LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.

mensen die baarmoederhalskanker inenting willen overnemen door groene thee

Peiling eindigde op 25 mei 2010 19:10

1. Onrealistisch, maar ja ieder mag zijn mening hebben
2
8%
2. Realistisch, inenting is echt onverantwoord
3
12%
3. Hebben zelf teveel groene thee gedronken
2
8%
4. Criminieel, omdat ze mensen op oneigenlijke gronden proberen te beinvloeden
16
62%
5. Hebben waarschijnelijk zelf een website waarin ze alternatieve middelen verkopen.
3
12%
6. Hebben veel verstand van medicijnen, en doen gefundeerde uitspraken
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 26

buitenbeen
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2010 13:29

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door buitenbeen »

is er wel eens iemand dood gegaan aan groene thee?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Buitenbeentje,

Misschien nog niet, maar misschien ook al wel. Enfin ik hoop ik met deze post in ieder geval wel meer slachtoffers te voorkomen.

buitenbeen
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2010 13:29

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door buitenbeen »

slachtoffers waar van dan?

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

buitenbeen schreef:slachtoffers waar van dan?
Alle kankerpatiënten die al overleden zijn/nog zullen overlijden door onbehandelde kanker omdat ze zich voor de gek hebben laten houden door de mooie praatjes/fantasieverhaaltjes uit de 'alternatieve' hoek.

Er bestaat geen enkele alternatieve therapie die kanker kan voorkomen c.q. genezen.

buitenbeen
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2010 13:29

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door buitenbeen »

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand na het drinken van groen thee dood ging.

Jullie wel? En hebben jullie daar bewijs van?

on topic

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door on topic »

Je kunt groene thee drinken als je het lekker vindt, in builtjes of los, met een theefilter. Het is gezellig omdat je het in een mooie theepot kunt opgieten, met mooie kopjes, en omdat het fris smaakt hoef je er noch suiker noch melk in te doen (liefst niet zelfs, zéker geen melk!), en als toemaatje heb je het genoegen te weten dat je een gezonde drank drinkt. Het is niet minder of meer waterafdrijvend of bevat niet meer of minder theobromine (hetzelfde als cafeïne maar dan in thee) als zwarte thee. Het is puur een kwestie van smaak, ... en antioxidanten.

Zelf heb ik 15 kg gewicht verloren in 1 maand tijd maar dat komt ook omdat ik dan steeds aan Kees Braam dacht.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

buitenbeen schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat iemand na het drinken van groen thee dood ging.

Jullie wel? En hebben jullie daar bewijs van?
Je gaat ook niet rechtstreeks dood door groene thee, maar wel door kanker als je je laat wijsmaken dat deze thee/de suppletie daarvan o.a. kanker kan voorkomen c.q. -in dit geval- het voorstadium van baarmoederhalskanker geneest.
Nogmaals:
De titel van dit item dient gelezen te worden in overdrachtelijke zin.
Nogmaals:
Er bestaat geen enkele alternatieve therapie die kanker kan voorkomen of genezen.

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Amyl »

volgens mij heeft buitenbeen niet de moeite genomen om de intro door te lezen :lol:

buitenbeen
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2010 13:29

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door buitenbeen »

@ Amyl,

"Vaccinaties zijn de uitvinding van het hele millenium wat mij betreft."

Wat bedoel je hiermee? En kan je voorbeeld geven?

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Perdita »

Samen met de ontdekking van de penicilline hebben vaccinaties wereldwijd meer mensenlevens gered dan welke medische ontdekking ook.

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Amyl »

Buitenbeen

Er zijn daarover vele topics over vaccinaties in het algemeen waarin ik zeer uitgebreid heb gereageerd, wees welkom om die te lezen. Als je ze niet kunt vinden kun je ook op mijn profiel klikken en daar de posts terugzoeken, zal op één van de eerste pagina's staan. Als ik dat hier doe ga ik bijzonder off topic, maar ik verwijs naar de grote hoeveelheid kinderlevens die hiermee wereldwijd worden gered.

Gegroet.

Murre
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:01

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Murre »

Ik kan er niet bij dat sommige mensen te pas en onpas allerlei medische onderzoeken gaan lopen citeren, die ze dan amper begrijpen, ze compleet uit de context rukken, en daar allerlei verstrekkende conclusies uit gaan trekken. Die groene thee vind ik echt een perfect voorbeeld daarvan.
En dan als toppunt als er iemand heel terecht wat tegengas geeft, dan ziet men dat als persoonlijke aanval.

Als je kritisch bent over een vaccin, en dan tegelijkertijd aan komt zetten met een groene thee zwamverhaal, kom dan niet zeuren dat je dan een pittige reactie krijgt.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Perdita »

Helaas zijn veel mensen niet in staat om onderscheid te maken tussen inhoudelijke kritiek en persoonlijke aanval. Jammer, want dat bederft elke discussie.

D. Lip
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 jun 2009 20:41

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door D. Lip »

Murre schreef:Ik kan er niet bij dat sommige mensen te pas en onpas allerlei medische onderzoeken gaan lopen citeren, die ze dan amper begrijpen, ze compleet uit de context rukken, en daar allerlei verstrekkende conclusies uit gaan trekken. Die groene thee vind ik echt een perfect voorbeeld daarvan.
En dan als toppunt als er iemand heel terecht wat tegengas geeft, dan ziet men dat als persoonlijke aanval.

Als je kritisch bent over een vaccin, en dan tegelijkertijd aan komt zetten met een groene thee zwamverhaal, kom dan niet zeuren dat je dan een pittige reactie krijgt.
Ik kan er niet bij dat die sommige mensen met zo'n hemeltergend gebrek aan niveau van zichzelf overtuigd kunnen zijn kankerpatiënten te mogen informeren of zelfs te adviseren.
Ik kan er niet bij dat daar nauwelijks tegen opgetreden wordt.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Perdita »

Nee, ik kan daar ook niet bij.

Murre
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:01

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Murre »

Kees Braam schreef:Dat groene thee bepaalde "genezende" kwaliteiten heeft is al vele malen aangetoond. Nu weer een overzichtstudie met referentielijst van 119 studies die de meerwaarde van groene thee aantonen bij bv. verkleinen van risico van recidief van borstkanker .......
.....
Although careful interpretation is needed, these results suggest the possibility that regular green tea consumption may be preventive against recurrence of breast cancer in early stage cases.,
Ik vind het allemaal erg kort door de bocht.
Dit rapport spreekt over een mogelijkheid, en stelt niks met zekerheid vast. Een vermoeden dus, of in het beste geval een aanwijzing.
Jij maakt er van dat dit al een vaststaand feit is. Die conclusie kan je niet trekken op basis van dit rapport.

Wat wel blijft, het natuurlijk wel interessant welke effecten groene thee nu precies heeft. Vooral in welke gevallen, in wat voor dosis, wat voor frekwentie van inname.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

Wat wel blijft, het natuurlijk wel interessant welke effecten groene thee nu precies heeft. Vooral in welke gevallen, in wat voor dosis, wat voor frekwentie van inname.
Daar wordt volop aan gewerkt, want er mag niet meer zomaar wat geclaimt worden. De zin of onzin over groene thee komt dus ook vanzelf boven water.

http://www.efsa.europa.eu/en/ndatopics/ ... rition.htm

An increasing number of foods sold in the EU bear nutrition and health claims. A nutrition claim states or suggests that a food has beneficial nutritional properties, such as “low fat”, “no added sugar” and “high in fibre”. A health claim is any statement on labels, marketing or advertising that health benefits can result from consuming a given food, for instance that a food can help reinforce the body’s natural defences or enhance learning ability.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

De link van Kees Braam:

http://www.cmjournal.org/content/pdf/1749-8546-5-13.pdf
Conclusions
Laboratory studies showed the health effects of green
tea. As the human clinical evidence is still limited,
future research needs to define the actual magnitude
of health benefits, establishes the safe range of tea consumption
associated with these benefits, and elucidates
the mechanisms of action. Development of more specific
and sensitive methods with more representative models along
with the development of good predictiv biomarkers will give
a better understanding of how
green tea interacts with endogenous systems and other
exogenous factors. Definitive conclusions concerning
the protective effect of green tea have to come from
well-designed observational epidemiological studies
and intervention trials. The development of biomarkers
for green tea consumption, as well as molecular markers
for its biological effects, will facilitate future research in this area.
Er staat dus duidelijk dat al die studies nog niet veel verder zijn gekomen dan een laboratorium en dat verder onderzoek nodig is om vast te stellen wat groene thee bij mensen wel of niet doet en waarbij.
Laatst gewijzigd door Wilmamazone op 15 apr 2010 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

Dat @Wilmamazone hier weer een eigen selectie uit haalt en beweert dat er alleen laboratoriumstudies zijn met groene thee is bewust misleidend:
Ik heb de eindconclusie van dat overzichtsrapport geplaatst en ben een woordje vergeten. Het bericht is inmiddels aangepast met dat woord -in dikgedrukte letters voor alle duidelijkheid-, maar verandert dat nou zo significant veel?

Blijft het feit dat er nog héél wat aanvullende studies nodig zijn voordat er conclusies getrokken mogen worden.
Maar het gaat er natuurljik helemaal niet om om hier weer een aantal abstracten te dumpen. Waar het om gaat is dat @seagoing racer dit onderwerp is begonnen met de stelling: lees hoe groene thee dodeljk kan zijn.

Zelfs als dat in overdrachtelijke zin bedoeld is is er in alle berichten hieraan vooraf geen enkel bewijs daarvoor geleverd. En is ook nooit te bewijzen want er zal nooit en te nimmer aangetoond kunnen worden dat iemand die de vaccinatie tegen het HPV virus niet neemt en later toch baarmoederhalskanker krijgt dat dit te wijten zou zijn aan de weigering van een vaccinatie en daarvoor in de plaats teveel groene thee zou hebben gedronken. Nogmaals herhaald dit onderwerp is een non discussie.
Begrijp je gewoonweg niet waar dit item over gaat Kees of wil je dat niet weten?
Het is in ieder geval ongelooflijk hoe jij steeds de kern van de zaak weet te verdraaien.
Ter herinnering je eigen woorden hierover:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 45&t=80442

30 maart 2010 08:11
Kees Braam schreef:Blijkbaar is zelfs het RIVM onderdeel van de oplichterij gezien de positieve berichten over nieuwe ronde van vaccineren tegen baarmoederhalskanker in alle media afgelopen dagen. Jammer want er zijn echt hele grote vraagtekens te zetten bij de waarde en effectiviteit van vaccineren tegen het HPV virus en indirect tegen baarmoederhalskanker. Bovendien zijn er goedkopere en veiligere manieren om het HPV virus te bestrijden c.q. te voorkomen.

Hier twee artikelen, ik mag geen link maken naar onze site maar dit zijn toch veelbetekenende studies:

Coriolus Versicolor bestrijdt succesvol HPV virus bij patienten met baarmoederhalstumoren en reduceert grootte tumoren en graad van kwaadaardigheid. Na 1 jaar was 91% van het HPV virus verdwenen in suppletiegroep. Aldus gerandomiseerde studie bij patienten met HPV virus en beginnende baarmoederhalskanker.

Groene thee, gebruikt in vorm van capsules (polyphenon E and EGCG), werkt hoog significant beschermend en genezend tegen voorstadia van baarmoederhalskanker bij vrouwen die al geinfecteerd zijn met HPV virus.
(dikgedrukt door mij)

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Lees hoe groene Thee dodelijk kan zijn !!

Ongelezen bericht door Perdita »

Hier nog wat informatie over groene thee en kanker:
http://www.cancer.gov/cancertopics/fact ... ention/tea

Dat er duizenden hits zijn in pubmed zegt trouwens niets over de kwaliteit van de onderzoeken.

Gesloten