Pagina 3 van 5

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 24 jan 2011 23:14
door FraDo
Oeps, rectificatie van mijn bijdrage.

Er zijn niet 30 (dat vond ik al veel) bijdragen, maar maar liefst 170! Ongelofelijk!

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 27 jan 2011 15:17
door Leon vd B
hallo medegebruikers

HELP
wij zitten hier met het zelfde probleem door die oplichters,
hoe kunnen wij hier van af kommen?? Zit nu heel Nedereland met dit probleem ??

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 27 jan 2011 15:44
door MAXIEM
Leon vd B

Met dit soort kreten bereik je niks. Begin eens om hier precies het probleem te omschrijven. Daarna kan ik bezien of ik een advies formuleer.

Maxiem.

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 29 jan 2011 07:03
door Horenzienen
.

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 29 jan 2011 07:04
door Horenzienen
.

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 08 feb 2011 19:16
door Mirelica
Hallo,

Ook ik ben belazerd door editie enigma...

Ze hebben een bandje waar ik akkoord heb gegeven voor de gratis proefblad op 24 november....Het bandje dat ze hebben opgenomen duurt maar 1 min.13 sec.. Tot vorige week heb ik niks van hun vernomen ( en ze helemaal vergeten dat ik het uberhaupt genomen heb) en kreeg via mijn mail een herinnering ( ik bedoel maar hoe lomp ze te werk gaan ) dat ik een rekening van 62 euro 65 moet betalen ( mogen ze vergeten)..
Later stuurden ze een kopie welke ze standaard aan iedereen sturen aan huis met weer de herinnering....

Heb ze toen gemaild dat ik ze niet ken en wat het is ...

Ze belazeren de boel..

Je moet je aamelden op Consumentenwijzer want hoe meer klachten ze over ee krijgen hoe eerder de in de rook verdwijnen...

AUB WIL IEDEREEN ZICHT MELDEN OP CONSUMENTENWIJZER AUB AUB .
WANT ALS ZE ZO DOORGAAN WORDEN ZIJ RIJK EN WIJ ARMER EN ARMER.

Ik heb het gedaan en consumentenwijzer gaat achteraan en ze een boete geven als ze genoeg klachten ontvangen...


En niet betalen ze hebben toch geen poot om op te staan...


de laatse mail van ee is ..
Geachte mevrouw Mestrovic,



Wij hebben u reeds op 31-1-2011 een gespreksopname verstuurd waarin u akkoord gaat met de voorwaarden.



Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 08 feb 2011 19:50
door MAXIEM
Mirelica

Het zou wel handig zijn om hier de tekst van de bandopname even te plaatsen. Consumenten krijgen dan een beter inzicht in de wijze waarop dit ******** bedrijf haar handelspraktijken denkt te mogen uitvoeren.

Maxiem.

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 08 feb 2011 22:21
door Mirelica
eerste reactie na 24 november is deze plus dezelfde gestuurde brief:
Betalingsherinnering
Klantnummer 10710441

(mijn naam en adres welke ik weg heb gehaald)

Geachte mevrouw Mestrovic,

Naast onze schriftelijke herinnering willen wij u met deze e-mail erop attent maken dat er nog een vordering openstaat van € 62,65 voor uw abonnement op puzzelmagazine editie enigma.
Wij vragen u vriendelijk het bedrag van € 62,65 binnen 4 dagen over te maken op bankrekeningnummer 4415.90.136 t.n.v. Calatus BV onder vermelding van het volgende kenmerk: 10710441 / 00133466
U voorkomt met deze betaling een verhoging van € 4,50 aan kosten bij de volgende aanmaning.

Mocht u reeds betaald hebben, dan kunt u deze herinnering als niet verzonden beschouwen.

Hoogachtend,

Debiteurenadministratie
Calatus BV | editie enigma


CALATUS B.V. | Telefoon: 0900-2030123 | BTW-nummer: NL819150903B01 | ABN-AMRO 4415.90.136[/size]

toen heb ik dit geschreven:

Beste Calatus,

Hierbij schrijf ik jullie deze mail omdat ik een herinnering van jullie heb gekregen, het probleem is dat ik niet weet wie jullie zijn, ik geen abonnement heb afgesloten met jullie (niks ondertekend of wat dan ook ) en ik heb niks van jullie ontvangen... Ik ken jullie helemaal niet....Hoor voor het eerst dankzij de herinnering??????

Ten laatste ik hou niet van puzzels en ook al niet van zoooooooooooo een dure edities..... check maar na dat ik geen abonnementen heb van welke papiertje dan ook....

kenmerk wat op de herinnering staat is : 10710441/00133466

Mijn gegevens zijn:[/size]

en toen heb ik deze antwoord gekregen op dd 8-01-2011





Geachte mevrouw Mestrovic,



Wij hebben u reeds op 31-1-2011 een gespreksopname verstuurd waarin u akkoord gaat met de voorwaarden.



Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma

http://www.editieenigma.nl

alles is kopie en standaard ik heb maar een keer per post een mail ontvangen en voor de rest is alles per mail....trosradar accepteerd geen opnamen mijn excusses heb alles geprobeerd om het op deze forum te krijgen maar ze laten het niet toe..

laat hun maar bewijzen dat zij mij iets gestuurd hebben want ik heb gelijk gereageerd toen ik de herinnering kreeg en eerste keer contact met ze had..


ik wacht geen 3 maanden maar reageer gelijk...

Ik wordt er echt gestoord van en intimiderend met hun dreigingen..

ze sturen niks behalve kopieen en herinneringen

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 10 feb 2011 19:59
door leovanlieshout
Ik zie dat editie Enigma meer slachtoffers heeft. Gelukkig voel ik mij geen slachtoffer: Mij is een gratis puzzelblad toegestuurd. Een maandje later werd er nog en gratis puzzelblaadje gestuurd, maar wat schetst mijn verbazing: Nu blijk ik ineens geabonneerd te zijn ,want ik zou dat tweede blaadje hebben moeten terugsturen. Nu krijg ik maandelijks een nieuw blad in de bus en is mij een acceptgiro toegestuurd. Ik heb een mail gestuurd dat ik nooit een abonnement heb geaccepteerd en ik heb het eerste maandblad teruggestuurd van 2011. Daarop kreeg ik een mail dat het terugsturen van de blaadjes mij niet onthief van de verplichting om te betalen. Daarop was mijn antwoord dat het toesturen van blaadjes mij ook niet verplicht tot het aanvaarden van een abonnement. Nu gaan ze dreigen met deurwaarders. Ik moet de rechter nog zien die dit soort malafide handelaartjes in het gelijk gaat stellen. Ik heb het tweede blaadje ook nog teruggestuurd, maar dat is het laatste wat ik er aan doe. Als deze gasten hardleers blijven zwijg ik ze dood. Natuurlijk krijgen ze van mij geen cent. Als ze per sé blaadjes willen sturen zal ik ze in dankbaarheid (gratis) aanvaarden: kijken wie dit het langst volhoudt. :mrgreen:

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 10 feb 2011 20:38
door MAXIEM
leovanlieshout

Sommige bedrijfjes zijn hardleers en kennen (zogenaamd) de wet niet.

Toelichting

Ongevraagde toezending:

Bij een ongevraagde toezending mag je het produkt houden zonder dat daar een tegenprestatie tegenover staat (BW7/7). Je hebt immers nergens om gevraagd.
Je kunt het bedrijf een brief sturen, waarin je aangeeft dat je geen prijs stelt op de toezending, dat je er niet om hebt gevraagd en dat je geen prijs stelt op toekomstige toezendingen.
Mocht het bedrijf je blijven lastigvallen met rekeningen die je zou moeten betalen, dan geldt dat het bedrijf moet bewijzen dat je hebt gevraagd om de zending. Dit kan zijn in de vorm van jouw handtekening onder een koopovereenkomst of een voicelog (een telefonische bestelling die zij op de band hebben opgenomen). In het eerste geval moet je dus goed kijken of het wel jouw originele handtekening is en in het tweede geval kan het zo zijn dat iemand wel ja zegt op verschillende vragen, maar dat dat niet jouw stem is. Vraag hen in een brief om bewijs, pas als ze dat kunnen overleggen, moet je te betalen. Let op: als je een brief stuurt naar deze firma, dan kun je wel je naam en adres opgeven maar zet onder die brief NIET je handtekening. Je handtekening dwars door jouw adres of op een kruisjesachtergrond kan wel. Er zijn namelijk firma's in Nederland die dan met jouw handtekening creatief gaan knippen en plakken, zodat het lijkt alsof jij wél een overeenkomst hebt afgesloten (valsheid in geschrifte dus).

Het zonder tegenprestatie mogen houden van een ongevraagde toezending is gebaseerd op:

Artikel 7 van BW7 boek 7:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/7.html

1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.
3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1–2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender (het bedrijf dus).

Maxiem.

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 14 feb 2011 10:30
door M.Ros
Hallo Iedereen,

Ook ik heb problemen met Editie Enigma(EE). Na een half jaar touwtrekken werd er een bemiddelingspoging gedaan door Intrum Justitia. Ik was behoorlijk moe geworden van het getouwtrek tussen mij en EE en besloot de bemiddeling te accepteren door het bedrag van 62,65 te voldoen. Echter nu krijg ik van Intrum Justitia een brief dat EE aangeeft nooit een klacht of correspondentie met mij gehad te hebben en het gehele bedrag wil vorderen (inmiddels opgelopen tot 138,70).
Het stoom kwam mij uit de oren en via via ben ik hier terecht gekomen. Ik lees dat velen van jullie wel net iets langer volgehouden hebben en onder het abbonnement uitgekomen zijn. Mijn vraag is nu wat kan ik het beste doen?

- Mike -

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 14 feb 2011 11:32
door FraDo
Ook ik heb intussen een stuk of tien aanmaningen, sommeringen en dreigingen met gerechtelijkse stappen van Janssen&Janssen Incassobureau ontvangen.

Omdat ik er langzamerhand echt genoeg van had, heb ik afgelopen woensdag een formele klacht bij Janssen&Janssen ingediend wegens uitvoering van- en medewerking aan poging tot afpersing. Mijn eisen aan Janssen&Janssen zijn:
* Dat zij de ontvangst van mijn bericht aan hen bevestigen,
* Dat zij per onmiddellijk hun pogingen tot afpersing staken,
* Dat zij mij schriftelijk bevestigen dat zij hun pogingen tot afpersing staken,
* Dat zij mij schriftelijk bevestigen dat er geen enkele grond voor hun claim bestaat,
* Dat zij mij schriftelijk bevestigen dat zij al uw voorgaande claims in deze zaak onmiddellijk en onvoorwaardelijk intrekken,
* Dat zij mij de door u veroorzaakte en door mij gemaakte kosten ad € 7,00 ivm aangetekende brief vergoeden door storting op mijn rekening.

Als Janssen&Janssen niet binnen een week aan mijn eisen voldoet, stuur ik mijn klacht door naar hun brancheorganisatie, Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG). Zie http://www.kbvg.nl/index.php?id=134 voor het adres en de klachtprocedure.

Sinds ik mijn klacht heb ingediend, is de dagelijkse stroom van aanmaningen (vooralsnog) tot stilstand gekomen.

Ik houd jullie op de hoogte :)

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 16 feb 2011 12:01
door FraDo
Ik stuur nu elke dag een herinnering naar Janssen&Janssen en bel hen één of twee keer per dag op. Zo deden ze dat bij mij ook, tot vervelens toe.

In één van deze telefoongesprekken is mij medegedeeld dat mijn dossier inmiddels gesloten zou zijn. Eens te meer een bevestiging van mijn stelling dat hun claim namens hun opdrachtgever Calatus/Editie Enigma elke grond mist.

Ik handhaaf uiteraard mijn klacht van poging tot afpersing. Als ik, zoals steeds aangekondigd, vandaag voor 18:00 uur geen bevredigend antwoord heb, stuur ik mijn klacht door naar de brancheorganisatie.

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 16 feb 2011 13:48
door MAXIEM
FraDo
......stuur ik mijn klacht door naar de brancheorganisatie.
Zou jij hier even willen aangeven welke brancheorganisatie je bedoelt.

Met dank, Maxiem.

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 16 feb 2011 14:01
door FraDo
De brancheorganisatie staat vermeld in de correspondentie van Janssen&Janssen en op hun website (http://www.janssen-janssen.nl/pagina.php?id=8): Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG). Zie http://www.kbvg.nl/index.php?id=134 voor het adres en de klachtprocedure.

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 16 feb 2011 14:25
door MAXIEM
FraDo

Ik denk dat zo'n klacht niet ontvankelijk verkaard wordt. Je zit immers nog in het incassotraject en niet in het deurwaarderstraject.

Meaxiem.

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 03 mei 2011 15:03
door selles
Hallo,

Jullie klachten zijn volgens mij allemaal ongegrond. Spirit is een goed puzzel magazine. Er wordt duidelijk aangegeven dat je eerst een proefnummer ontvangt. Dit is uiteraard altijd lastig, maar zet voor je zelf in de agenda dat je dit op moet zeggen, hoe dan ook. Vind je het wel leuk, dan houdt je het en puzzel mee. Je maakt namelijk kans op mooie prijzen. En dit werkt echt hoor. Wij hebben de eerste € 450 al binnen.
groet

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 03 mei 2011 16:59
door Jolijn
M.Ros schreef:Hallo Iedereen,

Ook ik heb problemen met Editie Enigma(EE). Na een half jaar touwtrekken werd er een bemiddelingspoging gedaan door Intrum Justitia. Ik was behoorlijk moe geworden van het getouwtrek tussen mij en EE en besloot de bemiddeling te accepteren door het bedrag van 62,65 te voldoen. Echter nu krijg ik van Intrum Justitia een brief dat EE aangeeft nooit een klacht of correspondentie met mij gehad te hebben en het gehele bedrag wil vorderen (inmiddels opgelopen tot 138,70).
Het stoom kwam mij uit de oren en via via ben ik hier terecht gekomen. Ik lees dat velen van jullie wel net iets langer volgehouden hebben en onder het abbonnement uitgekomen zijn. Mijn vraag is nu wat kan ik het beste doen?

- Mike -
Intrum Justitia de rest van de kosten laten betalen. Zij hebben zelf bemiddeld...op eigen houtje?? Zonder medeweten van hun opdrachtgever Editie Enigma? Of denken ze 'ach, als ie dan toch bereis is tot betalen, dan maar het hele bedrag?'
Jammer dan, voor hen.
Wijs IJ op jouw accepteren van de door hen gedane bemiddeling.

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 03 mei 2011 20:32
door Guardian72
selles schreef:Hallo,

Jullie klachten zijn volgens mij allemaal ongegrond. Spirit is een goed puzzel magazine. Er wordt duidelijk aangegeven dat je eerst een proefnummer ontvangt. Dit is uiteraard altijd lastig, maar zet voor je zelf in de agenda dat je dit op moet zeggen, hoe dan ook. Vind je het wel leuk, dan houdt je het en puzzel mee. Je maakt namelijk kans op mooie prijzen. En dit werkt echt hoor. Wij hebben de eerste € 450 al binnen.
groet
Lekker reclame maken.
Omdat het bij jou wel goed gaat (die 450 van EE ontvangen om dit te plaatsen, toevallig??) zouden alle anderen liegen?
Beetje cru, niet?

Aanvulling: 03 mei 2011 14:07 is de laatste keer dat gebruiker 'selles' op het forum is geweest.. en slechts 1 bericht.
Ik geloof dat ik hieruit kan opmaken dat deze 'gebruiker' dus een persoon van Editie Enigma is - die probeert twijfel te zaaien onder de mensen die dit forum vinden. Gezien de grote hoeveelheid negatieve reacties - en dan slechts 1 die positief is, en ook nog op een manier waaraan je mag twijfelen of die wel klopt - zeg ik - 'selles' is een medewerker van editie engima / betaald door EE om leugens rond te strooien, en zodoende andere mensen bewust op het verkeerde been te zetten.

Als ik dit onjuist zie - sta ik open voor nadere uitleg door selles - alhier op het forum - en zal dan eventueel mijn posting aanpassen.
Tot die tijd blijft dit gewoon staan!

Re: Editie Enigma Klacht

Geplaatst: 08 jun 2011 09:43
door longhairmale
Editie enigma in december al opgezegd,nu zeggen ze van niets te weten en of we nog even een halfjaar abonnement willen betalen.
Ik heb ze gebeld en gezegt dat we in december al hadden opgezegd,maar daar stond daar niks van in de computer,fijne administratie.
En zo te zien zijn wij niet de enigste,die een blad van hun toe gestuurd kreeg en er aan vast.