toestel meegeven, in sommige gevallen had ik het toestel de volgende dag in de winkel. (dit i.v.m de voorraad). Nou moet ik erbij zeggen, dit waren 'schade-gevallen' en komt bijna elke dag voor. Diefstal en verlies maak ik niet vaak mee. Maar de keren dat ik klanten in de winkel kreeg met dit probleem, werd binnen 72 uur verholpen.
Voor 2 weken geleden heb ik voor het eerst een klant in de winkel gehad met een claim welke voor een half jaar geleden was afgekeurd. Deze claim is in een ander filiaal in behandeling genomen, en stond inderdaad in de 3e brief dat de klant contact kon opnemen met Ierland. Ik vond dit zo vreemd, dat ik naar Lifeline heb gebeld. Na 1,5 uur met een medewerker aan de telefoon te hebben gezeten, werden voor mij een aantal voorwaarden ook pas echt duidelijk. Ik heb mezelf af en toe flink 'opgevreten', alsof het om mijn eigen toestel ging, maar moet achteraf wel toegeven: Ze stonden echt in hun gelijk. Ik vond het dan ook erg jammer dat ik dus eigenlijk niks voor deze klant kon betekenen. Toch heb ik ze een extraatje gegeven bij hun nieuwe toestel en advies gegeven voor een evt volgende keer, wat ik natuurlijk niet voor ze hoop.
Wat betreft een brief sturen naar Ierland hoeft niet in het engels! Daar zitten namelijk ook nederlandse medewerkers.

Als je jouw toestel verzekerd, ben je verzekert voor de volgende punten:
Diefstal & verlies (simkaart blokkeren via de klantenservice van jouw provider en binnen 48 uur melding maken bij de politie), water/vochtschade, valschade, dekking in buitenland (max. 60 dagen in buitenland zijn), dekking voor derden, onbevoegde gesprekskosten tot €1500,00, diefstal uit auto en accessoires tot €250,00.

Tip: Lees altijd de voorwaarden goed door. In de informatieboekjes van Lifeline staat alles keurig en netjes beschreven. Denk je dat je aan bepaalde voorwaarden niet kunt voldoen, bijv. dat je langer dan 60 dagen in het buitenland zit, of zie je de verzekering alsnog niet zitten? Annuleren kan kostenloos binnen 14 dagen.

Een korte reactie op 'het aansmeren van..': Wij smeren niks aan, maar bieden het aan. Wij maken duidelijk dat je evt. jouw toestel kunt verzekeren. Uiteindelijk is dit natuurlijk de keus aan de klant zelf. Verzeker je jouw toestel niet, is dat jouw eigen risico.

Over reparaties bij The Phone House: Er zijn 17 Service Points verdeeld in Nederland. Mocht er wat mis zijn met jouw toestel, kun je daar terecht voor 24-uurs service. Uit ervaring weet ik dat men in de meeste gevallen binnen een uur geholpen kunnen worden. Mocht er nou geen service punt in de buurt zijn, of mocht een toestel niet gerepareerd kunnen worden bij het service punt, dan wordt het toestel opgestuurd naar Dynafix. In veel gevallen zou de klant zijn/haar toestel ongeveer 2 weken kwijt zijn. Maar houd er rekening mee dat het in sommige gevallen ook wel 3 of 4 weken kan gaan duren of juist maar een paar dagen. Een bedrijf als Dynafix kan natuurlijk soms ook een bepaald onderdeel niet op voorraad hebben. Dan kan het dus wat langer duren.
Wat betreft het tijdsbestek, dat het toestel bij Dynafix ligt ter reparatie of bij de fabrikant, kan The Phone House helaas niks aan doen. Wij sturen jouw toestel op en je wordt meteen gebeld bij terugkomst.

Over de service van The Phone House:
* 14 dagen omruil garantie. Het kan iedereen overkomen dat je een toestel aanschaft bij je abonnement, maar na een aantal dagen zoiets hebt van; Hier kan ik totaaaal niet mee overweg. Gelukkig geldt er bij The Phone House de 14-dagen-omruil-garantie. Dit is een service-punt welke je bij andere telecombedrijven (nog) niet aantreft.
* Werkend-op-Weg. Wij zetten al jouw gegevens over van jouw oude mobiel naar jouw nieuwe mobiel, zodat je er thuis zelf geen werk aan hebt. Ook leggen wij het toestel in grote lijnen uit, downloaden apps naar wens en stellen jouw e-mail in. Mocht je later nog bepaalde dingen tegenkomen waar je weinig tot niks van snapt, kom dan gerust terug naar de winkel. Dan leggen wij het nogmaals of alsnog met alle plezier uit.
* Leentoestel. Als jouw toestel ter reparatie opgestuurd moet worden, krijg je een hoogwaardig leentoestel mee, zodat je gewoon bereikbaar blijft en niet zonder mobiel komt te zitten.
* The Phone House beschikt over 17 Service Points, waar je ter plekke geholpen kunt worden, als er iets mis is met jouw toestel. Bijvoorbeeld voor een software-update, speaker vervangen, microfoontje vervangen, etc etc.
* Meer service-punten zijn te vinden op http://www.phonehouse.nl/hartelijke-services/

Ik hoop jullie hierbij voldoende informatie te hebben gegeven en zal vanaf nu dit forum dan ook in de gaten houden.

Met de hartelijke service & groeten,
een verkoopmedewerker van The Phone House

Gesloten