LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leaseplanbank ervaringen?
Re: Leaseplanbank ervaringen?
Ik heb er prima ervaringen mee.
Rekening was snel geopend, correspondentie ziet er netjes uit. Telefonisch contact verliep ook goed.
Rente bijschrijving snel na eind v/d maand en nog een goede rente ook. Met garantieregeling; dus geen risico.
Rekening was snel geopend, correspondentie ziet er netjes uit. Telefonisch contact verliep ook goed.
Rente bijschrijving snel na eind v/d maand en nog een goede rente ook. Met garantieregeling; dus geen risico.
-
Ook ik heb een positieve ervaring met het openen van een en/of rekening bij Leaseplanbank.
Op 30 mei aangevraagd via de website. op 2 juni een e-mail ontvangen om ter verificatie een rekeningafschrift op te sturen. Gelijk volgende dag op de post en maandag 7 juni werkt alles perfect. Overschrijvingen die ik s'avonds doe staan de volgende dag in de middag op de rekening bijgeschreven. Je ziet ook hoeveel rente er per dag opgebouwd wordt.
Op 30 mei aangevraagd via de website. op 2 juni een e-mail ontvangen om ter verificatie een rekeningafschrift op te sturen. Gelijk volgende dag op de post en maandag 7 juni werkt alles perfect. Overschrijvingen die ik s'avonds doe staan de volgende dag in de middag op de rekening bijgeschreven. Je ziet ook hoeveel rente er per dag opgebouwd wordt.
Wanneer je het geld voor langere tijd kan missen zou je er ook voor kunnen kiezen een goed gespreid en (zeer) defensief beleggingsfonds(en) te kiezen, i.p.v. de laag renterende spaarrekeningen.
Waarom?Winster schreef:Wanneer je het geld voor langere tijd kan missen zou je er ook voor kunnen kiezen een goed gespreid en (zeer) defensief beleggingsfonds(en) te kiezen, i.p.v. de laag renterende spaarrekeningen.
Ik heb ook een rekening bij leaseplan geopend, maar bepaald soepel gaat dat niet.
Omdat ik de startstorting vanaf een en/of-rekening deed moest ik ineens allerlei dingen gaan kopieren en op de post doen.
Ik heb toen geantwoord dat ik de rekening dan niet hoefde en dat ik mijn startstorting terug wilde.
Inmiddels zijn we 2 weken verder en heb ik van leaseplan geen enkele reactie gehad en natuurlijk ook mijn geld niet terug.
Omdat ik de startstorting vanaf een en/of-rekening deed moest ik ineens allerlei dingen gaan kopieren en op de post doen.
Ik heb toen geantwoord dat ik de rekening dan niet hoefde en dat ik mijn startstorting terug wilde.
Inmiddels zijn we 2 weken verder en heb ik van leaseplan geen enkele reactie gehad en natuurlijk ook mijn geld niet terug.
Je kunt ook lid worden van de Rabobank en ledencertificaten kopen: geven op dit moment op jaarbasis 5% dividend, gebaseerd op het effectieve rendement van de laatste 10-jarige staatslening en wordt per kwartaal uitgekeerd. Daar moeten wel eenmalig wat specifieke administratieve handelingen voor worden gepleegd maar dan is alles keurig te volgen via het telebankierprogramma van de Rabobank. Natuurlijk geen depositogarantiestelsel maar zolang de Rabobank meer dan 2 miljard nettowinst maakt per jaar lig ik daar niet wakker van. De dividendbelasting elk jaar terugvragen met een T-biljet of verrekenen met de IB. Geen bewaarloon, geen aankoopkosten, elke eerste woensdag van de maand een interne handelsdag en de coupure is € 25. Voor meer informatie: www.Rabobank.nl: Rabobank ledencertificaten, Handels-en koersinformatie.
De (netto)winst moet je zeer zeker niet als leidraad nemen voor dergelijke beoordelingen. Dat vind ik niet getuigen van deskundigheid.
Eerder het eigen vermogen van een bank t.o.v. het balanstotaal, welke bij Rabobank volgens de kerncijfers eind 2009 6,27% was.
http://www.jaarverslagenrabobank.nl/jaa ... x#YTEwMDA7
Ter vergelijking;
Bij Unilever was dit eind 2009 33,87%
http://www.trivano.com/nl/aandeel/490/jaarrekening/y/
Bij Arcellor Mittal 51,12%
http://www.trivano.com/nl/aandeel/341/jaarrekening/y/
Tier 1 ratio van Rabobank lag toen op 13,8%, wat hoger is, maar verbleekt bij deze twee productiebedrijven. Het is niet voor niets dat de banken kapitaalinjecties nodig hadden. De reden waardoor Rabobank dit niet nodig had zijn de meningen onder deskundigen over verdeeld. (gebruik google)
Eerder het eigen vermogen van een bank t.o.v. het balanstotaal, welke bij Rabobank volgens de kerncijfers eind 2009 6,27% was.
http://www.jaarverslagenrabobank.nl/jaa ... x#YTEwMDA7
Ter vergelijking;
Bij Unilever was dit eind 2009 33,87%
http://www.trivano.com/nl/aandeel/490/jaarrekening/y/
Bij Arcellor Mittal 51,12%
http://www.trivano.com/nl/aandeel/341/jaarrekening/y/
Tier 1 ratio van Rabobank lag toen op 13,8%, wat hoger is, maar verbleekt bij deze twee productiebedrijven. Het is niet voor niets dat de banken kapitaalinjecties nodig hadden. De reden waardoor Rabobank dit niet nodig had zijn de meningen onder deskundigen over verdeeld. (gebruik google)
Winster,
Het dividendrendement van Unilever en Arcellor-Mittal zal ongetwijfeld hoger zijn dan 5%, maar daarvoor loop je ook een behoorlijk koersrisico. Het getuigt dunkt mij wel van deskundigeid om geen appels en peren met elkaar te vergelijken. Feit is dat de Rabobank als enige Nederlandse bank geen kapitaalinjectie van de overheid nodig heeft (gehad), maar je hebt ongetwijfeld gelijk dat de bank moeite heeft de onstuimige groei in de kredietverlening met aanwas van eigen vermogen "bij te benen".
Het dividendrendement van Unilever en Arcellor-Mittal zal ongetwijfeld hoger zijn dan 5%, maar daarvoor loop je ook een behoorlijk koersrisico. Het getuigt dunkt mij wel van deskundigeid om geen appels en peren met elkaar te vergelijken. Feit is dat de Rabobank als enige Nederlandse bank geen kapitaalinjectie van de overheid nodig heeft (gehad), maar je hebt ongetwijfeld gelijk dat de bank moeite heeft de onstuimige groei in de kredietverlening met aanwas van eigen vermogen "bij te benen".
De koers van de ledencertificaten van de Rabobank is sinds februari jl. opgelopen van 26,20 naar 28 euro. Ook daar loop je dus koersrisico.maar daarvoor loop je ook een behoorlijk koersrisico.
SJZ:
Formeel heb je daar gelijk in: er wordt momenteel een premie betaald boven de intrinsieke waarde. Aangezien het rendement gebaseerd is op het wisselende rendement van de laatste 10-jarige Nederlandse staatslening zal het koersrisico beperkt zijn en zeker niet vergelijkbaar met het koersrisico van de multinationals die Winster in zijn bijdrage noemde.
De handels- en koersinformatie van de Rabobank ledencertificaten is volstrekt helder op dit punt.
Bij officieel ter beurze wereldwijd genoteerde aandelen moet je maar afwachten welke speculatieve machten en krachten een greep in jouw portemonnee doen!
Formeel heb je daar gelijk in: er wordt momenteel een premie betaald boven de intrinsieke waarde. Aangezien het rendement gebaseerd is op het wisselende rendement van de laatste 10-jarige Nederlandse staatslening zal het koersrisico beperkt zijn en zeker niet vergelijkbaar met het koersrisico van de multinationals die Winster in zijn bijdrage noemde.
De handels- en koersinformatie van de Rabobank ledencertificaten is volstrekt helder op dit punt.
Bij officieel ter beurze wereldwijd genoteerde aandelen moet je maar afwachten welke speculatieve machten en krachten een greep in jouw portemonnee doen!
Ik gaf met mijn verhaal aan dat de winst geenszins relevant is om de solvabiliteit te bepalen, hetgeen relevant is om te bepalen hoe veilig je geld is bij een onderneming.courier schreef:Winster,
Het valt mij op dat je vertrouwen hebt in Rabobank, maar de passiva van de Rabobank bestaat voor 6,27% uit eigen vermogen wat schandelijk laag is wanneer je mijn persoonlijke mening zou vragen.
Winster,
Ik ga graag verder met je in discussie, maar niet in dit topic waar het immers gaat om het uitwisselen van ervaringen over Leaseplanbank, waarbij wij er ons van bewust moeten zijn dat niet elk alternatief voor iedereen even geschikt is. Mij ging het er vooral om dat er wel degelijk mogelijkheden zijn een veilige haven te zoeken voor mensen die niet wensen te worden afgescheept met een miezerige 2,4/2,5%.
Binnenkort komt de "stresstest" van het Nederlandse bankwezen in de openbaarheid: lijkt mij een goed moment om een nieuw topic te starten!
Ik ga graag verder met je in discussie, maar niet in dit topic waar het immers gaat om het uitwisselen van ervaringen over Leaseplanbank, waarbij wij er ons van bewust moeten zijn dat niet elk alternatief voor iedereen even geschikt is. Mij ging het er vooral om dat er wel degelijk mogelijkheden zijn een veilige haven te zoeken voor mensen die niet wensen te worden afgescheept met een miezerige 2,4/2,5%.
Binnenkort komt de "stresstest" van het Nederlandse bankwezen in de openbaarheid: lijkt mij een goed moment om een nieuw topic te starten!
ben nu een maand bezig met het openen van een termijndeposito maar heb nu besloten te stoppen. gek word ik van de mailtjes dat er weer iets niet klopt en dat ik weer een ander document moet opsturen. Het lijkt wel of ze ontmoedigen om klant te worden. Nou ik wordt het dus niet!
Zo langzamerhand mag al dat gejammer uit 2010 over slechte ervaringen met de Leaseplan Bank wel eens worden schoongemaakt. Na jarenlange ervaring met deze Bank heb ik alleen maar goede ervaringen. Zo wordt je tijdig (en voortijdig) in kennis gesteld van renteverschuivingen bij de depositorekeningen. Elke maand wordt de rente op de internetrekening vastgesteld en voortijdig meegedeeld. Je weet dat je geld in de autolease-handel wordt gebruikt en er niet wordt geinvesteerd in bommen en granaten of gifgassen.
Bovendien is het een Nederlandse bank en je spaargeld tot 100.000 euro gegarandeerd. Kortom, ik ben een zeer tevreden klant!
Bovendien is het een Nederlandse bank en je spaargeld tot 100.000 euro gegarandeerd. Kortom, ik ben een zeer tevreden klant!
Sja, maar de rente is inmiddels niet bijzonder meer. Momenteel 2,31% (waar bv. Argenta 2,50% en Moneyou 2,45% geeft). Termijndeposito voor 5 jaar geeft 3%, waar bv. Argenta 3,3% geeft.Na jarenlange ervaring met deze Bank heb ik alleen maar goede ervaringen
Dus nu Leaseplanbank eindelijk een goede, betrouwbare bank is geworden zijn ze niet concurrerend meer. Jammer.