LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eerste ster reparatie

Andere onderwerpen over auto en vervoer
vlinder83
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2010 09:16

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door vlinder83 »

Ik weet niet of ik hier goed zit , maar ik ben eind juni benadert om mijn autoruit te repareren(op een parkeerplaats) door ruit-expert, dit was volledig gratis werd vergoed door verzekering(dom van mij dat ik geen contact opnam met verzekering om het zeker te weten).
Nu kreeg ik eind juli een rekening van hun 142 euro!!!dat terwijl de putjes niet eens goed gerepareerd waren. Nukan ik het niet in een ker betalen dus hun gebeld werd er verteld dat ik een email moest sturen, hebik vervolgens gedaan geen reactie gekregen. Enkele dagen later weer een email gestuurd , weer geen reactie. Ik heb vervolgens weer gebeld en krijg te een bandje te horen dat ze alleen bereikbaar zijn tussen 8.00 en 17.00 ( nu bel ik ook tijdens deze uren, heel vreemd) maar op het bandje zeggen ze ook nog erbij dat er een mobiel nummer is dat 24 uur per dag bereikbaar is, deze heb ik natuurlijk gebeld maar krijg daar ook een voicemail.
De website doet het inmiddels ook niet meer, www.ruit-expert.nl
via google is er nog wel opte komen maar alleen de beginpagina, als je verder wilt dan doet de site het ook niet meer.
Ik heb zelfs via de ruit-expert.hyves een werknemer daar een bericht gestuurt omdat ik de manager wou spreken zelfs hier heb ik geen bericht van terug gekregen.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee, met deze oplichters?
En wat kan ik doen, heb natuurlijk nog niet betaald.
Heb op dit moment de brief niet bij me ,maar in de brief stond wel een kvk nummer, kan ik daar wat mee?

Blonde
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2010 18:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Blonde »

Sorry voor de late reactie.
Ik had het inderdaad niet over Flexi-Fix is een correct bedrijf met al de juiste papieren.
Geloof dat Eerste Ster Rep. nu onder Star Fix zaken probeert te doen.
Maar dit kan ik !!!!!!! NIET !!!!!!! met zekerheid zeggen, ze proberen het onder veel namen.
Te veel zeggen hier op dit forum kan ik niet omdat ik met een rechtzaak bezig ben tegen hun en dat zou in mijn nadeel kunnen werken.

Ik heb wel een tip voor de mensen die hun autoruit willen laten repareren.
Let op of een bedrijf in het bezit is van een Boka Certificaat en of een Focwa lidmaatschap en of een Glas Garant. Dit houdt in dat je verstand hebt van het Vervangen van autoruiten en het repareren hiervan. Meer info hierover natuurlijk te vinden het het net.

Ik hoop dat jullie hier allemaal een beetje aan hebben.

de heer Bos
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2010 14:45

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door de heer Bos »

Geachte Klanten;

Dit is een reactie op de klachten van mijn twee bedrijven van Veen en eerste Ster reparatie.

Het is zo dat deze twee bedrijven uitgeschreven zijn bij kamer van koophandel doordat ze een tijdje verlies draaide en het niet relevant genoeg meer was om deze bedrijven voort te zetten.

Het is dus wel degelijk mogelijk dat een uitgeschreven bedrijf zijn achterstallige rekeningen kan factureren naar de klant omdat de werkzaamheden plaatsvonden toen de bedrijven nog ingeschreven stonden.

Een van de reden voor het sluiten was dat er heel veel mensen aan gegeven hadden bij de reparatie dat ze wa+ verzekerd waren,maar na navraag bij de verzekering waren ze helemaal niet verzekerd of gedekt terwijl ze dat wel aangegeven hadden op de acte van cessie.

Er staat duidelijk in de acte van cessie als ze niet gedekt zijn voor de reparatie moeten ze zelf zorg dragen voor de betalingen.

Het is dus niet mogelijk dat er zomaar een wilkeurige rekening naar een persoon verzonden wordt waar geen reparatie bij uitgevoerd is,de gegevens moeten immers verkregen worden bij de klant zelf b.v. naam,adres,nummerbord en polisnummer ik neem aan dat deze gegevens niet in de gouden gids staan.

Het is dus wel mogelijk dat er door administratieve werwarring eerdere geincasseerde rekeningen doorgezonden zijn naar een aantal klanten,om deze dubbele betalingen uit te sluiten heb ik duidelijk onder aan de rekeningen vermeld dat bij een eerder betaling deze rekening als niet verzonden kan worden beschouwd.

De naam A.ten-Napel op sommige rekeningen is incorrect deze fout is veroorzaakt doordat ik een aantal parttimers ingehuurd hebt om de duizende niet betaalde factuuren op te laten stelen en te verzenden,dus deze naam heeft niks met het bedrijf van doen,u kunt best wel begrijpen dat door zoveel niet betaalde facturen en niet ervaren parttimers er wat fouten door heen geslopen zijn,mijn excuses voor dit ongemak.

Somige klanten klagen dat ik moeilijk te berijken ben,dat klopt ik heb ondertussen een vaste baan en ben dus moeilijk berijkbaar,maar ik ben wel berijd om alle klachten schriftelijk bij e-mail te beantwoorden het gaat hier uiteraard om mensen die een dubbele betaling gedaan hebben en niet om de mensen die mijn naam zwart willen maken omdat ze wa en niet wa+ verzekerd waren of helemaal niet verzekerd zijn? een klant geeft toch zelf aan hoe hij verzekerd is of niet!!!!!!!!!!!

Een normale ster reparatie kost ongeveer € 85 de mensen die een rekening ontvangen hebben , hebben een fikse korting gehad zodat ze snel betalen want ik wil ook een punt kunnen zetten achter deze bedrijven en mijn geinvesteerde geld er uit halen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Met vriendelijke groet;

De heer J Bos

E-mail: [email protected]

23-08-2010 Urk

Blonde
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2010 18:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Blonde »

Hier nog een aantal Tips:

* Kosten voor Ster Reparaties:
1 ste Ster 45 Euro
2de Ster 22,50

Let wel: Dit zijn de prijzen die naar de verzekeringsmaatschapijen gaan, deze prijzen zijn ex. BTW

Voor WA klanten is de prijs 25 Euro incl. BTW

( Dit zijn de prijzen die wij hanteren en zijn na wat sites te hebben bekeken toch redelijk in overeenstemming met meerdere bedrijven)

Verder hoort de persoon die U Ruitreparatie doet de Groene kaart te controleren voordat hij de reparatie gaat doen.
Hier staat een hulpcode op. Aan de hand van die hulcode kunnen ze zien hoe U verzekerd bent. Wa , Wa+ (casco) of All-Risk

Wel belangerijk is dat U dan de juiste Groene kaart in de auto heeft liggen!!!

Niet alle verzekeringsmaatschappijen doen zaken met alle autoglasbedrijven. Dit is afhankelijk of een bedrijf in het bezit is van een Boka , Focwa of GlasGarant.
Niet alle verzekeringsmaatschappijen vragen hier om maar een aantal wel.

Doordoor is het verstandig dat U of degene die Uw ruitrepareert eerst contact opneemt met uw verzekeringsmaatschappij of het ruit kosteloos gemaakt kan worden of dat U een eigen risico heeft.
Dit geldt niet alleen voor de Ster Reparaties maar ook voor het Vervangen van Uw Autoramen.

Twijfelt U of U wel of niet er voor verzekerd bent neem contact op met Uw verzekering of lees goed U polisvoorwaarden na.

Als het Berdijf, die U wilt helpen op dat moment op een parkeer terein, oprecht is hebben ze er naar mijn mening vast geen moeite mee als U dat eerst gaat uitzoeken en daarna contact met hun opneemt voor een eventuele afspraak.

Helaas gebeurt het heel veel dat mensen opgelicht worden op parkeerplaatsen.
Daardoor hebben de verzekeringen nu eisen gesteld aan de Autoglas bedrijven.

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Quisquid »

Of het reparteren van ruitschade wordt vergoed door de verzekeraar, hangt af van hoe de auto is verzekerd en welke polisvoorwaarden er gelden.
Is de auto alleen WA verzekerd,. dan is ruitschade sowieso niet gedekt.

Als je geen opdracht tot raparatie hebt gegeven, kun je nooit een rekening krijgen. Krijg je dan toch een rekening, dan klopt er iets niet.

In deze lange draad - die voor mij te lang was helemaal door te lezen - las ik nog wel een opmerking dat het bedrijf inmiddels niet meer bij de Kamer van Koophandel zou zijn ingeschreven. En dus waarschijnlijk niet meer bestaat. Dat wil niet zeggen dat de nota niet terecht kan zijn. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijf dat nog wel bestond toen de werkzaamheden werden uitgevoerd en inmiddels in liquidatie is. Dat moet dan ook bij de Kamer van Koophandel te vinden zijn. Net als faillissement (de nota wordt dat geïnd door de curator).

Maar allereerst: geen reparatieopdracht>dan is een rekening niet terecht.
Wel een reparatieopdracht? Of de verzekering dan vergoedt, hangt van je verzelkering af.
Heb je een nota van een niet-bestaand bedrijf dat ook al niet bestond ten tijde van de beweerde reparatie, dan is die nota op zijn zachtst gezegd verdacht.

Dreigt men met een incassobureau of een deurwaarder, laat dan weten de nota te bestrijden en als niet tot overeenstemming wordt gekomen, de dagvaarding af te wachten. In dat geval mogen geen incassokosten worden berekend.
Een deurwaarder kan alleen optreden als hij een veroordelend vonnis heeft. Maar moet je opok dan nog eerst de gelegenheiod geven aan het vonnis te voldoen.

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Quisquid »

Of het reparteren van ruitschade wordt vergoed door de verzekeraar, hangt af van hoe de auto is verzekerd en welke polisvoorwaarden er gelden.
Is de auto alleen WA verzekerd,. dan is ruitschade sowieso niet gedekt.

Als je geen opdracht tot raparatie hebt gegeven, kun je nooit een rekening krijgen. Krijg je dan toch een rekening, dan klopt er iets niet.

In deze lange draad - die voor mij te lang was helemaal door te lezen - las ik nog wel een opmerking dat het bedrijf inmiddels niet meer bij de Kamer van Koophandel zou zijn ingeschreven. En dus waarschijnlijk niet meer bestaat. Dat wil niet zeggen dat de nota niet terecht kan zijn. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijf dat nog wel bestond toen de werkzaamheden werden uitgevoerd en inmiddels in liquidatie is. Dat moet dan ook bij de Kamer van Koophandel te vinden zijn. Net als faillissement (de nota wordt dat geïnd door de curator).

Maar allereerst: geen reparatieopdracht>dan is een rekening niet terecht.
Wel een reparatieopdracht? Of de verzekering dan vergoedt, hangt van je verzelkering af.
Heb je een nota van een niet-bestaand bedrijf dat ook al niet bestond ten tijde van de beweerde reparatie, dan is die nota op zijn zachtst gezegd verdacht.

Dreigt men met een incassobureau of een deurwaarder, laat dan weten de nota te bestrijden en als niet tot overeenstemming wordt gekomen, de dagvaarding af te wachten. In dat geval mogen geen incassokosten worden berekend.
Een deurwaarder kan alleen optreden als hij een veroordelend vonnis heeft. Maar moet je ook dan nog eerst de gelegenheiod geven aan het vonnis te voldoen.

booz71
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2010 10:03

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door booz71 »

In februari 2010 ben ik op een winkelcentrum benaderd door Ruit Expert om de ster in mijn voorruit te laten repareren. Na het zien van mijn groene kaart werd mij verzekerd, dat alles door mijn verzekering vergoedt zou worden. (ook ik heb dit niet telefonisch nagevraagd). De heren konden het zonder bij verder af en ik kon naar de kapper gaan. Toen ik terugkwam zag ik dat de ster helemaal niet gerepareerd was en tevens mijn auto niet meer op slot was. Gelijk heb ik gebeld en ik zou teruggebeld worden. Dit heb ik 4 á 6 keer gedaan, maar ik moet nog steeds teruggebeld worden. Alle mails kwamen met "failure"retour.
Eind februari kreeg ik een brief van mijn verzekering, dat de kosten niet betaald worden, aangezien het bedrijf niet aangesloten is bij FOCWA. Ik heb mijn verhaal uit de doeken gedaan en zij zeiden mij: "Als u de factuur ontvangt, niet betalen voor iets wat niet gebeurd is". Ik heb alsnog mijn ruit laten repareren door een ander bedrijf en deze waren absoluut niet blij met de ster. (deze was vervuild, waardoor het moeilijker wordt op te repareren). Ik heb nooit meer de factuur gekregen, tot afgelopen dinsdag (31 august 2010). Een nota van EUR 202,30 voor 2 sterren (had er 1). De website doet het inmiddels weer, maar als je een mail stuurt, krijg je een ontwijkend antwoord. Alle telefoonnummers staan standaard op voice mail. Je wordt ook niet teruggebeld.
Avies: niet betalen voor iets dat niet gebeurd is.

theameijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:03

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door theameijs »

In april van dit jaar heb ik, op een parkeerplaats in Hellevoetsluis, een ster in mijn autoruit laten repareren door Ruit Expert. Ik heb een WA extra verzekering, dus dat mocht geen probleem zijn.
Later kreeg ik nog een telefoontje van mijn verzekeringsagent die wilde weten of de reparatie echt uitgevoerd was. Hij zou zorgen dat de rekening werd betaald.

Afgelopen zaterdag, 4 september 2010, kreeg ik een brief van Uit Expert met daarin een factuur ten bedrage van € 135,01 voor een onlangs uitgevoerde reparatie. Ze hadden de factuur vele malen aan de verzekeraar aangeboden, maar die niet betaald gekregen. Of ik maar even binnen 7 dagen wilde betalen, anders zou er een incassobureau ingeschakeld worden.

Om zekerheid te krijgen of de factuur van april betaald was, heb ik mijn verzekeringagent gebeld. Hij wilde de factur hebben en na contact met de verzekeraar bleek dat de rekening van april allang betaald was door de verzekering.

De verzekering raadde aan om alle brieven die ik van Ruit Expert eventueel nog zal ontvangen aan mijn verzekeringsagent te geven, zodat hij het probleem samen met de verzekeringsmaatschappij kan oplossen. Er werd mij ten sterkste gadviseerd de rekening niet te betalen.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Thea

Jaapdeg
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2010 17:52

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Jaapdeg »

Aanvullend op mijn berichtje van 26 juli 2010 het volgende: Ook mijn verzekeringsmaatschappij heeft de rekening van Eerste Ster ad 53,10 (?)destijds voldaan. Er waren nog meer verzekerden die bij mijn maatschappij navraag hadden gedaan en ook hun rekeningen waren allemaal betaald. De reactie van "de heer" Bos op 23 augustus 2010, waarin hij zegt "dat er wat fouten door heen geslopen zijn," is op zijn minst gezegd dubieus. Verder zegt hij dat de naam A.ten-Napel op sommige rekeningen incorrect is en dat deze fout veroorzaakt is doordat hij een aantal parttimers ingehuurd had. De reactie van de heer Bos (of Van Veen, of Ten Napel, of hoe de man echt heet) is taalkundig net zo slecht als het verzoek tot betaling dat z.g. door Ten Napel is opgesteld. Erg toevallig, zeg maar te toevallig.

Jerl74
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2010 16:19

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Jerl74 »

In mei van dit jaar werd ik op een parkeerplaats in Ede aangesproken door iemand van Ruit Expert. Hij wees mij op twee kleine combinatiebreuken die ik in mijn voorruit had zitten. Hij legitimeerde zich keurig, het geheel zag er professioneel uit. Na een blik op mijn verzekeringspapieren vertelde de man mij dat ik WA+ verzekerd was en dat de reparatie betaald zou worden. Ik heb dit op dat moment niet nagevraagd aan mijn verzekeringsmaatschappij. De ruit werd gerepareerd waar ik bij bleef. Gisteren kreeg ik een brief van Ruit Expert waarin stond dat ze herhaaldelijk de nota aan mijn verzekeringsmaatschappij hadden aangeboden, maar de betaling was niet gedaan. Omdat ik een akte van cessie had ondertekend kwamen ze nu het geld bij mij halen. Of ik zo vriendelijk wilde zijn om binnen 7 dagen €142,80 over te maken naar Ruit Expert. Een telefoontje naar mijn verzekeringsmaatschappij leerde mij dat de rekening al op 4 juni was betaald! Zij vertelden mij dat er meerdere mensen de dupe waren geworden van bepaalde ruit reparateurs, mensen die wel opnieuw betaald hebben terwijl dat allang gebeurd was. Hij vroeg mij de nota en de bijbehorende brief van Ruit Expert naar de verzekeringsmaatschappij op te sturen en zeker niet tot betaling over te gaan. Zij zouden de rest regelen. Ik ben ook benieuwd hoe dit verder gaat!

debbles74
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010 09:05

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door debbles74 »

Ook ik ben een van die mensen die op de parkeerplaats door een medewerker van Ruit Expert benadert is.
Eind mei, doe normaal gesproken niet mee aan zulke dingen, maar net een andere auto, haast en de meer dan overtuigende mededeling dat het echt 100% vergoed zal worden laat ik me toch overhalen.
Tot mijn stomme verbazing krijg ik afgelopen week opeens een rekening van
€ 142,80 van Ruit Expert. Deze rekening zou ingediend zijn bij de verzekering, maar die vergoed niet, dus of ik de rekening zelf maar even wil voldoen....
GRRRR hier wordt ik dus echt chagrijnig van, stelletje oplichters! :evil:
Ben nu bezig met de verzekering om te kijken of er toch nog vergoed kan worden.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Byob »

@Ruitexpert

Eerst even 10 keer rustig in en uitademen, en dan even de edit knop opzoeken om uw verhaal iets leesbaarder te maken...

Ik kan mij uw verhaal voorstellen, maar veel verzekeraars zullen bij het herstellen van een ruit (let wel niet bij vervangen) geen probleem maken van de herstelkosten, mits deze binnen bepaalde grensen gedeclareerd worden.

Het verhaal in dit topic gaat er meer over dat er mensen opgelicht zijn/worden door een hersteller. Als u het bericht van 23 augustus van dhr. Bos terug zoekt zult u kunnen lezen dat er bijvoorbeeld instaat dat er een fikse korting is gegeven op de rekeningen die hij alsnog naar de klanten heeft verstuurd.

Reacties van klanten van hem hierop zijn "verzekeraar navraag gedaan, is al lang betaald" "ik heb een nota van € 142,80 ontvangen" waarbij ik mij afvraag waar dan de korting is gebleven als er ongeveer € 85,00 gereken wordt voor een herstelaktie... De adminsitratie van het bedrijf is gewoon een grote puinhoop.

Waar de snelle jongens in het ruitherstel wereldje goed aan zouden doen is vooraf goed te kijken naar de groenekaart of er sprake van dekking is. Dan zal het zelden voor mogen komen dat er een rekenening niet betaald wordt...

EDIT:
Gaat het hier nu om 2 verschillende bedrijven die los van elkaar grote problemen hebben met de adminstratie, en dus niet na kunnen kijken of een nota al door een maatschappij betaald is...
Laatst gewijzigd door Byob op 10 sep 2010 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

xsramq
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010 14:16

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door xsramq »

Na het lezen van de voorgaande berichten en het antwoord van "Ruit Expert" nu de gang van zaken in ons geval:
  • -Op de parkeerplaats in mei 2010 wordt, NA CONTROLE VAN onze GROENE KAART door de medewerker van "RuitExpert", gezegd dat de schade, [misleiding 1] t.w. twee muggepoepjes die ernstige doorscheuring tot gevolg kunnen hebben, [misleiding 2] gratis kunnen worden gerepareerd;
    -Ik geef toestemming (wanneer het niet gratis was geweest had ik hiervoor NOOIT toestemming gegeven);
    -Vervolgens is tijdens onze vakantie een factuur bezorgd, geen verklarende brief ofzo, maar alleen een factuur voor €83,- eind juli.
    -Inderdaad telefonisch zijn ze nooit te bereiken [misleiding 3], ik zie op dezelfde parkeerplaats een concurrent en laat mijn groene kaart zien met de vraag of hij mijn ruit wil repareren, deze ziet meteen dat ik verzekerd ben bij BUDGIO en dat zij alleen vergoeden bij reparatie door een aangesloten bedrijf EN dat hier ook sprake is van eigen risico (kennis van zaken dus), hij adviseert om niet te betalen, omdat "de Ruit Expert" dat ook had moeten weten en dat zij een fout hebben gemaakt en niet wij;
    -Zo gezegt zo gedaan. Wij hebben niet betaald, niemand gaat toch zonder goede reden een factuur betalen bij een bedrijf wat beweert dat het produkt NIKS KOST (???);
    -Begin september komt een "ingebrekstellings"-brief van Creditnet Nederland BV,
    ...cliente heeft in uw opdacht werkzaamheden verricht...
    ...cliente is begrijpt niet waarom de verzekeringsmaatschappij niet uitkeert...
    ...dat wij diverse malen door client zijn herinnerd en verzocht tot betaling...
    ...dat cliente zowel als haar raadsman u inmiddels herhaaldelijk hebben herinnerd en gesommeerd tot betaling...
    .
    -NOOIT hebben wij een herinnering ontvangen, maar toch moeten wij binnen 7 dagen €130,-betalen.
    -De rechtsbijstandverzekeing gebeld voor juridisch advies, zij zeggen: Het bedrag is te laag om een zaak aan te melden, ja het is echt niet eerlijk meneer. U heeft nu te maken met Creditnet Nederland BV en als u niet betaald worden die kosten steeds hoger, ondanks dat deze vordering op onrechtmatige gronden is gebaseerd. Probeer na betaling het geld op Ruit Expert BV terug te verhalen.
We hebben betaald en gaan nu een aangetekende brief maken naar RuitExpert BV en informeren bij de politie of we aangifte van oplichting kunnen doen.


PS: zijn er nou echt geen mensen met een juridische achtergrond die ons (alle gedupeerden) hiermee kunnen helpen??? Of telt het echt niet als maar om relatief kleine bedragen gaat???

mjohnston
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2010 11:22

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door mjohnston »

Ik heb gisteren ook zo'n mooie brief vol spelfouten ontvangen.
Wilde ze bellen, maar gaat zo lastig als ze niet eens hun telefoon nummer vermelden.

Zal ze mailen dat ik niet ga betalen. Kijken wat ik terughoor!

Jerl74
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2010 16:19

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Jerl74 »

Ik kreeg vrijdag van mijn verzekeringsmaatschappij te horen dat ze contact hebben gehad met Ruit Expert. Dat ze het een vreemde gang van zaken vonden, nota's dubbel indienen. Mocht ik nog wat horen van Ruit Expert in de vorm van een brief of wat dan ook, moest ik dat gelijk maar weer doorsturen naar de verzekeringsmaatschappij.

Trein10
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2010 16:11

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Trein10 »

Even uithuilen en dan maar weer verder. Gezellige ervaring met Ruit Expert :cry: (niet dus).

Op zaterdag 28 augustus heb ik een factuur van Ruit Expert ontvangen die aan mij is verstuurd omdat mijn verzekeraar deze factuur tot op heden niet heeft vergoed. Volgende brief gestuurd:
-----
Op zaterdag 28 augustus heb ik een factuur van u ontvangen die aan mij is verstuurd omdat mijn verzekeraar deze factuur tot op heden niet aan u heeft vergoed. Het betreft factuur XXX en debiteur YYY.

Deze factuur heb ik ten onrechte van u ontvangen en zal ik daarom niet betalen. Hieronder volgt de toelichting.

Op 19 mei 2010 ben ik benaderd door uw monteur met de vraag of hij de ruit mocht onderzoeken en eventueel repareren. Ik heb ter plekke expliciet medegedeeld dat ik de ruit alleen laat repareren als mijn verzekeraar de kosten vergoed. Daarop heeft uw monteur gevraagd naar de groene kaart. Daarop is aangegeven dat de kosten worden gedekt voor bedrijven die aangesloten zijn bij een “glasgarant” herstelbedrijf (= bedrijven die contract hebben met mijn verzekeraar). Uw monteur heeft bevestigd dat “Ruit expert” is aangesloten bij een “glasgarant” herstelbedrijf en dat de kosten daarom zullen worden betaald door de verzekeraar.
Vervolgens is de ruit gerepareerd en mij gevraagd een formulier te ondertekenen. Aangezien ik bij ondertekening de zin “Indien er geen ruitdekking is, sta ik persoonlijk garant voor de gemaakte reparatiekosten” las heb ik nogmaals expliciet gevraagd of “Ruit expert” is aangesloten bij een “glasgarant” herstelbedrijf. Dat werd nogmaals bevestigd.

Mijn vermoeden is nu dat jullie niet aangesloten zijn bij een “glasgarant” herstelbedrijf en dat daarom de factuur niet door de verzekeraar wordt vergoed.

Aangezien uw monteur mij meerdere keren heeft bevestigd dat jullie zijn aangesloten bij een “glasgarant” herstelbedrijf is het uw fout indien de factuur niet wordt vergoed door mijn verzekeraar.

Door voorgaande zal ik de factuur niet betalen.

Ik vraag u uiterlijk 3 september 2010 een bevestiging aan mij te verstrekken omtrent annulering van deze factuur.
---------------------

16 september
Aanmaning ontvangen met de zin "Indien rekening niet voldaan wordt zal incasso bureau ingeschakeld worden". Er wordt geen uiterste reactiedatum gegeven. Nogmaals brief per email verstuurd. Geen reactie. Gebeld niet opgenomen.

17 september
Mijn verzekeraar gebeld en gecheckt of rekening wel/niet betaald is. Rekening was niet betaald omdat ze geen contract hebben met mijn verzekeraar.
Rechtsbijstandverzekeraar gebeld. Factuurbedrag te laag om zaak te starten.
Gebeld met Ruit expert. Vaste nummer voicemail ingesproken. Mobiel nummer gebeld. Medewerker aan de lijn.
Gevraagd waarom geen reactie op brief maar wel aanmaning. Verhaal zoals op dit forum staat van ruit expert hoor ik nu nog een keer. Op allerlei zaken doorgevraagd. Verhaal is dat vanaf februari problemen zijn met betalen door verzekeraars. Ik heb aangegeven dat ik in mei benaderd ben door monteur en dat dit dus allang bekend was. Aangegeven dat ik vind dat ik opgelicht ben. Nogmaals gevraagd na reactie op brief. Daar ging hij niet over (was de enige medeweker nog die al 2 maanden geen salaris heeft gehad, telefoon stond roodgloeiend, heel veel email etc). De eigenaar gaat over de beantwoording van de email e.d. Gevraagd naar de eigenaar om die te kunnen contacten. Antwoord: Ik weet niet wie de eigenaar is en heb gegevens niet. Ik heb hem aangegeven dat hij volgens mij de eigenaar is aangezien hij wel weet dat er veel email en brieven zijn en die dus kan beantwoorden of in ieder geval moet weten wie de eigenaar is. Geen naam en telefoonnummer gekregen. Aangegeven dat ik het wil hebben over mijn argumenten in de brief en de aanmaning. Antwoord: Stuur brief maar naar het bekende email adres.
Daar kan ik dus niet op wachten omdat ik kan inschatten wat de volgende onaangekondigde actie van Ruit expert is namelijk: Incasso bureau. Daarnaast is het factuurbedrag extreem hoog. Ook daar kan ik blijkbaar niets aan doen.

Kortom: Machteloos, voel me bedrogen maar ook weer geleerd van deze situatie. Nooit een papier ondertekenen en mensen (zomaar) vertrouwen (wat ik eigenlijk al wist).

Ondertussen gecheckt of in aanmaning genoemd incassobureau bestaat en zaken doet met ruit expert. Dat blijkt te kloppen.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door trebelski »

KAREL HIER schreef:Hoe is het nu met je sterretje ?
De trol kruipt weer onder de steen vandaan. Hoera, het is weer weekend.

Een goed (serieus)bedrijf gaat toch niet via een forum dergelijke info verstrekken.
RUITEXPERT schreef..wij hebben wel contact met u gehad u wou in 2 delen betalen en daar gingen wij mee eens

Charm54
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2007 12:45

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Charm54 »

Vergelijkbaar probleem hier. PolisDirect heeft de rekening betaald en Ruit-Expert probeert het bedrag nogmaals bij mij te incasseren. Heb een keer een medewerker aan de lijn kunnen krijgen. Ik kreeg duizendmaal excuses. Ze hebben grote problemen met nieuwe administratiesoftware die van Unit4 afkomstig zou zijn. Ik hoefde me geen zorgen te maken en ze zouden de administratie corrigeren. Een week later alsnog de aanmaning met het dreigement van het incassobureau. PolisDirect krijgt veel meldingen en onderzoekt nu de mogelijkheid hoe Ruit-Expert juridisch aan te pakken. Ik heb daarvoor mijn dossier aan de verzekeraar overgedragen.

PS. Heb al twee mails gestuurd waar niet op wordt gereageerd ondanks de toezegging hier van gebruiker Ruit-Expert.

blonde annie

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door blonde annie »

Dus als je een * in je ruit hebt kun je beter naar Carglass gaan.

Jerl74
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2010 16:19

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Jerl74 »

Ik kreeg vandaag ook een aanmaning. Gelijk doorgestuurd naar de verzekering.

Gesloten