Pagina 3 van 3

Re: IKEA Sultan bedden

Geplaatst: 07 mar 2014 14:43
door cpfgelder
Ik heb nu Radar forums gelezen over boxsprings van IKEA, Pullman, Auping, Swiss Sense en nog wat andere merken, maar over elk merk lees je dezelfde klachten. Kuilen en rugpijn. Ook over Hastens lees ik dit soort klachten. En die kwam ook slecht uit de test van de Consumentenbond. We hebben er zelf een gehad (door brand verloren gegaan) en ik heb er zes jaar heerlijk op geslapen. Ik ben nu dus het spoor bijster voor een volgende aankoop... (Hastens nog een keer vinden we toch wel veel geld)

Re: IKEA Sultan bedden

Geplaatst: 22 mar 2014 10:54
door Evert Jaspers
Om het juiste bed te vinden is de beste methode dit te doen met een spierspanningsmeting.

Re: IKEA Sultan bedden

Geplaatst: 22 mar 2014 11:26
door stfwlk
De spierspanningsmeting en "Stichting Voorlichting Slaapcomfort" is geen onafhankelijke voorlichter mbt slaapcomfort. Het is een commerciele groep die BackUp bedden verkoopt."

Re: IKEA Sultan bedden

Geplaatst: 22 mar 2014 14:05
door Evert Jaspers
Onafhankelijk of niet, maar de methode van spierspanningsmeting werkt wel! En daar is de consument mee gebaat, zodat deze geen miskoop doet.

Re: IKEA Sultan bedden

Geplaatst: 23 mar 2014 08:55
door nibt
Ik ben ook zoekende naar een ander matras en heb mij inmiddels flink ingestudeerd in de materie.
Ik verbaas mij erover dat er zoveel bangmakerij te vinden is op het net.


Natuurlijk kun je over elk merk negatieve ervaringen op het web vinden. Er zijn in Nederland bijna 17 miljoen(!) matras gebruikers, en juist die gebruikers die een sterke mening (jubel of scheld) hebben zullen dat op het web willen delen. Van die andere 99,99% hoor je niets.

Volgens sommige "adviseurs" zou 75% van de mensen (dat is in NL meer dan 12,5 miljoen mensen) niet op het juiste matras liggen. Geloof je het zelf? Is driekwart van de mensen in jouw omgeving slaperig en prikkelbaar?


Ook kunnen rug- en nekklachten heel veel oorzaken hebben. Het matras wordt echter vaak aangewezen als de oorzaak van de problemen door gebruikers op het web waarvan wij verder niets weten. Dat die meneer een stratenmaker is met een geerfde zwakke rug die een auto ongeluk heeft gehad wordt er niet bij verteld.

Feit is dat een matras zelden de oorzaak of oplossing is van rugklachten. Maar de gedachte dat het juiste matras een medicijn voor je rug is is erg aantrekkelijk, net als een lekker yoghurt drankje met miljarden Japanse bacterien die je darmen weer gezond maken.


En daar spelen "adviseurs" die al gauw zo'n duizend euro omzet maken op een stetje matrassen maar al graag op in. Aardpunctiemetingen en ruimtevaarttechnologie lappen u elke nacht weer helemaal op mevrouwtje! Big business!

Kortom, laat je niet gek maken door al die kwakzalverij en kies gewoon een matras waar je lekker op ligt. Het menselijk lichaam heeft het al een miljoen jaar zonder ruimteschuim gedaan (zonder uberhaupt een modern matras eigenlijk). Die van jou zal heus niet ontploffen als je een matras zonder hydroformologische pressuur conformatiezones koopt.

Re: IKEA Sultan bedden

Geplaatst: 24 mar 2014 11:43
door crazyme
Mooi gezegd nibt, ik had het niet beter kunnen zeggen.

Re: IKEA Sultan bedden

Geplaatst: 10 aug 2014 13:23
door WGW
crazyme schreef:Mooi gezegd nibt, ik had het niet beter kunnen zeggen.
Sluit ik mij graag bij aan :)

Re: IKEA Sultan bedden

Geplaatst: 29 jul 2015 14:52
door Hans Peters
In November 2012 bij IKEA twee Sultan Hagavik matrassen (90x200) gekocht. We wegen beiden nog geen 60 kilo, maar na nog geen week ontstonden er kuilen. Na het keren en draaien van de matrassen was het probleem al snel terug. Ondanks het volgens instructie keren en draaien bleef het probleem bestaan. Nu hebben de matrassen elk 4 kuilen, aan elke zijde twee bij het gedeelte waar het bovenlichaam rust. We hebben inmiddels de matrassen vervangen door andere en gaan nu toch maar eens reclameren bij IKEA. De Sultan matrassen zitten inmiddels niet meer in het assortiment van IKEA ...... We hebben de bon nog, dus we zijn benieuwd.

Naar tevredenheid opgelost en geen nadere vragen of gezeur!
Antwoord op 31-7-2015:

Beste heer Peters,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 29-7-2015.

Excuses voor de vervelende situatie.

Wanneer u besluit uw matras om te ruilen, kunt u het oude matras retourneren bij de Klantenservice in de IKEA vestiging. Bij de keuze voor een duurder matras, vragen we u het prijsverschil bij te leggen. Is uw nieuwe matras goedkoper, dan ontvangt u een tegoedpas voor het restbedrag.

Onze collega's in de IKEA vestiging adviseren u graag bij de keuze voor een nieuw matras.


Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Debbie
Customer Support Center
IKEA B.V. Nederland