LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten over Peugeot

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Gast »

Onderdelen voorziening van Peugeot is nogal een zwak punt. Komt waarschijnlijk door de slechte kwaliteit van de dealerorganisatie (voornamelijk Nefkens (pas hier op)).

Bij Nefkens kan je maar beter wegblijven, rommelaars.

timo

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door timo »

ook wij hebben een 206 waar we vanaf de eerste dag alleen maar ellende mee hebben. De auto werd al met schade geleverd ze hadden namelijk onze nieuwe auto in de showroom geplaatst naast een ijzere paal, waar mensen dus met de deur in hadden gehangen. De deur moest dus al overgespoten worden. Na ongeveer een maand of 8 begon onder het raam bij de kofferbak de auto te roesten dus ook de kofferbak overgespoten. Ook zat er vanaf het begin al een rammel in.
De auto is nu 2 jaar oud en er zit een nieuwe versnellingsbak in nieuwe kogellagers een nieuwe waterpomp en een nieuwe accu knap he.
Ook hebben wij een brief naar het hoofdkantoor gestuurd over de rammel, maar het toppunt is dat ze ons gemeld hebben dat ze contact opgenomen hebben met peugeot nefkens maar dat er daar niets van bekend was terwijl we er al vanaf hetbegin over klagen.
Ik vind het echt een grote schande. Dat er zo veel gedupeerden zijn en ze kunnen gewoon hun gang blijven gaan.

Gast

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Gast »

Nefkens en Peugeot Nederland zijn twee handen op één buik.

Als het gaat om lastige klachten zijn ze "partners in crime".

En wie is de dupe? de klant die zijn zuur verdiende geld uitgegeven heeft voor een Peugeot met problemen.
Het komt regelmatig voor dat gloednieuwe auto's vol problemen afgeleverd worden. Een regelrechte schande.

pech(?)peus

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door pech(?)peus »

mijn eerste puesie was een 205 xr 1400, geweldig fijn karretje, helaas na 2 jaar koppakking kapot, remschijven versleten, uitlaat kaduuk, NOTE: ik rijdt 9000km per jaar. DUS: ingeruild voor een 306 xr. 1400,
1e jaar: koppakking, uitlaat, fusé kogel links, 2e jaar: gesmolten draadboom, uitlaat, fusé kogel rechts, 3e jaar: achteras ophangrubbers (?), conclussie : je voelt je eigen armer in een peugot(inmiddels verrot) :(

Toshi
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 okt 2003 13:49

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Toshi »

Waar rijd je nu in ???

Groetjes uit Maarssen 8)

Jongebloed

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Jongebloed »

Sinds april 2004 rijden wij een Peugeot 307CC.
Doordat wij kijkend door de voorruit alles dubbel of driedubbel zien, krijgen wij stevige hoofdpijn en worden wij wagenziek in de auto.
Ook geeft het een zeer onrustig beeld, met name in het donker (alle koplampen zie je twee tot driemaal), zodat je ook niet goed kunt bepalen wat je tegemoet komt.

Volgens ons komt dit doordat de voorruit bestaat uit drie lagen (twee glaslagen met daartussen een warmtewerende folie). Daarnaast is de voorruit zeer vlak geplaatst. Hierdoor krijg je breking van het licht, met als gevolg die dubbele en driedubbele beelden.

Wij hebben de klacht zowel bij de dealer als bij Peugeot Nederland NV neergelegd. De dealer was in eerste instantie behulpzaam door de voorruit op eigen kosten te vervangen. Toen dit niet hielp, was er van echte hulp al snel geen sprake meer. Van Peugeot Nederland hebben wij uiteindelijk bericht ontvangen. Hierin staat de volgende zin:
"Hetgeen dat u ervaart is inherent aan het type auto".

De delaer wijst elke aansprakelijkheid af en heeft de zaak in handen gegeven van hun rechtsbijstandsverzekering (ARAG). Zij stellen nu dat wij moeten bewijzen dat er een probleem is.

Zowel de dealer als Peugeot Nederland NV geven aan geen enkele klacht over de voorruit of het zicht daardoor te hebben ontvangen.
Het heeft ons enige tijd gekost, maar inmiddels weten wij dat er meer mensen met klachten zijn. Alleen niet iedereen neemt de moeite om na een eerste klacht door te gaan.

Een interesante site voor klachten over in dit geval met name de Peugeot 307CC is:
groups.msn.com/307CC.

Gezien de korte tijd dat deze Peugeot 307CC op de markt is, is het opvallend hoeveel problemen de diverse rijders als met deze auto hebben gehad.
Dit betreft in een aantal gevallen ook de voorruit.
Daarnaast blijkt dat het oplossen van klachten geen sterk punt is.
In veel gevallen, waaronder het onze, krijg je van de dealer en van Peugeot Nederland NV de indruk dat jij de eerste en enige bent met deze klacht. Hun is verder niets bekend.
Ik heb de indruk dat dit bewust gebeurd en daarmee mensen ontmoedigd worden door te zetten met hun klacht, dan wel dat het moeilijker is je klacht te onderbouwen.

Graag zouden wij een oproep willen plaatsen met de vraag of er meer mensen met een klacht over de 307CC zijn die maar moeilijk wordt opgelost, dan wel specifiek klachten over de voorruit en het zicht daardoor.

teepie

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door teepie »

ik rijd vanaf 1999 peugeot 206 en bevalt mij prima.de volgende auto word vast weer een peugeot.mijn dealer geeft prima korting en zijn heel klant vriendelijk.

Gast

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb nog niet zo lang een Peugeot. Ik heb ook nog niet zo lang mijn rijbewijs. Allebei ongeveer evenlang. Ik heb dus weinig vergelijkingsmateriaal. Maar ik ben zeer tevreden over mijn Peugeot 206 (bj. '01) en ook over de dealer (Cobussen in Amsterdam).
Ik lees dat er hoge verkoopcijfers zijn en dat er veel klachten zijn. Ik vraag me zomaar eens af of daar wellicht een samenhang ik kan schuilen. Het lijkt me nogal wiedes dat wanneer van een bepaald apparaat meer wordt verkocht dat er dan ook meer klachten zijn. Waar het natuurlijk omgaat is de relativiteit. Hoe ligt het aantal klachten t.o.v. van het aantal verkochte apparaten? Maar daar hebben maar weinig mensen gevoel voor. De meeste mensen zijn onder de indruk van absolute cijfers. Ik durf te wedden dat bijna iedereen wel eens een of meer verkeersongevallen heeft gezien. Ik denk zelfs dat er veel mensen zijn die wel eens een verkeersongeval hebben gezien waarbij een Peugeot betrokken was. Maar hoeveel mensen hebben wel eens live een vliegtuigongeluk gezien? Toch zijn er veel meer mensen bang om te vliegen dan om in een Peugeot te rijden.

ans99

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door ans99 »

Iemand nog een peugeot kopen??
307 2 liter
oktober 2002
airco
luxe uitvoering
28000 km.

Wil graag een automaat kopen, i.v.m. artrose (slijtage rechterschouder)

Ik ga dus niet naar Nefkens, heb geprobeerd deze auto in te ruilen tegen een nieuwe, vraag niet wat we daar meemaakten, dus daar kom ik noooooit meer.

ans99

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door ans99 »

Mijn mailadres:
[email protected]

Pierre Tap

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Pierre Tap »

Sinds juli 2004 rij ik in een 206SW 1.6 16V Quiksilver en deze auto bevalt echt perfect. Heerlijk compleet, lekker motortje, goede stoelen, meer dan voldoende ruimte en gewoon goede afwerking.

Inmiddels is het mijn 3e 206. Mijn eerste was een 206 1.4 Gentry. Beviel prima en weinig storingen of problemen mee gehad afgezien van wat softwareproblemen mbt de airco. Mijn 2e 206 was ook een SW maar dan een 1.6 16V XS en dat was echt een waardeloos ding. Slechte afwerking en veel problemen met achterwiel ophanging etc. etc.

Toch heb ik een derde 206SW gekocht. Een 206 rijdt gewoon heerlijk en is voorzien van een goede uitrusting en ik kan geen fatsoenlijk alternatief bedenken voor een 206SW.

Ondanks 1 vrij slechte 206 kan ik de auto echt aanraden!

Gast

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Gast »

Jammer dat hier zo raar gereageerd wordt en dat men soms zo ongenuanceerd is. Zelfs links naar onderzoeken worden geplaatst, waarvan onduidelijk is hoe er getest is. Vergeet niet dat acceptatiedrempels erg verschillend zijn per merk. Van een Audi wordt meer geaccepteerd dan van Citroën. Als een Mercedes al twee drie binnen een half jaar terug naar de garage moet, dan zal dat wel normaal zijn, want "Mercedes is een zeer goed merk"; als een Citroën als voor de tweede keer binnen dezelfde termijn naar de garage moet, is het van "zie je nou wel, altijd wel wat met die Citroëns". Ik kwam zelfs een Mazda 6 hoog in de lijsten tegen. Men is waarschijnlijk tevreden over de auto, maar het zegt niets over betrouwbaarheid. Een Mazda 6 is niet anders dan een Ford Mondeo en die staat weer veel lager in de ranglijsten.

Er word nog steeds veel te bevooroordeeld gereageerd n.a.v. gevoelens uit het verleden. Franse auto's waren altijd technisch al beter en verder dan Duitse, maar door de roestduivel konden ze dat niet waarmaken. Maar wie onbevooroordeeld gebreken met elkaar gaat vergelijken, ontdekt al snel dat Duitse auto's laag in de ranglijst staan. Peugeot scoort heel gemiddeld, maar merken als Audi, BMW, VW scoren veel slechter en bovendien zijn de jaarlijkse kosten al snel een veelvoud. Na de Japanners is de Xantia een van de meest betrouwbare auto's in zijn klasse. Ik weet uit meer dan 100.000 km ervaring dat dat ook echt zo is. En ik hoor veel ervaringen met Passats e.d., die zijn toch anders. Weer een collega later op zijn werk, omdat de auto al weer naar de garage moet. Gemiddeld gezien zijn alle Europese auto's ongeveer even betrouwbaar. De Jappen doen het beter, maar dan alleen de Jappen die nog echt Japs zijn, dus Toyota (en dochtermerken) en Honda. Nissan is veel Renault en Mazda is veel Ford. Suzuki is GM (veel Opel). Maar ja, die schrijven weer veel af (maar welke auto doet dat niet tegenwoordig??)

U verwart betrouwbaarheid met tevredenheid (lekker rijden, stil, imago etc). Een Daihatsu is lekker goedkoop, dus ben je al snel tevreden als de rest je niet kan schelen. Vraag het eens in een deskundig onderzoek, naar wat er in de afgelopen tijd kapot is gegaan (binnen en buiten de garantie apart vermelden). Welke auto kost er nou het meest?? Vanuit dit oogpunt is de 307 een perfecte auto. Het is toch vooral Duits wat geholpen wordt door de Wegenwacht. En willen vanaf nu alle VW, Audi en Volvo rijders eens beter naar hun verlichting kijken. Er is altijd wel een lampje stuk aan die wagens.

Nog een onderscheid is te maken tussen het soort mensen. Mensen die een VW Golf kopen zijn niet te vergelijken met degenen die een Peugeot kopen. Gelukkig maar. Als ik op de fiets naar mijn werk op een voorrangspad langs de rotonde fiets, heb ik meer vertrouwen in een Peugeot dan een VW als het gaat om goed uitkijken, en voorrang verlenen.

En wat betreft dealers: u wordt bij vrijwel elke dealer een poot uitgedraaid! Dat hebben ze geleerd van de Nederlandse overheid...

Hopenlijk weer wat geleerd!

peugeot

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door peugeot »

Bij Peugeot vindt men het normaal dat de bestuurderstoel van een 406 na drie jaar afbreekt. Zowel de dealer als de importeur stond op het standpunt dat de garantie was verlopen dus van enige tegemoetkoming was geen sprake. Voor mij nooit meer een Peugeot.

Ed2

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Ed2 »

Sinds 1986 rij ik Peugeot en allemaal van Nefkens (Amsterdam & Utrecht) en als er al een probleem was, hebben ze dat altijd op een goede wijze opgelost. Wat mij betreft geen onvertogen woord over Peugeot (of Nefkens). Ben weleens bij mij in de buurt gaan kijken naar onze lokale Peugeot dealer, maar dat is mij zeker niet bevallen.

Groet, Ed

Paul1

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Paul1 »

Veel slechte recensies over Peugeot. Nu is dit een site waarop men vooral ellende meldt. Ik durf te beweren dat met heel veel automerken soortgelijke ellende aan de hand is, zo ook -zeker- met dealers. Ik heb zelf een aantal Japanse merken gereden (Mazda, Toyota, Mitsubishi). Weinig mis mee, maar tamelijk basic. Daarna Peugeot (306): heel lekkere auto, heel comfortabel en goede service. Toen overgestapt op Renault (Scenic). Nou, daar ging binnen 1,5 jaar tot 3 keer de bobine kapot, daarnaast een kapotte pakking (die niet voorradig was; 3 maanden op een lekkende pakking moeten rijden) en zo nog wat klein en groter leed. Bij de dealer was het al ellende vanaf de aflevering. Nooit meer Renault dus. En met Ford nog slechtere ervaringen: zo'n beetje alles wat kapot kon gaan ging ook kapot + zeer maar dan ook zeer slechte service. Rijd nu (tevreden) Mitsubishi. Nothing fancy inderdaad, maar wel zo zeker. Maar misschien volgende keer weer een Peugeot. Ik denk dat het grootste probleem bij de dealers zit. "Wie doet in Nederland nog gewoon z'n werk?", dat is voor mij vrijwel dagelijks de grote vraag, of ik nu in de supermarkt kom of bij de autodealer.

gerard teuben

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door gerard teuben »

Al 12 jaar peugeotrijder en nooit geen klachten
Als er al wat is word dat door de dealer (lokhorst-zoet in elburg)probleem opgelost. :D

gti`tje

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door gti`tje »

iedereen heeft z`n eigen mening over een bepaald merk, ik heb eigenlijk geen klagen...

ik heb nu m`n 3e 205 gti en bevalt me zeer goed!!!
1 405 op lpg versleten: nul problemen..

ik rijd voor m`n werk een partner, nu 1 1/2 jaar oud: nul problemen..met 170.00 km op de klok.

als er ooit eens een probleem mee was werd dit correct gerepareerd...1 keer de accu kapot (veel apparatuur ingebouwd) voor de rest alleen beurtjes..

heb prive nog een astra.. wat een KL@te auto.. gaat er z.s.m uit en komt een peugeot voor terug. in 160000km al 3 sets remschijven voor en 1 set achter met blokken moeten laten vervangen en nog niet goed, blijft trillen en bar slecht remmen. 2 waterpompen kapot, deuren die rammelen.. nee, opel is lekker!

zo, dit was mijn mening over peugeot

[email protected]

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door [email protected] »

LS.,
sinds 2 jaar gebruik ik een Peugeot 205, bouwjaar 1988, tot volle tevre
denheid. Geen klachten. Ik reid met mijn autotje kriskras door NL en Europa. Nooit problemen.
Met vr gr
Mr. A. Binnendijk

resp001522647

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door resp001522647 »

:evil: We hebben zojuist een grote ergenis van de Peugeotdealer achter de rug,en hebben het er nog over!Vorig jaar april(2003) hebben wij een nieuwe Peugeot 206 gekocht.Bij de aflevering bleek al dat hij niet goed was schoongemaakt,maar afijn,je wilt graag rijden,dus toch naar huis ermee.De binnenruiten waren o.a.nog erg vet.Na ongeveer een half jaar begon van de bestuurdersstoel de zijkant op de naden los te raken,waarschijnlijk te weinig stof gebruikt.Wij zijn naar de dealer gegaan(Peugeot Mobilitycentre in Spijkenisse),omdat we natuurlijk nog garantie hebben.Na een paar dagen kregen we een telefoontje,of we wilden langskomen,want ze wilden er foto's van maken.Mijn man is toen gegaan,na lang wachten(wat daar trouwens zeer gebruikelijk is,wachttijden van een half uur zijn niet uitzonderlijk!)zijn de foto's genomen,en we zouden op de hoogte gehouden worden.Dordat wij een drukke periode kregen,hebben wij niet in de gaten gehouden hoelang het eigenlijk duurde, voordat we respons kregen.....Na zo'n drie maanden heeft mijn man eens gebeld,hoe het ervoor stond.Ze wisten niet waar hij het over had,en zouden terug bellen.U raad het al,er werd niet gebeld!Mijn man heeft na een week zelf maar gebeld,en ja,ze zouden het uitzoeken......U raad het alweer,er werd weer niet gebeld!Na weer een week ongeveer,heeft mijn man maar weer gebeld.....Ach ja,ze weten daar blijkbaar van elkaar niet wat voor werk ze uitvoeren.Nu hebben ze eindelijk eens verder uitgezocht,en wat bleek,een werkorder was niet de deur uitgegaan!Dus de klacht was gewoon nog niet bekend!En zo waren we een aantal maanden verder!Afijn,na jawel,verschillende telefoontjes,waarbij overigens ze beleefdheid niet hoog in het vaandel hebben(ze lieten duidelijk merken,dat we "lastig" waren)mocht hij dan op een datum gebracht worden.Na eerdere ervaring,had mijn man daar geen trek in,want dan zou hij met openbaar vervoer terug moeten.Hij wilde dat ze de auto kwamen halen,na al deze besonjes...
Nee,dat kon echt niet,maar ze zou vervangend vervoer regelen.Afijn,toen mijn man de auto kwam brengen,was er geen vervangend vervoer.Mijn man wees haar op de afspraak die ze hadden,en na veel vijfen en zessen kon er dan een bestelauto meegegeven worden.De verbruikte benzine moest wel vergoed worden.De auto is de volgende dag weer opgehaald,en na thuiskomst bleek,dat de stoel niet eens goed bevestigd zat,en de bekleding ook niet helemaal goed!De stoel zat aan de achterkant nog los!
Dit vindt ik na al het gedoe zeer klant onvriendelijk!Tussen de zaken door,probeerden we Peugeot Nederland aan te spreken op deze dealer,maar nergens zijn deze bereikbaar,aldoor wordt je terugverwezen naar de dealer,waar dus geen zaken mee te doen valt!Wij zijn echt van mening,dat je geen Peugeot meer moet kopen,want de service is heel slecht!Wij doen het in ieder geval niet meer.Ze kunnen niet tippen aan de Renault,die heeft pas service,zelfs al je een tweedehandse elders hebt gekocht!De volgende wordt (tweede auto) weer een Renault als vervanger voor de eerste!Deze dealer heeft ons zoveel ergenis bezorgt,en zoveel klantonvriendelijkheid,dat we er soms nog sprakeloos van worden.....
Ik hoop,dat jullie wat met deze ervaring kunnen,vriendelije groeten,
Monique Barth
Handelstraat 17
3223TH Hellevoetsluis
06-42301756

Grads206

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Grads206 »

Ik vind het allemaal wel heel erg stug
wat hier allemaal geschetst wordt hoor.
Ik geloof best dat niet alle Peugeot's goed zijn
maar om nou meteen het hele merk af te kraken
vind ik weer net te ver gaan.
dat de kwalteit van Peugeot (en de dealerorganisatie) niet goed is merk je pas na aanschaf van de auto. Verkoopcijfers zeggen dus niet zoveel!
Wordt je bij de Opel of de VW dealer dan wel goed handeld...!!!!!!
als we het dan toch over verkoop cijfers gaan hebben.

Ook niet dus en bij Renault is het ook weer iets.
Het ligt vaak an de Dealer en dat wordt dan weer
gauw met het merk verward wat niet helemaal juist is.
Peugeot geeft van de fabriek uit gewoon een paar
regels waar de dealer aan moet voldoen
en hoe hij daar mee om gaat moet ie zelf weten.

Je moet gewoon naar wat andere dealers gaan
en kijken wat zij te zeggen hebben want dat
is echt niet verboden hoor......!!!

Groeten van een tevreden Peugeot rijder.

Gesloten