LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] werkkleding terugbetalen bij stoppen baan binnen 1jr
Re: werkkleding terugbetalen bij stoppen baan binnen 1jr
Ik zou me juist als werknemer op het standpunt stellen dat de werkkleding van de werkgever is. Dat past beter bij het gegeven dat je kleding hebt terug gestuurd en ook beter bij je doel: minder kosten.
-
Topicstater is dus verplicht om zijn werkkleding terug te geven EN plusminus 473 euro voor het gebruik ervan te betalen.alfatrion schreef:Ik zou me juist als werknemer op het standpunt stellen dat de werkkleding van de werkgever is. Dat past beter bij het gegeven dat je kleding hebt terug gestuurd en ook beter bij je doel: minder kosten.
Volgens mij is dat dubbelop, is dat (juridisch) toegestaan?
Denk zelf namelijk van niet.
Ik heb als bijlage een print uit het systeem van shoplinx.nl, waarop een totaalbedrag staat vermeld van 492,17 voor de kleding, dus dat die prijs klopt geloof ik wel, screening en pas heb ik geen specificatie oid van.seagoing racer2 schreef:Beste,
Zoals eerder vermeld, U heeft hier voor getekend dus moet ook de redelijke kosten betalen die het bedrijf heeft gemaakt.
Uit de specifcatie kan ik nog niet zoveel opmaken :
Screening 74 Euro. Waar is dit op gebaseerd? Zit er een nota bij van een buro wat de screening heeft uitgevoerd? Hoewel het bedrag op zich wel redelijk klinkt, is het toch aan het bedrijf om hier iets van te laten zien.
Kleding 492 Euro. Waar is dit op gebaseerd ? Zit er een nota bij van een buro wat de kleding heeft geleverd? Hoewel het bedrag op zich wel redelijk klinkt, is het toch aan het bedrijf om hier iets van te laten zien.Zit
Voor de pas geldt ongeveer het gelijke.
Ik weet niet wat het bedrijf je heeft opgestuurd, maar zolang er geen kopies van nota´s of iets dergelijks bij zitten , heb je nog een kans.
Laat ze weten dat je de hoogte van de bedragen betwist en dat ze je wel van alles in rekening kunnen brengen. Vraag expliciet om kopie van nota´s o.i.d. wat het beveiligingsbedrijf zelf voor bovengenoemde artikelen heeft moeten betalen.
Een tweede brief kan je de kop niet kosten.
Maar ik bij het doorlezen van die bijlage zijn me toch wat vragen/opmerkingen te binnen geschoten. Op een gegeven moment wilde mijn werkgever mij bij een object plaatsen waarbij andere blousen gedragen moesten worden dan mijn standaard blousen bij het uniform. Deze zijn toen ook besteld, maar die moet ik wel terugbetalen, in totaal een bedrag van bijna €60,00. Deze blousen zitten niet in mijn standaard pakket, en ik had ook in mijn standaard blousen willen werken op dat object. Mogen ze mij die extra bestelde blousen ook gewoon terug laten betalen?
Verder zag ik nog dat er bij bovenstaande blousen 1 blouse is doorgerekend die retour is gegaan omdat de maat niet kloppend was. Deze blouse zat nieuw in de verpakking en was niet op maat gemaakt. Wat moet ik hiermee? Want ik verwacht dat ze niet gaan toegeven dat die retour is gegaan.
Mijn juridische kennis reikt op dit vlak niet zo ver. Ik bij arbeidsrechter gekeken maar kon hierover daar niets vinden. Als ik zou kiezen tussen a) claimen dat de kleding van mij of b) dat het in rekening gebrachte bedrag te hoog is, dan ga ik natuurlijk voor laatste, omdat je niet zoveel erg veel wint door de kleding terug te eisen. Als je b wilt dan zou ik niet a roepen.seconds-out schreef:Topicstater is dus verplicht om zijn werkkleding terug te geven EN plusminus 473 euro voor het gebruik ervan te betalen.alfatrion schreef:Ik zou me juist als werknemer op het standpunt stellen dat de werkkleding van de werkgever is. Dat past beter bij het gegeven dat je kleding hebt terug gestuurd en ook beter bij je doel: minder kosten.
Volgens mij is dat dubbelop, is dat (juridisch) toegestaan?
Denk zelf namelijk van niet.