LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door seconds-out »

witte angora schreef:

Maar ach, het geeft niet, zo houden we wat te mopperen. :mrgreen:
Weet jij of dat arrest van TS de eerste keer is in Nederland?
Als elke woningbouwvereniging het proces gaat winnen wat betreft die schotels, vrees ik dat er duizenden schotels gesloopt gaan worden.

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, in eerste instantie was het geheel verboden, tot een aantal jaren geleden een rechter van mening was dat dat hele schotelverbod van tafel moest. Nogmaals, het is in mijn herinnering, daar is toen wat in de Telegraaf over gepubliceerd, als het goed is.

Het ging er om dat Nederland eindelijk vrij was van al die harkantennes (of hoe dat heten mocht) op de daken, en nu werd het door die uitspraak ineens mogelijk Nederland vol te hangen met schotels.

De strijd die TS heeft met de wbv is bepaald niet voor het eerst gevoerd.

Heb net de volgende link gevonden: http://jure.nl/schotelantenne . Wel moet je nog even doorspitten, dat ga ik nu ook voor mezelf doen. Maar er lijkt heel wat op te staan.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door seconds-out »

ok
De strijd tegen de schotel is dus in volle gang.
Tja... nog 100.000 te gaan schat ik.
Maar zelf geloof ik niet dat elke woningbouwvereniging zal gaan procederen.

Nb. ga het nu lezen, thanks

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door witte angora »

http://jure.nl/bm0110 V.V.e. tegen een Bosnische vrouw; V.V.e. heeft het geding verloren en moest de kosten van de vrouw vergoeden.

http://jure.nl/bl4973 Hier gaat het om een huurder en verhuurder. Huurder verliest de zaak. Onder andere wordt dit gezegd: 'Zelfs indien het internet buiten beschouwing wordt gelaten, is er in Nederland een breed aanbod aan Italiaanstalige, Franstalige en Spaanstalige zenders te ontvangen via de kabel of digitale televisie.'

Heb nog een derde gelezen, maar het wordt wel erg ingewikkeld. Het blijkt telkens weer dat de rechter een afweging maakt tussen de belangen van de huurder enerzijds en de belangen van de verhuurder anderzijds. Het gaat niet alleen om de vrije nieuwsgaring op zich; het gaat er ook om of er geen andere manier is om de vrije nieuwsgaring te verkrijgen. En ook daar wordt verschillend over geoordeeld.

Een erg ingewikkelde materie, ik denk dat het niet te doen is TS een advies te geven, of een uitspraak te voorspellen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Witte Angora,
Een erg ingewikkelde materie, ik denk dat het niet te doen is TS een advies te geven, of een uitspraak te voorspellen.
in het geval van TS is het simpel.
Hij/zij heeft voldoende nieuwsgaring, het is puur een hobby om de 4000 zenders te beluisteren. Dit wordt lager geprioriseerd door de rechter

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door seconds-out »

seagoing racer2 schreef:Beste Witte Angora,
Een erg ingewikkelde materie, ik denk dat het niet te doen is TS een advies te geven, of een uitspraak te voorspellen.
in het geval van TS is het simpel.
Hij/zij heeft voldoende nieuwsgaring, het is puur een hobby om de 4000 zenders te beluisteren. Dit wordt lager geprioriseerd door de rechter
Wauw!
De rechter bekijkt het indivueel?

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door witte angora »

seagoing racer2 schreef:Beste Witte Angora,
Een erg ingewikkelde materie, ik denk dat het niet te doen is TS een advies te geven, of een uitspraak te voorspellen.
in het geval van TS is het simpel.
Hij/zij heeft voldoende nieuwsgaring, het is puur een hobby om de 4000 zenders te beluisteren. Dit wordt lager geprioriseerd door de rechter
Uitgaande van de informatie die hij tot nu toe verstrekt heeft klopt dat precies, en heeft een verdere rechtsgang geen enkele zin. Immers, de verhuurder kan stellen dat veel informatie ook op internet te vinden is, om wat te noemen.

En wat moet een mens in vredesnaam met 4000 zenders. Héél lang geleden, zelfs voor mijn tijd, toen de eerste televisies op de markt kwamen, hadden de toestellen 3 knoppen. Dat ging dan zo:
V. Waarom zitten er drie knoppen op?
A. Dan kun je kiezen naar welke zender wilt kijken.
V. Ja maar waarom zijn er dan drie zenders, je kunt er toch maar naar één tegelijk kijken?
:lol: :lol:

Echter, jij weet ook wel dat informatie van topicstarters vaak niet volledig/correct is, dus ik durf ondertussen geen spijkerharde uitspraken meer te doen.
Laatst gewijzigd door witte angora op 01 mei 2010 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door witte angora »

Wauw!
De rechter bekijkt het indivueel?
Jep. Met telkens verschillende uitkomsten ook nog. Afhankelijk van de situatie van TS, en soms ook van hoe het weer is. :wink:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door seconds-out »

Dat arrest van topicstarter lijkt mij wel echt witte angora.
Maar misschien slaat dat niet op hem, dat zou kunnen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door seconds-out »

witte angora schreef:
Wauw!
De rechter bekijkt het individueel?
Jep. Met telkens verschillende uitkomsten ook nog. Afhankelijk van de situatie van TS, en soms ook van hoe het weer is. :wink:
Als t regent mogen ze blijven zitten...? :mrgreen:

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door witte angora »

seconds-out schreef:Dat arrest van topicstarter lijkt mij wel echt witte angora.
Maar misschien slaat dat niet op hem, dat zou kunnen.
Klopt, dat ziet er echt uit, en zijn vraag ook wel. Maar ik kan er geen zinnig antwoord op geven of het nut heeft al dan niet in beroep te gaan, dat bedoelde ik meer te zeggen. Juist omdat we de omstandigheden niet kennen, en dus ook niet kunnen aangeven welke argumenten om dit arrest aan te vechten al dan niet zinvol zijn.

Als je wat van de zaken doorneemt, dan zie je dat zowel de huurders als de verhuurders verschillende argumenten aanvoeren, maar het een is nu eenmaal beter onderbouwd dan het andere.

Het gaat er blijkbaar om wie de sterkste argumenten heeft om aan te tonen dat zijn belangen het zwaarst wegen.

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door witte angora »

seconds-out schreef:
witte angora schreef:
Wauw!
De rechter bekijkt het individueel?
Jep. Met telkens verschillende uitkomsten ook nog. Afhankelijk van de situatie van TS, en soms ook van hoe het weer is. :wink:
Als t regent mogen ze blijven zitten...? :mrgreen:
Nee, als het regent is de rechter chagrijnig en maakt hij zich er met een Jantje van Leiden van af. :mrgreen: Laat het alsjeblieft niet waar zijn... :cry:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door seconds-out »

witte angora schreef:
seconds-out schreef:Dat arrest van topicstarter lijkt mij wel echt witte angora.
Maar misschien slaat dat niet op hem, dat zou kunnen.
Klopt, dat ziet er echt uit, en zijn vraag ook wel. Maar ik kan er geen zinnig antwoord op geven of het nut heeft al dan niet in beroep te gaan, dat bedoelde ik meer te zeggen. Juist omdat we de omstandigheden niet kennen, en dus ook niet kunnen aangeven welke argumenten om dit arrest aan te vechten al dan niet zinvol zijn.

Als je wat van de zaken doorneemt, dan zie je dat zowel de huurders als de verhuurders verschillende argumenten aanvoeren, maar het een is nu eenmaal beter onderbouwd dan het andere.

Het gaat er blijkbaar om wie de sterkste argumenten heeft om aan te tonen dat zijn belangen het zwaarst wegen.
Maar als argumenten en het weer en allerlei persoonlijke achtergronden een rol spelen is dat toch zorgelijk?
Bedoel bijvoorbeeld dat jouw buurman WEL een schotel mag van de rechter en jijzelf moet hem weghalen van diezelfde rechter.
Of zit het anders?

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als argumenten en het weer en allerlei persoonlijke achtergronden een rol spelen is dat toch zorgelijk?
Bedoel bijvoorbeeld dat jouw buurman WEL een schotel mag van de rechter en jijzelf moet hem weghalen van diezelfde rechter.
Of zit het anders?
Klopt precies. Als mijn voormalige buurman uit Sierra Leone aan kan tonen dat de enige manier om actuele informatie uit zijn land te verkrijgen via de schotel gaat, dan weegt zijn belang zwaarder dan dat van de woningbouw. Zeker omdat zijn vrouw en twee kinderen tot voor kort nog in dat land waren, er een oorlog gaande was, enzovoorts. Hij zou waarschijnlijk wel een schotel mogen plaatsen. Al was het maar om zijn vrouw telefonisch advies te kunnen geven te blijven waar ze zit, niet naar een bepaalde regio te gaan, of juist naar een andere regio te vluchten.

Ik heb die noodzaak niet, via de glasvezel alleen al kan ik iets van 70 tv/zenders ontvangen, heb nog internet ook, dus ik zou zeer beslist geen schotel mogen plaatsen. Ook niet als ik Swahili of Tagalog zou willen leren. Dat gaat namelijk prima via internet.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door seconds-out »

witte angora schreef:
Maar als argumenten en het weer en allerlei persoonlijke achtergronden een rol spelen is dat toch zorgelijk?
Bedoel bijvoorbeeld dat jouw buurman WEL een schotel mag van de rechter en jijzelf moet hem weghalen van diezelfde rechter.
Of zit het anders?
Klopt precies. Als mijn voormalige buurman uit Sierra Leone aan kan tonen dat de enige manier om actuele informatie uit zijn land te verkrijgen via de schotel gaat, dan weegt zijn belang zwaarder dan dat van de woningbouw. Zeker omdat zijn vrouw en twee kinderen tot voor kort nog in dat land waren, er een oorlog gaande was, enzovoorts. Hij zou waarschijnlijk wel een schotel mogen plaatsen. Al was het maar om zijn vrouw telefonisch advies te kunnen geven te blijven waar ze zit, niet naar een bepaalde regio te gaan, of juist naar een andere regio te vluchten.

Ik heb die noodzaak niet, via de glasvezel alleen al kan ik iets van 70 tv/zenders ontvangen, heb nog internet ook, dus ik zou zeer beslist geen schotel mogen plaatsen. Ook niet als ik Swahili of Tagalog zou willen leren. Dat gaat namelijk prima via internet.
Ok dan!
Heel verhelderend, wist ik niet.

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat heel weinig mensen dat weten, ik heb een aantal van die arresten en dat soort dingen, compleet met hun motivatie, doorgelezen, en daardoor kwam ik tot deze conclusie, die ik concreet naar mijn eigen situatie kon vertalen.

Een situatie die stom toevallig exact de essentie samenvat.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door seconds-out »

Vrije nieuwsgaring(want hobby) mag geen gaten kosten, alles wat daarbuiten valt wel dus.
:idea:
Even resumeren :D

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door witte angora »

seconds-out schreef:Vrije nieuwsgaring(want hobby) mag geen gaten kosten, alles wat daarbuiten valt wel dus.
:idea:
Even resumeren :D
Het gaat niet alleen om die gaten in de muur, maar ook om het ontsierende effect van de schotels. Overigens bleek in één van de vonnissen dat er geen probleem mee was dat de balkons werden gebruikt als opslagplaats voor kratten bier, wasgoed, en dat soort dingen, maar dat het wel een probleem was dat er een schotel op het balkon stond. Het een was dus niet ontsierend, het ander wel. Was een beetje hypocriet, zogezegd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door seconds-out »

witte angora schreef:
seconds-out schreef:Vrije nieuwsgaring(want hobby) mag geen gaten kosten, alles wat daarbuiten valt wel dus.
:idea:
Even resumeren :D
Het gaat niet alleen om die gaten in de muur, maar ook om het ontsierende effect van de schotels. Overigens bleek in één van de vonnissen dat er geen probleem mee was dat de balkons werden gebruikt als opslagplaats voor kratten bier, wasgoed, en dat soort dingen, maar dat het wel een probleem was dat er een schotel op het balkon stond. Het een was dus niet ontsierend, het ander wel. Was een beetje hypocriet, zogezegd.
Je praat over een ontsierend effect... kzie liever een volle flat met schotels dan een half lege :roll:
Ff serieus.. ik zou geen verschil zien of er nu 100 of 150 schotels in 1 straat zouden staan.
Maar zoiets wordt gewoon naar wijk geregeld denk ik.
Sommige wijken willen ze persee schotel-vrij maken en andere wijken mag alles.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Vonnis Schotelantenne binnen 2 weken verwijderen

Ongelezen bericht door seconds-out »

Sterker nog:
Als jouw hobby toevallig ook alleen maar het vergaren van nieuws is, krijg jij heus geen proces aan je broek van de woningbouwvereniging als je huis op de plek staat waar juist veel mensen een schotel hebben om andere redenen :D

Gesloten