LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung Garantie slecht
Re: Samsung Garantie slecht
Het is heus geen kwestie van de klanten door het slijk halen, maar dat bepaalde zaken van de winkelier wordt geëist, terwijl diezelfde winkelier dat nooit in de praktijk kan realiseren.
De overheid weet dat.
De winkelier kan met de huidige regelgeving geen garantie geven welke gelijk is aan de gemiddelde levensduur.
De overheid weet dat ook donders goed.
De consumentenorganisaties weten dat ook donders goed.
Echter....
Men vind het vreemd dat de winkelieren geen garantie geven welke gelijk is aan de gemiddelde levensduur.
De winkelier geeft geen kosteloze reparatie of vervanging gedurende de gemiddelde levensduur. Dat is algemeen bekend.
In plaats van dat men kijkt waarom dat de winkelier dat niet doet, gaat men met de botte bijl op de winkelier inhakken.
Kijk naar de consumentenorganisaties. Kijk naar de consumentenautoriteit.
Die hakken op dit moment met de botte bijl.
Men verdomd het naar de andere kant van het verhaal te luisteren.
De reden?
Men heeft schijt aan de winkelier.
Er is ooit eens gezegd (en ik kan het niet meer terugvinden):
Als de winkelier niet wilt luisteren, moet hij maar voelen.
Ik ben ook van mening dat de consumentenorganisaties en ook de consumentenautoriteit totaal verkeerd bezig zijn.
In plaats van dat men kijkt naar de problemen en kijkt hoe die problemen opgelost kunnen worden, gaat men gewoon met de botte bijl hakken.
Een totaal onacceptabele situatie.
De vraag is:
Waarom krijgt de consument niet datgene waar de consument volgens de consumentenorganisaties en volgens de consumentenautoriteit recht op heeft?
En daar geef ik dus antwoord op.
De overheid weet dat.
De winkelier kan met de huidige regelgeving geen garantie geven welke gelijk is aan de gemiddelde levensduur.
De overheid weet dat ook donders goed.
De consumentenorganisaties weten dat ook donders goed.
Echter....
Men vind het vreemd dat de winkelieren geen garantie geven welke gelijk is aan de gemiddelde levensduur.
De winkelier geeft geen kosteloze reparatie of vervanging gedurende de gemiddelde levensduur. Dat is algemeen bekend.
In plaats van dat men kijkt waarom dat de winkelier dat niet doet, gaat men met de botte bijl op de winkelier inhakken.
Kijk naar de consumentenorganisaties. Kijk naar de consumentenautoriteit.
Die hakken op dit moment met de botte bijl.
Men verdomd het naar de andere kant van het verhaal te luisteren.
De reden?
Men heeft schijt aan de winkelier.
Er is ooit eens gezegd (en ik kan het niet meer terugvinden):
Als de winkelier niet wilt luisteren, moet hij maar voelen.
Ik ben ook van mening dat de consumentenorganisaties en ook de consumentenautoriteit totaal verkeerd bezig zijn.
In plaats van dat men kijkt naar de problemen en kijkt hoe die problemen opgelost kunnen worden, gaat men gewoon met de botte bijl hakken.
Een totaal onacceptabele situatie.
De vraag is:
Waarom krijgt de consument niet datgene waar de consument volgens de consumentenorganisaties en volgens de consumentenautoriteit recht op heeft?
En daar geef ik dus antwoord op.
Je spreekt hier over 1 landelijke keten terwijl de werkelijkheid is dat alle grote zaken nu vrijwillig 2 jaar garantie geven. Lopen zij hiermee vooruit op een komende Europese verandering ? Mogelijk maar de klant profiteert daar dan van en dat kan je dus klanten niet kwalijk nemen. De marge tussen een kleine winkelier en een grote keten zijn ook verschillend, de kleine winkelier hoort een grotere marge te hebben dan een keten en kan daardoor gewoon dezelfde voorwaarden hanteren. Het verhaaltje dat dit beleid kleine ondernemers in deze branche dan het loodje leggen word door BBCS vaak genoemd meer nooit en te nimmer onderbouwt.BBCS
Bericht Re: Samsung Garantie slecht
Ik wil dit nog toevoegen:
Er wordt steeds gesproken over een landelijke winkelketen die bepaalde zaken wel kan oplossen.
We hebben het niet over 2 jaar garantie.
We hebben het over dat de eis van de consumentenorganisaties en de consumentenautoriteit om garantie gedurende de gemiddelde levensduur.
Daarbij wordt er veel te veel gekeken naar de capaciteit van de grote ketens en wordt er niet gekeken naar de kleine ondernemer.
En de garantieperiode zegt niets over de kwaliteit.
Sommige merken geven wel 3 jaar garantie, maar in die periode blijft de koper naar de winkel toe rennen.
Oke, het wordt dan wel kosteloos verholpen, maar kwalitatief gezien is dat zeer slecht.
Echter:
- De winstmarges zijn ontzettend laag (5% tot 15%).
- Er zijn kopers die alleen bij grote ketens kopen, omdat de kleine zelfstandige te duur is.
- Er zijn zelfs kopers die de kleine zelfstandige links laten liggen, want als die kleine zelfstandige failliet gaat, kunnen zij hun garantie niet claimen. Door die actie komen juist die kleine zelfstandige in grote problemen.
Wat nu ook gebeurd is dat bepaalde ketens en ook webwinkels hun producten niet via de Nederlandse groothandels betrekken, maar via de grijze import.
Hierdoor kunnen zijn wel €100,- a €150,- goedkoper zijn dan de degene die netjes via de Nederlandse importeurs hun producten betrekken.
We hebben het over dat de eis van de consumentenorganisaties en de consumentenautoriteit om garantie gedurende de gemiddelde levensduur.
Daarbij wordt er veel te veel gekeken naar de capaciteit van de grote ketens en wordt er niet gekeken naar de kleine ondernemer.
Sommige merken geven wel 3 jaar garantie, maar in die periode blijft de koper naar de winkel toe rennen.
Oke, het wordt dan wel kosteloos verholpen, maar kwalitatief gezien is dat zeer slecht.
In theorie klopt het.De marge tussen een kleine winkelier en een grote keten zijn ook verschillend, de kleine winkelier hoort een grotere marge te hebben dan een keten en kan daardoor gewoon dezelfde voorwaarden hanteren.
Echter:
- De winstmarges zijn ontzettend laag (5% tot 15%).
- Er zijn kopers die alleen bij grote ketens kopen, omdat de kleine zelfstandige te duur is.
- Er zijn zelfs kopers die de kleine zelfstandige links laten liggen, want als die kleine zelfstandige failliet gaat, kunnen zij hun garantie niet claimen. Door die actie komen juist die kleine zelfstandige in grote problemen.
Wat nu ook gebeurd is dat bepaalde ketens en ook webwinkels hun producten niet via de Nederlandse groothandels betrekken, maar via de grijze import.
Hierdoor kunnen zijn wel €100,- a €150,- goedkoper zijn dan de degene die netjes via de Nederlandse importeurs hun producten betrekken.
Kan je vast wel bewijzen? Je bent gewoon aan het zoeken. Natuurlijk zal dat wel eens voorkomen maar je maakt mij niet wijs dat dit gemeengoed is. Trouwens, nu gaat het ineens niet meer om die 2 jaar vaste garantie maar de levensduur. Wel daar kan je ook genoeg van terug vinden waaronder dit stukje.BBCS schreef: Wat nu ook gebeurd is dat bepaalde ketens en ook webwinkels hun producten niet via de Nederlandse groothandels betrekken, maar via de grijze import.
Laat aan duidelijkheid weinig te wensen over dacht ik zo.Bij eigen schuld ligt het anders maar dat staat er ook.Herstel of vervanging. Moet ik hieraan meebetalen?
Wanneer een defect buiten uw schuld om is ontstaan geldt het volgende: Als het defect zich binnen 2 jaar na aankoop voordoet hoeft u geen kosten te betalen bij reparatie of vervanging. Na 2 jaar, kan het zijn dat u een deel van de herstel- of vervangingskosten moet betalen wanneer bijvoorbeeld de reparatie, de levensduur van het product verlengt. Is het defect ontstaan doordat u dit zelf heeft veroorzaakt? Bijvoorbeeld doordat u het product niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt? Dan betaalt u zelf de onderzoek -, voorrij - en reparatiekosten.
Ik vond het al heel lang duren.. maar begrijp dat BBCS zich weer eens niet aan zijn eigen woord houdt...We hebben het niet over 2 jaar garantie.
hehe.. het duurt even ( een paar jaar ), maar dan eindelijk... Anders geldt evenzo, hopelijk landt dat ook ooit een keer...En de garantieperiode zegt niets over de kwaliteit.
We zijn weer zielig aan het doen ?Het is heus geen kwestie van de klanten door het slijk halen, maar dat bepaalde zaken van de winkelier wordt geëist, terwijl diezelfde winkelier dat nooit in de praktijk kan realiseren.
Als jij dit niet waar kan maken, dan moet je stoppen met het verkopen van die rommel en spullen gaan leveren waarmee je dat wel haalt.. Zo moeilijk is het allemaal niet.. Daarnaast denk je blijkbaar dat jij dezelfde omzet moet kunnen halen als de grote jongens... Zal je uit je droom halen: dat red je niet !
Als kleine zelfstandige moet je het hebben van kwaliteit, service en persoonlijk contact ( niet van de grote getallen )..
Klopt helemaal.Zo moeilijk is het allemaal niet.. Daarnaast denk je blijkbaar dat jij dezelfde omzet moet kunnen halen als de grote jongens... Zal je uit je droom halen: dat red je niet !
Als kleine zelfstandige moet je het hebben van kwaliteit, service en persoonlijk contact ( niet van de grote getallen )..
Echter...
Door de lage winstmarges is de kleine ondernemer verplicht om de dezelfde verkoopprijzen te hanteren als die grote jongens, en dat red hij niet.
Aan de andere kant valt het mij gewoon op dat die grote jongens echt aan het stuntelen zijn om maar de goedkoopste te kunnen zijn.
Hebben bijna geen productkennis meer (is ook zeer belangrijk) en kunnen zelf niets meer oplossen.
Moeten altijd alles maar opsturen naar de fabrikanten.
Alleen willen de meeste mensen daar de rekening niet voor betalen.Als jij dit niet waar kan maken, dan moet je stoppen met het verkopen van die rommel en spullen gaan leveren waarmee je dat wel haalt.. Zo moeilijk is het allemaal niet..
Kijk, die grote jongens die alleen maar goedkope troep leveren bepalen wat er gebeurd.
En het is een fabeltje dat de goedkoopste prijs de dezelfde kwaliteit en duurzaamheid heeft als een duurdere kwaliteitsproduct.
De vraag is:
Kan een fabrikant een tv maken die gemakkelijk 10 jaar meegaat zonder kapot te gaan?
Dat kan.
Echter hangt daar wel een prijskaartje aan.
De vraag is:
Wilt de koper die prijs ervoor betalen? De ja, de nee?
Ergens wil ik niet deze discussie volgen.. het lijkt wel een wellus-nietus never-ending story. Het gaat nergens meer over. Gebakken onkunde lucht.
Feit: Samsung standaard 3 jaar garantie en geen 2 jaar garantie of lezen jullie die blauwe garantie boekje in veel talen voorwaarden niet?.
Natuurlijk garantie bij normaal gebruik, dus snap ik die hele discussie niet van 2 jaar
Ben ik dan de enige die dat blauwe gestreepte boekje wel leest en de rest het in de oud papierbak gooit....
Deze hele discussie is gewoon... nogmaals gebakken onkunde lucht. Slecht lezen van garantie voorwaarden, bij toch velen blijkt...dit zo te zijn, gooi nou maar een slotje er op, want kwartje wil niet vallen bij enkele.
Laten we het eens over de "never-ending"beloofde Tros Radar tas hebben, wordt die nog wel eens een keer geleverd, hoewel ... ach, dit buiten de macht van Tros Radar ligt... andere kant ik prima al jaren van die onverslijtbare big shoppers heb van C-1000, Action en Dirkie... en dat Tros Radar met zo'n slechte fabrikant in zee gaat... sorry dat ik de spiegel even voor hou.. De tas mogen jullie houden, die komt toch niet meer.
Misschien wat flauw dat ik er over begin...
Feit: Samsung standaard 3 jaar garantie en geen 2 jaar garantie of lezen jullie die blauwe garantie boekje in veel talen voorwaarden niet?.
Natuurlijk garantie bij normaal gebruik, dus snap ik die hele discussie niet van 2 jaar
Ben ik dan de enige die dat blauwe gestreepte boekje wel leest en de rest het in de oud papierbak gooit....
Deze hele discussie is gewoon... nogmaals gebakken onkunde lucht. Slecht lezen van garantie voorwaarden, bij toch velen blijkt...dit zo te zijn, gooi nou maar een slotje er op, want kwartje wil niet vallen bij enkele.
Laten we het eens over de "never-ending"beloofde Tros Radar tas hebben, wordt die nog wel eens een keer geleverd, hoewel ... ach, dit buiten de macht van Tros Radar ligt... andere kant ik prima al jaren van die onverslijtbare big shoppers heb van C-1000, Action en Dirkie... en dat Tros Radar met zo'n slechte fabrikant in zee gaat... sorry dat ik de spiegel even voor hou.. De tas mogen jullie houden, die komt toch niet meer.
Misschien wat flauw dat ik er over begin...
Hallo beste topic bezoekers,
Laat me er nog een ding over zeggen.
Je weet waar je aan begint, als je een winkel wilt hebben.
Als je electronica verkoopt, dan weet je eigenlijk al van te voren, dat de electronica wel eens sneller stuk gaat, enkel door die rotte micro electronica, dat is het fraaie van de zaak, kan niet gerepareerd worden, maar moet wel direct een hele print verwisseld worden, vaak is dit niet zo duur, maar er zitten printjes tussen die handen vol geld kosten.
Dat is het nadeel dat men electronica verkoopt.
En, een winkelier dient zich aan de regels te houden, geen doofpot affaires te plegen, gewoon garantie waar en klant recht op heeft.
Geen gezeur, gewoon goed.
Wil of kan je dat niet, dan moet je ook geen winkel beginnen, dacht ik.
Jammer, maar helaas.
Dat die grote ketens ook nog roet in het eten strooien, tja, dat is voor de consument misschien goed, maar voor de kleine zelfstandige misschien weer niet.
Maar dit werkt niet altijd zo.
Ik ken een eenmanszaakje, dat veel en veel goedkoper is met zijn handel, dan de grote ketens, kijk, zo kan het ook, en die kerel draait een omzet, daar worden die grote jongens toch heel erg jaloers op.
Want zij kunnen het even niet volgen.
Geen kwantiteit maar kwaliteit, dit gaat echter hier ook niet op, hij zet behoorlijk veel om in zijn uppie.
De service bij deze kerel, ja, echt toppie, daar word je pas vrolijk van.
Nu gaat dit wel over autobanden, en hij zit in zuid-west brabant, maar van uit Utrecht en omstreken komen ze wel bij hem banden laten monteren.
En neem van mij aan, het zijn dus de A merken waar ik over praat.
Wilt u een ander en goedkoper merk, wel nu dat kan ook, de klant is toch immers koning, tenminste bij hem wel.Ik denk dat dit dan toch wel iets zegt!!
Dus die grote jongens, die zijn vaak dus niet zo goed koop als men zegt, ja, met een reclame artikel, maar dan nog zijn ze soms veel duurder.
met vriendelijke groet,
Ad
Laat me er nog een ding over zeggen.
Je weet waar je aan begint, als je een winkel wilt hebben.
Als je electronica verkoopt, dan weet je eigenlijk al van te voren, dat de electronica wel eens sneller stuk gaat, enkel door die rotte micro electronica, dat is het fraaie van de zaak, kan niet gerepareerd worden, maar moet wel direct een hele print verwisseld worden, vaak is dit niet zo duur, maar er zitten printjes tussen die handen vol geld kosten.
Dat is het nadeel dat men electronica verkoopt.
En, een winkelier dient zich aan de regels te houden, geen doofpot affaires te plegen, gewoon garantie waar en klant recht op heeft.
Geen gezeur, gewoon goed.
Wil of kan je dat niet, dan moet je ook geen winkel beginnen, dacht ik.
Jammer, maar helaas.
Dat die grote ketens ook nog roet in het eten strooien, tja, dat is voor de consument misschien goed, maar voor de kleine zelfstandige misschien weer niet.
Maar dit werkt niet altijd zo.
Ik ken een eenmanszaakje, dat veel en veel goedkoper is met zijn handel, dan de grote ketens, kijk, zo kan het ook, en die kerel draait een omzet, daar worden die grote jongens toch heel erg jaloers op.
Want zij kunnen het even niet volgen.
Geen kwantiteit maar kwaliteit, dit gaat echter hier ook niet op, hij zet behoorlijk veel om in zijn uppie.
De service bij deze kerel, ja, echt toppie, daar word je pas vrolijk van.
Nu gaat dit wel over autobanden, en hij zit in zuid-west brabant, maar van uit Utrecht en omstreken komen ze wel bij hem banden laten monteren.
En neem van mij aan, het zijn dus de A merken waar ik over praat.
Wilt u een ander en goedkoper merk, wel nu dat kan ook, de klant is toch immers koning, tenminste bij hem wel.Ik denk dat dit dan toch wel iets zegt!!
Dus die grote jongens, die zijn vaak dus niet zo goed koop als men zegt, ja, met een reclame artikel, maar dan nog zijn ze soms veel duurder.
met vriendelijke groet,
Ad
Ik ben het geheel eens met BBCS, hoe langer de garantie hoe duurder het product word.
"Garantie" is dus een soort "Verzekering", de grootste vorm van georganiseerde oplichting !
En dan proberen ze je vaak in de winkel voor een paar honderd euro ook nog eens een paar jaar extra aan te smeren.
Samsung, Philips, LG of wie dan ook ze moeten gewoon een goed product maken en zeker zonder extra kosten je de eerste 5 jaar redelijkerwijs tegemoet komen bij eventuele defecten door fabricage fouten !
"Garantie" is dus een soort "Verzekering", de grootste vorm van georganiseerde oplichting !
En dan proberen ze je vaak in de winkel voor een paar honderd euro ook nog eens een paar jaar extra aan te smeren.
Samsung, Philips, LG of wie dan ook ze moeten gewoon een goed product maken en zeker zonder extra kosten je de eerste 5 jaar redelijkerwijs tegemoet komen bij eventuele defecten door fabricage fouten !
Even mijn visie op dit Topic...
Er zijn al talloze vergelijkbare zaken behandeld bij Tros Radar, Vara Kassa, De Consumentengids ect...
Telkens weer kwam naar voren dat de verkoper het eerste aanspreekpunt en ook de verantwoordelijke is voor het goed functioneren van een product binnen de "te verwachten" levensduur.
Pas als een jurist met kennis van de wet zich er mee gaat bemoeien krijgt de consument in de overgrote meerderheid van de gevallen (grotendeels) gelijk.
Het maakt niets uit of je een stereosetje van Yoko koopt of iets van Bose (wat ik nog grotere rommel vind). Of Samsung wel of geen A-merk is doet er dus niet toe.
Het is dus niet zo dat de consument geen rechten heeft,
Het is enkel zo dat winkeliers het de consument zo moeilijk mogelijk maken om hun recht te krijgen. Vaak door deze te overbluffen of ze "verlengde" garantie te verkopen, terwijl dat enkel betekent dat ze meer betalen om makkelijker te krijgen waar ze recht op hebben!
Ik ben het dus op veel punten oneens met BBCS!
Hij weet dat hij het mis heeft maar geeft niet toe...
Ik ben het op EEN BELANRIJK punt WEL eens met BBCS.
Men wil zo goedkoop mogelijk uit zijn en gaat dus het liefst naar "prijsvechters" als Mediamarkt e.d.
Dat daar de voorlichting en productkennis te wensen over laat (of eigenlijk totaal afwezig is) vergeet men.
Ik betaal liever een paar euro meer bij een echte vakhandelaar met goede persoonlijke voorlichting en persoonlijke service dan voor die paar euro minder iets aangesmeerd te krijgen waar ik niets mee kan!
Maar ook bij BBCS heb je meer rechten dan deze wil toegeven.
Het zal echter een beetje lastig worden om ze te krijgen...
(Niet persoonlijk bedoeld BBCS, maar je bent zo'n mooi voorbeeld )
Er zijn al talloze vergelijkbare zaken behandeld bij Tros Radar, Vara Kassa, De Consumentengids ect...
Telkens weer kwam naar voren dat de verkoper het eerste aanspreekpunt en ook de verantwoordelijke is voor het goed functioneren van een product binnen de "te verwachten" levensduur.
Pas als een jurist met kennis van de wet zich er mee gaat bemoeien krijgt de consument in de overgrote meerderheid van de gevallen (grotendeels) gelijk.
Het maakt niets uit of je een stereosetje van Yoko koopt of iets van Bose (wat ik nog grotere rommel vind). Of Samsung wel of geen A-merk is doet er dus niet toe.
Het is dus niet zo dat de consument geen rechten heeft,
Het is enkel zo dat winkeliers het de consument zo moeilijk mogelijk maken om hun recht te krijgen. Vaak door deze te overbluffen of ze "verlengde" garantie te verkopen, terwijl dat enkel betekent dat ze meer betalen om makkelijker te krijgen waar ze recht op hebben!
Ik ben het dus op veel punten oneens met BBCS!
Hij weet dat hij het mis heeft maar geeft niet toe...
Ik ben het op EEN BELANRIJK punt WEL eens met BBCS.
Men wil zo goedkoop mogelijk uit zijn en gaat dus het liefst naar "prijsvechters" als Mediamarkt e.d.
Dat daar de voorlichting en productkennis te wensen over laat (of eigenlijk totaal afwezig is) vergeet men.
Ik betaal liever een paar euro meer bij een echte vakhandelaar met goede persoonlijke voorlichting en persoonlijke service dan voor die paar euro minder iets aangesmeerd te krijgen waar ik niets mee kan!
Maar ook bij BBCS heb je meer rechten dan deze wil toegeven.
Het zal echter een beetje lastig worden om ze te krijgen...
(Niet persoonlijk bedoeld BBCS, maar je bent zo'n mooi voorbeeld )
vandaag eindelijk mijn LCD bij Plasma discounter kunnen afleveren en ze gaan hem kosteloos repareren. Intussen is het schem ook gaan brommen. dus afwachten maar
Jan
Jan
-
slecht slecht slecht en nog eens slecht man!!!!!!!!!